reklama


Recenze

suchac (muž 31 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Toyota Yaris

9,58 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Yaris, foto 1 Toyota Yaris, foto 2 Toyota Yaris, foto 3 Toyota Yaris, foto 3 Toyota Yaris, foto 4 Toyota Yaris, foto 5 Toyota Yaris, foto 6 Toyota Yaris, foto 7
Toyota Yaris, foto 8 Toyota Yaris, foto 9 Toyota Yaris, foto 10 Toyota Yaris, foto 11 Toyota Yaris, foto 12 Toyota Yaris, foto 13 Toyota Yaris, foto 14 Toyota Yaris, foto 15 Toyota Yaris, foto 16 Toyota Yaris, foto 17 Toyota Yaris, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Prcek Rok výroby 1999 Koupeno nové najeto [km]:128000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 998 výkon [kW]: 50 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Toyota Yaris, 5 - hatch, 1.0 50 Kw, rv 99 toť mé vozítko, popojíždědlo, skladiště, náklaďák atd.

Prcek byl kupovaný jako nový v autosalonu v Sokolově. Prvních 10 let auto jezdilo jako 2. auto v rodině, takže spíš to bylo takové posluhovadlo. V roce 09 jsem ho zdědil. Do této doby jsem jezdil VW Passat, rv. 94 (viz foto) v zákl. motorizaci 1.8 benzín, 55 Kw.

Srovnávat tato dvě auta je jako souboj Davida s Goliášem. Jen na okraj, Pašíka jsem prodával s 285 000 km bez jakékoliv generálky motoru, takže taky solidní držák. Prcek neboli Chcípák (jak ho nazývá bratr) je v základní výbavě. Chybí klimatizace (v té době příplatek asi 40 000,-), ABS, rádio s cd a RDS (ackoliv se tenkrat dušovali, že RDS to má...). Naopak disponuje koulí, dvěma airbagy, el. předních oken, zamykáním zpátečky, křídlem a dálkovým centrálem.

Malý, velký vůz přesně vystihuje charakteristiku prostornosti. Většinou nevěřím, co všechno se do něho naskládá. Spousta odkládacích prostor v dosahu řidiče. Samozřejmě nemůžete očekávat, že tam nacpete čtyřčlennou rodinu, psa a kočárek... Ale tříčlenná rodina s kočárem, postýlkou a kocourem se tam nacpe :-) Vyzkoušeno :-)

Pro nenáročné řidiče mohu tento motor ( 1.0 VVTi 50 Kw) doporučit. Bohužel na můj poměrně aktivní život, kdy se neustále někam přesouvám, jezdím po závodech a na víkendy na chalupu, a to vše za neustálé přítomnosti lodě (spíše lodí) na střeše, by se hodil motor disponující větší silou. Zvláště naložené auto mívá v delších stoupáních problémy. Všiml jsem si u jiných recenzentů na Yarise, že dosahují poměrně zázračných hodnot, ať už je to zrychlení, max. rychlost či spotřeba. Zrychlení 0 - 60 je super, na semaforech za sebou nechává mnohem sportovněji vypadající auta. Bohužel zrychlení 80 - 120, které využívám v běžném provozu nejčastěji je, řekl bych, hodně podprůměrné. Předjeti kamionu si člověk musí připravit několik zatáček dopředu. Konkrétní hodnoty jsem neměřil, jen mám možnost porovnání s nadupanějšími kárami. Nejvíce jsem s Prckem jel 180 km/h (tachometrových) zhruba po rovince. Zkoušeli jsme tam více aut a všechny jeli o trochu rychleji než měly napsáno v papírech. Připadal jsem si jak před vzletem. Už to asi nikdy zkoušet nebudu. Povolená dálniční rychlost je tak akorát, abych se cítil ještě bezpečně. Vhledem k mému obvyklému zatížení nedosahuji nijak oslnivých hodnot spotřeby. Dlouhodobě jezdím v rozmezí 5.8 - 6.2 l s poměrně velkým nájezdem po Praze.

V roce 2003 se Prcek potkal se srnou. Při vší smůle to bylo přesně na Štědrý den, kdy se tatka vracel ze služby. Přibl. rychlost v době nárazu byla prý kolem 80km/h. Srna to bohužel nepřežila a přivolaní policisté si jí s chutí naložili do auta a odjeli. Byla rozbitá mřížka chladiče, vnitřek světla (plastovy kryt byl v pořádku) a trochu promáčklá kapota. Druhá srážka bohužel byla s blbcem. Na parkovišti nám někdo naboural plechovou část nárazníku za pravým zadním kolem a ujel. Povedlo se mi to vyklepat, ale poznat to rozhodně je.

Ve spolehlivosti řadím Prcka do světové extra třídy. Lijeme do něj pouze kvalitní benzín a měníme pravidelně olej. Auto je v naprostém vytížení obzvláště poslední dva roky. Často naložen na hranici povolených hodnot a občas i s přívěsem...

Silné stránky

Spolehlivost
Prostornost na svou třídu
Bezpečnost
Vyšší posez
Množství odkkládacích prostor
Obratnost ve městě

Slabé stránky

Síla motoru
Originální zahrádka
Zadni sedačky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pouze běžná údržba, tuším jedna svolávací akce od Toyoty, 7 let servisováno Toyotou, nyní u spolehlivého mechanika

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez problémů

 
reklama


Přidat názorDiskuse: Toyota Yaris

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Toyota Yaris


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
9

Na svou třídu super

jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
náhradní díly
7
výkon motoru
6
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
7
brzdy
10
zavazadlový prostor
7

Více o modeluToyota Yaris P1 (1999-2006)
Toyota Yaris 1,0 16V Toyota Yaris 1,0 16V

Toyota Yaris podobně jako například Peugeot 206 vzbudila…

Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis

V lednu přichází na všechny významné evropské trhy…

 

reklama





Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama