reklama


Recenze

suchac (muž 30 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Toyota Yaris

9,58 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Yaris, foto 1 Toyota Yaris, foto 2 Toyota Yaris, foto 3 Toyota Yaris, foto 3 Toyota Yaris, foto 4 Toyota Yaris, foto 5 Toyota Yaris, foto 6 Toyota Yaris, foto 7
Toyota Yaris, foto 8 Toyota Yaris, foto 9 Toyota Yaris, foto 10 Toyota Yaris, foto 11 Toyota Yaris, foto 12 Toyota Yaris, foto 13 Toyota Yaris, foto 14 Toyota Yaris, foto 15 Toyota Yaris, foto 16 Toyota Yaris, foto 17 Toyota Yaris, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Prcek Rok výroby 1999 Koupeno nové najeto [km]:128000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 998 výkon [kW]: 50 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Toyota Yaris, 5 - hatch, 1.0 50 Kw, rv 99 toť mé vozítko, popojíždědlo, skladiště, náklaďák atd.

Prcek byl kupovaný jako nový v autosalonu v Sokolově. Prvních 10 let auto jezdilo jako 2. auto v rodině, takže spíš to bylo takové posluhovadlo. V roce 09 jsem ho zdědil. Do této doby jsem jezdil VW Passat, rv. 94 (viz foto) v zákl. motorizaci 1.8 benzín, 55 Kw.

Srovnávat tato dvě auta je jako souboj Davida s Goliášem. Jen na okraj, Pašíka jsem prodával s 285 000 km bez jakékoliv generálky motoru, takže taky solidní držák. Prcek neboli Chcípák (jak ho nazývá bratr) je v základní výbavě. Chybí klimatizace (v té době příplatek asi 40 000,-), ABS, rádio s cd a RDS (ackoliv se tenkrat dušovali, že RDS to má...). Naopak disponuje koulí, dvěma airbagy, el. předních oken, zamykáním zpátečky, křídlem a dálkovým centrálem.

Malý, velký vůz přesně vystihuje charakteristiku prostornosti. Většinou nevěřím, co všechno se do něho naskládá. Spousta odkládacích prostor v dosahu řidiče. Samozřejmě nemůžete očekávat, že tam nacpete čtyřčlennou rodinu, psa a kočárek... Ale tříčlenná rodina s kočárem, postýlkou a kocourem se tam nacpe :-) Vyzkoušeno :-)

Pro nenáročné řidiče mohu tento motor ( 1.0 VVTi 50 Kw) doporučit. Bohužel na můj poměrně aktivní život, kdy se neustále někam přesouvám, jezdím po závodech a na víkendy na chalupu, a to vše za neustálé přítomnosti lodě (spíše lodí) na střeše, by se hodil motor disponující větší silou. Zvláště naložené auto mívá v delších stoupáních problémy. Všiml jsem si u jiných recenzentů na Yarise, že dosahují poměrně zázračných hodnot, ať už je to zrychlení, max. rychlost či spotřeba. Zrychlení 0 - 60 je super, na semaforech za sebou nechává mnohem sportovněji vypadající auta. Bohužel zrychlení 80 - 120, které využívám v běžném provozu nejčastěji je, řekl bych, hodně podprůměrné. Předjeti kamionu si člověk musí připravit několik zatáček dopředu. Konkrétní hodnoty jsem neměřil, jen mám možnost porovnání s nadupanějšími kárami. Nejvíce jsem s Prckem jel 180 km/h (tachometrových) zhruba po rovince. Zkoušeli jsme tam více aut a všechny jeli o trochu rychleji než měly napsáno v papírech. Připadal jsem si jak před vzletem. Už to asi nikdy zkoušet nebudu. Povolená dálniční rychlost je tak akorát, abych se cítil ještě bezpečně. Vhledem k mému obvyklému zatížení nedosahuji nijak oslnivých hodnot spotřeby. Dlouhodobě jezdím v rozmezí 5.8 - 6.2 l s poměrně velkým nájezdem po Praze.

V roce 2003 se Prcek potkal se srnou. Při vší smůle to bylo přesně na Štědrý den, kdy se tatka vracel ze služby. Přibl. rychlost v době nárazu byla prý kolem 80km/h. Srna to bohužel nepřežila a přivolaní policisté si jí s chutí naložili do auta a odjeli. Byla rozbitá mřížka chladiče, vnitřek světla (plastovy kryt byl v pořádku) a trochu promáčklá kapota. Druhá srážka bohužel byla s blbcem. Na parkovišti nám někdo naboural plechovou část nárazníku za pravým zadním kolem a ujel. Povedlo se mi to vyklepat, ale poznat to rozhodně je.

Ve spolehlivosti řadím Prcka do světové extra třídy. Lijeme do něj pouze kvalitní benzín a měníme pravidelně olej. Auto je v naprostém vytížení obzvláště poslední dva roky. Často naložen na hranici povolených hodnot a občas i s přívěsem...

Silné stránky

Spolehlivost
Prostornost na svou třídu
Bezpečnost
Vyšší posez
Množství odkkládacích prostor
Obratnost ve městě

Slabé stránky

Síla motoru
Originální zahrádka
Zadni sedačky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pouze běžná údržba, tuším jedna svolávací akce od Toyoty, 7 let servisováno Toyotou, nyní u spolehlivého mechanika

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez problémů

 
reklama


Přidat názorDiskuse: Toyota Yaris

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Toyota Yaris


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
9

Na svou třídu super

jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
náhradní díly
7
výkon motoru
6
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
7
brzdy
10
zavazadlový prostor
7

Více o modeluToyota Yaris P1 (1999-2006)
Toyota Yaris 1,0 16V Toyota Yaris 1,0 16V

Toyota Yaris podobně jako například Peugeot 206 vzbudila…

Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis

V lednu přichází na všechny významné evropské trhy…

 

reklama





Blesk.cz

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě zahynulo nejméně 12 lidí

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě…

Nejméně 12 mrtvých, včetně devíti dětí, a dalších dvacet zraněných si v neděli na východě Ruska vyžádala nehoda…

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu poslala pomoc bez vojáků

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu…

Ve východní části iráckého Mosulu v neděli vypukl chaos, když se stovky lidí vrhly na nákladní automobily s…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud tu bude, šanci má

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud…

Když trenér Jaroslav Šilhavý přebíral po pěti kolech ligové sezony fotbalisty Slavie, patřilo týmu z Edenu až…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama