Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia 1,9 TDI Elegance

8,24 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia II Combi Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:17000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,9 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,1

Popis vozu

Služební Octavie 4x4 se odebrala k jinému šťastlivci a my jsme se vrátili k naší Octavii první generace. Já s tátou jsme ale usoudili, že tohle auto již přece jen není úplně vyhovující, a to jak prostorem, výbavou tak i jízdními vlastnostmi, které působily dost nejistě - asi jen důsledek opotřebování tlumičů apod., ale nechtělo se nám investovat do oprav... Takže jsme se začali poohlížet po novém - a kvůli dobrým zkušenostem se služební Octavií padla volba opět na ní. Původně jsme chtěli referentské, roční auto, tato auta ale byla často po roce dost opotřebovaná - což svědčilo o tom, jak s nimi předtím někdo jezdil. A úspora proti pořízení nové překvapivě nebyla tak velká. A když jsme se byli podívat u prodejce na faceliftovaný model, bylo rozhodnuto a doma nám skončila Octavia Combi 1,9 TDI ve verzi Elegance.

Vzhled

Na "novou tvář" po faceliftu jsem si musel chvíli zvykat, a přestože jsem jí už přišel na chuť, stále mi ke zbytku auta tak trochu nesedí. Jinak by řekl, že Octavia je designově velmi zdařilá a nadčasová, i když hooooodně konzervativní.

Interiér

Pěkný, oproti první generaci prostorný a dobře zpracovaný interiér patří k největším lákadlům Octavie. Palubní deska po faceliftu je ještě o něco lepší, zmizel nevzhledný plast kolem ovladačů ventilace a nové jsou i budíky tachometru a otáčkoměru. Sedí se poměrně nízko a pohodlně, sedadla jsou dostatečně velká. Plusem je určitě i velké množství odkládacích schránek. Ale co bych se tady rozepisoval, Octavii snad znají všichni ;-)

Motor, jízdní vlastnosti

Určitě si klasicky každý položí otázku - Proč zase jedna Oktávka s TDI PD?? V době, kdy jsme ji kupovali, byl výběr motorů mnohem omezenější - nová 1,4 TSi ještě nebyla k dostání - museli bychom na ní čekat skoro půl roku a navíc by stála stejně jako 1,9 Tdi! V úvahu tak připadala 1,6 MPi, 1,8 TSi, 1,9 TDi a 2,0 TDi. Benzínová jedna-šestka, kterou jsme měli v předhcozí Octavii nejezdila vyloženě zle, přesto v porovnání s tédéíčkem byla o dost línější a žíznivější. 1.8 by se mi líbila asi nejvíc, ale cenou a pak i spotřebou byla už někde jinde. Podobné to bylo i s dvoulitrem, který by stál u jinak stejného auta o 60 tis. více - a to už nám přišlo jako zbytěčná investice. Takže jedniý motor co zbyl je právě ta oslavovaná i nenáviděná 1,9 se 77 kW při 4000ot/min a 250 Nm při 1900ot/min. A jak se s ní jezdí? Motor mi přijde celkem složitý na ovládání, rozjezdy s tuhou a rychle zabírající spojkou vyžadují dost soustředění. Motor je hlučnější, ale to by mi nevadilo tak jako podivné zvuky, co se občas linou zpod kapoty. Vše to alespoň vyváží dobrou pružností z nízkých otáček, která se kolem dvou tisíc přemění na krátké nakopnutí vpřed :-) Při svižné jízdě pak mrzí, že motor "odchází" už kolem 3500 otáček, takže např. z 0 na 100 pak není o moc rychlejší než třeba ta 1,6 Mpi. Jinak zrychlení je určitě dostatečné pro běžnou i svižnější jízdu, pokud chcete jet na doraz tak už tomu něco chybí... Maximálka 190km/h podle navigace je také reálná. Potěší samozřejmě i spotřebou, která se dá v pohodě udžet kolem 5 až 5,5 litru. I na dálnici s plným autem, klimatizací a 140 na tachometru se bez problému dalo jet pod šest litrů a při hodně úsporné jízdě jezdí Octavia i za 4,5.
Podvozek je příjemně jistý a celkem i pohodlný, auto sedí dobře na silnici i při vysoké rychlosti, na závodění ale moc není, už jenom kvůli dlouhým převisům. Řízení je přesné, posilovač s proměnlivou účinností je mnohem lepší než třeba ten z Fabie. Řazení není úplně hladké, ale je aspoň přesné, trochu chybí šestistupňová převodovka, na dálnici by určitě jízda byla příjemnější.


Mám dotaz - nemáte někdo zkušnosti s hučením od výfuku při přeřazení?? Naše auto snad úplně od začátku jakoby houká při řazení, když je motor v tahu a pustí se plyn. V servise řekli, ž je to normální, prý je to od přenastavování lopatek u turba. Mně se ten zvuk moc nepozdává, na zadních sedačkách celkem ruší a u žádné jiné Octavie jsem se s ním nesetkal...

Silné stránky

Jízdní vlastnosti
Interiér
Velký kufr
Nízká spotřeba
Dobrá pružnost

Slabé stránky

Houkání při přeřazování při zrychlování
Hlučnější a na ovládání náročnější motor
Chybí 6. stupeň

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

K poruchám zatím nedošlo, jen se rozpáraly kapsy na zadní straně opěradel - byly vyměněny potahy
Houkání od turba prý není na závadu, ale nevím...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl ochotný a ve všem vyhověl.

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1,9 TDI Elegance

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
9
brzdy
8
zavazadlový prostor
10

Více o modeluŠkoda Octavia 1Z (2004-2012)
Dlouhodobý test Škoda Octavia Combi 1.4 TSI G-Tec – Proč tak žere pneumatiky? Dlouhodobý test Škoda Octavia Combi 1.4 TSI G-Tec – Proč tak žere pneumatiky?

Dlouhodobé octavii na zemní plyn jsme se podívali na…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Nemocný Jiří Menzel po operaci mozku! Stará se o něj léčitel Pilarové!

Nemocný Jiří Menzel po operaci mozku! Stará se o něj…

Jiří Menzel (80) přežil útok meningokoka a po operaci mozku se jeho zdravotní stav zlepšuje. Velkou zásluhu mají…

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Na střídačce předvedl spoustu emotivních gest. Když Jihlava v 57. minutě vstřelila klíčový gól, smutně se opřel…

 

Reflex.cz

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete. Metanol hraje hlavní roli v novém českém filmu

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete.…

Dvoudílný televizní film o metanolové aféře, série koncertů Báry Polákové, kniha Stín Jiřího Křižana a adaptace…

Petr Rychlý dabuje „husáka“. Podívejte se, jak herec namlouvá postavu v novém animovaném filmu

Petr Rychlý dabuje „husáka“. Podívejte se, jak herec…

„Netušil jsem, že se mi to po revoluci ještě stane, ale dabuju husáka,“ říká Petr Rychlý ke své nejnovější roli…