Recenze

smile.cze (muž 31 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

BMW X1 2.0d Xdrive

8,48 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW X1, foto 1 BMW X1, foto 2 BMW X1, foto 3 BMW X1, foto 4 BMW X1, foto 5 BMW X1, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta X1 Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:10325 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 135 kroutící moment [Nm]: 380 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,1 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7,5

Popis vozu

-- Nové poznatky jsou uvedeny na konci---

Ještě před pár měsíci jsem si myslel, že mé dalším autem nemůže přece být BMW X1 a nyní píšu tenhle profil...

X1 je nástupce 330xD E90 - auta, se kterým jsem se jen těžko loučil, protože to byl kus pořádného auta. Vůz jsem prodal po dvou letech užívání a po nájezdu cca 40 tis. km. Laťka pro nový vůz byla proto nastavena hodně vysoko. Auto mělo celkově najeto 140 tis. km. a při cestách ze servisů a od benzínových pump jsem si říkal, že kdyby se vyskytla nějaká výhodná nabídka na nový nebo zánovní vůz, tak bych začal zvažovat o prodeji. Musím říct, že pocházím z rodiny, kde jsou samí automobilový nadšenci a večerní brouzdání na TipCars a Mobile.de bylo na denním pořádku. Tímto se omlouvám přítelkyni, která je na tom stejně jako já - až na večerní hledání bouraček a výhodných "kaufu" :D Už měla dost vět jako "to se vyklepe" atd.

Abych popsal své myšlenkové pochody. Vůz měl být:
- diesel, kvůli jízdám pro Praze čtyřválec
- s pohonem 4x4 - jezdíme často na hory + máme špatný výjezd v zimě od domu
- aspoň trošku praktický

Byl jsem rozhodnutý si vzít auto na leasing a uvažoval jsem logicky o dalším vozu od BMW. Musím uznat, že mě ale zaujala i nabídka na Škodu Yeti nebo nový model mazdy CX-5.

Asi v červnu mi přišla nabídka na auto snů (kromě BMW M3) 320xD Coupe v M-paketu. No pár nocí jsem kvůli tomu nespal, protože to je krásné auto, ale plánoval jsem mít 6 letý leasing a tak nějak jsem tušil, že mít coupe 6 let by nebyla asi dobrá volba. No co Vám mám povídat :-( . V červenci mi přišla nabídka Joy paketů na faceliftovanou X1 a nový model řady 3. Samozřejmě jsem si hned dával kalkulaci na 320d Xdrive v M-paketu, ale auto bylo finančně nad mé možnosti. Zvýhodnění u X1 bylo cca 200 tis. Kč a na 3ku "pouze" 45 tis. Kč. Pár dní přemýšlení, zkušebních jízd a jednání o ceně jsem koncem července skládal zálohu na X1 - s dodáním vozu cca za 5 týdnů. Vůz jsem přebíral 6. září. Vau..

Výběr z výbavy:
- hnědá mětalíza (Kdybyste viděli to zvažování jestli černou nebo hnědou. Pozn.: Nejsem žádnej metrosexuál :D )
- X- Line paket (původně jsem chtěl Sport paket)
- Kombinace kůže/látka
- 8 stupňový automat
- 18 Y-spoke kola
- Navi Profesinal (přidáno cca týden před deadlinem)
- Hifi soustava
- Vyhřívání volantu + sedačky
- Bluetooth handsfree
- Pádla pod volantem
- Bi-xenony

Konečná cena po slevách činní 883 000 Kč. (včetně 50 000 slevy při financování)

Největší problémem pro mě byl výběr barvy. Výběr motorizace byl skoro jasný. Zvažoval jsem jsem 18d a 20d, 23d byl již nad rozpočet. Proti 18d bylo zejména o cca 2s pomalejší zrychlení a minimální rozdíl ve spotřebe.

S autem jsem nyní ujel asi 2500 Km a mám tyto poznatky:

Design:
Ano, X1 je zvlášní auto... není ani to a ani tohle. Od lidí z mého okolí jsem si vyslechl názory jako že se jedná o nejošklivější auto od BMW - hned po 5 GT. Názory se s faceliftem hodně změnily. Mě se vůz libil i před faceliftem, ale bral jsem ho pořád jako těžce marketingové zboží. Proto jsem chtěl raději 3ku Touring. Ale když jsem ji viděl v reálu, tak jsem se "skoro" zamiloval a uznal jsem, že to auto je už promakané.

Motorizace a podvozek:
Výběr padl na 2.0d - s tímto motorem jsem měl už zkušenosti z BMW 120d a věděl jsem že jede hezky a "nežere". Při nájezdu 2500 km se motor teprve zajíždí - doufám v to! :D protože zatím mi přijde docela hlučný, ale jede hezky. Myslím, že výkon je plně dostačující, zejména do města. Na dálnici je poznat největší rozdíl od šestiválce.

X1 mi přijde docela "tvrdá", asi jako 3ka. Myslím, že zádný velký rozdíl v tom není. Oproti 3jce není ani nějak větší, je o pár centimetru vyšší. Logicky si ale lépé poradí s terénem a jízdou mimo aflatovou silnici. Auto se v zatáčkách naklání pouze minimálně. Svoje mírně vyšší těžiště nezamaskuje zejméma v dlouhých zatáčkách na dálnici v rychlosti kolem 160 Km/h - tady jsem už cítil, že už to není ono, jízda v trojce by byla v této situaci příjemnější.

Spotřeba:
Momentálně se průměrná spotřeba pohybuje na 7,5 L /100 Km. Je v tom jízda do Frankfurtu (cca 1000 Km) a jinak jezdím po Praze. Myslím po Praze - ne po obchvatech. Tj. zácpy a zákysy na Smíchově, Újezdě a na magistrále. Týden jezdění po městě si vyžádá cca 9,5 L /100 Km - což mi přijde docela dost a to nejezdím nějak rychle, jen někdy se svezu rychle. Používám start-stop, nějak jsem si na to už zvyknul a nepřijde mi to zas tak špatný. Otázka jak moc se jeho používání projevuje na spotřebe. Cesta na chalupu cca 150 Km od Prahy směr Vysočina už za dobrých 5,8 L (mírně naložen, 140 km/h na dálnici, spíše úsporná jízda mimo dálnici). "Zajížděcí" výlet do Frankufurtu po dálnici za 6,8 L tam a za 6,5 zpátky. (Jízda cca 150 - 160 Km/h, prázdné auto).

Byl bych rád kdybych se byl schopný dostat s celkovou spotřebou pod těch 7 L - uvidíme jak se projeví další najeté kilometry. Hlav

Převodovka a jízda:
Jedním slovem PARÁDA. Člověk ani nepotřebuje pádla pod volantem. V normálním režimu řadí spíše na úsporu, mírně pomalejší reakce - tak to má být. Ve sportovním režimu auto doslova ožije a jízda začně být více příjemná, auto zase dokáže vykouzlit úsměv na tváři - fakt paráda. Občas si pustím ECOpro a auto hodně zlenivý, je ale hezké jak se vám načítají ušetřené KM. Myslím, že to je ale dobrý nápad - když chci, můžu jet úsporně a když svižne tak si to jednoduše vypnu. Nejvíce šetří naftu při zrychlení - nechá vás zrychlovat, ale pomalu a v rámci úspory.

Už se těším, až napadne sníh a zase se mi potvrdí, že i auto s Xdrivem byla dobrá volba.

Interiér:
Musím říci, že se mi interiér moc libí a vše mi přijde logicky usporádáné, včetně ovládání idrivu. Jen snad místa s levnými trvdými plasty (nejhorší je na kapličce přístrojů a kolem klíčků). I stará trojka ve které jsem jezdil dva roky mi přišla kvalitnější a možná i trochu bytelnější. Ale není to zase nic strašného.

Myslím, že to na záčátek asi stačí, plánuji profil auta postupně s nájezdem KM upravovat. Určitě přidám další fotky z cest atd...

---365 DNÍ S X1--
Tak je to rok co si vozím zadek v tomto "metrosexuálním" autě. Ujel jsem za tu dobu cca 19 tis. km a zjistil jsem tyto poznatky :)

Vnitřní prostor, praktičnost
Nepocituju nějaky zásadní rozdíl v prostoru a praktičnosti v porovnání s 330xd Touring. Už jsem v něm převážel mnoho věcí.. boiler, sprchový kout, 6 pytlů malty atd. Někdy si neumím představit, že bych měl sedan nebo coupe. Ani pasažeři na zadních sedadlech si nějak nestěžovali ( žádní dlouháni) - pocítili ale, že auto je poměrně tvrdé a delší cesta např. do chorvatska na zadních by byla spíše za trest.

Jízda
Už jsem si na auto plně zvyknul. Oproti touringu je znát větší mršnost ve městě, kde se pohybuju většinu času. Bohužel čtyři válce jsou znát na dálnici. Něco za něco... Sněhu jsem si v zimě moc neužil, snad to tahle zima napraví. Byl jsem parkrát i v lehkém terénu a vedla si obstojně.

Spotřeba
Tady stále jisté zklamání, průměrná spotřeba 7,8 L /100 Km... ježdění po městě (centrum Prahy) si stále žádá cca 8,5 L, mimo město s kombinací dálnice, okresky za 5,5 - 6 L. Na dálnici při vyších rychlostech se opravdu začíná projevovat odpor karoserie, 130 km/h za cca 6,8 L (160km/h za cca 8 L). To má hrubá zjištění...

To asi ty zásadní postřehy.
Jinak mi myčka trošku poškrábala kufr a od té doby měju auto jen wapkou nebo růčo. Dále mi někdo odřel zadní nárazník. :(

Silné stránky

- Design
- Motor
- 8-stupňový automat

Slabé stránky

- Zatím spotřeba ve městě
- Hluk zajíždějícího se motoru
- Pár míst s levnými plasty

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné, Vůz je nový.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz jsem zakoupil v Inveltu v Praze. Prodejce Ing. Skalník - velice profesionální přístup, mohu jen doporučit.

 

Novinky v recenzi

6.10.2013 10:59

Zimní disky

Plánuji koupit druhé zimní disky. Myslím, že těch Y-spoke by bylo na zimu škoda. Pujdu asi do 17" ...

6.10.2013 10:57

Zimní disky

Plánuji koupit druhé zimní disky. Myslím, že těch Y-spoke by bylo na zimu škoda. Pujdu asi do 17" ...


Přidat názorDiskuse: BMW X1 2.0d Xdrive

Další vozy značky BMW



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím mě vždy dovezlo kam jsem chtěl :)

praktičnost
9
prostornost
9

Kufr standard, nejsme žádní obři, takže v pohodě...

jízdní vlastnosti
9

Myslím, že se jedná o jízdně o nejlepší auto mezi malými crossovery/SUV.

jízdní komfort
8

X1 určitě není měkké auto.

provozní náklady
8

Jsem zvědavej, jestli ještě klesne spotřeba - hlavně ve městě jsem čekal, že by mohlo žrát o trošku méně.

náhradní díly
9

Cena orig. BMW dílu je o trošku vyšší, ale nenakupuju u dealera.

výkon motoru
9

Do města plně dostačující. Není to žádný dálniční koráb, ale i tak to není žádný louda (do 160 Km/H)

spotřeba
8

Jsem zvědavej, jestli ještě klesne spotřeba - hlavně ve městě jsem čekal, že by mohlo žrát o trošku méně. Město: cca 9 - 9,5 L (!) Průměr: 7,5 L Mimo město: 6-6,5 L Auto má najeto zatím pár tisíc KM.

hlučnost motoru
6

Zatím poměrně hlučný, hlavně z venku. Zevnitř není skoro nic slyšet - dobré odhlučnení.

kvalita sedadel
8

Žádna výhra, ve řadě 3 mě cca po 150 Km začalo bolet v kříži. Tady zatím v pohodě.

brzdy
9

Ze začátku nic moc, ale už se zajely...

zavazadlový prostor
9

Standard. Měnší než 3 touring... ale zatím postačující.


Více o modeluBMW X1
BMW 528i - Auto téměř dokonalé BMW 528i - Auto téměř dokonalé

Nová pětka od BMW je opravdovým zástupcem vyšší střední…

Nové BMW 3 Nové BMW 3

Ještě než začnete tento článek číst, chtěli bychom vás…

 





Blesk.cz

Herečka Regina Rázlová (71) šokovala: Chci umřít na jevišti!

Herečka Regina Rázlová (71) šokovala: Chci umřít na jevišti!

Dlouhá léta nemohla hrát, tak si to nyní vynahrazuje. Regina Rázlová (71) jde z role do role a nehodlá se…

Novinky v Google Pay: ukládání palubních lístků a přímé posílání peněz

Novinky v Google Pay: ukládání palubních lístků a…

Americký gigant začíná uvolňovat aktualizaci aplikace Google Pay, která přináší spoustu novinek.     

 

iSport.cz

Z první etapové výhry na Tour se radoval Fraile, Sagan dojel čtvrtý

Z první etapové výhry na Tour se radoval Fraile,…

Kopcovitou čtrnáctou etapu Tour de France vyhrál po úniku španělský cyklista Omar Fraile. Lídr závodu Brit…

Jeřábek o potížích, budoucnosti v NHL, české partě i mentalitě v Montrealu

Jeřábek o potížích, budoucnosti v NHL, české partě i…

Je to jako hra o poslední židli. Je jich o jednu méně než hráčů a postupně ubývají. Otevření letního…

 

Reflex.cz

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Vedro. Slunce. Pot. Je brzké odpoledne a rytíř divadelní alternativy BOLESLAV POLÍVKA i jeho krásný, stále…

Třetí den Colours objektivem Marka Douši: Bezprostřední Rottrová, legrační Polívkové a varující Hruška

Třetí den Colours objektivem Marka Douši:…

V pátek se v Ostravě vyjasnilo, alespoň na obloze, přibylo návštěvníků, odjel kolega, který doposud připravoval…