Recenze

9 Majitel

Ford Escort 1.8i 16V 115k

9.58 Uživatelé

Hodnoceno: 154× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Escort, foto 1 Ford Escort, foto 2 Ford Escort, foto 3 Ford Escort, foto 4 Ford Escort, foto 5 Ford Escort, foto 6 Ford Escort, foto 7 Ford Escort, foto 8
Ford Escort, foto 9 Ford Escort, foto 10 Ford Escort, foto 11 Ford Escort, foto 12 Ford Escort, foto 13 Ford Escort, foto 14 Ford Escort, foto 15 Ford Escort, foto 16 Ford Escort, foto 17 Ford Escort, foto 18 Ford Escort, foto 19 Ford Escort, foto 20 Ford Escort, foto 21 Ford Escort, foto 22 Ford Escort, foto 23 Ford Escort, foto 24 Ford Escort, foto 25 Ford Escort, foto 26 Ford Escort, foto 27 Ford Escort, foto 28 Ford Escort, foto 29 Ford Escort, foto 30 Ford Escort, foto 31 Ford Escort, foto 32 Ford Escort, foto 33 Ford Escort, foto 34 Ford Escort, foto 35 Ford Escort, foto 36 Ford Escort, foto 37 Ford Escort, foto 38 Ford Escort, foto 39 Ford Escort, foto 40 Ford Escort, foto 41 Ford Escort, foto 42 Ford Escort, foto 43 Ford Escort, foto 44 Ford Escort, foto 45 Ford Escort, foto 46 Ford Escort, foto 47 Ford Escort, foto 48 Ford Escort, foto 49 Ford Escort, foto 50 Ford Escort, foto 51 Ford Escort, foto 52 Ford Escort, foto 53 Ford Escort, foto 54 Ford Escort, foto 55 Ford Escort, foto 56 Ford Escort, foto 57 Ford Escort, foto 58
 

Technické info

Přezdívka auta Escort Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:132000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 165 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 196 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Jedná se o Ford Escort Mk. VII, který se vyráběl v letech 1995-2000. Je to vlastně poslední generace Escortů, následoval pak už jen Focus. Oba modely se od roku 1998 vyráběly souběžně a Escort byl nabízen jako levnější alternativa k tehdejší převratné novince Focusu. Tento fakt se projevil i tím, že pod kapotou měly oba modely několik stejných motorů, byť ve Focusu prodělaly mírnou evoluci. Všechny motory montované do Escorta byly řadové čtyřválce a zahrnovaly (uvádím motory pro Mk.VII) atmosférické diesly (1.8D - 60k), turbodiesly (1.8TD - 70k nebo 90k), atmosférické benzínové motory (1.3i - 60k, 1.4i - 73k, 1.6i - 90k nebo 105k, 1.8i - 105k nebo 115k, 2.0i - 150k) a také jeden přeplňovaný benzínový agregát (2.0T - 220k). Tento turbomotor pochází z dílny Cosworthu a montoval se do Fordu Escort RS Cosworth, kde poháněl všechna 4kola. Escortí ctyřkolky nemusí být spojeny pouze s tímto motorem, pohon všech kol se montoval i k atmosférickému dvoulitru v RS2000 a k 1.6i. Jde ale o velice vzácné exempláře, které jen tak nepotkáte. Zbytek Escortů jsou tedy klasické předokolky. Co se převodovek týče, montovaly se v drtivé většině 5 stupňové manuální převodovky, malá část Escortů je pak vybavena automatickou převodovkou.


HNACÍ ÚSTROJÍ
Můj Escort byl osazen litinovým 16-ventilovým benzínovým motorem o objemu 1,8litru, který disponoval max. výkonem 85kW (115koní)při 5750 ot. a točivým momentem 160Nm při 4500ot.(tyto hodnoty se týkají motorů po r.v. 1996, předtím byl max. výkon 77kW). Jde tedy o nejsilnější "sériové", nebo lépeřečeno lidové provedení, výše už byly jen XR3i, RS2000 a RS Cosworth.
Papírová maximální rychlost byla udávána 196 km/h, nikdy jsem ji nezkoušel, takže netroufám si tvrdit něco jiného. Zrychlení 0-100 se mi nikde nepodařilo oficiálně najít, z praxe to bylo okolo 10s, přesný údaj ovšem neznám. Standardem je 5stupňová manuální převodovka s klasickou kulisou "HI", zpátečkou napravo vzadu. Vyznačovala se přesnými drahami se střední délkou, ovšem řazení jedničky vyžadovalo trochu větší sílu, než bych očekával. Odstupňování řekl bych standardní, na dvojku jel papírově max 96 (a zrychloval na ni jako čert! ;) ), na trojku jel i 140, na 5.stupeň při 100km/h točil motor 3000ot.
Na relativně lehké auto motor velice živý, nechá se vcelku snadno vytáčet, omezovač zasahuje v 6800ot. V nižších otáčkách se dá být, když chcete jet ekonomicky, pod 2000 není radno zacházet, mezi 2 a 3 tisíci je ideální prostor pro klidné proplouvání okolím, ovšem dynamickou jízdu si žádá vytočení k 3000ot. a největší zátah je cítit kolem 3500ot. Ani po této metě zátah neustává, výkonu je dostatek a tak se dá využívat široká nabídka dynamiky až někam k 6200ot., výš už nemá smysl jít. Zajímavá meta na otáčkoměru je 2000ot., případně o něco málo méně. Když pojedete na dvojku a přeřadíte na trojku tak, aby vám otáčky klesly tak na 1800, a sešlápnete plyn, aby byl motor ve větším zátahu, motor a výfukové potrubí se dostanou do zvláštního stavu připomínajícího rezonanci, kdy zvuk linoucí se motorového prostoru a "výfukového prostoru" ( :D ) je naprosto geniálně hutný, zvonivý, uhrančivý a jinak geniální.Pásmo, v kterém se toto odehrává je docela úzké, asi těch 200ot., ale zkuste si to a skoro zapomenete ve svých mokrých snech na 330i! ;) Tahle malá část zvukového projevu litinového 4válce v Escortu je opravdu naprosto famózní!
Auto s tímto motorem zrychluje velice aktivně, i když ve ho ve 140 sešlápnete na podlahu, rychlost letí nahoru dosti rychle. Nejkrásnější chvíle jsou při rozjezdu, kdy na 1 zrychlíte tak na 40, dáte 2 a pak plyn na podlahu a necháte se donést až k omezovači. To vás Escort tlačí do sedadel a letí vpřed jako stíhačka, opravdu hodně slušný zátah spojený s velice příjemnou zvukovou kulisou. Nezní jako vytočený vysavač ;), má na svůj objem řekl bych dosti hutný zvuk, dávající najevo, že žádný tříválec se nekoná :) Escort má na můj vkus docela malou palivovou nádrž, pouze 55 litrů. Ano, mnoho současných aut (např. Octavia II) má stejně velkou, ale při spotřebě, jakou Escort měl, se tankovalo docela často, i když uznávám, že "plná" stála méně, než kdyby byla nádrž 70litrová :) Také se mi nezdálo odvětrávání nádrže. Několikrát jsem doléval benzín doma z kanystru a asi 3x se mi stalo, že i když nádrž byla plná zhruba do poloviny, benzín měl snahu prostě přetéct hrdlo. Hladina zůstala nahoře a nedalo se s tím nic dělat. Musel jsem objet blok domů (100m), aby se to "zklepalo" a pak se vešlo třeba dalších 5litrů. Jak říkám, připisuji to buď špatně řešenému nebo z nějakého důvodu nefunkčnímu odvětrávání nádrže. Taková ta malá trubička, co jde z nádrže k hrdlu společně s velkou trubkou na benzín, znáte to ;)
Při klidné jízdě si 1,8ma rekne kolem 7,5 až 8 litru, pokud ji budete vyloženě šlapat na krk a pořád ji točit, nemá problém lézt ke 13litrům. Dlouhodobá spotřeba se za zhruba 10000 najetých kilometrů pohybovala kolem 9, spíš 9,5 litrů. To bylo dáno především tím, že se s ním jezdilo na malou vzdálenost (7km), část město, a pak zase ze studena 7km. Dále taky tím, že jsem s ním jezdil často já a prostě jsem si to užíval :) Tím se dostáváme k další kapitole...

JÍZDNÍ VLASTNOSTI
...perfektní!!! Jelikož je to opravdu docela lehké auto, bylo dobře ovladatelné, motor s ním snadno zrychloval a podvozek držel a držel a držel...:) Letní pneu byly Dunlop SP Sport 195/50/15 82V na litých kolech Ford Centra 6Jx15 ET 40 (viz foto). Tohle auto prostě sedělo a nedalo se vyvést z míry. Gumy výborné, já sám jsem měl strach při ostrém projíždění zatáčkou ještě dřív, než začaly vůbec pískat. Boční přetížení byla radost, sneslo to opravdu hodně. Napomáhaly tomu i sedačky, které byly hodně tuhé s výrazným bočním vedením, což dodávalo tělu výbornou oporu a jistotu, stejně jako podrobné informace o dění s autem (jako třeba jakýkoli nepatřičný pohyb zadku na sněhu atd.) Toto všechno dohromady tvořilo skvělý celek na kvalitnějších silnicích, ovšem stinnou stránkou byla míra nepohodlí na nerovnostech, věděli jste o každém hrbolu. Stejně tak bylo auto na širších kolech dosti náchylné k plavnému pohybu ve vyjetých kolejích...
Zimní gumy byly na plechách 13", Barum Polaris II 175/70/13. Auto na nich logicky nebylo tak jisté, nedrželo tak dobře stopu, ale v zimě vyjely všechno a do smyku šly jenom na můj povel. Vzhledem k dosti menší šířce oproti letním byla v zimě stejná, či skoro menší spotřeba než v létě. Dáno asi i stylem jízdy v zimě...
Brzdy byly dimenzované dobře, pozvolný nástup a ostrý vrchol, ubrzdil jsem v klidu všechno, co jsem potřeboval. Nikdy jsem ovšem nepotřeboval (naštěstí) kriticky brzdit. Vzadu pouze BUBNOVÉ brzdy - zřejmě další snaha o šetření.

VÝBAVA
Dostačující pro druhé auto v rodině, jediná vada byla, že nemělo centrální zamykání. Konkrétně výbava sestávala z 2 Airbagů, ABS, manuální klimy, hliníkových kol, koženého tříramenného volantu (skvělá věc!!!), metalízy, originálního rádia 5000 (bez CD), tónovaných skel, zadního stěrače, předních mlhovek, vyhřívání zadního skla, elektricky polohovatelná světla...a to je asi vše, nic už mě nenapadá. Tento Escort měl takový "RS paket", sestávající se z originál Ford křídla, RS prahů, RS mřížky chladiče, bílých budíků, hliníkové hlavice řadící páky a taktéž madlo ruční brzdy. Bohužel už auto není moje a nemám fotky interiéru, takže zkusím sehnat nějaké cizí, těch budíků alespoň.

INTERIÉR
Nebyl ve výbavě Ghia, takže naštěstí žádně pseudodřevěné dekory, pouze černý tvrdý plast v kombinaci se stejně tvrdým stříbrošedým. Nic extra, z tohoto pohledu je vidět, že šlo o opravdu levné auto. To se odráželo na více faktech, jako například že auto NEMÁ samostatnou kontrolku rozsvícení potkávacích světel (pouze se rozsvítí podsvícení přístrojovky, což ve dne není vůbec vidět ; má ale kontrolku dálkových světel) a taky tzv. hladové oko, tedy žádnou signalizaci kritického množství paliva.
Sedačky byly potaženy tmavou textilií, nejevila známky ošoupání, ani nic podobného. Byly skvěle tvarovány, místo za volantem si najdete vcelku rychle, výrazné boční vedení. Sedačky byly u tohoto auta opravdu velice pozitivní stránkou. Místa bylo dost až na pár vyjímek. První je hned u řidiče, se svojí postavou (190cm) jsem musel mít takovou specifickou polohu :) Volant je dost nízko, možná se to vyřeší stavitelným volantem v dalším směru, ale u tohoto se stavilo pouze nahoru-dolů, a to moc nepomohlo. Zvyknul jsem si na to ale docela rychle. Druhá (a poslední) výtka k místu se týká zadních sedadel a přístupu k nim. Jelikož jsem měl 3dveřového Escorta, přístup dozadu byl trochu krkolomný, ztížený i tím, že auto je relativně nízké. Když už se dozadu nasoukáte, budete mít problém se tam složit, za mnou opravdu moc místa pro nohy nezbylo. Nad hlavou je to taky problém při mé výšce. Kufr má dostatečný objem, velice dobrý přístup. Malá výtka letí na vrub nízko umístěnému zámku 3.dveří při otevřeném kufru (ano, několikrát jsem se o něj praštil)

EXTERIÉR
Escort působí dojmem buď kulatého nebo hodně zprohýbaného auta. Tvarování přední masky a kapoty tomu napomáhá. Mně jeho tvary padly do oka ihned, zepředu a zezadu i dnes mi přijde jako mladík, horší je to pri bližším pohledu z boku, kde to vypadá, že tuto partii postupně převzali už z generace Mk.V (1990-1992). Tmavě modrá metalíza mu vcelku sluší, asi bych nenašel lepší barvu podle mého vkusu (na Escorta!!!) Taková malá historka, jednou s ním táta přijel domů v noci a já mu šel odjet s druhým autem, aby mohl do garáže. A jak jsem viděl v podstatě jen rozsvícená přední světla, tak jsem se lekl, s čím to přijel domů, protože mi to hrozně připomnělo Imprezu :) Tu předposlední. Jen podle světel, nic víc, zkuste si to představit sami ;) Jinak světla bych snesl o kousek svítivější, týká se tedy potkávacích!
Escorti jsou hodně kritizováni, nebo spíše je to o nich dobře známo, za korozi karoserie, já s ní naštěstí neměl žádnou velkou zkušenost, možná i proto, že se jednalo o jeden z posledních roků výroby a tudíž relativně mladé auto. Jediné místečko, které jsem objevil, bylo na 3.dveřích v místě středního uchycení křídla, je tam malá mezera mezi kusem toho křídla a gumou od zadního okna. Tam se asi držela voda a způsobila flíček "bublinek".

Silné stránky

- Výkon a zátah motoru
- Jízdní vlastnosti : čitelnost, snadné ovládání, cit v řízení, odolnost v bočním přetížení proti smyku
- Pořizovací cena
- Cena náhradních dílů
- Poměr cena / užitná hodnota
- Neoblíbenost u zlodějů
- Velký výběr při koupi v bazaru
- Dobrý výhled na všechny strany
- Perfektní kožený volant
- Klimatizace

Slabé stránky

- Spotřeba
- Viditelnost potřeby dělat levné auto
- Kvalita plastů v interiéru
- Absence centrálního zamykání
- Pouze několikanásobně modernizované auto z minulého desetiletí

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Když jsme ho koupili, tak asi za 14 dní se mi za jízdy rozpůlil výfuk mezi 2. a 3. částí. Mělo to opravdu nádherný zvuk, jen lidi kolem se tvářili divně :) Výfuk do druhého dne vyměněn.
Jinak jezdil jen na "vstupní rodinnou prohlídku" (=rozvody, olej, svíčky, brzdy - vše nové) plus kontroly jaro /podzim. Dvakrát na kontrole geometrie, pokaždé byla trochu rozhozená, tak ji seřídili. Jinak spolehlivý, startoval na první škrtnutí (nový aku), nikdy mě nikde nenechal.

Druhá zkušenost byla, když do něho nacouvala paní s Pajerem. Rozpůlila zadní nárazník, kousek se ho odloupl, a osvětlení SPZ v něm. Čekal jsem výměnu za nový kus (cca 3000,-), ale servis ten původní "svařil" či co a nalakoval, přeleštil. Nedalo se najít, kde to bylo prasklé, ani kde se nacházel ten odlouplý kousek. Supr! Cena asi 2000,-, ale paní s Pajerem se k tomu přihlásila (Děkuji!)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v AAA v Pardubicích, přes nedůvěru. Prozkoumáno, prolezeno, shledáno v pořádku a odpovídajícím stavu. Jednání slušné, ale všechno jim hrozně dlouho trvalo. Sjednána i sleva. Při prohlídce nesvítila polovina světel (jedna přední mlhovka, potkávací světlo, snad dálkové, atd...vyměnili to před prodejem. Jediný podraz od nich byl, že na internetu inzerovali centrální zamykání, na místě na kartě taky, ale v autě bohužel nebylo. Jako částečnou omluvu jsme dostali plnou nádrž.

ZAJÍMAVOSTI, které mě potkaly v průběhu

Sem chci napsat pár tipů a zajímavostí, na které si ještě vzpomenu, a které by se mohly dalším majitelům Escortů hodit.

1) Vyhřívání zadního okna
Když jsme ho koupili, tak nefungovalo, měl jsem podezření na pojistku, ta byla ale v pořádku. Nakonec jsem zjistil problém v kontaktech, které jsou na 3.dveřích, vedle jejich zámku. Jsou tam 3 kovové kolíky, které při zavření kufru "nasednou" na kontakty na nakládací hraně. Jeden je od motorku stěrače, střední kolík je od vyhřívání zadního okna a ten třetí už nevím (možná ostřikovač, nejsem si jistý). Ony 3 kolíky jsou součástí plastového dílu, který se da vycvaknutím vyndat, musíte se ale dostat dovnitř do 3.dveří. Mají schopnost se "zatahovat" dovnitr do toho dílu (logicky, kvůli pohybu dveří vůči nakládací hraně), a problém byl v tom, že ten střední kolík od vyhřívání okna byl trochu zatuhlý a zůstal už v tom plastu. Ani sem původně netušil, že jde vyndat, byl tam úplně zajetý. Stačilo kleštěmi vyndat, nastříkat olejem, několikrát "projet" a pd té doby byl klid. Takže kdyby se vám stalo něco podobného, zkuste pojistky nebo rovnou tohle, řekl bych, že se to stává určitě častěji!

2) Kola
Trochu atypické je uchycení kol, jedná se o 4dírové disky s roztečí 4x108, ovšem to atypické na tom je, že se kola uchycují matkami, ne šrouby, jak je obvyklé u jiných aut. Naposled jsem se s tímto systémem setkal u starých škodovek. Nevím proč to tak Ford vyřešil, ale z mého pohledu to nehrálo žádnou významnou roli. Kola (letní) byla originál Ford, tovární označení "Centra", 15 palců v průměru, 6 na šířku. Kompletní specifikace byla 6Jx15 H2, 4x108 ET40. Moc se mi líbí, 15ky na Escortu vypadají opravdu moc pěkně :) Větší pneu,ani disky, podle techničáku ani nejdou. Tyto kola mají střední kovovou krytku s logem Ford, která plní funkci bezpečnostního šroubu, protože je přišroubována ke kolu speciálním šroubem, na který je potřeba originál "klička", de facto na kličce je střední kolíček a okolo 3 menší, ale maličko nepravidelně, takže to tam dáte jenom v jednou správném pootočení.
Disky jsou trochu náchylné k poškrábání o obrubníky, já už je koupil ve stavu, v jakém jsou na fotce, ale límce, přestože je pneu přečnívá, jsou vcelku náchylné na obrubníky, takže na to pozor ;)

3)Signalizace zapnutých světel
Jak už jsem uvedl výše, Escort trpí absencí kontrolky zapnutí potkávacích světel. To je občas nepříjemné, protože ve dne nevíte, jestli svítíte, ale dá se s tím žít. Teď mám ale na mysli signalizaci zvukovou, takovou tu kdyz svítíte a otevřete dveře, pípá to. Jednou se mi stalo, že sem nechal auto celý den na parkovišti a když jsem se vrátil, koukám, že mi svítí obrysová světla. Představoval jsem si hned scénáře že nenastartuju, ale naštěstí to bylo v pohodě. Nemohl jsem si ale vzpomenout, že jsem je nechal zapnuté, přece by to ječelo! ...neječelo...ječí to pouze když otevřete dveře do určitého úhlu, což je snímáno "čidlem" vepředu před dveřmi, jedná se o takový malý černý dílek, v podstatě jen tlačítko s kontaktem. Musel jsem ho demontovat (1šroubek) a chtěl jsem ho zprovoznit. Chyba byla v tom, ze ten kontakt v tomto dílku se děje na miniaturních ploškách, kde na sebe KOLMO! nasedají dva takové měděné plíšky, které byly zcela pokryty měděnkou a tudíž se jim nechtělo pracovat. Stačil zásah jemným pilníkem, opilovat ty hrany plíšku, a od té doby byl klid.
K tomuto se váže jedna dobrá věc u Escorta a to, že když jedete s potkávacími světly, pak zastavíte na parkovišti a vypnete motor, automaticky se potkávací vypnou a zůstanou svítit pouze parkovací. Nebýt toho, tak asi tenkrát sám nenastartuju.

4) Mechanismus sklápění předních sedadel
Jelikož byl můj Escort 3dveřák, na zadní sedadla se logicky muselo dostávat sklopením předních sedadel. Při jejich maximálním odtažení dopředu a sklopení tak vznikl vcelku slušný prostor pro nasoukání dozadu, které bylo znepříjemňováno pouze nižší hranou stropu (nevím, jestli je to tak u všech Escortů, ale tenhle můj byl až neuvěřitelně nízko nad zemí, jak podlahou, tak stropem ;) ), takže jste se museli krčit a lézt trochu jako do ponorky. Jinak řekl bych standard všech 3dveřáků. Co mi ovšem dělalo občas starosti a potíže, byl onen mechanismus sklápění. Jednoho krásného dne se mi totiž stalo, že jsem něco hodil za sebe, zpět sklopil sedačku a jel...jo, jel, do první zatáčky u nás v ulici, kdy jsem musel trochu přibrzdit...celé sedadlo se při brzdění rozjelo po svých kolejničkách k volantu a mě docela nepěkně přimáčklo. Takže jsem začal zkoumat, kde mohli soudruzi z SRN (tam byl vyroben) udělat chybu...
Stálo mě to možná hodinu strávenou na zadních sedadlech hlavou dolů zaklíněn pod sedačku, kdy jsem zkoušel sklápět, přesouvat, atd. sedačku řidiče, abych vůbec pochopil, jak celý ten mechanismus funguje. Přiznám se, že jsem to plně nepochopil ani poté, nicméně chybu jsem objevil. Jde o to, že když sklopíte sedačku a chcete ji vrátit, sjedete sedákem dozadu do cestovní polohy a pak sklápíte opěradlo. Při sunutí sedáku vzad by se měl potkat takový malý kus ohnutého plechu s kolíkem od druhé části mechanismu, který de facto aretuje sedák v pevné poloze, což se nedělo. Stačilo "sikovkama" ohnout plech zpět(zřejmě zpět) do vodorovné polohy, aby potkával onen kolík a bylo po problému. Celé jsem to musel za ten rok a půl co jsme ho měli asi 3krát opakovat, pokaždé ovšem jen na straně řidiče. Takže kdyby se vám něco podobného stalo, kašlete na servis, jděte pro kleště a ohněte snad jedinej kus plechu, kterej pod tou sedačkou je, do vodorovna, aby se potkával s nějakým kolíkem. Hodně štěstí a příjemnou dobu strávenou hlavou dolů! ;) Je tam opravdu blbej přístup, kor s mojí postavou (190cm).

5)Klimatizace
Můj Escort byl vybaven manuální klimatizací (pochybuji, že se do něho někdy dávala automatická digitální :) ), takže v tomto ohledu maximální výbava :) Spouštěla se zatlačením na střední otočný ovladač na středové konzoli. Tento ovladač patřil ovládání větráku + vnitřní/vnější cirkulace vzduchu. Když se na tento ovladač zatlačí, klimatizace se vypne/zapne. To poznáte podle zelené LEDky uprostřed, která svítí při zapnuté klimě. Tento otočný ovladač tedy funguje také jako tlačítko. Po zapnutí klima začala chladit téměř okamžitě, avšak proud studeného vzduchu nebyl tak ostře studený, jako jsem zvyklý u jiných aut. Možná to bylo způsobeno nižší náplní chladiva, ale to se snad nikdy nekontrolovalo...Při zapnuté klimě jsem nikdy nepocítil, že by motoru nějak ubíral sílu kompresor, dostatečná síla byla cítit i tady. Jen volnoběžné otáčky se o něco málo zdvíhaly.

 

Novinky v recenzi

23.12.2009 21:16

Auto co má koule

Ford Escort = Auto, co má koule (viz galerie)

11.8.2009 18:53

Maličko fotek přidáno, všechny mají spíše účel zaujmout či pobavit. Skoro jako fejeton :))

25.8.2008 00:00

Jelikož k Escortu mám málo fotek a další už bohužel dodat prostě nemohu, bude zdější fotogalerie sloužit jako úložiště zajímavých fotek. Vejde se jich sem hodně ;-)

8.6.2008 00:00

Nalezeny oficiální údaje zrychlení a točivého momentu, opraveny v recenzi.

20.1.2008 00:00

Malá úprava fotogalerie :)

17.9.2007 00:00

Znovu trochu rozšířena a upravena recenze!

8.9.2007 00:00

Zároveň trochu rozšířena recenze o věci, na které si časem vzpomínám :)

8.9.2007 00:00

Přidáno pár fotek interiéru a motoru

31.8.2007 00:00

Připsáno něco málo k pohonu, motorům, ...

31.8.2007 00:00

Přidán příspěvek o klimatizaci

26.8.2007 00:00

Opět trochu upravena a rozšířena recenze!

26.8.2007 00:00

Další novinka v zajímavostech!

18.8.2007 00:00

Přidány další tipy do Zajímavostí

18.8.2007 00:00

Přidána sekce Zajímavosti, kde bych se chtěl podělit o několik rad a zajímavostí, které by se mohly majitelům Escortů hodit! Určitě bude časem přibývat podle toho, na co si vzpomenu :)

17.8.2007 00:00

Nové fotky, interiér jsem bohužel nevyfotil.


Přidat názorDiskuse: Ford Escort 1.8i 16V 115k

Další vozy Ford Escort



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Nikde mě nenechal, mimo shnilého výfuku pouze spotřební věci

praktičnost
7

3 dveře, ovšem velice solidní kufr s velice dobrým přístupem

prostornost
7

Trochu více místa na zadních sedadlech by neškodilo

jízdní vlastnosti
9

Na 195/50/15 Dunlop gumách drží jako přibitý

jízdní komfort
7

Tvrdší odpružení, 15" kola = výborné jízdní vlastnosti, minimální komfort

provozní náklady
7

Spotřeba byla vyšší, než bych čekal, ale mělo to své důvody

náhradní díly
9

Ford...levně, rychle, bez problémů

výkon motoru
8

Bohužel to neni Cosworth, ale jede velice solidně. Ostré svezení se nevylučuje.

spotřeba
6

Jedna z největších slabin...ale dá se to.

hlučnost motoru
7

Mně se ten hluk moc líbí :) Slyšet je ovšem ve všech režimech jízdy

kvalita sedadel
10

Nad očekávání výborná! Skvělé boční vedení, tuhost jak má být, padly mi jako ulité

brzdy
7

Nikdy jsem nepotřeboval extrémně brzdit. V běžném provozu naprosto dostačující, uživatelsky příjemné. Vzadu pouze bubny

zavazadlový prostor
9

Mrazáky v tom nestěhuju, na svou velikost velkorysy!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…