Oltcit Club (1987)
11.5.2013MŮJ PŘÍBĚH: Jak začít..? No recenze na Oltcit tu ještě není, tak bude ten můj asi první :-). A taky Oltcit byla moje první kára, takže si sepsanou…
Oltcit Club (roox)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Lukáš R. 19.09.13 23:38
« Nostalgie
Když jsem si četl tuhle recenzi, dýchla na mě vzpomínka z dětství. Můj dnes již zesnulý strýček v Chlumci měl přesně takový a já se na něj jako malý špunt chodil dívat do garáže, kde stál roky zaprášený a rukou nedotčený. Kde je mu konec dnes to už bohužel nevím - pravděpodobně sešrotovaný
nelze jinak hodnotit, nežli za plný počet. Nedokážu jinak :-) -
pinkybrain8 14.05.13 20:20
« Dobré čítanie
Je super prečítať si takúto recenziu, dostalo ma hlavne to, kde spomínaš bezpečnosť a deformačnú zónu :-) . Pri takomto čítaní sa človek vráti myšlienkami späť do rokov minulých, čo je super!
Postupne sa tieto autá z ciest vytratili a stretnúť nejaké je zložitejšie ako vidieť jazdiť Bentley. -
roox 21.05.13 23:24
« Re: waw
jó klika, tu jsem zkoušel jednou použít u fabriky, kde jsem za celej den "prosvítil" baterku (to bylo čerstvě co se zavedlo celodenní svícení). Byla zima, -15°C a namrzlo. Klika nepomohla, tak jsme udělali 1 kolečko kolem fabriky, že to roztlačíme. Neroztlačili. Takže pak somrování, kabely, startování... nic (tenký kabely !), další somrování, druhý kabely (takže dvojitě), start a pak cesta domů a nadávání si do pitomců... ještě teď si pamatuju, že jsem si "zatrest" nepustil topení, aby se co nejvíc dobila baterka >:D -
Lubosss1 13.05.13 22:10
« waw
Spomienky na detstvo a prve moje kilometre za volantom tohto sipu :-) My sme doma mali 11R, znamy mal 11RL, ale uz s nepamatam, v com bol rozdiel.... Najviac sa mi pacilo startovanie na kluku, pokial sa ti vybila baterka :yes: Nas mal 15 rokov, ked sme ho predali a mal najazdenych 37 000 km ! Preto si na tu kluku pamatam, kedze sme mali dalsie auto a Oltcit s vytahoval na cestu len v nedelu >:D -
Stejsn 11.05.13 21:20
« Cwe, ovocit!
Spousta vzpomínek! Kamarádka měla stříbrného 11RL, vždycky jsme to označení překládali 11=spotřeba, RL=rezerva, lano. Nikdy nezapomenu jak na Orlíku stáhla okno, sklo propadlo celými dveřmi, projelo shnilým prahem a skončilo pod autem na zemi. Zvuk to mělo jak americký pětilitr, spotřebu taky. Válce vedle volantu, kterými se ovládaly elektrická zařízení, kolébkový přepínač blinkrů a dvě červené žárovky osvětlující přístroje jsou taky nezapomenutelně. A jednou, když se nám ovocit podělal při jízdě do barrandovského kopce a po otevření kapoty jsme na podběhu našli růst dva žampiony - no to se skutečně zapomenout nedá. Kotouče u motoru a tak dále... omg, to byla mašina. Citroën Axel Romanian edition. Jak já tu kraksnu nenáviděl...
BTW k fotce 31: Kapitán Picard je samozřejmě ze StarTreku, ne ze StarWars. Jo a samozřejmě ceny KČS, nikoli KČ. -
ras100a 11.05.13 13:39
« Spomienky
Krásne čítanie a spomýnanie na Ceausescovú pomstu. :yes: na tú dobu pre nás to bolo veľmi moderné auto,Interier ako z vesmírnej lode Stártrek.Favorit bol oproti nemu chudobný príbuzny.Ak sa nedával kvalitný olej,čo sa nedával,bol tu len minerál,tak sa motor po čase rozklepal ,ako starí diesel,Rozvodový remeň potrápil zopár majiteľov a skoro ich aj finančne zrujnoval ked sa roztrhol a v motore ostala spúšť.Servis ,kapitola sama o sebe.Svet motoru robil súťaž,ktoré auto bude najdlchšie v servise a neviem či Oltcit nebol prvý ,dákých 177 dní v servise.Nastaviť karburátor a CO,to tiež nevedel každý servis.Tradovalo sa ako dvaja slovenský servismani v značkovom servise nastavovali karburátor.Jednen točil bohatosť zmesi a druhý kľačal pri výfuku a voňal či to už dosť smrdí.Zopár Axelov bolo aj tu a tie ktovie prečo tak expresne nehnili. >:-[]
Ceny po prevrate šli prudko dole.Zachovalí kus sa dal kúpiť aj za 8-10 000 Kčs.(Koruna Československá,pre mladšie ročníky). :-) Huvne sa predávali a vracali do Romanie. >:D
A to najhlavnejšie,krásna teta v autičku. :yes: -
umo 11.05.13 13:26
« otlcit
Pekná spomienka na časy dávno minulé (červené). Spomínam si, že na konci 80. rokov to bol spolu so samarou hlavný konkurent favorita spomedzi hatchbackov. V čase, keď favorit stál cca 88 000 kčs, oltcit 69 000 kčs. Sused mal jedného, staral sa o neho, garážoval ho a vyzeral super. V tom čase ako 18 ročný by som ho aj bral. A k tej korózii, piate dvere na mojej felícii boli oveľa viac skorodované ako tie na tvojom oltcite. -
1975ak 11.05.13 09:55
« Olcit
Pro mě první auto na kterém jsem začínal. Spotřeba se dala utáhnout i na 7 l. Ten jednoramenný volant byl znakem i dalších Citroenů i pozdější doby Ax,BX,XM . Oltcit kontrukčně vycházel z Citroenu Visa (5 dvířko) , jen byl upraven pro konstrukci v Rumunsku. Ten náš odešel v 88 000 km zpět do Rumunska.
Upravil bych plat v 80 letech na 2000 Kčs, 6 brali tak max horníci.