Recenze

rmt (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Suzuki Grand Vitara 2.0 JLX

9,75 Uživatelé

Hodnoceno: 34× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Grand Vitara, foto 1 Suzuki Grand Vitara, foto 2 Suzuki Grand Vitara, foto 3 Suzuki Grand Vitara, foto 4 Suzuki Grand Vitara, foto 5 Suzuki Grand Vitara, foto 6 Suzuki Grand Vitara, foto 7 Suzuki Grand Vitara, foto 8
Suzuki Grand Vitara, foto 9 Suzuki Grand Vitara, foto 10 Suzuki Grand Vitara, foto 11 Suzuki Grand Vitara, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta vitara Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:80000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 103 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Recenzi píšu o Grand vitaře, kterou máme doma. S autem jezdí primárně mamka. Já s ním jezdím když je volný, nebo když ho potřebuju a najedu většinu ujetých kilometrů. Vozidlo je v mé péči co se týče servisu, gum, mytí, čištění.... Ja vlastním Renault megane II, na kterého chystám recenzi později.
Při rozhodování jaké vozidlo koupit po malém Peugeotu 206 jsme hledali nějaké auto 4x4, které je bezpečné a hodně vydrží.
Projížděli jsme různé autosalony jako např. Toyota, Kia, Honda, ale žádné nás nějak extra nezaujalo. Po návštěvě autosalonu Suzuki byla volba jasná.
Vybrali jsme Grand Vitaru v základní výbavě, která je docela bohatá. Má 6x airbag, ABS+EBD, uzávěrku diferenciálu, redukci, litá kola, rádio s CD, multifunkční volant, klimatizaci, vyhřívané sedačky a spoustu dalších. Vitaře jsme vybrali šedivou metalízu a doplatili si tažné zařízení, zahrádku a ochranné lišty, které jak se ukázalo byla skvělá volba do města.
Co se týče 5tých dveří, které se otevírají doprava (k chodníku), tak to není vubec žádný problém jak uvádí ve všech testech grand vitary. Nikdy jsem neměl problém dveře otevřít a dostat se do kufru. jen když stojí nějaké auto hodně blízko, tak je to horší. Ale to by bylo stejné kdyby se otevíraly doleva. Stejně se otevírají i u Rav4, ale tam to nikdo neřeší.

Motor
Do vitary jsme zvolili dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 140k (103Kw). Samotné auto jede slušně musí se více vytáčet, ale jak se člověk naučí tak je to dobrý motor. V plném naložení se nesmí počítat s velikým zrychlením, hlavně na předjíždění se musí dát pozor. Za vitarou vozíme i brzděný přívěs, nejtěžší jsme vezli asi 3 tuny a to už bylo skoro moc :-). Jako další možnost byl naftovy motor 1.9 DDIS, což je DCI od renaultu. To že je od renaultu by mi tolik nevadilo, ale priplatek 100 tisic korun? To vadilo trochu dost. Navic jsme si říkali, že když japonske auto tak se všim všudy. V režimu, ve kterém je vitara používaná by s naftou už asi nejezdila. (krátké trasy) Teď by jsme volili 2.4 benzín, ale ten bohužel v te době nebyl. V té době se dal ještě pořídit benzinový motor 3.2 V6 s automatem, ale to bylo o trochu jiných penězích, spotřebě, ale svezení by to bylo určitě pěkný. Do 3dveřový vitary byl místo našeho 2.0 motor 1.6, který se dává do SX4. Chtěli jsme vitaru s automatem, ale jelikož byla mamka zásadně proti tak jsme nechali manuál. Později co jsem četl o automatu je asi dobře že jsme ho tam nedali. Prý má dlouhou jedničku a jen 4 stupně.

Spotřeba
Průměrná spotřeba se pohybuje okolo 10l. Mimo město jsem sní jel za 8,5 ale po dálnici se jezdí tak za 11l. Je to stálá 4x4 proto je možná spotřeba větší než u jiných vozů. S vitarou většinou nejezdíme dálky, ale spíš krátké cesty, takže než se auto pořádně zahřeje tak už zase stojí. To má na spotřebu taky vliv.



Interiér
Po usednutí do vitary máte před sebou tříramený volant se znakem ve středu a ovládáním rádia vlevo. Uprostřed je přehledný panel s klimatizací a rádio. Před řadicí pákou je otočný ovladač pohonu všech kol. Vedle řadicí páky je vyhřívání sedaček. Co trochu vadi je, že okno řidiče se da stáhnout jen klepnutím, ale nahoru se musí držet. To moc nechápu, ale je to tak. A ostatni okna se musí držet všechny.
Prostoru je docela dost, jak na předních tak zadních sedadlech. Vpředu je více místa než v našem druhem autě což je vw multivan. U vitary to jde posunout více dozadu, takže se dají natáhnout nohy, ale na zadních sedadlech je pak málo místa, ale ve vitaře se cestuje krásně.


Řešení 4x4
Pohon všech kol je řešen středovým samosvorným diferenciálem s uzávěrkou a redukční převodovkou. Na otočném ovladači jsou 4 mody- N odpojí hřídele od převodovky pro odtah vozu (zatím nevyzkoušeno), další je 4H , který se používá pro běžnou jízdu po silnici. Rozděleni hnací síly je rozděleno 47:53 ve prospěch zadní nápravy. Díky samosvornému diferenciálu je trakce dobrá i když je kluzko nebo bahno. Samosvor to udrží, ale když by se mělo jet dál, tak je lepší ho uzavřít aby se neničil. Následuje 4H LOCK který diferenciál uzavře. 4L LOCK je redukce s uzavřeným středovým diferenciálem. Redukce je velmi dobrá i pro manipulaci s těžkým přívěsem a samozřejmě v terénu. Funguje také místo asistentů sjíždění z kopce. Škoda je že nejde dát redukce bez uzávěrky. Při tahání po silnici by to bylo dobrý, ale zase kolikrát potřebuju redukci na silnici. Na nápravách uzávěrky nejsou, my nemáme ani TCS (obdoba ASR, nebo EDS) ,občas zůstane viset na protilehlých kolech, ale s citlivým přitažením ruční brzdy, nebo couvnutím a rychlejším přejetím se dostanu kam potřebuju. Zapadli jsme jen jednou a to v meteové závěji, kde jsme zůstali na břiše a kola se točila ve vzduchu. Jinak jsme vždy vyjeli všechno a tahali ostatní. Jelikož tohle auto máme rádi tak ho nehoníme větvema a nevěšíme na kameny. Každej šrám bolí jako by byl na mně, ale když je třeba tak se jede. Je to auto na terén a ne žádný „městský“ SUV. Jinak asi vitara nemá ve své třídě v terénu konkurenta.

Jízdní vlastnosti
Díky pohonu všech kol se s vitarou jezdí velmi dobře. At je to bahno, sníh, mokro vždycky je chování vitary celkem předvídatelné. Vitara není překvapivě přetáčivá i když má více % na zadní nápravu. Občas je nedotáčivá, ale to se musí opravdu dostat do extrému. Není problém ostřejší jízda. Do terénu moc nejsou univerzální pneumatiky Bridgestone dueler 687 (teď Barum Bravuris 4x4). . Na zimu máme Dunlop grandtrek sj6, které se nedají s univerzálama porovnávat. Co se týče brzd tak vpředu jsou samozřejmě kotouče, ale vzadu jsou bubny. Bubny jsou celkem velké a brzdí velice dobře. Když se auto více naloží vzadu tak systém EBD přesouvá dozadu více brzdné síly což je celkem znát. Když se jezdí po silnici nebo dálnici tak je jízda hlučnější, na dálnici při 130-140 km/h točí motor 4-4,5 tisíce a to je s horším odhlučněním a větším vzorkem slyšet. Nejlepší ježdění je mimo dálnice.

Nejzajímavější podniknuté cesty

Nejdobrodružnější byla cesta do Rumunska. Byly jsme se podívat kolem města Petrosani, které je ve vnitrozemí a hlavně navštívit dle top gearu nejlepší silnici evropy Transfagarsan. Byl to krásnej zážitek. Najeli jsme asi 3000km. jinak jsme byly s vitarou asi třikrát v Maďarsku, několikrát v Rakousku na lyžích, kde se předvedla jak umí na sněhu v serpentýnách.
Doufám že s ní pár cest ještě projedem.

Závěr
Suzuki grand vitara je velmi povedené auto, které vás nenechá ve štychu. Má samozřejmě i své mouchy, ale pokud si jí zamilujete tak těch pár nedostatků přežijete. Konec konců je to off road.

Fotky
Fotografie budu přidávat postupně. Nemám jich v zásobě abych je nahrál všechny najednou.

Pokud by měl někdo nějaké připomínky ať mi je napíše do komentářu nebo na mail. Budu rád zlepšovat.

8 let a 103 000km
Vitara jezdí stíle dobře, pořídily jsme nový zimáky, jelikož ty starý už byly 8 let starý. Vzorek sice 9mm, ale věk rozhodl. Mezi výměnami oleje se dolejvá cca 1-1,5l oleje, což je snesitelný. Opět se měnily přední brzdy, asi nějaký špatná serie kotoučů. Vydržely dva roky. (TRW). Ted tam jsou Brembo kotouče a destičky tak snad to bude lepší.

Silné stránky

+jednoznačně nadčasový design
+jízdní vlastnosti
+univerzálnost
+poctivé 4x4 a redukce
+robustnost
+spolehlivost

Slabé stránky

-slabší motor
-tvrdší odpružení
-občas řazení zpátečky
-hodně chybí 6tý stupeň

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Neřešili jsme žádně závažné závady. Občas praskne žárovka H7, které jdou snadno vyměnit. Je tam dostatek prostoru, ne třeba jak u renaulta :-). Občas drnčí zadní sedačka. V současnosti doléváme občas olej.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vozidlo jsme koupili v Autostart České Budějovice jako nové. Při koupi byl prodejce velmi ochotný, ale servis jsme po záruce přesunuli ke známému. Autorizovaný servis nebyl podle představ a úplně jsme mu nevěřili.

 

Novinky v recenzi

22.1.2016 23:02

Dálnice a zima

Byl jsem s vitarou v alpách a cestou jsem zkoumal otacky při různých rychlostech. Takže při 130km/h točí motor 4000ot, při 100km/h má okolo 3000. Je mi toho motoru celkem líto když má jet delší dobu po dálnici, spotřeba s velkou rakví 10,8l což není tak hrozný. Mimo dálnici se da jet tak za 8,8-9l/100km. Je to spíše offroad s krátkými rychlostmi.
Jinak nový pneumatiky barum polaris 4x4 jsou docela dobrý. A i v současných mrazech funguje vše tak, jak má.

19.4.2015 08:36

STK+ servis

Vitara je po stk, prošla bez jediné závady, jen zezdola je trochu porezlá ale jen povrchovou korozi. V tomto týdnu ji vezu na letní pneu, výměnu oleje a brzdovky.

4.4.2015 21:00

Setkání s novou vitarou

Byl jsem se podívat na novou vitaru a vypadá fakt dobře. Trochu mě mrzí ze už to není takovej traktor jako je ta naše ale holt doba pokročila. Koukali jsme na dvoubarevny provedení oranžová+bílá a tahle kombinace ji docela sluší. Auto je ale trochu menší než grand vitara a dávají se stejne jako do scrossu motory 1.6. Líbí se mi ze benzin je atmosferickej takže není tak slozitej. Výkon 88kw bude asi v pohodě jelikož vitara vazi o dost min než grand. Až budou mít vyrizeny homologace tak se půjdem svést. Při testu v autosalonu dostala 97% takže se jim docela líbila. Jsem zvědavej kolik bude mít hmotnost na tažným. Suzuki udělala docela pokrok v interiéru a ve výbavě a cena je taky oproti konkurenci přijatelná.

4.2.2015 21:03

sníh

Po posledním víkendu kdy jsem byl na horách vitara opět potvrdila jak vyborne jezdi za zhorsenych podmínek. S 4L do kopce a z kopce, 4H lock po kluzkých silnicích atd. Jede to "dokud nehrne předním znakem". Proste na sněhu je dobryma pneu k nezastavení.

11.11.2014 20:49

Nová baterie

Koupili jsme novou baterii Varta, s tou predchozi uz to dost spatne startovalo a pri nejakych mrazech by to nemuselo vubec chytit. Jeste jsem byl auto prezout na zimni gumy. Takze zima muze prijit.

13.10.2014 11:25

Příprava na zimu

O vikendu jsem vitaru umyl a navoskoval. Zabralo mi to asi dve hodiny. Auto se krasne blejska, ale zaroven vylezly mestske šrámy. Bohuzel uz ji tahne na 8let a s bezohlednyma lidma na parkovistich proste nic neudelame. Tento pátek se chystám na interier pokud to stihnu. Auto je stale v dobre kondici. Tahne na 90000km. Cca za 2000km. V listopadu tam dám zimáky. Ty univerzály na snih moc nejsou. S nima je auto hrozne omezene a zbytecne se likviduji jizdni vlastnosti na snehu.

8.4.2014 21:32

Výměna oleje

Zajel jsem vyměnit olej. Místo 5w-30 jsem tam nechal dat 10w40. Najeto ma 85000km. Mezi výměnou to spotřebovalo asi litr oleje co je v pohodě, jelikož se s tím jezdí trasy většinou okolo 3km, takže vůle jsou větší a spotřeba oleje tím pádem také. Nedávno jsme doma řešili případnou výměnu auta, došli jsme k tomu, ze to nemá cenu, protože tohle auto je v pořádku a byly by to vyhozeny peníze. Kandidáti byly opět Grand Vitara, nebo novy S-cross, kterej nám ale neutahne přívěs co potřebujeme. Takže by byla asi opět vitara. Nejdřív se to ale bude řešit tak za dva roky, uvidíme, třeba bude už nova generace vitary :-)

18.3.2014 19:07

Letní pneu

Přezuto na pneu Barum Bravuris 4x4. Příští týden jedu na olej s filtrem jinak je všechno v pořádku. Olej bude 10w40.

3.12.2013 20:19

brzdy a olej

Nechal jsem vyměnit olej v převodovce, rozvodovce, obou diferencialech. Rozvodovka slouží jako středový diferenciál který je samosvorny. A ještě měněny destičky a kotouče, protože při ostrým brzdění po zahřátí vibrovaly. zadní pakny jsou tak na 300t km, takže ty se nedělali. Kotouče byla první věc, co se za 6 let měnila. samozřejmě kromě oleju , ale to je normalka.

3.12.2013 20:17

brzdy a olej

Nechal jsem vyměnit olej v převodovce, rozvodovce, obou diferencialech. Rozvodovka slouží jako středový diferenciál který je samosvorny. A ještě měněny destičky a kotouče, protože při ostrým brzdění po zahřátí vibrovaly. zadní pakny jsou tak na 300t km, takže ty se nedělali. Kotouče byla první věc, co se za 6 let měnila. samozřejmě kromě oleju , ale to je normalka.

21.11.2013 16:44

zimáky

Ted jsem byl prezout na zimni pneu. Mam tam dunlop grandtrek sj6. Pristi tejden necham vymenit predni kotouce a desticky, olej v prevodovce, rozvodovce a dvou diferencialech. Jeste by to chtelo ten snih, ale snad pristi tyden.

29.10.2013 18:55

nástřik

Nastříkal jsem antikorozním sprejem s asfaltovou složkou nápravy a bubny. Ne že by povrchová rez nějak vadila, ale nastříkaný to vypadá daleko líp. Pak někdy ještě nastříkám zadní horní ramena a nápravnice, ale to bude nad jámu nebo na zdviž. Doma na dvorku to jde špatně. Přidal jsem i fotky.

14.10.2013 17:31

gumy

dneska jsem koukal na zimní gumy a zjistil jsem ze jsou už z roku 2006. loni drzely pěkně. maji ještě asi 8mm vzorku. na příští rok koupime asi novy, přeci jen se říká ze jsou gumy tak na 4 roky. dam je tam někdy v pulce listopadu. podle toho jak bude sníh.

14.9.2013 21:20

rescue

Vcera jsem zachranoval starou (prvni) vitaru. Zajeli s ni z kopce a dole bylo bahno. Na redukci ji nase vitara vytahla bez jakehokoliv problemu. Tenhle tyden jsem pouzil redukci potreti. Tak nakonec od toho tam je.

29.8.2013 23:17

aditivum

Před par týdny jsem koupil aditivum do oleje které se jmenuje Stop únikům oleje. Ma to začít fungovat po 600-800km, ale zda se ze to začalo fungovat dřív. Ted je s tím ujeto asi 500. No uvidim jak to bude vypadat třeba po 2000 km.

25.8.2013 20:51

po 80tis. km

Tak vitara jezdí tak jak má. bez jakýchkoliv závad. občas když se dlouho brzdí tak začínají vibrovat přední kotouce, jinak nic. kotouče asi vymenime, nebo je necháme stáhnout. někdy zase pridam par fotek a nových zážitků.

30.7.2013 09:45

Edit

Přidal jsem trochu textu, fakta, nové zážitky, změnil údaje. Tak čtěte, popř. mi pošlete připomínky.

30.7.2013 09:44

Edit

Přidal jsem trochu textu, fakta, nové zážitky, změnil údaje. Tak čtěte, popř. mi pošlete připomínky.

18.7.2013 22:28

servis

Nechal jsem dat auto do servisu na vymenu oleje, filtrů, řemene a svíček. Musim ji vzit nekam na vejlet, kdyz ted dost dlouho stala. Jinak se spotrebou oleje jsme se smirili. Obcas dolejeme a jede se dal. Vymenit pistni krouzky je na vyndani motoru, jelikoz pod vanou, ktera by se musela sundat je diferencial a kdo vi co vsechno takze to nema cenu. A s tim co rocne najezdi se snadno par litriku oleje doleje :-)

22.2.2013 22:36

barum bravuris 4x4

Objednal jsem pneu na leto a to barum bravuris 4x4. Pneumatiky jsou sice univerzalni s oznacenim m+s, ale na snih nejsou jako minule bridgestone. Vyhoda je ze se nemusi prezouvat hned jak jsou povinne zimni pneu kdyz vetsinou neni cely prosinec snih. A snad vyjedou i neco vic nez letni mimo silnice kam obcas vyrazim.

14.2.2013 20:00

první problem

Vitara zacala spotrebovavat olej. Je to asi pul roku co jsme jezdili bez oleje. Neni to ani tak vada auta jako ridice, nicmene jsme odtahali asi 6tun dřeva (celkem) takze motoru to opravdu neprospelo. Po mereni tlaku jsme zjistili ze ve valcich je misto 15 baru 9. Budeme menit pistni krouzky. Bohuzel je to narocnejsi oprava. Po ujeti 7500km to spotrebovalo cca 2l oleje. Po oprave napisu jak to dopadlo.

7.12.2012 20:37

gumy

dostal jsem se sem až ted takže co je nejnovější: vyměněné gumy za zimní (říjen) dunlop grandtrek sj6, letní bridgestone dueler vyhozeny. na jaře budu kupovat barum bravuris 4x4. jinak auto jezdí tak jak má. začíná období sněhu a ledu, kde je vitara jako doma :-)

18.10.2012 16:28

Servis

Při posledním servise se měnil motorový olej, filtry (všechny), brzdová a chladící kapalina. Na dalším se vymění řemen spotřebiču- už je popraskanej, ale ne akutně. Snad bude vitara šlapat jak doposud.


Další vozy Suzuki Grand Vitara



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
10

zatím nezjíštováno

výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
8

Vzdu jsou bubny, ale brzdí to dobře.

zavazadlový prostor
8

Více o modeluSuzuki Grand Vitara JT (2006-dosud)
Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě

Při přebírání i předávání vozu v Praze pršelo a o tom, co…

Suzuki GSX-R/4 - nažene vám strach Suzuki GSX-R/4 - nažene vám strach

Myslíte si, že se dá usednout do roadsteru, vybaveného…

 





Blesk.cz

Vánoční tipy Františky Čížkové: Jak svátky zvládnout v pohodě

Vánoční tipy Františky Čížkové: Jak svátky zvládnout…

Jak si zbytek adventní doby a vánoční svátky s nepředstíranou pohodou užít? Vyhovět svým představám a zároveň co…

Ať zruší celibát, chtějí Australané. Duchovní tam zneužívají děti

Ať zruší celibát, chtějí Australané. Duchovní tam…

Královská komise v Austrálii ukončila pětileté obsáhlé vyšetřování sexuálního zneužívání dětí, během něhož…

 

iSport.cz

Kometa Kilnarová: Posun o 846 míst? Vzorem je Vondroušová, sním o Fed Cupu

Kometa Kilnarová: Posun o 846 míst? Vzorem je…

Sezonu 2015 končila Monika Kilnarová jako 1256. hráčka žebříčku. O rok později se posunula o 410 míst na 855.…

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale padl. Bayern zvýšil náskok

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale…

Fotbalisté Dortmundu v 17. kole německé ligy porazili 2:1 Hoffenheim a po pěti zápasech se dočkali domácí výhry.…

 

Reflex.cz

Cromwell Stone: Mysteriózní modlitba ke gotickému bohu

Cromwell Stone: Mysteriózní modlitba ke gotickému bohu

K dlouhým zimním večerům už tak nějak patří gotické příběhy. Několik z nejslavnějších se ostatně zrodilo za…

Česko má nového spojence v boji proti uprchlickým kvótám. Odmítá je rakouský premiér Kurz

Česko má nového spojence v boji proti uprchlickým…

Naši jižní sousedé budou mít od pondělí novou koaliční vládu, kterou vytvoří ve volbách vítězná Rakouská lidová…