Diskuse

Honda Jazz (2006)

26.1.2008

Dlouho jsme jako rodinné auto používali Škodu Favorit. Nebylo to špatné auto, ale v roce 2006 mu už bylo 14 let a bylo to na něm znát. Tak jsme s…

 

Honda Jazz (radek.holecek)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto 2-0VTEC

    2.0VTEC 26.01.2008  11:38

    Hodnotenie

    Pekna recenzia,o aute sa ani bavit nebudem,len by to chcelo viac foto.:-)Ked budu foto pojde to k 10tke. ;-) Nech sluzi. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto radek-holecek

      radek.holecek 26.01.2008  13:11

      « Re: Hodnotenie

      Fotky asi nebudou. Na autě nemám nic zvláštního, čím by se od ostatních Jazzů lišilo, tak mi přijde zbytečné ukazovat stále to samé. A co se hodnocení týče, je mi jedno jaké je. Tuhle recenzi jsem psal spíš pro lidi, kteří uvažují nad podobným typem auta, aby věděli, jak se na auto dívá uživatel, který v něm tráví 2-3 hodiny za den a během těch 50 tisíc kilometrů si ho už stačil dostatečně osahat, aby našel většinu pozitiv a negativ, které se z krátkého seznámení nedají poznat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.2008  12:55

    honda

    jazzik je velmi fajn auticko pre mladu rodinu idealne len by mohla zlacniet verzia s 1,4 motorom myslim snim by bol jazzik omnoho zivsi. Stym dovozcom mas pravdu casto vola a pyta sa ako si spokojny so servisom a s predajnou. Ja mam to stastie ze v mojom meste je honda ale ludia su tam velmi prijemny, ochotny. Takze u mna je spokojnost.
    • 00 Reagovat !

      foto radek-holecek

      radek.holecek 26.01.2008  13:04

      « Re: honda

      Když jsem auto kupoval, verze 1.4 se u nás neprodávala. Dnes se sice prodává, ale je na rozdíl od 1.2 dělaná v Číně, takže bych stejně šel do té 1.2 Made i Japan.
  • 00 Reagovat !

    foto Special-line

    Special-line 27.01.2008  00:00

    Volba

    No řekl bych že tohle auto je asi nejvatší z těch co jsi měl na výběr. Ale určitě je několikrát praktičtější než třeba Renault Thalia.
  • 00 Reagovat !

    foto Petr-Kneifl

    Petr Kneifl 27.01.2008  09:07

    stěrače

    Zkus koupit Aero- já koupil ty obyčené čínské za 400,- Kc sada a jsem spokojený. Nejlepsi jsou pry Valeo, ale 1000,- Kč.
  • 00 Reagovat !

    foto MajoThePuk

    MajoThePuk 27.01.2008  15:32

    Jazz

    Mrkni aj na moju recenziu...Inak ja sa tiez pohybujem vacsinou po meste stylom 1-3-5...a k tej 5ke a 50-60km/h..nie je dovod preco by si to mal kurvit..Jazz ma taku prevodovku ze to v pohode zvlada bez problemov a tak isto na nom jazdim aj ja a nie je ziaden problem.Je to 8ventil a ten ma sily naspodu dost..Nech sluzi :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.2008  17:48

    hodnocení

    Pěkná recenze. jen skoda, že není více fotek... Jazz je skelé auto-sám jsem v něm nekolikrát jel a moc se mi líbí.Perfektní je jak tu píšeš s tima zadníma sedačkama, taková jednoduchá a praktická vec-skoro jak simply clever u škodovky:-DDD bohužel u nás jazz neni vidět na silnicích moc často
    • 00 Reagovat !

      foto radek-holecek

      radek.holecek 28.01.2008  18:15

      « Re: hodnocení

      Porad s tema fotkama. Kdyz mi nekdo napise, co na tom aute mam vyfotit, klidne mu to vyfotim. Jinak mi prijde, ze kdyz si clovek precte nejakou recenzi od profiku, najde tam fotek hafo a asi lepsich, nez jsem schopen ja nafotit.
      K zasekavajicim se pasum: Chce to s tim pocitat a pri vyndavani ditete za ne moc nervat, aby se nezasekly. Pak to zpetne namotavani cloveka potka jen parkrat do roka. Zpocatku se mi to ale stavalo porad.
      Co se tyce toho, ze Jazzu jezdi malo, tak to mi prijde jako pozitivum. Preci jen clovek nema uplne vsedni auticko a navic ma jistotu, ze v budoucnu ho bezproblemu proda. Na druhou stranu bych ale lidem pral, aby meli auto, s kterym budou alespon tak spokojeni jako ja.
  • 00 Reagovat !

    foto Chobot

    Chobot 08.04.2008  21:06

    Nadávat ti nebudu,

    ale tedy chudák převodovka. Řadit 1,2,5 či dokonce 1,5. No snad to vydrží a bude ti Jazz sloužit co nejdéle ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto radek-holecek

      radek.holecek 09.04.2008  15:43

      « Re: Nadávat ti nebudu,

      Klidne nadavej. Ale taky si vyzkousej, jak rychle jdou dolu otacky, pokud clovek zmackne spojku a sunda nohu z plynu. Z meho pohledu fyzika ta prevodovka nemuze tusit, z jakeho stupne na jaky prerazuju. Az odejde, samozrejme dam vedet a jeste si budu sypat popel na hlavu a verejne prohlasovat, ze jsem blbec a ostatni meli pravdu.
      • 00 Reagovat !

        foto Special-line

        Special-line 09.04.2008  15:54

        « Re: Re: Nadávat ti nebudu,

        Tak při takový jízdě je vyšší namáhání sychronice v důsledku většího rozdílu mezi ozubeným kolem a řadící spojkou při řezní při nejvyšších otáčkách a pak také vyšší opotřebení ložisek klikového hřídele při potáčení a vyšší spotřebu při vytáčení motoru.
        Moc se nepochopil co myslíš tím jak jdou otáčky dolů co z toho vyplývá. Mě by zajímalo jakej máš k otmu důvod k takovýmu ježdění. Jen čistě ze zajímavosti. Prootže náš učitel na střední jezdil s Feldou tak že před zatáčkou když potřeboval přibrzdit tak sešlápl spojku přibrzdil brzdou a za zátačkou ji zase sepnul. Odůvodňoval to tím že se jako by zachová nějaká setrvačnost motoru nebo co ale to je samozřejmě blbost a je to ještě naopak protože mezi tím mu samozřejmě ten motor dojede na volnoběh.

        Nejlepší je řadit všechny rychlostní stupně, protože jen tak se co nejvíc přiblížíme k ideálnímu průběhu hnací síly vozidla a jízda je hospodárná.
        • 00 Reagovat !

          foto Dylan-McKay

          Dylan McKay 09.04.2008  15:56

          « Re: Re: Re: Nadávat ti nebudu,

          Special-line, já čumím, ty jsi inženýr Prouza! ;-) :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto Special-line

            Special-line 09.04.2008  16:05

            « Re: Re: Re: Re: Nadávat ti nebudu,

            No jenom takovej malinkej >:D Na Hooonzu ještě zdaleka nemám to je opravdu borec a odborník :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Chobot

          Chobot 09.04.2008  16:14

          « Re: Re: Re: Nadávat ti nebudu,

          Moc se nepochopil co myslíš tím jak jdou otáčky dolů co z toho vyplývá-
          -Pán asi myslel že než přeřadí z té 1 na 5 tak mu ty ´hrozné´ otáčky spadnou na těch tisíc(1500 prostě něco tak) které odpovídají té pětce, ale stejně je to kotel. A ten motor, že lítá stále z plných do prázdných....... No nechtěl bych být další majitel. Ale každej jak uzná za vhodné. Mě to taky točí když mi do řízení(řazení) někdo chce reptat.
          • 00 Reagovat !

            foto Special-line

            Special-line 09.04.2008  16:22

            « Re: Re: Re: Re: Nadávat ti nebudu,

            Jo to je pravda každej si jezdí podle svýho a nechce do toho kecat. Jako u takovýho auta ten motor a převodovka s největší pravděpodobností neodejdou, ale jízda není plynulá, není tak pohodlná pro spolucestující a není moc úsporná.
            • 00 Reagovat !

              foto Hanss-MoDo-Team-

              Hanss (MoDo Team) 09.04.2008  16:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nadávat ti nebudu,

              souhlasim, ale zase jestli fakt jezdí lehce přes 5l na sto, tak to je na benz. motor hospodárný až až...... :-) :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto Special-line

                Special-line 09.04.2008  16:39

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadávat ti nebudu,

                JJ to sem se osobně taky hodně divil.
            • 00 Reagovat !

              foto radek-holecek

              radek.holecek 09.04.2008  19:59

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nadávat ti nebudu,

              Jizda je naopak daleko plynulejsi. Nejvic me vytaci, kdyz se za nekym rozjizdim na semaforu. On zaradi jednicku, pak auto zpomali, jak zarazuje dvojku, pak opet zpomali, jak zarazuje trojku a pak zpomali zase, jak on tam da ctyrku a uz je na svych 50. A co se tyce pohodli pro cestujici, plynule zrychleni na 50 a dale konstatni rychlost mi prijdou pohodlnejsi, nez neustale zrychlovani a zpomalovani pri razeni.
          • 00 Reagovat !

            foto Poustnik

            Poustnik 09.04.2008  16:48

            « Re: Re: Re: Re: Nadávat ti nebudu,

            Já když jezdil se švagrovou její Felicií a ona na rovině 50tkou furt na 3, tak jsem se držel všeho, abych nic neříkal, když vím, že já tam jezdil na 4, klidně i na 5. Ale kecat do řízení je o hubu! >:D
            Jinak je to pro případného zájemce bezva napsaná recenze, moc se mi líbila!!!!! :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Chobot

              Chobot 09.04.2008  16:57

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nadávat ti nebudu,

              No ale sou horší věci než toto. Třeba ject s člověkem, kterej jednou rukou telefonuje a dejmí cigaretu a druhou řídí a hledá něco v kastlíku(bohužel i takové znám).
              Pravdu díš, recenze dobrá-abych nevypadal jako že jsem chtěl jen rejpnout :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto radek-holecek

          radek.holecek 09.04.2008  19:52

          « Re: Re: Re: Nadávat ti nebudu,

          Kazde zbytecne zarazeni spotrebovava zbytecne pohonne hmoty. Uz jen proto, ze se motor toci chvili naprazdno.
          • 00 Reagovat !

            foto radek-holecek

            radek.holecek 09.04.2008  20:06

            « Re: Re: Re: Re: Nadávat ti nebudu,

            Jeste poznamecka. Tohle zrovna u Jazzu jde krasne zmerit. Vynulujete pocitadlo a vyrazite. Kupodivu zjistite, ze spotreba paliva spise souvisi s tim, jak neustale menite polohu pedalu plynu nez s tim, jak moc je ten pedal zmacknuty. Je jasny, ze kdyz mate plyn na podlaze, auto zere vic, ale na druhou stranu pozadovane rychlosti dosahnete drive, takze negativni vlivy budou vykompenzovany. Zkuste si nekde na netu najit, jak jezdi jezdci tzv. ecorallye.
            • 00 Reagovat !

              foto PeT-a-RSKa-

              PeT-a (RSKa) 09.04.2008  20:57

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nadávat ti nebudu,

              Moc zajímavá diskuze se tady rozběhla! :yes:

              Slyšel sem že zase zbytečné podtáčení motoru taky zvyšuje spotřebu.Takže je lepší jezdit 50/60 na pětku na cca 1600ot nebo tam nechat za 4 na cca 2000, kdy se motor cítí o poznání lépe??Díky...
              • 00 Reagovat !

                foto Special-line

                Special-line 09.04.2008  22:05

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadávat ti nebudu,

                To určitě zvyšuje. No hele musíš to vysledovat. Někdy to lepší je ale musí to být nejlépe z kopce nebo maximálně po rovině a nesmíš bejt moc naloženej. Jak už pojedeš do mírnýho kopečka a místo abys podřadil tak přidáš plyn tak už spotřebu zvyšuješ. Podívej se občas na aktuální spotřebu v palubním počítači jestli ho máš. Jestli ne tak si všimni jak ti těžkne noha na plynu a zvlášť si všimni jak moc ho pak na konci kopce musíš vrátit. Někdy se až člověk diví o kolik ho ubírá.
                Prostě úspornější to o něco je ale musíš se dost hlídat abys nepřidával plyn víc než na tom nižším kvaltu. Navíc se podle mě při těch nízkých otáčkách jak už sem řekl víc opotřebovávají klikový ložiska a tvoří se víc úsad. Navíc při jízdě ve městě je dobré mít zařazenou 3ku nebo max. 4ku aby bylo auto pružnější a bylo schopno rychleji reagovat a akcelerovat.
                Jak už sem to jednou psal je to hodně o míře sešlápnutí plynu. Když budeš mít na vyšší převod při stejný rychlosti sešlápnutej plyn ví c tak už se to nevyplatí. Super to je ve městě z kopce kdy bys na 3ku musel držet plyn ale na 4ku nebo na 5ku už ne pak je opravdová úspora a to opotřebení a úsadách neplatí protože do motoru nejde benzín. Ale když pak jedeš zas do kopce už musíš přeřadit.
                • 00 Reagovat !

                  foto PeT-a-RSKa-

                  PeT-a (RSKa) 09.04.2008  22:17

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadávat ti nebudu,

                  Jo přesně tak...Díky moc :yes: :yes:
                  takové věci mě strašně zajímají. Naučil sem se vůbec nevyřazovat.Když jedu po rovince a najednou je mírně klesání automaticky dávám za 5 a pouštím plyn. Jde vidět že se vyznáš.......

                  A jak to prosím tě vydíš s dobržďováním třeba k nějaké křižovatce nebo kruháči atd?Např. jedu stovkou a vím že budu za pár set metrů odbočovat na vedlejší.1)Je lepší tam dát "N" a pomalu dobržďovat pouze brzdou? 2)nechat tam "5" a pamalu brzdit a až se otáčky dostanou k hranici volnoběhu tak sešlápnou spojku a odbočit? 3)Z "5" podřadit na "4" a pomalu dobrždovat pak na "3" a na "2"?? Ono je to asi v podstatě kromě možnosti 1 jedno ne,Když nešlapu na plyn při brždění a mám tam kvalt tak by spotřeba měla být 0L že? Sorry možná to jsou už fakt kraviny >:D >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto Special-line

                    Special-line 09.04.2008  22:40

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadávat ti nebudu,

                    Jo vyřazovat se fakt nevyplácí. když už máš auto v ruce a znáš trasu tak dokážeš jet krásně plynule a úsporně, přitom je to docela svižné. Když jedu já ať už s octávkou nebo Fáčkem trasu co znám tak přítelkyně nebo i taťka mi v autě skoro pravidelně usínají.

                    Ktomu dobržďování, hodně záleží jak tu trsu znáš jestli je to do kopce z kopce apod. Když trasu neznáš a je situace složitější tak se ti nikdy nepovede udělat to co nejčistěji, nejrychleji, a při tom nejúsporněji a nejbezpečněji. To je logický, ale na známý trase seš schopnej to dovýst k dokonalosti.

                    1) Hloupost. Na volnoběh ti jde benzín do motoru a přicházíš o jeho brzdnej účinek a máš větší opotřebení brzd.
                    2) Lepší brzdnej moment máš ale na 5tku není nic moc hlavně z kopce navíc to musíš uhlídat aby ti tam jednotka nezačala prát benzín aby motor nechcípl.
                    3) Nejlepší možnost takhle to dělám. Na volnoběh se prakticky nedostaneš takže pořád ti tam nejde benzín a máš maximální brzdnej moment a šetříš brzdy. Samozřejmě je potřeba postupně dát tam v 70 2ku tak moc opotřebováváš spojku. Nejlepší školu by ti dal nějakej starší řidič náklaďáku kterej přesně takhle musí jezdit aby mu nezačaly vadnout brzdy.

                    Ta první možnost když pomineme tu spotřebu při volnoběhu jako nejměkčí. Je to pravda, ale za prvé chceme úsporu paliva a za druhý plynulost provozu. Setrvačnost auta je velká z toho kila může jet klidně i kilometr než zastaví takže bys vyřazoval hodně dloho před odbočkou a rychlost by pomalu klesala a zržoval bys provoz. Já vždy když vidím že za mnou jede auto tak nohu z plynu dávám o něco pozdějc a brzdím víc a později abych ho moc nezdržoval a on se mi nenalepil na * jak to skoro všichni dělají. Auto to tě předjede celkem v pohodě ale představ si že za tebou jede kamion a ty plachtíš na volný silnici 60. A nemůže předjet protože proti jedou auta. Takhle bezdůvodně zdržuješ. Tak jede za tebou ty odbočuješ na 2ku ale to on už musí shazovat velkou řadu a rozjíždí se od nějakejch 20-30 a to už mu to tam do motoru pořádně teče a ještě víc zdržuje ostatní. Když pojedu max. 90 a furt 90 tak mu odjedu páč mám větší odpich a i když pojede taky 90 tak ty budeš dál před ním a v klidu odbočíš a on nebude kvůli tobě muset brzdit.
                    A zase záleží to na podmínkách a někdy to ideálně prostě udělat nejde.
                    • 00 Reagovat !

                      foto PeT-a-RSKa-

                      PeT-a (RSKa) 09.04.2008  22:44

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadávat ti nebudu,

                      Jasné jo.....To už jsou takové detaily. Přesně jak říkáš záleží na tras, provozu, situaci..... :yes:

                      Díky .......Jdu spát >:D
                    • 00 Reagovat !

                      foto Hanss-MoDo-Team-

                      Hanss (MoDo Team) 10.04.2008  16:41

                      « Re: Nadávat ti nebudu,

                      už jsem tu zas, hele nevim jestli možnost "3" je úplně ideální, teda odřazovat po jednom stupni dolu, opotřebováváš spojku i převodovku - PODLE MĚ - je z těch možností co popsal nejhospodárnější asi nechat tam pětku a před zatáčkou dobrzdit brzdou, podřadit na dvojku nebo trojku a projet zatáčkou!! Ovšem jede-li se po rovině, skoro by se vyplatilo dříve vyřadit z pětky na N - bude delší dojezd, když nebrzdíš motorem, těsně před zatáčkou dobrzdit nohou stále na N, pak zařadit 2/3 a projet zatáčkou!! Tak to asi dělám JÁ - tak co mi k tomu napíšete?!? :-) :-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto radek-holecek

                        radek.holecek 10.04.2008  17:07

                        « Re: Nadávat ti nebudu,

                        A neni jednodussi jet na petku a ve vhodne chvili tam vrazit tu rychlost, kterou budu projizdet tu zatacku? Ono treba z tech 70 brzdi dvojka celkem slusne, az mam nekdy strach, aby ten za mnou do me nenalitnul, kdyz nevidi svitit brzdova svetla. Z tohoto duvodu vetsinou jeste mirne mackam brzdu.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Special-line

                        Special-line 10.04.2008  19:53

                        « Re: Re: Nadávat ti nebudu,

                        No to máš pravdu že se víc opotřebovává spojka i převodovka. Když bys to udělal jak říkáš že bys tam nechal pětku tak to zas převodovku a spojku opotřebováváš míň ale zase přijdeš o ten brzdnej moment kterej ti dají ty nížší kvalty ale zas musíš víc brzdit drzdou. Ale zase záleží kdy dáš nohu z plynu. Když dáš hodně brzo tak pak by to bylo lepší ale zase když za tebou někdo jede tak trochu zdržuješ. Ale je fakt že to vyjde tak dá se říct nastejno.
                        To s tím neutrálem se zdá být nejplynulejší a neměkčí ale zase ti jde pořád do motoru palivo a musíš brzdit víc brzdou a když nechceš tak zas brzo vyhazuješ a víc zdržuješ když za tebou někdo jede.
                        Hold nejideálnější metoda asi neexistuje. Hodně to záleží na tom jaká je cesta, provoz, jestli za tebou někdo jede atd.
                        tyhle věci podle mě tu spotřebu ovlivní dá se říct minimálně, hlavně je potřeba dodržovat ty základní aspekty úsporný jízdy, nevytáčet když to není potřeba, nepodtáčet atd. atd.
                        A navíc třeba když je kluzko tak se nedoporučuje moc jezdit bez rychlosti protože případný smyk se vyrovnává nejn volantem ale i plynem.
          • 00 Reagovat !

            foto Special-line

            Special-line 09.04.2008  20:44

            « Re: Re: Re: Re: Nadávat ti nebudu,

            To bych neřekl. Když řadíte normálně rychle tak motor ani nestačí spadnout na volnoběh. A něž tam spadne je zastavena dodávka paliva do motoru když nemáte nohu na plynu.
            • 00 Reagovat !

              foto Chobot

              Chobot 09.04.2008  21:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nadávat ti nebudu,

              souhlas,když řadim nahoru tak mi obvikle spadnou otáčky cca tam co přeřazuji. To vyjde asi na stejno mezi 1 a 5 přez celé dvojH (větší vzdálenost=větší spád otáček) jako přeřazení o jednu rychlost(kratší dráha=menší spád otáček). Podřazovat s meziplynem(nebo něco jako pokus o něj >:D )
  • 00 Reagovat !

    foto radek-holecek

    radek.holecek 10.04.2008  16:26

    Spotreba

    Tak jsem pro kritiky stylu jizdy pridal do recenze online odkaz na moje tankovani a spotrebu. Vzdy tankuju plnou, takze vypocet je celkem jednoduchy.
    • 00 Reagovat !

      foto Chobot

      Chobot 10.04.2008  16:37

      « Re: Spotreba

      to nebyla kritika, jen diskuze. ;-) Aspoň se něco děje a nejsme tu zbytečně.
  • 00 Reagovat !

    foto Adnoh

    Adnoh 17.02.2018  19:01

    Aktualizace recenze

    Uz dlouho jsem tady nevidel aktualizaci po dalsim najezdu Vaseho Jazze u teto zajimave recenze, velmi by me zajimalo jak je na tom Vas Jazz po dalsi porci km.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…