Recenze

potapnik (muž 30 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Hyundai Getz Dynamic 1.5 CRDi VGT

8,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai Getz, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Hyundai Getz Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:30500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1495 výkon [kW]: 65 maximální rychlost [km/h]: 186 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5

Silné stránky

- Rozhodně motor. V životě jsem nezažil živější diesel. Není problém vytáčet mezi 2 - 4000 otáček, subjektivně mi ani nepřipadá, že by motor řval (u jiných dieselů mám pocit, že při 3500 - 4000 přelétává gripen). Spotřeba v mém případě poněkud pokulhává, i když vím, že se dá jezdit za 5,5 litru na 100km... upřímně řečeno... motor se opravdu nechává rád vytáčet a není problém jet po dálnici stabilně 160-170km/h (podle GPS 155-163km/h). Točí 3500-4000 otáček na 5.rychlostí stupeň a to už si samozřejmě nějakou naftu vezme :-) jezdím běžně za 6,5 - 7 litrů a to z motoru dostávám opravdu věechno.

- Brzdy. Komplet kotoučové - vepředu i vzadu. Velmi účinné, brzdový pedál plynule reguluje nástup brzdného efektu, prostě pohoda. Po zkušenosti s Alfou 156 SW, kde brzdy byly příjemně jedovaté, jsem ani nečekal, že by se Getz mohl Alfě aspoň vzdáleně přiblížit. Rozhodně to dokázal.

- Háček v kufru ;-) věc, která mě ani nenapadla, že se může hodit. Pod víkem kufru, které odděluje kabinu od zavazadlového prostoru je malý háček na zavěšení nejrůznějších věcí. Běžně tam vozím na ramínku aspoň jednu košili.

- Úložný prostor pod volantem. No, abych řekl pravdu, tuto část auta považuji za poměrně nebezpečnou, nicméně na dlouhých trasách k nezaplacení. Kapsa pod volantem totiž aspoň u mě funguje jako odkládací prostor na levou nohu ve chvílích, kdy je přede mnou delší úsek jízdy po dálnici. TOhle bych asi uvádět neměl, ale fakt to beru jako plus auta :-)

- Držáky na kelímky a lahev. Věc která mi u Fiatu a Alfy tolik chyběla. Dvě prohloubeniny jako držáky na kelímky a ještě jedna na lahev typu Mattoni. Geniální.

- Klimatizace. Funguje dobře a ani není tolik znát na spotřebě, když je zapnutá.

- Podvozek a odpružení. Tohle je plus i mínus, ale raději to dávám sem. Odpružení je ideální do města, na nerovné silnice, no prostě do Čech. V kombinaci s malými koly je jízda na nerovném povrchu pohodlná. Bohužel díry v začátce způsobují odskakování auta a o komfortu jízdy nad 150km/h by se dalo popsat jako ne zcela snadno kontrolované houpání.

- Výhled z auta. Poměrně slušný.

- Vzhled auta. Se zadním "křídlem" a v červené barvě vypadá na Korejce docela hezky. Nenápadná elegance.

Slabé stránky

- Volant!!! Něco tak strašnýho, nepříjemnýho na dotyk jsem dlouho nezažil. Naproti tomu máme v práci toho samého Getze 2 měsíce starého a volant je jiný, lepší na uchycení a i z jiných materiálů. Ale jde o zvyk. Po pár týdnech už to tolik nevadilo.

- Ergonomie sedaček. Po tom, co jsem odjezdil poměrně dlouhé trasy s pohodlými sedačkami Alfy 156 SW a Fiatu Marea Weekend (s oběma vozy dvakrát přes 800km) jsem si v Getzi zezačátku připadal jako na dřevěné sedačce v kadibudce. Ale po různých pokusech nastavit sedačku řidiče optimálně už to docela jde.

- Chybí šestka. Vím, že se do aut takovéhle kategorie nedává, ale fakt tu chybí. Auto sice není konstrukčně stavěné na rychlosti okolo 200km/h, ale vzhledem k tomu, že má Getz dost síly i když točí na pětku 3500, tak 6.rychlostní stupeň by určitě nevadil.

- Letní obutí KUMHO. Nechápu. Tyhle gumy už mi nikdy nesmí k litým diskům ani na sto metrů. Degradace kvality auta. Nevím proč výrobce zvolil jako standardní letní obutí pneumatiky značky KUMHO, ale tah to rozhodně dobrý nebyl. Nepátral jsem po jiných výrobcích v dané kategorii, ale mám pocit, že snad všechno musí být lepší. Auto s nimi při vyšší rychlosti plave, při rozjíždění s roztočeným turbem zbytečně brzy pískají a ztrácí kontakt s vozovkou (totéž v zatáčce). Nevím, jakou značku máme na zimu, ale zimní obutí na Getz nad tím letním jednoznačně vítězí ve všech ohledech.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vcelku dobré. Můj Getz byl zakoupen v Brně (Autostyl Brno tuším) v září 2006 a další firemní přírůstek v tom samém vybavení letos na jaře v Hradci Králové (autosalon Autocora nebo Korecar, to ještě upřesním) a nebyl jediný problém.

 


Další vozy Hyundai Getz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím jezdí. Stále stejně.

praktičnost
10

Nákupní taška? Malé firemní auto? Myslím, že Getz je ideální.

prostornost
7

Ujde.

jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
6
brzdy
9
zavazadlový prostor
6

Více o modeluHyundai Getz
Hyundai Elantra 1.6 GL - zapomeňte na Lantru! (10/2001) Hyundai Elantra 1.6 GL - zapomeňte na Lantru! (10/2001)

Dílenské zpracování se opět zlepšilo, cena je…

Hyundai Coupé Hyundai Coupé

Druhá generace modelu Coupe poněkud pozměnila image a…

 





Blesk.cz

Dáša, které žhář upálil manžela i syna, promluvila: Druhého syna mi zabila rakovina

Dáša, které žhář upálil manžela i syna, promluvila:…

Takřka před očima jí v únoru shořel byt a v něm zemřel manžel (†57) a syn Dan (†24). Zapálil ho žhář! Měsíc nato…

Nahé turistky vzaly Sardinii útokem! V rouše Evině pózují na plážích i pod vodou

Nahé turistky vzaly Sardinii útokem! V rouše Evině…

Italskou Sardinii obsadily nahé turistky! Sexy krásky se na internetu chlubí pikantními snímky s malebným…

 

iSport.cz

Plíšková zvládla dohrávku i odvetu s Wozniackou a je v semifinále

Plíšková zvládla dohrávku i odvetu s Wozniackou a je…

Světová tenisová jednička Karolína Plíšková zvládla na turnaji v Cincinnati dva zápasy v několika hodinách a po…

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Slovácko 1:0. Lafata rozhodl, další gól mu vzali

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Slovácko 1:0. Lafata rozhodl,…

Fotbalisté Sparty porazili v úvodním zápase 4. kola Het ligy Slovácko 1:0. Jediný gól vstřelil po hodně hry…

 

Reflex.cz

Před 75 lety proběhla operace „Jubilee“

Před 75 lety proběhla operace „Jubilee“

V rámci příprav na vylodění v Normandii (operace „Overlord“) uskutečnilo britské velení 19. srpna 1942 výsadek u…

V KLDR žádný hlad a bída není, USA jsou hlavní agresor, říká Vrobel

V KLDR žádný hlad a bída není, USA jsou hlavní…

Spojené státy jako hlavní agresor a Korejská lidově demokratická republika coby jeden z posledních suverénních…