Recenze

10 Majitel

Volkswagen Polo GTI

9,97 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Polo, foto 1 Volkswagen Polo, foto 2 Volkswagen Polo, foto 3 Volkswagen Polo, foto 4 Volkswagen Polo, foto 5 Volkswagen Polo, foto 6 Volkswagen Polo, foto 7 Volkswagen Polo, foto 8
Volkswagen Polo, foto 9 Volkswagen Polo, foto 10 Volkswagen Polo, foto 11 Volkswagen Polo, foto 12 Volkswagen Polo, foto 13 Volkswagen Polo, foto 14 Volkswagen Polo, foto 15 Volkswagen Polo, foto 16 Volkswagen Polo, foto 17 Volkswagen Polo, foto 18 Volkswagen Polo, foto 19 Volkswagen Polo, foto 20 Volkswagen Polo, foto 21 Volkswagen Polo, foto 22 Volkswagen Polo, foto 23 Volkswagen Polo, foto 25 Volkswagen Polo, foto 26 Volkswagen Polo, foto 27 Volkswagen Polo, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta Polo Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,7 maximální rychlost [km/h]: 237 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 330 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,5

Popis vozu

Recenzi začínám psát pár dnů potom, co jsem si ujasnil specifikaci, barvu a všechny drobnosti. Tedy chvilku před vánocemi 2017. Volba padla na Volkswagen Polo GTI. Na několika řádcích si Vám dovolím sdělit, proč právě Polo. Proč vypadá tak, jak vypadá, a to, co Vás zajímá asi hlavně je, jak jezdí.

Žiju životem automobilového fandy, kterého zajímají snad všechny možné i nemožné auta. Mám rád hlavně moderní a sportovní auta. K autům nepřistupuji jako k dopravnímu prostředku, ale jako k milované věci, členovi rodiny a nejlepšímu kamarádovi. Většinu svého volného i pracovního času trávím ve společnosti aut. Právě z těchto důvodů proces vybírání auta byl zároveň jednoduchý, ale i složitý. Sice jsem jednoznačně věděl, co chci, ale taky jsem věděl, že chci od auta něco více. Zkrátím to, Polo GTI není Porsche 911 nebo Ferrari 488 GTB.  V podstatě se jednalo o to najít kompromis mezi tím, co člověk chce a na co ve skutečnosti v dané situaci má.

Když se kouknu několik let nazpátek, cesta k Volkswagenu začala na škole, kde můj dobrý kamarád miloval Golfa GTI. Pořád mi o tom autě hezky vyprávěl, říkal mi, co je na něm super, jak se mu libí ten volant, sedadla, jak je to tak akorát rychlé a relativně praktické. Postupem času po návštěvě různých auto akcí jsem zjistil, že má pravdu. Že ten Golf GTI je vlastně 100% auto. Jen se musím spokojit s tím, že to prostě není 911 s manuální převodovkou a zadním nahonem. Na Volkswagenu se mi libí, že dělá především jednoduché interiéry, používá kvalitní materiály a jako celek funguje bez sebemenšího problému.

Proč Polo a ne Golf? Protože Golf v hezké výbavě stojí tolik peněz, že to už není ani tak hezké, jako drahé auto. Proto jsme se dohodli domů pořídit Polo poslední generace. A jelikož jsme s partnerkou sami dva a do teď nám velikostně stačila i Škoda Citigo, nebylo moc důvodů řešit vetší auto, než je právě Polo. 911 je ještě menší, tak musíme trénovat. Podstatné pro mě bylo, abych na střechu dal dvě jízdní kola, a to 5-ti dveřové Polo zvládne bez problému. Ve výběru byl ještě Mini Cooper S ve 3 dveřové variantě, jenže u něj je to úplně stejná písnička, jako u Golfa GTI. Mini Cooper S bodoval bezplatným servisem a designem, jenže praktičnost a hlavně ta cena byla úplně mimo mé požadavky a možnosti.

Popis mého GTI bych začal asi tím nejdůležitějším - motorem. Zážehový dvou litr TSI se 147 kW = 200 koní, který je spojen se šestistupňovou samočinnou převodovkou se dvěma spojkami DSG. Točivý moment je hooodně fajn. Především jeho rozsah: 320 N.m. při 1500 až 6000 otáčkách. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne podle papíru za 6,7 s a maximální rychlost má 240 km/h. Není to podstatné, ale věřím, že na nějakém hezkém německém úseku olízne 250 km/h. Nemohu nezmínit ještě klasickou opravdovou ruční brzdu, která už v mnoha hotchačích chybí. No a spotřeba… výrobce uvádí 5,9 l/100. Když jezdím na pohodu, umím být i eco jezdec, ale nejsem si jistý, jak se mi bude chtít ovládat v tak fajn autě, jako je GTI. Spotřebu očekávám mezi 7-10 l/100 km. Vzhledem k relativně nízkému nájezdu, které auto bude mít, mě spotřeba nezajímá. Mám motto: Cokoliv pod 20 litrů na 100 km, je fajn hodnota. Někde i přes těch 20 litrů není špatný, aby si člověk zase vážil té nízké spotřeby. Na druhou stranu asi by se mi nechtělo jezdit pořád za 19 l/100 km. Vy výbavě jsou bezpečnostní i komfortní prvky. LED Světlomety (statické), ambientní osvětlení, automatická dvouzónová klimatizace, Front Assist (Citi Brake + sledovaní bezpečné vzdálenosti), Radio Composition Media (USB Slot), tempomat, auto nemá rezervu, takže má lepicí sadu, vyhřívaná zrcátka s funkcí proti oslnění, PreCrash (dotažení pásu + nalakování brzd apod.), prodlouženou záruku na 5 let, audio systém „beasts“(300 W, 6 reproduktorů, 8kanálový zesilovač, subwoofer), volba sportovního profilu jízdy – tak to mu říká VW – já to mu říkám tlačítko Sport, „prdící“ výfuk a aktivní tlumiče/podvozek. Jako nutnost v dnešní době také považuji vyhledávací zabezpečovací systém. V ceníku mě ještě zaujala funkce (služba) CarNet, ale ta byla naparována na navigaci za něco málo přes 20 tis. Kč. Což v dnešní době free aplikace Waze to jsou pro mě vyhozené peníze. Zcela záměrně jsem „nezaškrtl“ digitální sdružený displej před řidičem (9 000 Kč), protože není nad klasické analogové ručičky. Nic v dnešní době nestárne tak rychle, jako digitální displeje a obrazovky. Neříkám, že Lamborghini Urus, Audi A8, A7 se všemi těmi (třemi) displeji nevypadají famózně a futuristicky, ale není nad klasické tlačítko, nebo sdružený ovladač typu iDrive od BMW. Jako vrchol automobilového interiérového designu považuji BMW 7 F01(G11) nebo Porsche Panameru v první i druhé generaci.

S výběrem vozu jde ruku v ruce také výběr dealera, u kterého se auto objedná. A že jich v mém regionu není málo. Výběr byl velký. Bohužel i přes doslova brutální konkurenci, přístup některých prodejců buď nebyl žáden nebo velmi chladný, proto jsem byl velmi rád, když jsem na doporučení „našel“ toho pravého prodejce, který mi vyšel ve všem vstříc a hlavně to uměl dobře spočítat. Mohu vřele doporučit. Kontakt na něj mohu poslat. Nemluvě o příjemných recepčních připravující skvěle kafe.

3.1.2018
Třetí den v novém roce jsme podepsali objednávku. Oproti původnímu předpokladu a čekací lhůtě cca. 4-5 měsíců se dodací lhůta z důvodu velkého zájmu, nedostatků motorů a LED světlometům má protáhnout až na 7 měsíců. Původně jsem to vnímal jako zklamání, ale jak už to bývá, na dobré věci se prostě čeká. Při podpisu se prodejce opravdu snažil a přihodil ještě pro nás pár podstatných drobností, což opět zlepšilo naši náladu.

Čekaní mi zpříjemňují redakční testy a všelijaké videa z Mallorcy, kde mělo Polo GTI novinářskou premiéru. Každý test nebo video hltám a potvrzuji si, v závislosti na pozitivních reakcích novinářů, že jsem si vybral přesně to, co chci. Nemluvě o tom, že se dozvídám samé dobré zprávy, jako je třeba plně vypínatelné ESP nebo sportovní mód ESP. Někde jsem se dočetl, že digitální displej není vůbec potřeba a k takovému autu se hodí starý dobrý „analog.“ Věc názoru. Všichni jsou nadšení z upsizeingu, které Polo GTI postihlo a na motor doslova pějí chválu. Nemluvě o tom, že je motor převzatý z Golfu R a ne, jak se původně tvrdilo, z Golfu GTI. Respektive má více společných komponent s verzi R (310k) než s verzi GTI (230k). Díky této skutečnosti se mi v hlavně zrodila myšlenka možného navýšení výkonu od ABT v rámci první stage. Jestli něco takového uskutečním, tak až za nějakou dobu ježdění. Určitě ne hned ze začátku. Teď nezbývá nic jiného, než šetřit a čekat.

Polovina Března
Zvoní mi telefon. Auto už je tady, volá mi prodejce. Nechápavě odpovídám, jak je to možné? Auto přišlo o 4 měsíce dříve, než mělo. Noo dobrá… Jel jsem se na auto hned kouknout. Vypadalo mnohem lépe, než jsem očekával. Sedadla, zvuk, volant. Dostalo mě to do kolen… Vyřešení formalit trvalo cca 14 dní. Po celou tu dobu jsem špatně spal a nemohl se dočkat prvních kilometrů za volantem nového auta!

Prvních 1 000 km
Prvních 1 000 km se má podle návodu s autem jezdit opatrně, točit maximálně do 4 000 ot/min. Říkal jsem si, že to bude utrpení. Ale nebylo. Jednak mi to trvalo najet cca týden a pak auto díky své hmotnosti a výkonu jede naprosto famózně i v nízkých otáčkách.

Motor
S autem mám najeto zatím pár kilometrů, ale již teď mohu říct, že předčilo všechny moje očekávání. Je to turbomotor, který má sílu v jakémkoliv spektru otáček. Je velmi silný, tichý (režimu Normal), ale zároveň hutný. Díky vysokému točivému momentu 320 Nm už v 1500 ot/min. převodovka nemusí tolik podřazovat a motor reaguje okamžitě. Necítím žádnou turbu díru, nebo jak tomu říkají novináři. Prostě přišlápnu plyn a auto okamžitě zrychluje. Co se týče spotřeby, můj předpoklad byl správný. Pohodová jízda po okreskách podle předpisů s občasným předjetím znamená spotřebu 6,3 l/100 km. Eco jízda tzn. město 50 km/h, okresky 100 km/h, znamená 5,9 l/100 km (viz. galerie). Jízda po dálnici 130 – 160 km/h znamená spotřebu kolem 7,5 l/100 km. Jízda po městě odebírá z nádrže 8-9 l/100 km. Sportovní jízdu po oblíbených okreskách jsem absolvoval zatím pouze jednou a jel jsem pořád velmi opatrně, žádné extremní vytáčení motoru, ale jel jsem svižně a to znamenalo odběr paliva 9,3 l/100 km. Což přesně odpovídá mým úvodním predikcím. Takže i zde panuje velká spokojenost. Nicméně jedna věc mě štve. Je to mála palivová nádrž. 40 litrů do takového auta je fakt málo. Znamená to poměrně časté návštěvy čerpací stanice. Funkce Start – stop má zaplať pán bůh fyzické tlačítko vedle voliče převodovky. 

Převodovka
Šestistupňová dvojspojková DSG převodovka je klasika. Reaguje perfektně, řadí rychle plynule a do takového auta pro naše účely se hodí naprosto famózně. Ani jednou jsem si zatím neřekl, že bych chtěl mít manuál. Sice „trpí“ typickým DSG syndromem – né moc citlivým rozjezdem při studeném motoru – ale jinak převodovka předvádí famózní spolupráci s motorem. Kick-down budu hodnotit, až motor s převodovkou opravdu zajedu. Trošku jsem se bál toho, že auto bude zpřevodováno na „krátko“ a v dálničních rychlostech bude točit příliš vysoko. Dieselheadi se teď pousmějí, nicméně byl jsem opět mile překvapen, když jsem auto rozjel na 130 km/h a zjistil jsem, že na 6. rychlostní stupeň točí při této rychlosti motor pouze 2 400 ot/min. 200 km/h pak znamená 3 700 ot/min.

Podvozek
Noo čekal jsem ho trošičku „měkčí.“ Je to sportovní auto a tomu odpovídá i tuhý podvozek. Není tvrdý, ale díry a zpomalovací prahy nebo příčné nerovnosti nemá rád. Auto mám vybaveno aktivními tlumiče. (Adaptivní tlumiče jsou něco jiného). Když auto jede po hladkém asfaltu, je tuhé. Když jede po nekvalitní české silnici, tlumiče jsou „měkčí“ a lépe reaguji na nerovnosti. S klasickým Polem nebo klasickým Golfem se to vůbec nedá srovnávat. Kdo hledá pohodlný kočár, tak ho v Polu GTI nenajde.

Brzdy
Jedním slovem famózní. Citlivé, přesné, výkonné. Tady není co vypisovat. Na okruhy s ním jezdit nebudu a pochybuji, že GTI budu v běžném provozu tak trápit, až utahám brzdy. V jízdním režimu Sport se mi zdáli brzdy ještě malinko citlivější.

Interiér
Interiér mě dostal do kolen. Tolik perfektních detailů. Nádherná červená lišta v reálu vypadá úžasně. Je matná, nic se od ní neodráží. Sedadla jsou fakt super, drží tělo, nebolí z nich záda. Je sice potřeba se do nich naučit nastupovat, ale jsou opravdu skvělá. Na první pohled vypadá, že opěrka hlavy je integrovaná a nedá se nastavovat, ale opak je pravdou. Vysoké postavy nebudou mít problém. Sdružené přístroje a otáčkoměr. Maxidot, jak tomu říkají škodováci, mi naprosto vyhovuje, ale to, co mi nevyhovuje, je cejchování rychloměru. Mění se jeho „měřítko.“ Do 60 km/h je vše naprosto v pořádku. Co „čárečka“, to 5 km/h. Jenže po šedesátce se to mění na co „čárečka“, to 10 km/h. Říkáte si, že si jedete 65 a ono ejhle, máte tam 70 nebo 72. Bylo by lepší, kdyby to bylo obráceně. Pokud nechcete tedy přijít zbytečně o body, je potřeba jezdit pořád s digitálním rychloměrem.

Jízdní režimy
Jízdní režimy se nastavují tlačítkem vedle automatické převodovky. Režim ECO jsem nezkoušel. Nedoporučují to ani v návodu. :-D Režim Normal auto drží v nízkých otáčkách. Převodovka řadí 4. rychlostní stupeň při 40 km/h a 5. rychlostní stupeň při 52 km/h. S režimem Sport, vzhledem k prozatímní nezajetosti auta, zkušenosti moc nemám. Změní se zvuk, odezva na plyn, převodovka drží motor ve vyšších otáčkách a ztuhne řízení. Stane se z auta prostě motokára. Režim Individuál je to, co asi budu časem používat nejčastěji, protože se tam dá nastavovat vše separátně.

Instagram: @200_GTI

Silné stránky

• Motor
• Interiér
• Sedačky
• Převodovka
• Spotřeba
• Vzhled
• Mohl bych tady vypsat vše :-D

Slabé stránky

• Rychloměr
• Malá nádrž pouze 40 litrů
• Nefunkční Apple CarPlay

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím bez zkušeností

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Doporučuji

 


Další vozy Volkswagen Polo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Je to nové auto.

praktičnost
8

Pro mě dostatečná

prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8

Je to sporťáček

provozní náklady
9

Zatím pouze palivo

náhradní díly
10

Netuším

výkon motoru
10
spotřeba
9

Překvapila

hlučnost motoru
10

Hlučnost je výborná!

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
8

Více o modeluVolkswagen Polo Mk.6 (2017-)
Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf! Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

Polo existuje téměř stejně dlouho jako golf, avšak renomé…

Nový Volkswagen Polo oficiálně: Větší kabina a nejmodernější technika Nový Volkswagen Polo oficiálně: Větší kabina a nejmodernější technika

Volkswagen Polo v šesté generaci překonalo délku čtyř…

 





Blesk.cz

GDPR na švédský způsob: Sex jedině po výslovném souhlasu obou stran

GDPR na švédský způsob: Sex jedině po výslovném…

V den startu unijního nařízení o ochraně osobních údajů, obávaného GDPR, zašli zákonodárci ve Švédsku ještě dál.…

Ženy s dětmi mají šanci na vyšší a dřívější důchod, úpravu posoudí Sněmovna

Ženy s dětmi mají šanci na vyšší a dřívější důchod,…

Lidovci chtějí mimo jiné zvýšit důchody ženám s dětmi a zajistit jim možnost dřívějšího odchodu do starobní…

 

iSport.cz

RENTGEN: Co musí Plzeň zlepšit před vstupem do Ligy mistrů?

RENTGEN: Co musí Plzeň zlepšit před vstupem do Ligy mistrů?

Viktoria Plzeň si vítězstvím v HET lize zajistila místenku do základní skupiny Ligy mistrů. Po snovém podzimu…

Talent Nečas o vzoru Krejčím, vykání v kabině i kontaktech s Carolinou

Talent Nečas o vzoru Krejčím, vykání v kabině i…

Napřed zazářil, pak zhasnul. Po zranění v úvodním duelu se Slovenskem si Martin Nečas myslel, že je konec. Jenže…

 

Reflex.cz

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů pro dospělé. Podívejte se

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů…

Zlatá éra pornofilmu, tak bývají nazývána 60. a 70. léta minulého století. Doba, kdy se filmy pro dospělé…

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a hraje v Hvězdných válkách. Kdo je Donald Glover?!

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a…

Na ČT dávají dvoudílný film, který přepisuje dějiny české televizní tvorby. Kdo je Donald Glover – jedna z hvězd…