Recenze

pivita (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Opel Meriva Enjoy 1.7 CDTi

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Meriva, foto 1 Opel Meriva, foto 2 Opel Meriva, foto 3 Opel Meriva, foto 4 Opel Meriva, foto 5 Opel Meriva, foto 6 Opel Meriva, foto 7 Opel Meriva, foto 10
Opel Meriva, foto 11 Opel Meriva, foto 12 Opel Meriva, foto 14 Opel Meriva, foto 15 Opel Meriva, foto 16 Opel Meriva, foto 17 Opel Meriva, foto 18 Opel Meriva, foto 19 Opel Meriva, foto 20 Opel Meriva, foto 21 Opel Meriva, foto 22 Opel Meriva, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta Merivka Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:180000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1686 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.4 maximální rychlost [km/h]: 178 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 360 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Merivu sem pořídil jako moje druhé auto, to předtím bylo clio první generace, na které jsem si nemohl stěžovat, jelikož to bylo moje první auto v 19-ti, takže to byla taková srdcovka, vypadalo celkem pěkně, než mu začali tradičně hnít zadní lemy a prahy,tak jsem se ho chtěl zbavit a poohlížel sem se po něčem většim a hlavně novějším, bohužel jsem měl omezené prostředky,tak jsem hledal auto do 150000,- takže v hledáčku byla i laguna II Variant,ale u té jsem se obával velké poruchovosti,dále jsem se pohohlížel i po Vectře C,ale ta zase hodně přesahovala můj rozpočet, když jsem se po brázdění na netu a hledání nějakáho toho auta narazil v jednom libereckém autobazaru na vcelku pěknou Merivu v docela slušné výbavě Enjoy,což zahrnuje ve standartu přední okna v elektrice, ASR, ABS, kotouče na všech kolech, tmavé sloupky u dveří, systém sedaček flexspace, dvojitá podlaha v kufru, automatické rozsvicení světel,rádio na kazety, které bylo vyměněno neorigo rádiem Panasonic na CD s mp3, cestovní box, když se cestuje ve 4.Příplatková výbava jsou zadní zatmavený okna, sklopné sedadlo spolujezdce, loketní opěrka, což je velmi užitečná věc na dlouhé cesty, když si člověk může nechat ruku odpočinout, možná někdo namítne, že nemam klimatizaci,ale z clia jsem na ní nebyl zvyklej a nevadí její absence ani teď.
Merivu jsem si přivezl domů na čarodejnice 2009 a od té doby s ní jezdím a jezdím, párkrát si stěhovala nějaký ten nábytek a hodněkrát sloužila jako pracovní auto naložený vercajkem a teď v zimě slouží k přepravě lyží, v létě k přepravě kol, prostě multifunkční auto se vším všudy, ve čtyrech lidech s plnym kufrem a se psem v boudě, a nikdo si nestěžoval na nedostatek místa, prostor na zadních sedačkách je vyřešen důvtipně díky posuvným sedákům. což je velké plus i vzhledem k tomu, že když se sklopěj zadní sedačky, tak jsou téměř v rovině.

Silné stránky

-vnitřní prostor
-variabilita interiéru(sklopné a posuvné zadní sedačky, i spolujezdce)
-motor(1.7CDTi 74kW bohatě stačí na celkem svižné předjetí na okresce i přes vyšší váhu 1330kg)
-dvojitá podlha v kufru( pod podlážkou mam schovanou lékarničku a zbytek povinný výbavy a ještě nějaký ty drobnosti)
-odkládací shránka pod sedačkou spolujezdce( na věci co se nevejdou do kasliku)
-docela dobrá ovladatelnost( délka lehce přes 4m je na parkování super a kola v rozích karoserie taky)
-nasazovací tažné zařízení( je to spíš otázka vzhledu,ale rozhodně ta koule vzadu neruší..)
-systém stírání předního okna(podle mýho názoru lepší řešení, než klasika používaná u většiny aut)
-velký otvor po otevření kufrových dveří, dalo by se říct, že tam je díra jak do stodoly
-Při rozumné jízdě se auto odmění pěknou spotřebou, na docela malou nádrž ujedu kolem 800km
- dotykový systém páček blinkrů( suprová věc při předjíždění)

Slabé stránky

-výhled šikmo vpřed ( možná kdybych míň jak 180cm,tak je to úplně supr,ale takhle se vždycky trochu předkloním a koukám se skrz to okýnko
-tvrdé plasty v interiéru, ale zase se docela dobře udržují
-zadní stěrač
-absence "šestky"(příjemně by snížila otáčky a tím i spotřebu na delších cestách)
-volant nastavitelný pouze výškově,ale i bez toho jsem si našel dorou pozici za volantem
- hůř utlumený motor, hlavně když je studenej

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím jsem musel měnit přední kotouče s deskama, olej a několikrát zadní koncový žárovky.. před technickou ještě rameno na přední nápravě.
Jednoduchý opravy si dělám sám, nebo mi pomáhájí kamarádi, jinak auto dávám k známému a nemůžu si stěžovat.
Po letošku mám za sebou hodně oprav, tak snad bude příští rok pokoj..

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

v autobazaru byli velmi ochotní,akorát sem si auto musel zarezervovat, protože bylo na něj víc zájemců.

trocha úprav

jelikož se mi zdálo, že standartní halogeny málo svítěj,tak sem je vyměnil zprvu pouze za výbojky do standartních světel,ale po měsíci sem si ušetřil na světla s čočkama z faceliftované merivy, na autě je jíná maska chladiče tzv. sportgril a přední spojler nárazníku Irmscher, který tam byl už při koupi vozu, dále na léto mam 17" pětipaprskový kola s pneumatikami 215/45. Akorát přemýšlím jaké gumy na léto. Na zimu používám standartní 15" rozměr, v létě možná přibudou světla pro denní svícení v mlhovkách, ale to se rozhodne podle času...
to je z úprav všechno, takhle mi to vyhovuje a zatím i stačí, rozhodně se nebudu pouštět do nějakých přehnanýno...
Sehnal jsem si zadní světla z faceliftu, který jsou tmavý a líp se hoděj k tmavým oknům, zatmavený zadní mlhovky, laděný koncovka výfuku

 

Novinky v recenzi

18.12.2011 14:56

Novinky za rok 2011

Takže po dlouhé době zde něco přispěju.
Rok 2011 byl plný oprav a předělávek, takže začnu o začátku...na jaře jsem si nechal zatmavit mlhovky, tak aby mi ladily s tmavýma světlama, na předním nárazníku, jsem udělal otvory pro mlhovky, nárazník jsem nechal nově nalakovat a malinko vyspravit.
v létě před odjezde na dovolenou mě auto nemile překvapilo, když mi přestalo dobýjet, odešel altík což byla větší investice, na podzim mě čekala technická, takže jsem měnil koncový díl výfuku, čepy, silentbloky a tyčky stabilizátorů na přední nápravě, technickou jsem prošel, takže mám na dva roky zae klídek..doufám, že příští rok bude víc v klidu..

31.3.2010 11:12

výměna rozvodů

Tak Meriva prodělal úspěšn+ výměnu rozvodové sady, seřízení ventilových vůlí a přetěsnění olejového čerpadla, takže mam zase na 150000km klid..:)

24.2.2010 12:39

nová Meriva

Dnes byla na auto.cz zveřejněna statická recenze nové Merivy, která se mi ze začátku moc nelíbila,ale když se na ni koukam po delší době,tak ji začínám přicházet na chuť a co víc, dokonce se mi začíná hodně líbit, i díky nevšenímu otevírání zadních bočních dveří proti směru jízdy, které je opravdu funkční, už se těším až bude jezdim po ulicích a prohlédnu si ji pěkně naživo, jelikož v novém autě zůstal systém Flexspace, který je ještě o něco jednodušší než u "mé" předchozí generace.
více informací je zde: http://news.auto.cz/nove-modely/opel-meriva-prvni-dojmy.html

18.2.2010 16:05

malá nehoda

Asi před týdnem jsem cestou do tábora potkal sněhovou zmrzlinu na silnici, která mi trochu pochroumala nárazník:( ale naštěstí drží, jenom kousek z něho uletěl...


Další vozy Opel Meriva



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Výměna alternátoru, táhel stěračů

praktičnost
9

mohla by být trochu delší,ale pochvalu má za sklopné sedadlo spolujezdce, přepravím i předměty delší jak dva metry.

prostornost
10

Ve čtyrech lidech a plným kufrem do Francie a zpátky, nikdo si nestěžoval..

jízdní vlastnosti
8

Drži v zatáčkách jako normální kombík, jede přesně tam, kam zatočím volantem

jízdní komfort
9

občas si trochu poskočí přes příčný nerovnosti,ale jinak si nemůžu stěžovat

provozní náklady
9

spotřeba se v průměrných hodnotách pohybuje kolem 5.5l/100km teď v zimě na dálky...na couračky je to kolem 6l/100km

náhradní díly
9

Ty díly, co jsem měnil nebyli tak drahý a až na výměnu altiku, šlo všechno celkem hladce..:)

výkon motoru
9

plně dostačující, i když v některých chvílích by se hodilo pár koní navíc, na dálnici by se hodil 6°

spotřeba
9

na dálky se dá jet do 5L / 100

hlučnost motoru
7

po ránu klepe jako každý diesel, ale po zahřátí ztichne,ale i tak je docela hlučnej

kvalita sedadel
9

mohli by mít výraznější boční vedení,ale pohodlím a tuhostí jsou na dobré úrovni, po delší cestě mě neboleli záda

brzdy
8

brzdy brzděj když maj brzdit, ještě se mi nestalo, že by mi udělali nějaký "brikule"

zavazadlový prostor
10

je to malý auto, když chci převést větší věcí,tak musim sklopit sedačky, jinak věci pro 4 lidi na víkend a psa v cestovní boudě sem do kufru nacpal:)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…