Recenze

9 Majitel

Volkswagen Golf 1.6 16V

9,52 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 8 Volkswagen Golf, foto 11 Volkswagen Golf, foto 12 Volkswagen Golf, foto 13 Volkswagen Golf, foto 14 Volkswagen Golf, foto 15 Volkswagen Golf, foto 16
Volkswagen Golf, foto 17 Volkswagen Golf, foto 18 Volkswagen Golf, foto 19 Volkswagen Golf, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Lodička Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:153000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 145 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Říkal jsem si, proč se nepodělit s ostatními o mé zkušenosti s tímto vozem a tímto motorem. Budu rád, když věnujete pozornost této obsáhlejší recenzi :-). Jedná se o mé dojmy, nejsem nějaký specialista, ale pokusím se co nejlépe vystihnout vlastnosti tohoto auta. Takže začneme... Naše Felda už dosluhovala a tak přišla doba najít novější vůz. Ne, že by to nezvládla, ale už docela rezla, věčně do ní zatékalo a navíc jsme teď rodina, a tak to chtělo větší kufr, takže kombík a něco bezpečného, ovšem s omezeným rozpočtem - tak do 90 tisíc.

V mém hledáčku nakonec zůstaly asi klasičtí zástupci nižší střední třídy: Octavia I, Toledo II, Focus I, Astra G, Citroen Xsara a nakonec Golf IV. Dobrá je i spolehlivá Toyota Corolla, která má mnohem lepší benzínové motory, ale byla už drahá a i díly nejsou nejlevnější. Motor jsem chtěl benzínový, i když nafta má své výhody. Ale najezdím tak 5000 km ročně, spíše couračky, a na benzín jsem zvyklý a celkově ho mám raději jako takový. A také další minus je, že i ojeté diesly jsou o něco dražší, aspoň u VW. Na naftovém motoru mi vadí, že se "nic" neděje, pak kopanec, ale poté výkon opět padá dolu a motor už netáhne. Na jednu stranu to má výhodu, že člověk nemusí tolik motor vytáčet, což je příjemné především ve městě, a dynamika je také jiná. Veliký krouťák si s autem hravě poradí. Ale jak řkají v TopGearu: "Nafta je palivo satanovo" :-). Nesporná a velká přednost dieselu, a hlavně TDI, je ale úspora paliva, to je jasné, to nepopírám. Záleží ale jestli ta úspora paliva za to stojí. Bál jsem se i následného servisu. Každopádně nechci vvolávat diskuze typu benzin vs. diesel. Prostě jednomu vhovuje to a druhému ono.

Konečný výběr vozu

Hrozně se mi líbilo Toledo. Seat dělá krásná auta. Ale kvůli špatnému přístupu do kufru vypadlo. Manželka měla stejně podmínku karoserie kombi :-). U ostatních vozů se vždy objevilo něco, co mě odradilo, i když Focus už byl horký favorit. Má povedenou šestnáctistovku a dostupné a levné díly. Odrazoval mě ale design (hlavně uvnitř), zpracování a např. problémy s korozí. Už jsem byl i pro Astru, která se mi vzhledově líbila moc (krom zadní partie, která je jako krabice) a má prý živý 1.6 16V. Ovšem co jsem četl, tak má ráda olej a dále jí provází různé poruchy jako např. vadný EGR ventil, zapalování nebo padání do nouzového režimu. A i zpracování a použité materiály nejsou tak špičkové. Zde je ten znatelný rozdíl mezi zmíněnými značkami a VW. V tom je VW opravdu třída. Samozřejmě to není to podstatné, ale já si na celkovém zpracování a materiálech docela zakládám. Když chci auto, tak, aby mělo i kvalitní interiér. Ale také je to znát na kupní ceně, kdy volkswageny jsou bohužel dražší, a to i kvůli jisté image. Nakonec zůstala tedy klasika: octavia nebo golf. Už kvůli dostupným dílům a servisu. A jelikož je octavia na každém rohu a golf mě hrozně lákal, tak to vyhrál on. Je ho na silnicích přeci jen o něco méně. Jsem spíše individualista, chci se trošku odlišovat a navíc jeho design je prostě skvělý a nadčasový. Žádná divočina, ale ani úplně usedlý, takový konzervativní. A golf není aspoň tolik dlouhý a přitom kufr je pro mě plně dostačující. Navíc mi úplně učaroval jeho interiér. Když jsem ho viděl poprvé v bazaru, tak mě dostal. Asi se plno lidem nelíbí nebo jim připadá nudný, ale na mně zapůsobil okamžitě.

Jinak jsem uvažoval také např. o specialitkách typu Volvu V40 nebo Mitsubishi Lancer. Jsou to hezká auta a taková pro fandy, ale bál jsem se cen a dostupnosti dílů a také kufr nemají oslnivý.


Motorizace v podstatě zbyla 1.6 16V (77kW). 1.4ka mi přišla slabá a 1.6 8V (74kW nebo 75kW) se v novějších ročnících už moc neobjevuje - aspoň v kombíku. Dokonce se v této karosérii neobjevila nikdy jednotka 1.8T, která je prý jinak velice povedená. Výběr benzinového motoru je prostě u golfa docela problém a co vám zbývá, když jsou všude na prodej jen 16V. Připadá mi, že cca po roce 2001 kupovali všichni už jen 16V. Asi jim ho prodejci vychválili do nebes :-). Přečetl jsem si pár recenzí na onen 16V motor a docela mě znepokojil nevalný zátah z nízkých otáček a ne moc ideální spotřeba. Jinak byl hodnocen dobře, hlavně průběh kroutícího momentu a celkový chod. Šel jsem tedy do něj.


Vozidlo je z roku 2003, ve výbavě Basic, tedy základ, ale edice Ocean. Výbava je 4x airbag, manuální klima, okna v elektrice, výškově stavitelná přední sedadla, palubní počítač + zámek zpátečky, barva Tornado red (z té mám radost). Celkový stav je velice zachovalý i interiér. Jen mě mrzí docela dost škrábanců na karoserii. Časem nějak pořeším. Lak je jinak kvalitní a i po letech má výborný vzhled.


To hlavní - MOTOR

Trochu se tu teď rozepíšu. Řekl bych, že si to tento agregát vyžaduje :-)...

Motor je z řady EA113, která začala vznikat v roce 1993, vychází ze známé 1.4 16V, která je např. ve Fabii, Roomsteru nebo Polu. V podstatě jsou to identické motory, dokonce i rozvodová sada je stejná, jako plno jiných dílů. Byl akorát prodloužen zdvih. Takže se jedná o nadčtvercovou konstrukci (vrtání x zdvih 76,5 x 86,9 ), to je zásadní rozdíl oproti 8V. V dřívějších dobách byly dokonce motory vždy výrazně nadčtvercové. Výhoda je v lepším průběhu kroutícího momentu a menší spotřebě, ale nevýhoda v menší ochotě k vytáčení - více setrvačných sil, větší střední pístová rychlost. Celkově se všude dočtete, že dlouhý zdvih je vhodný pro dobrý tah, lepší pružnost, atd. Např. i motory TSI jsou dlouhozdvihové. Náš 16V má momentovou křivku právěže docela dobrou, ale ten tah odspodu se jaksi vytratil. Výraznější nárůst kroutícího momentu je naladěn do vyšších otáček. Je to škoda no.

Nejpovedenější jsou poslední ročníky, kde se vychytali některé chyby. Já mám právě poslední BCB. Je zde také jiné vedení vzduchu a umístění airboxu. Ten se zde docela "peče" na motoru a zbytečně přehřívá nasávaný vzduch, což má špatný vliv na pružnost motoru. Je to celkem diskutované téma. Někdo sání různě upravuje. Buď na něj napojují hadici přímo z masky aby sem šel vzduch náporově nebo montují filtrbox z TDI, který je zvlášť vedle motoru. Ale na druhou stranu si říkám, že snad inženýři ve VW věděli, co dělají. Celý box i se vzduchovým filtrem je určitě navržený tak, aby to bylo nejideálnější, co se týče proudění vzduchu, délce potrubí. A co jsem se bavil s klukem, co má ten box z TDI, tak citelně velkou změnu v lepším tahu nepociťuje. Stejný nebo podobný kryt motoru (airbox) mají třeba i Polo 1.4 MPI nebo i novější 1.4 16V , nebo i motory 1.2HTP, takže asi to není tak špatné řešení. Spíš jde o to, jak je každý motor naladěný a co jsem četl, tak u malých objemů se dá předěláním sáním měnit charakter motoru prý jen lehce a také je problém úplně odstínit sání od teplého vzduchu. Každopádně to není zrovna ideální řešení.

A celkově bych 16V od VW zase tolik neodsuzoval. Snažím se teď na to dívat nezaujatě, nechci se ho zastávat jen proto, že ho mám. Není to nějak zázračný motor a patří bohužel spíše k podprůměru, ale není zase úplně nepoužitelný. Má stejný nebo podobný projev, jako většina konkurence v této motorizaci. Všechny 16 ventily prostě mají slabý zátah odspodu, to už tak je. Možná jen motor ve Fordu a Toyotě vyniká lepší pružností. Takže pro všechny odpůrce tohoto 16 ventilu: není to tak zlé!

A palivo se bohužel doporučuje N98 (alternativa 95), což mě překvapilo. Je to kvůli většímu kompresnímu poměru - 11,5. Při takovém tlaku má palivo tendenci hořet dříve. Benzin s vyšším oktanovým číslem právě zabraňuje detonačnímu spalování. Ovšem většinou každý tankuje Natural 95. To se akorát projevuje v mírně zhoršeném chodu motoru a prý větší spotřebě. I když o kvalitě našeho benzinu by se celkově dalo polemizovat. Já používám 95ku plus aditivum TBE od Castrolu za 150Kč. Přidává se 1 ml na 1l benzinu, takže to vychází cenově velice dobře a motoru by to mělo prospět.

A jedeme

Tak a je to tady - jízda! První kilometry byly trochu rozpačité... Motor opravdu není trhač asfaltu, ale golfu uděluje celkem slušnou dynamiku, na takové běžné ježdění a táhne plynule. Do 1500 ot. se nic moc neděje. Po překročení této hranice začne motor trochu s autem hýbat a záběr se lepší ve 2 až 3 tisících, kde je už dostatek sil a od 4 zabere ještě o něco víc. Ve 4500 ot. je také největší krouťák, resp. spíše jeho špička. 95% krouťáku je už během 4000 ot. Je to ale stejně bohužel celkem vysoko. Časem jsem se ale naučil sladit řazení s plynovým pedálem a spojkou a zjistil jsem, že to není tak hrozné. Na běžnou jízdu úplně stačí točit motor max. do 3 000 ot. Víc není potřeba, jen při nutnosti velké akcelerace. Musí se prostě s tímhle motorem jinak pracovat. Kroutící moment má jinak velmi příjemný průběh a nikde není výrazný propad. Navíc při pohledu na křivku momentu zjistíte, že slušných cca 120 Nm je k mání už v přibližně 2000 ot., což není zas tak špatné (viz. galerie - každý graf je ale trošku jiný). Síla nevadne až do cca 5500 ot., pak už nemá smysl motor víc trápit. V nižších a sředních otáčkách je tichý, lehce dunivý, a ve vysokých otáčkách je zvuk už hezky "sportovní". Předjíždění je také v pohodě. Musíte podřadit a motor vytočit, ale adrenalin to není :-).
Celkový komfort je oproti feldě skvělý. Užívám si to. Jízda je tichá (v rámci doby vzniku) možná jen větší hluk od kol mi trochu vadí. Auto se nenaklání, hezky sedí, působí bitelně a prostor kolem řidiče je dostačující. S podvozkem nemám problém, nejezdím ostře. Mě vyhovuje.


Když se otáčky drží kolem např. 3500 ot., tak se dá krásně zrychovat, motor reaguje rychle na plyn a dobře se blbne. Ale snažím se jezdit spíše ekonomicky. Řekl bych, že tento motor se vyložení hodí na okrsky. Díky kratším převodům má slušnou dynamiku a neztrácí dech ani ve stoupání. Jízda kolem 90, 100km/h je pro něj ideální a vyloženě mě i baví. Město už mu tolik nesvědčí a dálnice také moc ne, ale to neznamená, že je zde nepoužitelný. Je jinak zajímavé, že když jedu v autě jako spolujezdec, připadá mi motor živější a říkám si, jak pěkně jede. Ale jak sednu za volant, tak je to horší...

Jinak je tento motor kultivovaný, tichý, vcelku moderní a podle mého i spolehlivý. Je zajímavé, že inženýři ve VW zde nepoužili např. proměnné časování ventilů nebo proměnnou délku sání. Docela se divím, v té době to byly již běžné technologie. Navíc se tento motor objevil také v POLU GTI, sice jinak naladěn, ale dodnes je hodnocen jako snad nejlepší motor v Polu! Takže si myslím, že to není tak špatná reputace.

Spotřeba

Asi běžná na 1.6ku své doby, spíše ale horší. Po městě tak 9 litrů (než se motor víc ohřeje i 11, 10), bez popojíždění v kolonách se dá jet za 8 a po plynulé jízdě bez červených pak vyjímečně za 7,5.

Na delší trasy mimo město a běžným tempem bez výraznějších stoupání je spotřeba krásných 5,8 litrů nebo i ještě o něco méně, kratší trasy spíše 7 - 6,5. Jak ale přijdou kopce a časté řazení, tak 8 litrů. Když šlápnu na plyn a využiji potenciál motoru tak to samozřejmě leze nahoru, tak 10 litrů.
Podobné hodnoty se dají udržet i s klimatizací. Ta spotřebu zvedá naštěstí poměrně málo, co jsem zatím vypozoroval. Manželce se jinak povedlo jet v létě trasu, která je tedy z části z kopce a pak po rovině (bez klimy), za 4,9 litrů ! Ale to je už opravdu vyjíměčně :-). A navíc jela max. 80km/h. Dynamika ani moc neztrácí s pěti lidmi. To je výhoda většího objemu, že máte trochu dynamickou rezervu. Do kopce je to ale už samozřejmě trochu horší, ale když otáčky budete držet kolem 2500, tak si motor poradí :-). Dlouhodobá spotřeba se ustálila na 8 litrech s poměrem město/mimo 70/30. Je to dáno tím městem no.

Motorvý olej se používá syntetický 5W30 (longflife) a nebo i 5W40, případně polosyntetický 10W40. Číslo před "W" znamená vizkozitu za studena, takže s 5W bude lepší startování v zimě, je řidčí. Pro náš 16V se doporučuje spíše. Pokud by ho ale motor začal žrát, tak přejít na 10W40.

Převodovka

Co mě zklamalo spíše než motor, tak řazení. Je sice přesné, dráhy nejsou moc dlouhé, ale je poměrně nečitelné a zadrhává, nebo jak bych to vyjádřil. Rychlosti nezapadají tak hladce. Jak kdy. Někdy se mi stane, že tam spadne jak po másle a někdy zase hůř.

Převody jsou celkově docela krátké - to, aby pomohly "lenivému" motoru. Na jednu stranu to je fajn pro lepší dynamiku, na druhou stranu je už motor při rychlosti 90 km/h poměrně vytočený, natož při 130 km/h. To už točí cca 4000 ot/min a pak roste spotřeba. Zde by byla zapotřebí šestka. Byla by vhodná pro takové to udržování tempa na rovince, to by motor zvládl podle mě lehce. Je jasné, že do kopců by slábl. Ale člověk by snadno podřadil na pětku. Ale takto je bohužel naladěno celkem hodně aut stejné kategorie.

Interiér

Uvnitř vozu vládne jednoduchost, přehlednost a kvalita. Použité materiály a slícování dílů jsou hodně znát na celkovém dojmu. Páčky pod volantem vypadají i fungují výborně, jako i ovladače ventilace a její výdechy. V interiéru je prostě vidět zpracování VW a to se mi líbí. Přesto mi bohužel občas zaskřípe schránka před řadcí pákou, což mě docela zklamalo. Co se mi moc líbí je celkové provedení. Ani v dnešní době šetření někdy nenarazíte na určité prvky v interíéru jako u tohto golfu. Třeba krásně měkké textilní čalounění dveří, clonítko nad zpětným zrcátkem, kličky dvěří jsou kovové a kvalitně chromované, volant seřiditelný v obou polohách - ano i dnes jsou některá auta jen s výškově stavitelným, měkčená palubní deska, materiály... Dnes je to bída. Všude se šetří jak se dá. Když tedy pominu drahé značky a ještě možná VW si drží stále svůj standard. Prostě v dřívější době byla běžná auta kvalitnější.

Sedadla jsou velmi dobrá. Chybí jim možná větší boční vedení. Jsou ale pohodlná – mám raději tvrdé. Ovšem jako ve Fábii ne, tam jsou skoro kamenná :-). Správnou polohu za volantem najde snad každý díky rozmanitému nastavení volantu i sedadla. S tím jsem měl v jiných autech někdy problém. Prosotrnost je pro mne jako menšího řidiče také výborná. Na šířku i na délku. Vzadu je to samozřejmě horší, jak známo. Golf je prostě auto pro menší lidi, což je škoda. Např. dětská sedačka "vajíčko" se tam vejde akorát a řidič nebo spolujezdec vpředu se nesmí moc roztahovat. Přihrádka před spolujezdcem je osvětlená (ale pouze, když máte rozvícená min. obrysová světla). Prostorností neoplívá, ale stačí. Semišový povrch přesné přihrádky pro servisní knížku působí luxusním dojmem. Lampičky jsou i nad zadními dveřmi - skvělá věc právě pro poutání dětí, když je tma. Nebo obě stínítka mají zrcátka a také lampičky. Ty se aktivují odsunutím krytu zrcátka.

Dále se mi líbí orientace palubní desky na řidiče i tvar kapličky s budíky, které mají skvělou grafiku a úžasné modré podsvícení. Lahoda na ně koukat! Trochu horší je ovládání ventilace přez řadící pákou, ale není to tragické.

Co mě štve víc, je všem známé povrchové pogumování některých částí interiéru. Jedná se o panel ovládání ventilace a rádia nebo panel kolem řadící páky. Vypadá to sice moc pěkně, ale i malou nepozorností se povrch poškrábe a vypadá pak nepěkně. Zde VW moc nezabodoval.

Originální rádio je sice na kazety, což je v roce velká 2003 ostuda, ale je perfektní! Jak vzhledově, tak hlavně zvukově. Ovládání je přehledné a jednoduché. Navíc hraje opravdu výborně, jako i použité reproduktory. Ty jsou i vzadu dva - dole ve dveřích jsou hlavní a poté u kličky dveří jsou malé. Takže to zaručuje skvělé ozvučení celého auta. Poslech hudby v golfu je prostě zážitek. To mě mile překvapilo. Zatím nebudu měnit!

Kufr není objemem přeborník, ale je hlavně praktický a zatím mi vždy stačil. Už jsem tam měl kočárek, cestovní postýlku, tři velké tašky, pár menších a ještě zbývalo místo. Čalounění kufru je velice kvalitní a příkladné. Dno je navíc plechové (!) a má i vzpěru, kterou se dno zapře a máte tak skvělý přístup k rezervě nebo schránce na různé drobnosti.

Oproti oktávii má jinak golf pár detailů navíc. Třeba plynovou vzpěru kapoty, plastové výplně schránek v kufru, skleněné světlomety... Jsou to detaily, ale je vidět, že se golf od oktávky prostě trošku liší.

Závěr - spolehlivost

Celkově golf splňuje všechny mé požadavky do puntíku. Možná ten menší prostor pro zadní cestující a méně živý motor. Jinak mi ale opravdu nic nechybí.

Co se týče spolehlivosti, tak není úplně dokonalá. Zatím se ale jednalo spíše o běžnou údržbu. Možná od podvozku jsem čekal větší životnost. Ale na našich silnicích...

"Golf je golf", slýchával jsem... Říkal jsem si, že to jsou jen silácké řeči. Bohužel tak byly někdy opravdu podávány. Něco na tom ale bude. Propadl jsem kouzlu golfa a už tuto větu možná chápu. Přitom jsem se tomu sám předtím bránil...

Silné stránky

Kvalitní zpracování i materiály
Výborné audio
Nadčasový design
Slušná spolehlivost
Pohodlí - minimálně vepředu ano
Tuhá karoserie

Slabé stránky

Málo místa v podelném směru
U mého kusu řazení jedničky
Vysoko položený kroutící moment
Nevalná spotřeba
Pogumování některých dílů interiéru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Do servisu jezdím k jednomu šikovnému chlápkovi. Má takovou malou dílničku a dělá za rozumné ceny. Jinak většinu věcí dělám s kamarádem automechanikem. Dokážu si díly sehnat na spolehlivých eshopech za poloviční cenu.
Autorizovanému servisu se spíše vyhýbám, byl jsem tam zatím jen jednou. To mi najednou golf nechtěl nastartovat. Točil, ale prostě nechytil. Teprve až třeba na pátý pokus. Pak celý den nic a večer to udělal znova. A za tři dny třeba to samé. Nechal jsem vyměnit svíčky a vyčistit škrtící klapku + její základní nastavení a také EGR ventilu.


A jinak takové běžné výměny opotřebovaných dílů. Měnili se tlumiče, baterie a pár drobností. A pak pravidelné výměny oleje a dalších filtrů. Co mě překvapuje, tak je opravdu solidní výdrž originálních dílů. Tyčky stabilizátoru byly původní (12 let, 150 000km), jako i baterie!
Tlumiče to samé a nebyly ještě úplně nejhorší...

Jo a potom německý "patent" - ostřikování zadního skla vedené skrz hřídel stěrače. U jiných aut jsem to zatím neviděl a ani se nedivím. Mosazná trubička v hřídeli zarezne a ukroutí se. Následky jsou v pokročilých stavech voda v zámku dveří a všude kolem. Oprava buď svépomocí nebo koupí opravné sady (kolem 1000kč) nebo nového motorku (od 1300kč...), což není zrovna příjemné... Vyřešil jsem to koupením staršího nefunkčního motorku a použitím jen té trubičky.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto je z Autodiskontu, resp. AAA. Vždy jsem se jim nějak vyhýbal, ale nakonec jsem u nich skončil :-). Musím uznat, že jsou ochotní a snaží se. Auto jsem si nechal dovézt z jiného města, s tím také nebyl problém. Prohlídka OK, akorát zkušební jízdu docela odflákli. Nechali mě jet jen kousek, prý kvůli benzínu. Když bych ale zatlačil, tak mě asi nechají jet dál. Každopádně mi pak umožnili ještě jednu jízdu s mým mechanikem, vzít auto na zdviž a napíchnout na diagnostiku. Což by ale měla být samozřejmost.

Když jsem se rozhodoval, jestli auto vzít, tak už byli méně příjemní. Docela na mně tlačili a řekli mi, ať se rozhodnu do druhého dne, nebo mi vrátí zálohu 2000kč za dovoz a auto bude k mání i ostatním. Docela fikaný tah.

Auto jsem vzal. Slevu jsem ukecal na 5000, víc nešli ani na mučidlech. Ale čekalo mě ještě jedno nemilé překvapení. Pěkně mi to vrátili: 2500Kč za vyřízení smlouvy!! To mi ovšem řekli, až v polovině podepsaných papírů. Šmejdi. Měl jsem se jim na to vykašlat a odejít, třeba by smlouvali, ale v tu chvíli jsem souhlasil.

Naštěstí mi dali aspoň navigaci - která je ale celkem nic moc. Jinak probíhalo vše dobře a na nic dalšího si nestěžuju.

 

Novinky v recenzi

20.5.2015 14:07

Tankování Vervy - velké zlepšení

Jelikož šly ceny benzinu slušně dolů, začal jsem tankovat Vervu od Benziny. A je to neskutečně znát! Opravdu nepřeháním. Auto jede teď perfektně. Žádný slabý zátah odspodu. Motor zabírá skvěle již kolem 1500 ot. a cítíte i zatlačení do sedaček. Řekl bych, jak u slabšího turba. Opravdu perfektní! Jestli v testech vyčítali slabý tah tomuto motoru, určitě tam neměli 100 oktanový benzín.

27.4.2013 21:05

16.4.2013 09:15

Letní kola

Povedlo se mi sehnat velice zachovalá originální kola i s pneu. Udělalo se nám po dlouhé zimě teplo, tak už je konečně přezuto. Posoudit, jak kola golfu sluší můžete na nové fotce.

27.3.2013 20:34

Řazení

Po výměně oleje v převodovce jsem najel trochu víc kilometrů a celkově se řazení naštěstí zlepšilo. Všem doporučuji! Doživotní náplň je blbost a každý rozumný mechanik vám to potvrdí. Nový olej převodovce jen prospěje.

Teď se mi už ani nestalo, že by šla zařadit jednička tak špatně, jako před tím. Doufám, že to tak bude i nadále.


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Zatím si nemůžu nějak stěžovat. Není úplně neprůstřelná, ale velice dobrá.

praktičnost
9

Kufr je dostačující a přístup výborný. Zároveň není auto tak dlouhé, takže se s ním dobře parkuje. Pravé zrcátko je bohužel to malé.

prostornost
8

Bežná na svojí třídu, ale vzadu je to trošku horší.

jízdní vlastnosti
9

Pro mne plně dostačující - jsem pohodář.

jízdní komfort
9

Podvozek zvládne dost, ale přecijen neodfiltruje každou nerovnost dokonale. Hluk uvnitř je na přiměřené úrovni.

provozní náklady
8

16V motor má dražší součástky :-(. Ale jinak náklady normální.

náhradní díly
8

Dostupnost skvělá. Příbuznost s octavií má v tomhle výhody. Ceny dobré, jen na ten motor jsou trochu horší.

výkon motoru
8

Stačí, takové minimum na kombíka.

spotřeba
7

Tak všeobecně na 1.6ku běžná. Ale řadí se spíše k tim horším. Na dálku se dá za 6 i míň, krátké trasy 7,5 a město tak 9 no :-).

hlučnost motoru
9

Tichoučko. Samozřejmě na dnešní TSI to nemá :-)

kvalita sedadel
9

Výborná. Chtělo by to možná jen vetší boční oporu.

brzdy
9
zavazadlový prostor
9

Více o modeluVolkswagen Golf A4/1J (1998-2005)
VW Golf GTI Performance – Ostrý hatchback pro každý den VW Golf GTI Performance – Ostrý hatchback pro každý den

Vedle tradičního Golfu GTI můžete sáhnout i po…

Nový VW Golf: Osmá generace už krouží na Nürburgringu! Nový VW Golf: Osmá generace už krouží na Nürburgringu!

Jak bude vypadat příští Volkswagen Golf již osmé…

 





Blesk.cz

Dara Rolins po rozchodu razantně změnila image: Ošmikala dlouhé vlny!

Dara Rolins po rozchodu razantně změnila image:…

Radikální řez ve svém životě udělala Dara Rolins (45). Z hodiny na hodinu serozhodla, vzala do ruky nůžky a…

Mladá cestovatelka Klára projela Evropu „na pankáče“: Dodávku sama přestavěla na obytný vůz

Mladá cestovatelka Klára projela Evropu „na…

Lásku k cestování a kutilství spojila Klára Hantychová z jižní Moravy při přestavbě dodávky na obytný vůz. Za…

 

iSport.cz

Vondrka srazil hattrickem Spartu. Srdcem jsem pořád slávista, smál se

Vondrka srazil hattrickem Spartu. Srdcem jsem pořád…

Jedna, dva, tři. V bláznivém zápase, ve kterém se skóre lilo z jedné strany na druhou, Spartu hattrickem zničil…

Krupp odmítl návrat k německé reprezentaci: Mám kontrakt ve Spartě

Krupp odmítl návrat k německé reprezentaci: Mám…

Místo na pozici kouče německé hokejové reprezentace, které uvolnil do Los Angeles do NHL mířící Marco Strum, má…

 

Reflex.cz

Andrej Babiš pořádá hon na svou vlastní rodinu. Je to odporný hyenismus

Andrej Babiš pořádá hon na svou vlastní rodinu. Je…

Téměř určitě jste během úterý zaznamenali počin reportérů Seznam zpráv ze Švýcarska, kde se setkali s Andrejem…

Oslabený Babiš komunistům vyhovuje, jejich vyděračský potenciál poroste

Oslabený Babiš komunistům vyhovuje, jejich…

Vyděračský potenciál komunistů rázem povyskočil o patro výš. Nepřipojili se k šestici opozičních stran, které…