reklama


Recenze

4 Majitel

Ford Escort 1.6 16V 66kW Ghia

9,06 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Escort, foto 1 Ford Escort, foto 2 Ford Escort, foto 3 Ford Escort, foto 4 Ford Escort, foto 5 Ford Escort, foto 6 Ford Escort, foto 7 Ford Escort, foto 8
Ford Escort, foto 9 Ford Escort, foto 10 Ford Escort, foto 11 Ford Escort, foto 12 Ford Escort, foto 13 Ford Escort, foto 14 Ford Escort, foto 15 Ford Escort, foto 16 Ford Escort, foto 17 Ford Escort, foto 18 Ford Escort, foto 19 Ford Escort, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Escort MK7 Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:191000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1597 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 135 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,5 maximální rychlost [km/h]: 177 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

Koupeno jako ojeté šestileté roku 2002. Jedná se o vůz z Německa po prvním majiteli, zelená metalíza, najeto 146000km. Výbava je ve verzi Ghia (nejvyšší), ale značně ochuzená, takže autu chybí snad úplně všechno. Není zde kupříkladu klimatizace, chybí přední mlhovky, vyhřívání předního okna, zadní el. okénka, třetí brzd. světlo, aj. Přítomno je ABS, 2x airbag, předek v elektrice (okénka, zrcátka), el. ovládané střešní okno, rádio, tónovaná skla, centrální zamykání, orig. Ford tažné zařízení, posilovač řízení, střešní lyžiny, výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Silné stránky

- ergonomie interiéru
- solidní podvozek
- pružný a nezmarný motor
- dvojitá podlaha kufru
- po sklopení sedaček absolutně rovná plocha
- absence schodu do kufru
- poměrně přesné řazení
- slušná odezva od řízení, akorát nastavený hydraulický posilovač
- velký rejd

Slabé stránky

- spotřeba (u mne cca 8-10l/100km), dojezd na nádrž cca 450-550km
- materiály a zpracování interiéru
- relativně malý kufr (460l)
- neuvěřitelně křehké nárazníky
- pasivní bezpečnost (** v euroNCAP)
- provedení klíčků (snadno se opotřebují)
- antikorozní ochrana (dá se li to tak vůbec nazvat)
- chybí středový tunel v opěradle zadní sedačky
- nepromyšlený a složitý systém skládání zadních sedaček
- málo místa na nohy na zadních sedadlech
- vadnoucí a katastrofálně tragické brzdy
- nízká kabina vlivem střešního okna
- poměrně nízko položený katalyzátor, kterým mimo zpevněné silnice člověk co chvíli drhne
- řazení zpátečky, bez synchronů to občas "nezapadne"
- špatné odhlučnění motoru
- mizerné boční vedení sedaček
- cena některých náhr. dílů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vždy uvedu zásadnější opravy (výměny oleje apod. nepočítám) a jen ty, které dohledám, spousta navíc toho byla udělána známými a už si to po těch letech nepamatuju:

Servisní prohlídka a opravy po koupi u Ford Charouz (rok 2002):
● vynechává jeden válec (demotáž hlavy motoru, zbroušení sedla ventilu, přetěsnění)
● výměna svíček
● výměna lambda sondy
● špatně chladí - výměna termostatu, vyčištění chladícího okruhu motoru, spínač sahary
● výměna rozvodů
● výměna oleje a filtru
● výměna vzduchového filtru
● výměna pravého spodního ramena nápravy
Celkem cca 30 tisíc Kč

rok 2003:
● výměna předního okna (autonehoda)
● 2x pneumatiky
● oprava předního nárazníku
Cca 8tis.Kč

rok 2006:
● oprava vystavování spojky
● výměna náhonu alternátoru
● seřízení váhy vzduchu a volnoběžného ventilu
● opravené zámky u dveří (ochozený klíček)
● výměna provozních kapalin (brzdovka, chladící) za nové
Cca 6tis. Kč

rok 2008:
● výměna rozvodů (řemen, kladky) a vodní pumpy (7000,-)
● výměna spínače ventilátoru chlazení (2000,-)
● výměna prasklého zadního nárazníku v laku, kontrola a seřízení podvozku (geometrie) a brzd (8000,-)
● výměna čidla zpátečky (1200,-)
● výměna hadice chl. okruhu (1100,-)
Cca 19 tis. Kč

rok 2009:
● výměna spínací skříňky zapalování, výroba nového klíče a kódování (2200,-)
● výměna svíček (1500,-)
● kontrola chl. systému, doplnění provozních kapalin (700,-)
Cca 4,3 tis.Kč

a teď to začne...

rok 2010:
● výměna radiátoru topení-prorezl + výměna chladiče - prorezlý, nevydržel tlakovou zkoušku, chl. kapalina (vše vč. práce 6500,-Kč)
● výměna vodní pumpy (Graf) - protekla kolem ložiska (3000,-Kč)
● výměna zadních tlumičů (4000,-Kč)
● výměna brzdových kotoučů /ATE/ (2500,-Kč)
● výměna brzdové kapaliny (500,-Kč)
● kontrola a doplnění chl. kapaliny (200,-)
● výměna příčky chladiče a krytu motoru (1000,-)
Cca 18 tis.Kč

rok 2011 (zatím):
● opět výměna zvlněných kotoučů (2500,-)
● výměna ložisek předních kol a nábojů (3000,-)
● 2x soustružení kotoučů (staré + nové) 2000,-
● úprava brzd. destiček a kontrola brzd. systému (1000,-)
● opět prasklý radiátor topení, výměna termostatu, výměna spínače sahary, chladící kapalina (4500,-)
● výměna prasklé manžety hom. kloubu (1000,-)
● výměna uložení obou předních ramen (1000,-)
● doplnění chl. kapaliny do systému (100,-)

Cca 15 tis.Kč

1. Jezdili jste s vozem na pravidelné prohlídky do značkového servisu?

Ne.

2. Uveďte závady nad rámec běžné údržby

viz výše :-)

3. Měli jste s vozem nehodu? Vaše zkušenosti s opravou?

Ano, zkušenost s nehodou byla, oprava (výměna čelního skla a vyspravení prasklého př. nárazníku) proběhla bez problémů u firem, specializujících se na tyto opravy.



Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Solventní jednání, vůz předvedli, projeli, sami upozornili na jisté podezřelé věci (chod motoru za studena, možné vůle v nápravě), stav odpovídal deklarované skutečnosti na smlouvě.

Život s Escortem

Po koupi bylo auto dáno do aut. servisu (Charouz) na prohlídku, protože se nám nezdály některé projevy a chování. Byl zjištěn dosti tristní stav některých dílů, takže relativně dost peněz padlo jen na uvedení do rozumného stavu.
Od této anabáze (viz. servis Charouz) auto víceméně jezdilo bez poruch, o rok později prodělalo menší havárii, ale nic pro auto hrůzostrašného.
Sloužilo uspokojivě, roční nájezd nebyl nijak vysoký (cca 7 tis. km), zato však pro auto poměrně zatěžující. Především cesty za koníčky (kola, lyže, horolezení, voda) cestou necestou i mimo silnice, různý nejen stavební materiál na chalupu, a další. Zjevně toho už mělo plný zuby a tak se rozhodlo, že už toho má dost a začlo si postupně stěžovat, respektive rozbíjet. Když pominu tradiční neduhy Fordů (klíčky, nárazníky) tak se toho sešlo opravdu dost. Asi největší komplikace přinesl chladící (topný) systém, který už při koupi nebyl v úplně stoprocentní kondici (náchylnost k přehřívání, špatně spínala sahara apod.), ale pozvolným kapáním a v závěru i tečením dal o sobě vědět radiátor topení pod palubní deskou. Takže palubka ven, vyndat, nandat nový, natlakovat, prdnout chladič, vyměnit chladič, natlakovat, fungovat. Výborně. Do toho rozborka a sborka interiéru (koberečku a filcové izolace), vyprání od fridexu, namontování zpět, atd. Do toho během léta protekla kolem ložiska dva roky stará vodní pumpa, což bylo děsně "bezva", málem jsem nedojel. A postupně začla anabáze s brzdami. Nové značkové kotouče (ATE) se po roce a kus zvlnily, že se auto skoro nedalo provozovat. OK, třeba výrobní vada nebo jsem je blbě zajel, vyměníme za jiné, stejné (na ATE samé kladné recenze a doporučení). No, uběhl necelý rok a zvlněné kotouče tu byly znova. Takže to asi není výrobní vada a po konzultaci s více lidmi jsme vyměnili náboje kol (bohužel nutno i s ložisky), protože bylo podezření, že jsou křivé a lokálně přehřívají kotouč. Ty jsme nechali osoustružit, kompletně vyčistili brzdiče a spol., a zatím to funguje bez vibrací. Co by to bylo za FixOrRepair Daily, kdyby se něco nepotento, tentokrát pro velký úspěch opět radiátor topení pod palubkou. Sice neproreznul, ale rok starý díl nepřežil nesepnutí čidla sahary a následný tlak a prostě to celý prdlo a celej obsah chladícé okruhu se vylil do interiéru znova. Takže odtah do servisu, výměna dílů a již známá celoletní sanace (praní a sušení komplet izolací a koberečku u spolujezedce). Super činnost, jako by člověk neměl nic jinýho na práci a jezdit s novinama na podlaze taky žádná estetická sláva. Teď na podzim praskla jen manžeta homokineťáku, což je prý u takto starých aut běžné, takže neřešim, hlavně když nemusim sušit půl auta. Stačí když musim utírat rozstříkanou vazelínu po celým boku auta.

Auto krmím olejem 5W40, výměnu provádím každý rok (najedu sotva 10 tis. km), akorát jednu sezónu jsem neplánovaně přešel na výrobcem doporučovanou viskozitu 5W30 (olej Q8 Formula Techo) a motor si vzal na těch 5-7 tisíc km cca 0,5l, což u 5W40 nedělá (prakticky neubývá), takže se k němu vracet nejspíš nebudu. To byl iniciativní záchvěv Fordího servisu, takže uzavřená kapitola :-)

Auto jako takové neni špatné. V devadesátých letech určitě bylo dostačující (kupř. proti Feliciím), ale od roku 1995 lze určitě najít lepší auta než je Escort. Třeba jedničková Oktávka. V 1.8T 4x4 by se mi moc líbila ;-)

Ford tedy s vypětím všech sil (a hlavně peněz) slouží, ale přestávám s jeho službami být spokojen. Krutě rezne, nedostačuje výbavou (klima), motorem (66kW je slabých) ani bezpečností, tak uvidíme, jak se bude vyvíjet jeho osud. V mých službách pověsti držáku, polykajícího akorát benzín a olej nedostál, věřím tomu, že jinde to bude lepší.
Kdyby aspoň ten interiér a jeho variabilita byla přívětivější, ale nemá ani hloupej středovej tunel a to nepočítám nedělenou zadní lavici, takže nelze sklopit třeba jen jednu třetinu do roviny. Buď bude šikmo, nebo si nikdo nesedne. Pár řezů flexou, ale to je na inženýry z Fordu asi moc, protože třeba tunel na lyže nemaj kombi Fordy doteď v žádném stupni výbavy a u Opelu to má pomalu každá Astra od základu .

Snad se dostanu k tomu, že svoje dojmy, pocity a zážitky budu průběžně doplňovat, takže osud auta se tímto povídáním neuzavře, držte mi palce...

 
reklama

Novinky v recenzi

25.9.2016 00:44

Podzim 2016

Tak se rok s rokem sešel a STK je tu. Oproti plánu na údržbu nezbyl čas, čili proběhla jen očista a tak jak stál a byl, jel rovnou na ní. No a neudělal, nezpůsobilé provozu :-( Nejvíc vadilo, že pravý zadní kolo brzdilo o 30% míň jak levý, zbytek závad (únik oleje a koroze nosníků pod kufrem) by asi tolik nevadil, ostatně prošlo to s nimi předtím pokaždý. Sice s připomínkama, ale stav nebyl nijak odlišný od minulých let. Emisema auto naštěstí prošlo bez sebemenšího problému, takže motor a katalyzátor jsou v dobré kondici.
Nejdřív tedy bylo nutno rozhodnout, jestli to auto má ještě cenu udržovat při životě. Bylo do něj nacpáno docela dost peněz, řada dílů je tam úplně nových (výfuk, rozvody, pneumatiky, baterka, zadní tlumiče, atd.) čili byla by to docela škoda. Nakonec bylo dohodnuto, že to ještě zkusíme, pokud se cena oprav vejde do 5 tisíc. Protože bylo jasný, že to bez zásahu a oprav vytknutých problémů opětovně neprojde a svépomoc už na tohle nestačila, po konzultaci bylo auto svěřeno do místního neznačkového Ford servisu, který jednak provedl opravy v požadovaném rozsahu, ale hlavně a především zařídil opakovanou technickou. Auto na podruhé prošlo takřka bez chyb, pouze popraskaný a přelepený nárazník napsali do Áčkových závad. Je prostě vidět, že se servisáci umějí domluvit. Příště už technickou jen přes ně, pokud Escort ještě bude jezdit. Teď je na dva roky pokoj a stát se může cokoliv, to auto neužíváním chátrá a chřadne před očima.

Čili opravy:
● repase obou zadních bubnových brzd
● vyvaření a antikorozní úprava obou nosníků pod kufrem
● zařízení STK

4800,-

28.7.2016 14:14

Zima, jaro a léto 2016

Fordík víceméně celou zimu stál v garáži a jen občas jsem ho provětral, jestli najel 150km za zimu tak je to hodně. Díky letním gumám a absenci dálniční známky s ním nebylo v podstatě ani kam moc jezdit. Navíc bylo znát, že už má slabší baterku, protože i přes pravidelné dobíjení jsem jednou k autu přišel a nešlo ani odemknout, takže jsem se trochu bál, že mě někde nechá v mrazu ve štychu, takže jsem s ním jel jen když jsem věděl, že budu v bezpečném dosahu hromadné dopravy.
Problém s baterkou se ukázal jako poměrně podstatný pro jeho další klidné fungování v letní sezóně a tak padlo rozhodnutí koupit do něj novou. Jenže ouha, oni už s plochými kontakty pro Ford autobaterie nevyrábějí! Respektive možná jo, ale já žádnou i po mnoha dotazování od největších e-shopů až po malé krámky s autodíly prostě nesehnal. Bohužel díky takové dodatečné pojistkové skříňce na kusu plechu ani nešlo uplatnit klasickou autobaterii s redukcemi, které pro tyto účely prodává Ford, protože se to tam prostě nevešlo. Nakonec nebylo zbytí a po konzultaci s manuálně zručnějšími lidmi jsem zakoupil klasické provedení pólů a pomocí svěráku, pilky na železo, pilníků a dalších propriet jsme museli plech, držící pojistky, náležitě upravit, aby šel nějak kultivovaně namontovat. Povedlo se, takže Escort dostal fungl novou Vartu Blue Dynamics 60Ah 540A. Startuje to jedna báseň, tak jsem zvědavej, jak dlouho vydrží. Předchozí Bannerka Starting Bull 60Ah 570A vydržela 6 let. Je sice bezúdržbová, ale pod nálepkama jsou víčka otvorů, která když jsem je otevřel, tak dost elektrolytu už chybělo, čili možná jen stačilo pravidelně dolévat destilku a ještě by třeba fungovala o něco dýl. Holt pozdě bycha honiti. Jinak Varta pro jistotu už nemá patrná ani ty víčka...

Jinak auto funguje bez zásadnějších problémů. Přibývá koroze, takže před zářijovou STK bude zase muset projít malinko optickou údržbou. Trošku se rosí zevnitř jeden světlomet (ten na místě ťukance), ale to se nedá nic dělat.

Po konzultaci jsem nevyměnil ani olej na jaře, tak snad to motor zvládne, ale na tu náplň najel za rok 700km, tak snad by to nemuselo bejt nějak fatální. Je to ještě motor ze starý školy a já myslim, že to bez potíží dá.

Tak se "těšim" na září, resp. na srpen, kdy auto budu muset dát malinko do latě díky končící STK a protože ty současný jsou přísnější než byly, možná už to neprojde tak lehce jako dřív. Uvidíme.

Suma sumárum, nová baterka + redukce: 1800,-

24.4.2015 10:35

Duben 2015

Jarní servisní klasika okořeněná koupí a záměnou letních pneumatik:

● 4x letní pneumatiky z druhé ruky Barum Brillantis 2 175/65 R14 82T
● zutí, nahození nových, vyvážení, výměna ventilků, likvidace starých
Celkem 2380,-Kč

● výměna oleje (5W40) a olej. filtru, kontrola vzduchového
● kontrola a dodatečné doupevnění uvolněné výfukové soustavy
● kontrola stavu podvozku a auta po zimě
celkem 1470,-Kč

Suma sumárum 3850,-Kč

9.10.2014 23:16

Září 2014

Auto v létě potkala drobná nehoda, ťukanec a v souvislosti s blížící se zářijovou technickou bylo nutné dát auto do kupy. Takže proběhl následný servis:

● oprava a narovnání hnutého pravého světlometu
● kontrola vůlí podvozku
● změření a seřízení geometrie (pravá přední se u vnitřního okraje sjela skoro do hladka)
● seřízení světlometů

Celkem cca 1900,-Kč

Doma jsem tomu pomocí duct tape "opravil" praskliny na nárazníku, trochu dal auto umytím do kupy a bylo hotovo.

Následně proběhla technická (990,-Kč). Emise v pořádku, technická kontrola s několika výtkami:
- nadměrně zkorodované brzd. kotouče (kravina, jsou rok nový)
- poškození nárazníku
- povrchová koroze karoserie
- volné sedadlo řidiče (nesmysl, ale něco napsat musel)

Na pneumatice jsme se dohodli, že to okamžitě přezuju na zimní a na jaře koupim jiný a nechá mě jít, takže to mělo rozumný průběh.

11.6.2014 10:37

Červen 2014

Tak proběhla roční opožděná pozdně jarní výměna oleje (měl se měnit v dubnu), olejového a vzduchového filtru, plus nějaký drobnosti okolo (žárovka parkovačky, atd.).

Suma sumárum 1500,-

Auto teda není ve 100% stavu. Teplem se někde odlepilo kousek př. okna a kvílí dovnitř meluzína na dálnici, začlo povrzávat zase opravené uložení pravého př. kola, ale jinak jede, svítí, troubí, tak to moc už neřešim. Hůl se bude lámat na podzimní STK, na to jsem zvědav.

7.12.2013 00:06

Prosinec 2013

Auto si již delší dobu říká o další porci údržby. Bohužel při odstraňování primárních závad se přišlo na druhotné a tak se celá oprava poměrně prodražila jak materiálově tak hlavně prací a výsledná suma je dosti nelichotivá. Tušit, že to tak dopadne, tak do toho nejdu. Takže:

● výměna rozvodů (řemen+ kladky) po pěti letech. Přišlo se na to, že vodní pumpa taky není v nejlepší kondici, takže nakonec měněna i ona.
● při výměně rozvodů dále zjištěn tristní stav klínového řemene a vodící kladky pohonu alternátoru a posilovače řízení, takže řemen i kladka vyměněna
● Děravý koncový stupeň výfuku. Pochopitelně že se to neobešlo bez komplikací a byl posléze zjištěn děravý i středový díl, takže výměna půlky výfukové soustavy. Díly k sobě pořádně neseděly, takže spoustu času (peněz) zabralo slícování.
● výměna špatně fungujícího termostatu za nový
● výměna značně vrzajícího uložení předních tlumičů (+ nastavení geometrie)
● seřízení světlometů


Suma sumárum 15400,-

Edit: byl jsem to dneska projet a zevrubně na denním světle omrknout. Výfuk je komplet vyměněný od katalyzátoru až na konec, takže ne půlka, ale 4/5 délky skoro, což nebyl původně úplně záměr, ale asi nebylo zbytí. Auto opravdu při jízdě od předku nevrže a čumák se chová klidněji. Řízení jde o trochu víc snáz, jestli za to může novej řemen a vyčištění nevim. Je to takový víc žvejkačkoidní. Co je na první poslech patrné, jak se auto novým výfukem krásně zvukově ztlumilo a teď jen tiše ševelí. Termostat funguje zajímavě, topí to na rozdíl od minulého poměrně ochotně, ale sahara spíná podle ručičky na budíku o notný kus později než předtím. Ale topí to hlavně i při rychlejší jízdě, to sem chtěl a teď v zimě potřeboval, jsem zvědavej na léto, jak se to bude chovat. Svítí to líp, už nebudu muset tolik jezdit na dálkový mimo město.
Je to pocitově opravdu lepší auto, ale za ty peníze to asi nestálo, škoda, že jsem to nemohl víc ovlivnit...

21.3.2013 13:57

Březen 2013

Proběhl servis s důrazem na odstranění nejdůležitější závady a to nestartování s teplým motorem. Nakonec se zjistilo, že je skutečně vadná palivová pumpa a bylo dohodnuto, že tam dáme použitou z jiného podobného modelu, neboť originál i druhovýroba v podstatě cenou převyšují cenu celého auta. Takže v servisu proběhly následující opravy:
● výměna palivového čerpadla (vyvěšení nápravy a nádrže, zapojení, atd.) 2000,-
● výměna zvlněných kotoučů (za vlastní /ATE/) a nové brzdové destičky (staré měly zvláštně sklovitý povrch a údajně byly podivně zbroušené do kónusu) 1300,-
● kontrola rozvodů (už mají 5 let, byť najeto ani ne 30 tisíc km, opticky jim nic není, takže uvidíme časem, jestli přikročím k výměně)
● výměna oleje a olej. filtru 1200,-
● výměna palivového filtru 500,-
● výměna svíček (popraskaná keramika) a zapalovacích kabelů 1500,-
● všeobecná prohlídka auta po zimě, kontrola vůlí v zavěšení, řízení, apod.

celkem cca 6500,-Kč

8.3.2013 09:19

Únor/Březen 2013

Auto odmítá s ohřátým motorem startovat. Startér naprázdno točí a nic, nechytne. Zlé jazyky diagnostikují, že by to mohlo být vadné palivové čerpadlo, což je ta dražší varianta, nové jsem koukal, že stojí kolem 5 tisíc a to nepočítám práci a tak :-( Doufejme, že to bude nějaká levnější banalita.

Auto je tudíž prakticky nepoužitelné a budu muset uspíšit plánovaný velký jarní servis (opět zvlněné kotouče, olej + filtr, možná rozvody po pěti letech, nejspíš termostat neboť to skoro netopí), protože k čemu je mi auto, který po jízdě nenastartuju? :-(

To auto fakt nedokáže vydržet pár měsíců bez poruchy, vždyť jsem najel od červnovýho servisu stěží 2 tisíce kilometrů! Opravdu nechápu, pořekadlo "Fix or repair daily" u mého kousku platí beze zbytku.

5.10.2012 08:40

Září 2012

Auto prodělalo úspěšně technickou, dvě Áčkový závady: koroze budky a prosakování oleje kolem převodovky, jinak v pohodě. Předtím prošla karoserie drobnou (spíše kosmetickou) ozdravnou kůrou (viz. fotky), tak snad bude na chvilku pokoj.
Úsměvný bylo, že auto zvukově trošku prdí, takže už zhruba půl roku zpátky jsem dvěma servisům říkal, ať se podívají na výfuk, že někde musí být díra. Nic prý nenašli, je jako novej ... a při kitování a lakování podběhů při sundaném zadním kole jsem našel v zadním dílu (tlumič) zezhora díru jak vrata. To je panečku kvalitka našich servisů, až oči přecházejí. Ani blbou díru na výfuku nejsou schopný najít.

13.6.2012 10:43

Opravy a závady červen 2012

Poruchy a opravy:
Zvolil jsem tentokrát jiný autoservis Ford, aby se na auto podívaly i jiné oči a ruce, poptávaný rozsah oprav byl tento:

● Tak opět, ani ne po roce, odešel do věčných lovišť spínač sahary, takže týden sem si užil ježdění s topením na plný pecky, opravdu v těch horkých dnech zážitek, který bych si dokázal odpustit. Takže úkol zněl jasně, uvést před létem chladící okruh do funkčního a pokud možno perfektního stavu
● Dále furt bouchá něco od přední nápravy po zbrždění do prudké levotočivé zatáčky, měli se na to podívat co to může být.
● Zevrubná prohlídka stavu celého auta, čeká jej v létě cesta na dovolenou do zahraničí, tak abych měl čisté svědomí, že bylo prohlédnuto a případné neduhy včas odstraněny.

Výsledek:
Spínač vyměněn (opravdu vadný, ještě budu zvažovat reklamaci, snad najdu doklad), bouchání od nápravy nevyřešeno, nic prý mechanik nenašel, všechno drží a je správně přiděláno, auto je v celkově provozuschopném stavu až na dvě věci. Shnilý nosníky pod kufrem a zvlněný kotouče (technika jsem předem varoval, že mlátěj, tzn. žádný překvapení, ale prý nevěřil, že tak moc a nad mojí anabází s výměnou brzd jen nevěřícne kroutil hlavou).

Celková suma: 1750,-Kč

24.4.2012 10:37

Opravy a závady duben 2012

Opravy:
● výměna oleje (5W40) a ol. filtru
● výměna vzduchého filtru
● termostat se nepodařilo vyreklamovat (již se nejspíš nevyrábí), takže vráceny peníze.
Celkem za cca 1200,-Kč

Zjištěné závady:
● při silnějším brždění a následném projetí ostřejší zatáčky (kruháč, serpentina) cosi velmi silně mlátí zepředu od nápravy. Již se to projevilo jednou v zimě a samo to ustalo, tentokrát taktéž, ale rozhodně ses tím něco musí udělat, strašný nezdravý pazvuky.
● po intenzivnějším brždění a následném zahřátí brzd opět mlácení do volantu, takže se nám o slovo tradičně hlásí zvlněné kotouče.
● po přehození na letní pneu (litá kola) znatelně a citelně změknul brzdový pedál. Už jde promáčknout skoro až na podlahu, to předtím určitě nešel a brzdný účinek je taky subjektivně horší.

Takže Fordíka opět čeká někdy v průběhu měsíce léčebná kůra v servisních lázních :-(

3.2.2012 21:33

Poruchy leden 2012

● nenadálé rány v zatáčce pod plynem od přední nápravy, podezření na hom. kloub, vůle v servise nezjištěny, takže neřešeno
● výměna termostatu (88°C) za nový (92°C) kvůli zlepšení slabého topení
● nepatrně tekoucí radiátor, neřešeno
● oprava píchlé gumy a ráfku

Horká novinka: slavný nový termostat se nejspíš "kousnul" v otevřeném stavu, auto absolutně netopí, hadice vlažné i po mnoho desítkách km v mraze (-15°C), podchlazený motor spotřeba cca 14/100km, takže se rýsuje další servisní prohlídka, reklamace a výměna termostatu.


Další vozy Ford Escort


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
3

Nespolehlivé, závislý bych na něm být nechtěl.

praktičnost
5

Mínus je mizerná variabilita interiéru, ovšem plus je po sklopení sedaček rovná podlaha bez schodu, kde se dá nouzově i vyspat.

prostornost
5

Auto je relativně úzké, dozadu se tři dospělý rozhodně pohodlně nevejdou, dále je vzadu velmi málo místa pro nohy, ale to je dáno rozvorem kol

jízdní vlastnosti
7

Na dobrém povrchu dostačující, ale na nerovnostech záď v zatáčkách odskakuje a chová se neklidně. Ovlivnit to lze dodatečně zvolením širších a nižších pneumatik (konkrétně 195/50 R15 co jsou povoleny pro tento model)

jízdní komfort
8

Na 14" kolech a 175/65 gumách to vcelku jde

provozní náklady
6

Provozní náklady jsou u mého kusu vysoké. Sice jde o rozšířený vůz s dostupnými náhradními díly, ale lidové to rozhodně není a když už ano, tak ceny za práci v servisu ne.

náhradní díly
6

Jsou na opravy levnější auta, ale i dražší. Mohlo by to být i horší.

výkon motoru
7

Pružná dostačující jednotka, pokud člověk jede sám. Stačí už ale jeden spolujezdec nebo náklad a agilita je ta tam. Nemá výkonovou rezervu a 90koní je na 1.6 poměrně málo i v době vzniku, chtělo by to aspoň trochu víc, jako měla konkurence (74-75kW).

spotřeba
3

Ve městě (Praha) se spotřeba šplhá klidně přes deset naprosto bez problému. Dlouhodobě jezdím průměrně tak za 8-8,5l, ale rozhodně nepatřím mezi nejpomalejší.

hlučnost motoru
7

Escort jakožto nižší střední nikdy nebyl nijak luxusně vybaven a to se týká i odhlučnění. Mondeo s tím samým motorem je mnohem tišší, je prostě o třídu výš a je to znát.

kvalita sedadel
7

Relativně pohodlná, ale bez většího bočního vedení.

brzdy
1

Neskutečně poddimenzované, velká a zcela zásadní vada Escorta. Nejenže se přehřívají a vadnou, ale bohužel se i vlní kotouče a v podstatě jsou nepoužitelné. Jediná účinná pomoc je výměna za brzdy z verze RS2000, jinak jsou to naprosto ztracený případ.

zavazadlový prostor
6

Dostačující, ale mohl by být větší (alespoň 500l).


Více o modeluFord Escort
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 

reklama





Blesk.cz

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý přijde o tlačítko Home

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý…

U nového iPhonu 7 se Apple odhodlal k odebrání tradičního audiokonektoru a podobně odvážný krok by měl přijít i…

Svět obdivuje vánoční Prahu: Podle CNN má jedny z nejkrásnějších trhů planety

Svět obdivuje vánoční Prahu: Podle CNN má jedny z…

Americká CNN zařadila vánoční trhy v Praze mezi deset nejatraktivnějších na celém světě. Nejvíce bodují svou…

 

iSport.cz

Barceloně hrozí tvrdý trest. Ronaldo, přiznej, že jsi homosexuál, zpíval stadion

Barceloně hrozí tvrdý trest. Ronaldo, přiznej, že…

To může být malér! Nejen, že Barcelona ztratila výhru ve slavném El Clásiku (1:1) v samotném závěru utkání, ale…

SESTŘIHY: Pražská S dotahují čelo, duel Plzně odložen, Příbram vydřela bod

SESTŘIHY: Pražská S dotahují čelo, duel Plzně…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

10 věcí, které možná nevíte o možném prezidentovi Rakouska. Kdo je Norbert Hofer?

10 věcí, které možná nevíte o možném prezidentovi…

Rakušané napodruhé vybírají prezidenta. Šance obou kandidátů jsou veskrze vyrovnané, i když mírně favorizovaný…

 
 
reklama