Diskuse

Polski Fiat 125P (1974)

30.8.2009

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Alexandrit". KOUPĚ: Vozidlo jsem si koupil 23. srpna 2009 jako svoje první auto (děkuji tati :) tohle…

 

Polski Fiat 125p (Alexandrit)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto marozKO

    marozKO 31.08.2009  14:20

    foto.. ;)

    čau.. rád bych zhodnotil auto, ale když žádné k videni není... :-) tak pospes s fotkama ;)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 31.08.2009  15:32

      « Re: foto.. ;)

      Ahoj... dneska jsem narychlo v Tišnově a u přítelkyně na zahradě nafotil auto. Boužel byla malá karta na foťáku, ale aby se dalo hodnotit a bylo na cokoukat, ještě dnes přidám foto.
      • 00 Reagovat !

        foto marozKO

        marozKO 31.08.2009  18:47

        « Re: Re: foto.. ;)

        wau!.. tak to je nadhera!!.. :-) slintam :-) krasny stroj. A uplne cumim na tu stredovou vyklapeci loketni operku na zadni lavici. Parada!!.. super fotky:) A napis k tomu jeste vic.. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 31.08.2009  22:19

          « Re: Re: Re: foto.. ;)

          jojo, určitě budu dál přidávat zkušenosti s autem ostatní věci i foto. Když sem ho viděl, tak to bylo jasný :)... už je moje. Díky moc
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 31.08.2009  22:32

          « Re: Re: Re: foto.. ;)

          Vzadu jsem ještě nejel, vždy jen seděl, když auto stálo, ale musím dodat, že to je pocit k nezaplacení. Sedačky krásně tělo obepnou (jen vzadu ale) a sedí se tam jako v měkký kožený sedačce v obýváku. Skoro je mi někdy líto, že řídim.
  • 00 Reagovat !

    foto marozKO

    marozKO 31.08.2009  16:53

    ohleduplnost

    hmm.. zalezi asi na tom, v jake to bylo situaci. Ale chapu, ze jestli jeste nejsi uplne zbehly ridic, tak v kombinaci se starym autem to pusobi skutecne jako zatrepani nitroglycerinem (snad jsem to napsal dobre :)) >:D
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 31.08.2009  17:20

      « Re: ohleduplnost

      Jasně, že moje chování nebylo narosto OK, trochu sem to pokonil, ale myslím, že ohleduplnost a defenzivní jízda by měla patřit k základní výbavě řidiče. Někdy mám pocit, že auto spíš řídí mě popravdě >:D.
      • 00 Reagovat !

        foto Chuck-Norris

        Chuck Norris 31.08.2009  23:43

        « Re: Re: ohleduplnost

        No tak co si budem namlouvat taky už jsem udělal na silnici pár prasárniček za který mě borci vytroubili ale když už to dělám tak to nedělám tak že by mě někdo musel sestřelit takže jako když bych postupoval podle pravidla podle sebe soudím tebe tak nechápu co si o sobě ti "profi" řidiči v náklaďácích, dodávkách atp myslí... ti by zrovna mohli vědět co je to snažit se vyhnout zbytečný desetikilometrový zajížďce atp:-) S ladou takový zlušenosti ani nemám.. v drtivý většině případů z ní nevytáhnu víc jak 60-70kmh a už i to si nepamatuju kdy jsem s ní naposled jel takhle rychle :-) a nějaký reakce se vztyčeným prostředníčkem nemám, to mám většinou z aut luxusních tříd ve kterých když jedu tak mě takhle titulují borci v klepajících se ohnilotinách kteří mě skoro sestřelí ze silnice blbym najetím do křižovatky atp...
  • 00 Reagovat !

    foto Special-line

    Special-line 31.08.2009  17:42

    BATEST

    Toto zařízní indikuje okamžité napětí v dobíjecí soustavě. Podle napětí se rozsvěcí jednotlivé diody a to značí jestli je v soustavě malé napětí ( tudíž se vybíjí akumulátor ), nebo jestli je běžné provozní napětí, nebo je napětí příliš vysoké a akumulátor je přebíjen.
    Při zapnutí zapalování a motoru v klidu se dle toho dá poznat napětí a tím pádem stav (vlastně i aktuální kapacitu) akumulátoru.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 31.08.2009  18:00

      « Re: BATEST

      Jé díky moc za odpověď. No, stále mi svítí levé a prostřední dioda, takže mám baterku asi v pořádku :). Ještě jednou děkuji.
  • 00 Reagovat !

    foto Liska

    Liska 31.08.2009  18:18

    Krásný auto

    Je to nádhera. Klasika 70let. Kdyby šlo dát 11 bodů tak by to bylo akorát. :-) Člověk se na auto musí dívat očima té doby a pak ocení jaká to byla v té době kára. Dneska už je technika dávno někde jinde, ale jak bude vypadat třeba současný Fiat Bravo 2 za cca 35let? Rozhodně se tehdy vyráběli kvalitní auta která bez vážných problémů jezdila desítky let. Snad jen koroze byl problém, ale i to se dalo vyřešit svépomocí a potom byl klid. Dnes si kolikrát člověk nevymění ani žárovku ve světle, leda by oddekloval půl motoru. :-( Takže auto moc chválím a doufám, že brzo budou další fotky. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto marozKO

      marozKO 31.08.2009  18:50

      « Re: Krásný auto

      divil by ses, ale vymenit zarovku na Trabantu je na rozmontovani celeho svetla.. ;)
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 31.08.2009  22:21

        « Re: Re: Krásný auto

        Sem se díval a vyměnit žárovku u Fiata taky není zase úplně tak lehký. Je tam celkem blbý přístup., docela se bojim, že po každý výměně se budou muset seřizovat světla.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 31.08.2009  22:27

      « Re: Krásný auto

      Jojo očima 70. let je to nádhera. Myslím, že tenkrát byl člověk s tímhle autem králem silnic. Možná se našel nejaký ten Žigul, který 125p předjel, ale komfortem neměl (vyjma papaláškých aut) konkurenci. Dál si myslim, že auto je srdcem ale z 60. let např. kovová palubovka, výklopný okénka a dalších takových blbůstek, který se za normalizace vypouštěli, aby auta byly co nejjednodušší, toho si hrozně cením, že to není taková plechová slátanina (jako třeba Škoda 100, i když stovky mám moc rád). Jinak antikorozní úpravu auta chválim a pana PK, odkterého jsem to koupil taky, o lak se staral.
  • 00 Reagovat !

    foto HamilRS

    HamilRS 31.08.2009  22:42

    Krasavec

    Moc pěknej a zachovalej stroj :-) Před cca 7 rokama sme měli taky 125P akorát vínovou.Bohužel koroze byla rychlejší než samo auto :-( Mám na něho jenom dobrý vzpomínky :-)
    -
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 31.08.2009  23:37

      « Re: Krasavec

      To je mi líto, jak se koroze rozjede, je konec. Dneska v létě sem se dva dny bavil vybrušováním a přestříkáním laku u taťkové škodovky, aby se to nerozjelo do hloubky
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.08.2009  23:09

    Olovo

    Tim olovem myslis doplnovani olovo do benzinu (driv byl s olovem ale dnes ne) pripravkem jako je napriklad Benadit? Ptam se asi hloupe ale o tyto veci se zajimam kratce.
    • 00 Reagovat !

      foto Special-line

      Special-line 31.08.2009  23:27

      « Re: Olovo

      Ano je to tak. Pro auta s nižším kompresním poměrem lze tankovat Special, který je už předmíchaný, ale pro auta s vyšším kompresním poměrem se musí tankovat Natural (min. 95) a přidávat olovo.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 31.08.2009  23:36

      « Re: Olovo

      Tyto auta jsou dělaný (seřízený motor) na 94 oktanů, čili nejlépe na to sedí klasický natural 95. Do speciálů by se sice namuselo dávat olovo, ale výkon by klesl. Olovo se tam dává kvůli ochraně ventilů... víc o tom nevim
  • 00 Reagovat !

    foto chetoos

    chetoos 01.09.2009  19:14

    125p

    Je to parádní auto které považuji za nejhezčí auto z let 80 já mám doma jednoho modrého akorát že je v měřítku 1:43 takže model jinak super auto :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto sportivo

    sportivo 01.09.2009  22:54

    Krása

    zdravím,
    tak konečne tu vidím auto ktoré proste milujem , 125p mal dedo v bordovej farbe a chcel som ho svojhočasu aj ja. zostalo to len pri fotkách, ten lak je super, na rok 74 ten zadný priestor na sedenie v koži a lakťová opierka, LUX SUPER!!! /LS/ k tej spotrebe, boli na tom aute niekedy nastavované ventilové vôle? ak nie asi by si to auto zaslúžilo, samozrejme aj repas výfuku pokial je v horšom stave. držím palce nech jazdí, plus ešte dopln recenziu a nejaké dalčie foto.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 02.09.2009  08:49

      « Re: Krása

      Díky za to, že nse ti auto líbí. Je fak v super stavu. Podle všeho bylo pořád ve vyhřívyný garáži (kromě letoška) takže to je poznat. Na autě posledních deset let nikdo nic nedělal, jen sedělo v garáži, jak jsem napsal. Napíšu si to do seznamu. Dnes jsem kontroloval výfuk a myslím, že je všechno s pořádku, motor má totiž stálý chod za všech podmínek. Měj se hezky, čau a ještě jednou díky
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 02.09.2009  08:53

      « Re: Krása

      Ještě ke koupi auta. Já sem původně tohle auto taky nechtěl, ale narazil jsem na inzerát na internetu, a když jsem tam dojel a viděl auto tak bylo rozhodnuto a nebylo nad čím váhat...
      • 00 Reagovat !

        foto sportivo

        sportivo 03.09.2009  12:06

        « Re: Re: Krása

        ešte som zabudol, v motore by mala byť pretlakový ventil niekedy nazývaný ako AC pumpa, pokial je nou motor osadený chcelo by ju skontrolovať a zistit či v nej nieje prasknutá membrána, niekedy sastane že praskne, automobil sice ide normálne ale karbec sa prelieva benzínom a ta spotreba sa potom prejavý. je to sučiastka podobajuca sa hubovému klobúku >:D a vedu do nej dve hadičky paliva.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.09.2009  16:52

    Konečně pořádnej kočár.

    Zdravím Tě kolego. Konečně někdo do party. Nejprv jsem chtěl odpovídat v jednotlivých stromech, ale napíšu Ti to všechno do jednoho bloku. Nějaké odpovědi na Tvé problémy mám napsané i sebe, ale napíšu Ti sem všechno, s čím jsem schopen dobrou radou pomoct.
    Tak nejprv gratulace, že máš poláka do r.v. 1974, po bolševickym faceliftu 75, to auto ztratilo charisma.
    Spotřeba: sundej kola a koukni jestli neni zatuhle mechanismus brzd, tedy jestli to konstantně nebrzdí. přece jen to stálo 10 let.(stačí očistit) Na jaře jsem měl tento problém taky a po jeho odstranění šla spotřeba o 3 litry dolů.
    Zelenáč v poláku: je fakt, že polák je na naučení náročnější než 120ka. Se 125kou jsem si dlouho zvykal a to už jsem měl za sebou dva roky praxe v řízení, ale až to dostaneš do ruky, tak nebudeš chtít od volantu.
    Polák vs 120: ač stejně velcí, polák je limuzína a 120ka jen oplechovaná motokára. Polák má vláčnější řízení, pomalejší synchrony a tuhou nápravu, ale motoricky tu boleslavskou krabici jednoznačně převyšuje.
    Tak, já jsem se výmáčkl, a nezbývá mi, než Ti popřát spoustu šťastných kilometrů
    :-) :-) :-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 11.09.2009  00:19

      « Re: Konečně pořádnej kočár.

      Díky za připomínky a za gratulaci. Chtěl bych se jenom zeptat, co přesně bys doporučoval s těma brzdama dělat. Resp. jestli na to máš nějaký osobní návod, díky :-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 01.10.2009  18:56

        « Re: Re: Konečně pořádnej kočár.

        Ahoj. Promiň za zpoždění. Jinak ohledně alespoň nějaké kontroly brzd. Mezi třmenem a držákem třmenu je držák segmentu (taková placka přiohnutá a s tou kdž zavrtíš, tak by měla vykazovat známky drobného pohybu, pokud ne, tak musíš sundat třmen a všechno očistit. Nejlépe do kovového lesku. Podobně to platí u destiček, které by měly být taky trošku na volno. Nejsem strojař, takže Ti nemůžu poradit, jak seřídit pístek, kdyby nebyl tak jak má. Jediný co ti můžu poradit je, aby jsi si sehnal tuto knihu: [odkaz] Tam najdeš úplně vše.
  • 00 Reagovat !

    foto Chobot

    Chobot 28.09.2009  21:32

    Nazdar

    Máš tam za vše deset, je to úchvatné, extravagantní a nezapomenutelné. >:D

    další informace: Z prvnich usetrenych penez si koupim dalsiho krasavce----jen tak dál a přeju ať ti všichni ti krasavci postupem času dělají jen radost :yes:

    Nechť ti slouží :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.09.2009  13:36

    Díky

    Díky za hodnocení a za vyjádření. Když proklikávám net a dívám se na ty modely, co prodávají, zatím jsem ještě nenašel model v (když už ne lepším, to by bylo sporné) dobovějším stavu. Vždy mě to hrozně nadchne, jak tam není nic z dnešní doby.
    No... k tomu dalšímu autü, to je jen sen, mně osobně moc lákají i sporťáky, ale vždy si řeknu, že tohle je v podstatě i investice, kdeždo auto za 50 000 se mi do pár let rozpadne, navíc sporťák koupím vždy. Rád bych si koupil asi nějakou Octávku, až si našetřím.
    Sám jsem tu dobu nezažil, ale vždy si přijdu, když nasednu, jako bych byl z5 v 60. letech.
  • 00 Reagovat !

    foto miroussm

    miroussm 07.10.2009  23:48

    Krásná nostalgie

    Tohle auto měl můj děda..hnedý...tehdy sem byl malej ale dodnes cítím tu vůni koženky...ty měkký sedačky..co se komfortu pro zadní cestující týče.tak kam se hrabou dnešní auta...

    Vim o jednom na prodej, je také v krásnym stavu, prodává ho kamarád kterej ho má po dedovi a já jakožto milovník starých aut na něj slintám..schválně si zajíždim o ulici dál abych ho mohl videt..škoda že na nej nemám..
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 08.10.2009  09:35

      « Re: Krásná nostalgie

      Vždyť tyhle auta nejsou drahý, problém je jenom v eko-poplatku, který to jen zbytečně komplikuje.

      Komfort zadních sedaček je naprosto geniální... k tomu není co dodat
  • 00 Reagovat !

    foto miroussm

    miroussm 07.10.2009  23:48

    Krásná nostalgie

    Tohle auto měl můj děda..hnedý...tehdy sem byl malej ale dodnes cítím tu vůni koženky...ty měkký sedačky..co se komfortu pro zadní cestující týče.tak kam se hrabou dnešní auta...
    Vim o jednom na prodej, je také v krásnym stavu, prodává ho kamarád kterej ho má po dedovi a já jakožto milovník starých aut na něj slintám..schválně si zajíždim o ulici dál abych ho mohl videt..škoda že na nej nemám..
  • 00 Reagovat !

    foto matko-sti

    matko-sti 04.11.2009  22:09

    Caves cesky ''bratre''

    Kedysi davno,sme ho mali aj my... rodiny milacik. Ostala kopa nahradnych dielov.. novych(ako plecharina) aj pouzite. Ak by si mal zaujem ozvy sa. Predam za korunu.. aby sluzili;-) (Zadarmo)
    Pekne si to s nim uzivaj.. je to zverina..
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.01.2010  12:35

    Koberec

    Ahoj. Doufám, že Tě nenaštvu, ale vzadu asi přece jen někdo seděl, jináč by ten koberec neměl takle dlouhý vlákna od čištění. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 14.01.2010  11:20

      « Re: Koberec

      Počky, tak já vezmu holící strojek a ufiknu je >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.2010  21:00

    Poláček

    Poláka jsme taky kdysi měli (1300 ccm z roku 1977). Dodnes na něj rád vzpomínám. V létě jsme s ním cestovali po ČR, hodně jsme s ním najezdili, asi 60 000 km. Za tuto dobu měl plno závad. Byl prostornej na zadních sedačkách, zavazadlový prostor měl objem asi 385 litrů. Mně osobně se více líbí ten novější typ MR 75. Pamatuju si, jak jsme s ním jednou jeni téměř tachometrových 160 km/h. Měli jsme ho asi deset let. Fiat měl však vysokou spotřebu - 10 litrů/100 km, a to jsme ho měli seřízený aby nežral. Měl dobrej motor co vydržel.
  • 00 Reagovat !

    foto Nerez

    Nerez 26.10.2010  21:41

    Leštěnka

    Krásně nablýskaná klasika. Těhle aut se už moc nevidí:)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.07.2011  23:25

    Polski Fiat 125p

    Hm, auto celkem pěkné, ale má vadu na kráse: Jednak na nové přední blatníky z vozu Polski Fiat MR 75. Na ně jsou posazeny velké blinkry z Polski Fiat MR 75, vyráběného od roku 1975. Tudíž chybí původní malé blinkry s obrysovkami a samozřejmě malé kulaté boční blinkry. Zručný klempíř je schopen tyhle novější blatníky přizpůsobit. Dále je vůz osazen trojdílnou plastovou maskou rovněž z vozu Polski Fiat MR 75 . Ty máš mezityp z roku 1974, který měl ještě malé blinkry s obrysovkami a kulaté boční blinkry. Maska již byla černá plastová, ale stále ještě ve stylu původní nerezové z klasiku. Ale to všechno jsou maličkosti, které lze postupně napravit. Vůz je celkově ve velmi slušném stavu. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto zdekajinek

    zdekajinek 19.08.2011  02:40

    super

    otec kupil noveho fiata 125 p v roku 1973..vedla škodoviek 100l to bol hotový luxus.nemali na neho ani žigulaky alebo iné autá komunistickeho typu..bez generalky najazdil 300 tis km v roku 2001 ukončil svoju púť na šrotovisku,,,na svoje roky malo perfektné brzdy,svetlá i kurenie/topení/..a hlavne super sedačky....na hlavu padnutí fandové škodovek len ticho závideli... :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.10.2011  16:34

    Krásný Fiat 125

    Máte-li zájem, prodávám Fiat 125P, vše původní, dnes nádherný veterán, garážovaný, v zimě nejetý, 1. majitel, super stav. Zájemcům zašlu foto.
    E-mail:feber@volny.cz
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…