Diskuse

Ford C-Max (2008)

29.9.2008

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "an". Nového C-Maxe jsem pořídil v létě 2008 po sedmiletém soužití s Renaultem Scénic (odkaz nahoře v…

 

Ford C-Max (an)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 22.10.11  19:52

    « Re: Re: Re: Stejný drobný problém s motorem 1.8

    Já mám tedy sice 1,6 takže to mi nedělá, ale něco obdobného. Když nastartuji studený motor - krásně naskočí a šlape, ale popojedu jen kousíček, třeba pár metrů, třeba 20merů i víc a vypnu motor. Pro něco si skočím a chci hned startovat zase, tak se mu jaksi nechce, jakoby ta řídící jednotka nedododávala potřebné množství benzínu. Musím tedy podržet klíč trochu déle, než jindy, nebo ťuknout do plynu a je všechno ok!
  • « 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 22.10.11  19:45

    « Re: Re: piskanie gum

    Taky se některým daří pískat s podhuštěnýma pneu :-) . No a ty zimní jsou takové měkké.. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 22.10.11  19:40

    « Méně přesné řízení

    Tak jsem si přečetl, že po výměně na zimní cítíš méně přesné řízení, než na letních. Já úplně to samé. Navíc se mi začalo zdát, že to auto jakoby plave. Nedalo mi to a změřil jsem si tlak novým digi měřičem z lídlu. >:D A zjistil jsem , že mi to v pneuservise přefoukali, tak jsem si to ještě zkontroloval na agipu a skutečně - 2,6 a tak. Tak jsem upustil a je to o hodně lepší. Ale letní byly lepší, šiřší , větší.... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 22.10.11  19:23

    « Re: Re: Re: Re: Od Fordu raději diesel !

    Já mám Focuse 1,6 a v papírech píšou ve městě 9,5. Takže ten rozdíl asi nebude tak velký :-)
    taky není měso jako město, že?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.11  13:49

    « Re: Re: Stejný drobný problém s motorem 1.8

    Ahoj, díky za pochvalu. A podle toho návodu se zdá, že další možné vysvětlení problému je, že v Česku je všechno prodávané palivo "alternativní". ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 13.10.11  11:38

    « Re: Stejný drobný problém s motorem 1.8

    Ahoj, mě pomohlo to po nastartování nechat běžet naprázdno asi 20-30 vteřin, pak to nechcípalo. To jsi zkoušel? Jako by všechny ty přístroje potřebovaly nejdříve nakrmit a pak teprve začnou fungovat ;-) :-)
    Stále mám na prodej pružiny Eibach na ten motor 1,8 benzín (nebo i 1,6 benzín), které zlepší jízdní vlastnosti, sníží podvozek a jen nepatrně zhorší komfort pružení. Viz. moje recenze na C-MAXe. Nabízím je již jen za 1000 Kč :-( Jen cena za výměnu ve značkovém servise je asi 2500 Kč bez DPH, ale nějaký garážník ti to udělá určitě levněji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.10.11  21:42

    « Re: Stejný drobný problém s motorem 1.8

    Ahoj,

    pěkná recenze. To tedy koukám, že má tolik lidí stejný problém s motorem 1.8. Viz toto vlákno a také ta vlákna níže. Já jsem koupil C-MAX r.v. 2008 letos v létě, s Duratecem 1.8 ještě navíc v provedení FlexiFuel, takže může spalovat kromě benzínu i E85.

    Poslední dobou jsem hodně jezdil čistě na E85. Po nastartování kolísají otáčky a jak se dotknete plynu a chcete se rozjet, motor chcípne. A někdy také chcípne už během prvních minut jízdy, než se zahřeje. Myslel jsem že je to tím palivem, protože v návodu se píše něco jako "Při spalování alternativního paliva vám mohou během prvních desítek sekund kolísat otáčky na volnoběh. To je normální".

    Myslel jsem, že je to tím lihem, protože ten obecně hůř hoří. No nicméně začal jsem tam pro změnu lít benzín a je to řekl bych stejné. Přemýšlel jsem, že zkusím vyměnit svíčky (mám najeto téměř 100t km). Ale jak to tady tak čtu, asi to nepomůže.

    Celkem se mi to podařilo eliminovat tím, že když se po startu motoru rozjíždím, přidám poněkud víc plyn, asi jako když se chcete rozjet do kopce. Potom to nechcípá. Nevím, třeba je to normální vlastnost toho motoru a jen jsem z předchozího auto zvyklý přidávat plyn méně.

    ...

    Jinak další zvláštnost je při řazení zpátečky. Musím chvíli držet prošlápnutou spojku, jinak to začne počítat zuby. Ale i tom se píše v návodu, že to je normální.

    A palubní počítač mi také lže, dokonce o 17%. .... jináč ale auto je to pěkný :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.02.10  17:07

    « Re: Re: Re: Stejný drobný problém s motorem 1.8

    No, já bych řekl, že nechat motoru po nastartování ustálit otáčky je dobrá praxe. Taky po zapnutí zapalování před spuštěním starteru nechat zhasnout kontrolky.

    Podle toho, co popisujete, startujete nejspíš studený motor ještě se svítícími kontrolkami a hned chcete jet.

    Elektronika v řídící jednotce je sice velmi rychlá, když motor běží, ale po zapnutí si potřebuje diagnostikovat všechny součásti, odečíst teploty a podobně. Dokud ty informace nezpracuje a neuloží, tak nemůže pracovat v optimálním režimu. Taky ztuhlé oleje, nenamazané stěny válců, klikovka a další součásti znamenají, že motor má po několik sekund větší vnitřní odpory, než normálně a i tomu se musí řídící jednotka přizpůsobit, aby ho udržela v chodu.
    Samozřejmě - špatné svíčky nebo chyba ve firmware to ještě zhorší (přliš silná zpětná vazba rozkolísá otáčky).
    Když zapínáte počítač, ze kterého píšete tyhle příspěvky, tak taky musíte chvíli čekat, než se rozběhne.

    Takže bych řekl - chyba není ve studeném motoru ale v horké hlavě mezi sedačkou a plynovým pedálem. :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto Anndy008

    Anndy008 15.02.10  14:48

    « Re: Stejný drobný problém s motorem 1.8

    Hej. Toto je u 1,8 duratec-u normalne chovanie. Neexistuje 1,8, ktora by toto nerobila :(. Tiez mam focusa a robi to niekedy. U mna vacsinou na jar, ci jesen, ci nizkych teplot.

    Vseobecne sa to prejavuje tak, ze kratko po starte po pridani plynu otacky klesnu a bud to zdochne, alebo nie. Alebo po starte sam zdochne. A tiez pri volnobehu lietaju otacky.

    Normalna vec :(.

    an: k spoterbe. mas ju dobru. Ja na focuse mam za 1,5/ roku, resp. 29tis. km 8,3 priemernu spotrebu (je to pocitane), palubak ukazuje viacej. Ten je nachylny najma pri zapchach, resp. ak auto dlho stoji a motor ide na volnobeh, velmi nadsazdovat.
    V meste ked sa veelmi snazim a nie su zapchy je to 8,5 ale castejsie je to 9 a ked sa snazim malo je to az 9,5-10l. Mimo mesta - jazda cca 60% dialnica, zvysok okresky, rychlostami +10-20 kmh nad limit (podla tacho) dava spotrebu 8-8,5. Ked sa ide v limitoch a plynulo tak aj 7,5.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.11.09  14:52

    « Re: Re: C max - závady po půl roce

    No, důvod to je, ale musel bys to z nich dostat pisemne.
    Uz jsem se informoval u pravnika. Trikrat po sobe ti to do servisu s takovou zavadou taky nevezmou, protoze pole nich je to přeci v pořadku a tak zbyvaji soudni znalci. Do toho jsem nesel, protoze mi bylo receno, za se taky muze stat, ze budu i vice nez rok bez auta, ktere bude stat ve zkusebne a tam nakonec nameri hodnoty, ktere soudni znalci porovnavaji podle tabulek a muze dojit k vysledku, ze je vse v norme...tim padem zaplatis zkusebnu i znalce a vse kolem (tj. asi 100-200tis Kč) Dobrý že?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.11.09  18:07

    « Re: C max - závady po půl roce

    Jsem na tom stejně :-( Nastartuju, když je venku pod 5 stupňů tak to chcípne, když už to běží, tak po přidání klesnou otáčky......jak když jedu bez sytiče. Když servis přizná, že ta chyba tam je, ale neví co s tím, není to náhodou důvod k odstoupení od smlouvy a vrácení auta?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.11.09  19:20

    « C max - závady po půl roce

    Ahoj. Taky mám 1.8ku Titanium, mně začaly problémy asi po třech měs. Nastartovat většinou šel, ale těsně po nastartování jsem se nemohl plynu dotknout, protože klesaly otáčky a mnohdy motor zhasl. V servisu si taky nevěděli rady,diagnostika taky bez výpisu vady a tak si nechali přistavit stejne auto a zkoušeli měnit, co je napadlo. Žádny uspěch. Bylo mi řečeno, že mam auto zajiždet, abych najel nějaké kilometry. Po čase došla do servisu nějaká kalibrace pro řídící jednotku. Takže mi ji přehráli, jenže: auto chvili po startu nechcipalo, ale do přehráni jsem jezdil za 8litru a po prehrani za 11l. A při studeném motoru zustavaly pri razeni otacky viset na hodnotě, kde se dostaly před přeřazením na vyšší r. stupeň (treba i 3000) Při pouštění spojky mi to moc dobře teda nedělalo! Dnes se s lehkou nohou nedostanu pod 9litrů. A řadím tak, že prvně pustím plynový pedál a pak vyšlapuju spojku. No a ktěm poklesům otáček časem taky došlo, ale už nejsou tak markantní. Ted klesaji otačky, když je motor zahřátý a zastavim, asi na tři pokusy si elektronika zkouší snižovat otáčky volnoběhu až kam to jde (treba i na 500 a to se zaklepe cely motor) pak si je zvedne asi na 800 a tam je necha. Trval jsem na svém, že to nemuže být možné, takto jezdit a proto pozvali technika z Prahy, ktery se s autem svezl a zkonstatoval, že je vše v naprostém pořadku a že se s tak moderním autem prostě musím naučit jezdit. Takže jezdím a čekám, kdy se něco změní. To drčení ve tvém případě nevím? Mne se ozyvaji bzučením ruzná serva a cvakaji relatka, prostě si auto něco samo dělá??? Jestli je to posilovač nebo něco??? Prostě ,,moderní" auto, přecpané elektronikou. Koukám přístup servisu je asi všude stejný ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.09  10:22

    « C max - závady po půl roce

    Dobrý den, mám půl roku cmaxe 1.8 DuratecHe Titanium.V současné době řeším stejný problém se startováním po delší době. Nelze nastartovat, při přidání plynu dochází k poklesu otáček. Po rozjetí se tato závada již nevyskytuje. Pouze pokud je vůz delší dobu odstaven. Když jsem to řešil přes servis sdělili mě, že ta závada tam je , ale neví co s tím, protože diagnostika nevykazuje žádnou chybu. Podařilo se to již nějakému servisu vyřešit? Další věc co jsem chtěl vyjasnit je proč při zapnutí klíčku do polohy start se ozývá z prostoru motoru drčící zvuk, který se přenáší do kabiny. Tento zvuk se ozývá po celou dobu i při nastartovaném motoru. Má někdo s tímto stejnou zkušenost? Jedná se o normální jev nebo o nějaký problém? V servise mi bylo sděleno, že se dívali do dvou stejných vozů a že to tam dělá taky. Udivuje mě, že servisní technik neví jestli to je normální nebo ne. Musí to porovnávat s dalšími vozy.
  • 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 28.08.09  12:00

    « Prodám pružiny EIBACH na C-MAXe na benzín 1.6 a 1.8

    Ahoj, prodávám svého C-MAXe a kupec si tam nechá ty původní komfortnější pružiny co tam byly, je to straší pán, takže prodávám ty mé sportovní EIBACH (orig.příslušenství Ford=žádný problém se zárukou apod.). Nechceš je náhodou koupit? Auto pak sedí uplně fantasticky, ale je o něco málo tvrdší, ale ne o moc. Viz.má recenze. Budu je tam ještě v září mít, kdyby sis je chtěl na mém autě zkusit jaké to je. Prodám je za 2000 Kč, montáž pak stojí ve Fordu asi 3500 Kč...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.09  22:40

    « Re: Stejnyý drobný problem

    Ahoj, mam (mel jsem) stejny problem, jenom na dvojce a v nizkych otackach se motor tak trochu chveje. V servisu mi nahrali novy firmware. Dobra zprava je ze casem se toho min a min vsimam... skus vypnout ESP, mne se zda ze to tak trochu souvisi...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.03.09  21:30

    « Re: Re: Re: Re: Zadní spojler

    Už jsem se lekl že "a je to tady - to se nám ještě nikdy nestalo" :-) ale není to tak "pro mne bohužel". Dle nového ceníku (únor 2009 - pro vozy vyrobené od 2.3.2009) je u Titania spojler v barvě ale já mám skladový vůz (dle ceníku prosinec 2008) ve kterém je zadní spojler v barvě příplatkový i u Titania za 5500.- . Navíc je u bluetooth-u v novém ceníku i USB, já USB nemám(pouze blbej aux vstup na konektor jack) :-( .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.03.09  19:45

    « Re: Re: Re: Zadní spojler

    Jestli máte Titanium, tak by ten spojler měl být lakovaný v základu. Nebo ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.03.09  17:28

    « Re: Re: Zadní spojler

    Vzhledem k aktuální akci (asi z důvodu krize) která je nyní opravdu akcí, jsem vzal verzi Titanium s motorem 2,0 TDCi (kvůli další slevy ještě z akční ceny jsem bral skladový vůz a tak jsem vlastně moc vybírat nemohl) má ještě několik příplatkových drobností (např. tempomat, bluetooth, Sony s MP3,tmavá zadní skla, vyhřív. sedadla, vyhřív. před. sklo atp...). Barva je béžová Chill což asi bude oproti červené metalíze problém, no uvidím. Koukám se po Maxích na okolí a vidím samé černé spojlery, Vaše auto jsem ještě naživo nezahlédl, snad jednou budu mít to štěstí ;-) .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.03.09  14:45

    « Re: Zadní spojler

    Lakovali to přímo u prodejce (ACR Tábor), barvu trefili dobře. Akorát si potom zkontrolujte zadní ostřikovač, já asi po měsíci přišel na to, že nestříká a myslím, že to souviselo s tím lakováním. Spojler je při lakování nutno celý odmontovat a zadní tryska je v něm. Zřejmě byla skříplá trubička, ale to se už nedozvím a oni to nepřiznají - sice zdarma opravili, ale řekli, že to bylo 'nějak ucpané'.

    Jakou máte konfiguraci a barvu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.03.09  02:48

    « Zadní spojler

    Zdravím, nechal jsem se unést a nyní mám doma týden starého Maxe zdá se od stejného prodejce jako vy (místní ACR). Jediné co se mi na něm nezdá je ten černý plast vzadu nad oknem. Proto bych se rád zeptal kde vám to lakovali a jestli barvu dodali sami anebo jste ji musel nechávat namíchat jinde?. Předem díky za info i za skvělou recenzi která mi pomohla při výběru i při nákupu. Naštěstí u mě žádná situace typu "to se nám ještě nikdy nestalo" nenastala, zatím se zdá že je vše jak má být. :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…