Citroën CX (1986)
20.7.2007Původním autorem recenze je uživatel s nickem "klimmik". Citroen CX patří k netradičním automobilům jak svým nadčasovým dílenským zpracováním,…
Citroen CX (klimmik)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- sakra 20.07.2007 17:21
- au 20.07.2007 17:58 OS
- opravdu obsáhlé 20.07.2007 18:09 salazar
- 10 20.07.2007 20:18 Konwi
- Super 20.07.2007 21:46 BaracudaJ
- 10b. 20.07.2007 21:49 Sprint
- Bravo! 21.07.2007 16:33 Ricardo
- CX x6 21.07.2007 20:12
- aha! 21.07.2007 20:33
- Klasika 22.07.2007 13:20 Vette
- pro pana Klimeše 22.07.2007 21:18
- Ahoj 22.07.2007 21:34
- Zdravím legendu! 24.07.2007 13:17
- nádhera 24.07.2007 16:15
- CX 30.07.2007 15:51 Pribina
- Deformacne zony 31.08.2007 11:02
- Poslední foto 03.09.2007 19:43 Ajin(MoDo Team)
- Citrón 07.09.2007 00:23 filko
- otazka 13.09.2007 11:39 jmurjr (H22A7)
- body 17.09.2007 21:25
- Bomba 17.09.2007 23:22 pivrnec
- hodnocení 10b 18.09.2007 23:04 biker7
- 10b a to ostatní jsem musel napsat :-) 20.09.2007 21:47
- 10b 06.10.2007 16:12
- Oněměl jsem údivem, 10.10.2007 19:28
- Paráda 31.10.2007 21:39 Chobot
- lahoda! 16.11.2009 09:06
- Nadherny auto 19.03.2010 19:23 SlunecniSvit
- přesně tohle si představím pod pojmem citroen 19.03.2010 20:18 Mira328i
- Koráb 24.03.2011 13:54
-
"-- skrytý --" 20.07.2007 17:21
sakra
já se z toho zvencnu...sotva si koupím svoje CX 25 GTi,už jsou tady během dvou dnů dvě CXka :-) :-) :-) :yes: -
BaracudaJ 20.07.2007 21:46
Super
Moc dobrý počtení. Tyto staré dobré Citroeny mám moc rád. Jsou opravdu nádherný. Nadčasový je hlavně interiér, ten středový tunel s výdechy ventilace. Podobné tunely dnes frčí. Raritou je i umístění předního kola za motorem.
Mohl by ses rozepsat o té přední nápravě. Na jakém principu funguje, případně nějaký foto. Díky
-
-
BaracudaJ 21.07.2007 14:42
« Re: Re: Super
Díky za foto.
Taky musím pochválit pěkný stránky. Třeba sehnat všechny katalogy, prospekty je dnes docela problém.
Pokud vím, tak Diravi měla už DS, ale že má posilovač degresivní účinek a volant se vrací sám do středové polohy, to už je něco. Mělo CX i natáčecí přední světlomety?
A jak fungovala ta robotizovaná manuální převodovka. Spojka byla ovládána hydraulicky, čili měl vůz jen dva pedály?
A jaký průměr kotoučů používala CX, dá se výkon dobře dávkovat nebo brzdí zostra hned z kraje?
-
"-- skrytý --" 21.07.2007 15:59
« Re: Super
DS také využívalo k řízení tlak kapaliny a fungovalo tam také vracení do středu. Ovšem to pracovalo jen na velmi jednoduchém principu (něco jako kus hřídele v srdcovitém tvaru na kterou v kolmém směru působí pružina). Nevím, jak to stručně vysvětlit. DIRAVI v CX bylo převzato z Citroenu SM, kde bylo ještě strmější (1 ot/rejd). CX nikdy natáčecí světlometů nemělo. U DS to bylo řešené opět primitivně - lanovody. Robotizovaná manuální převodovka, tedy C-matic fungovala tak, že jste jen kvedlali šaltpákou, pedály byly tedy jen brzdový a plynový. Kupodivu odezva na řazení byla celkem rychlá. C-matic byl 4-stupňový a dodával se jen do modelů s plnou výbavou (Pallas, Prestige)... Potom nastoupil tříkvaltový automat, který se dodával až do konce výroby (pro benzínové motory 2400 a 2500). C-matic mělo už i DS. U manuálního řazení se vzácně montovala i hydraulická spojka (minimální síla pro ovládání spojkového pedálu). Průměr kotoučů z hlavy nevím, přední byly vždy stejné, vzduchem chlazené, bez ohledu na model. Zadní chlazené vzduchem byly jen u verzí break. Nástup brzdné síli lze pochopitelně regulovat dle vaší libosti, jde jen o zvyk.
-
-
-
-
Sprint 20.07.2007 21:49
10b.
Tohle auto je fakt mazec, líbí se mi přístrojovka. V té době snad nebylo nic lepšího! Připadá mi jak ze současného vozu.
To umístění rádia je takhle origo? -
"-- skrytý --" 21.07.2007 20:33
aha!
jo tak uz sem ho nasel na cx klubu takze znas.... ;-) -
"-- skrytý --" 22.07.2007 21:18
pro pana Klimeše
dobrý den,to jsem já,co se ptal v diskusi ciroenů na ventilaci a teplotní čidlo,určitě víte...moje CXko je právě teď v rukou opraváře,co se do Citroenů dělá (pan Plachý - Grygov - Olomouc) a sám jich měl dostm,i dvě CXka,výměna provozních kapalin,utěsnění výfuku a výměna obložení na ruční brzdě,jinak všeobecná kontrola...brzy sem svého "Gerarda" vložím a i v citroen a CX clubu se zaregistruji,těším se na budoucí výměnu fotek,zkušeností a dojmů,a hlavně na sraz :-) sice zatím nevím kdy bude,ale určitě přijedu...auto jsem koupil od pana Kalvody z Jablonce nad Nisou,určitě ho znáte z CX Clubu,má jich prý asi 4 nebo 5,přímo ten co jsem koupil je tam jako CX 25 GTI 1988 [odkaz]
myslím že nejsem jediný,kohoCXko uchvátilo -
"-- skrytý --" 22.07.2007 21:34
Ahoj
Zdravím kolegu citroenáře :) Nádherný auto, čím dál tím víc přemýšlím, že až budu za vodou (ještě nevím, kdy to bude :))), pořídím nebo zrenovuju nějakýho BXe nebo CXe, protože to byly poslední klasický Citroeny. Hodnotím jednoznačně 10b a jsem rád, že tu přibyl další Citroen.
Mno kdybys náhodou chtěl pokoukat po něčem jiném, mrkni na naši flotilu...
P.S. Známe se ze školy, na některých fotkách uvidíš i mého BXe :) -
"-- skrytý --" 24.07.2007 13:17
Zdravím legendu!
Tak na toto auto nejde nezareagovat .... je to prostě absolutní nádhera! Spolu s další legendou se šípy ve znaku DS a hlavně SM opravdu lahůdečka. Odjakživa se mi tyhle "citróni" moc líbí pro svou nezaměnitelnou oroginalitu, design a hlavně odvahu v použití, na tehdejší dobu revoluční, techniky. Své první kilometry mimo autoškolu jsem odjezdil na BX 1,9D a i na něj rád vzpomínám, i když oproti CX jí už přeci jen chybělo krapet víc stylu ;-) Zkrátka a dobře, čistej zásah a 10b. :yes: :yes: :yes: -
neregistrovaný: "pedro5585" [195.168.46.XXX] 31.08.2007 11:02
Deformacne zony
Nazdar, krasne auto, mam rad Citroeny, viem ze si fanatik, ale trosku objektivnosti, netvrdim ze Citroen nie je kvalita, ale porovnavat ho z Volvom je trosku vedla. To ako keby som porovnaval Renault s Mercedesom... :-) :-)
Inak Vam fandim a vsetko dobre!-
"-- skrytý --" 31.08.2007 11:11
« Re: Deformacne zony
no tak vzhledem k tomu že kastle sedí na rámu,už to zvyšuje pevnost celé karoserie,rám je ze dvou masivních nosníků,silná protipožární přepážka a před motorem ještě mohutný příčník,motor je ještě před nápravou a kastle sama má silné a mohutné plechy...sám CX mám,ještě jsem s ním teda neboural,ale nedávno jsem viděl video se sérií bouraček ;-) stará dobrá plechařina -
"anonym" [213.192.12.XXX] 31.08.2007 11:24
« Re: Deformacne zony
Z různých testů se ukázalo, že CX je z hlediska čelního střetu minimálně na stejné úrovni bezpečnosti, jako Volva vyrobená ve stejných letech.-
neregistrovaný: "pedro5585" [195.168.46.XXX] 31.08.2007 14:33
« Re: Re: Deformacne zony
Z akych roznych testov? Mozes ich zverejnit, alebo to zostane v rovine "jedna babka povedala?"... ;-)-
"anonym" [212.80.67.XXX] 08.03.2008 21:38
« Re: Re: Re: Deformacne zony
Tak z praxe jsem videl CX limuzinu, ktera ve 160km/h zakopla o Favorita, ktery vyrazil z vedlejsi. Po cca 300metrech jizdy po strese mela CX lehce proslaplou strechu a oloupany lak. Z mista nehody po otoceni na kola odjela po svych. Svetla a chladic si majitel vymenil doma pozdeji. :-)
-
-
-
-
Ajin(MoDo Team) 03.09.2007 19:43
Poslední foto
je fakt dramaticky parádní. A o existenci prestige jsem vůbec nevěděl. Tohle auto má pro mě zvláštní kouzlo, jako malej kluk jsem dostal z francie prospekt když bylo aktuální, stále ho mám. Ten koženej interiér se mě vryl do paměti. Tohle auto je fakt klasika. Strejda má už druhý XM, předtím měl BX, stále pod tím leží, ale když to jede je to fajn. Ale na CX už žádnej nemá :yes: -
-
"-- skrytý --" 14.09.2007 23:20
« Re: otazka
Cxek mi prošlo rukou několik...Současný stav je CX 25 Prestige 1983, CX 25 TRD turbo 1986, CX 25 TRD turbo 2 break 1990, -"- 1988, a jedna karoserie na rozebrání... a táta ještě má jednoho breaka TRD turbo2.. Ovšem pěkné je jen jedno, dalšímu musím vyměnit motor, další je shnilej skrz, takže pujde do šrotu, prestige čeká renovace...
-
-
"-- skrytý --" 20.09.2007 21:47
10b a to ostatní jsem musel napsat :-)
dal jsem taky 10b.měl jsem a ještě mám doma pár BX.po autoškole BX 1,9D 51kw,BX 1,4TGE 55kw,BX 1,9TZi 88kw,BX 1,7TD 66kw,BX 1,9GTi 92kw ([odkaz] 2,0D(motor ZX) 66kw,mezitím R21 1,7GTS 66kw,F650E 0,65 17kw,VW Passat 1,9TD 55kw,Nexia 1,5 16V 66kw a teď i Sierra 2,0i 74kw.....ze všech těch aut mělo jen BX takový zvláštní kouzlo,je to tak ošklivě krásný auto :-)recenzi jsi psal s velkým nadšením což je poznat,přeju ti ať ti hydroid slouží ještě dlouho,je to parádní kousek.já už s BX končim.GTi jsme dal mámě,2,0D má táta a já mam Sierru.Hydrauliky mam za 7let až až :-) ale dokud budou ty dvě BX v rodině,tak o ně budu dbát,ale oba jsou v perfektním stavu,GTi jsme sám kompletně vygenerálkoval,v recenzi mé to ani není už napsáno bo si vše nepamatuju a dlohu jsem neaktualizoval-
"-- skrytý --" 21.09.2007 13:24
« Re: 10b a to ostatní jsem musel napsat :-)
Zdravím! Taky mám jedno BX - 14 TGE Royale. S CX se to ale nedá srovnávat, ale na popojíždění po městě a na nákupy je to zcela ideální. Ale už dlouhou dobu mi v hlavě vrtá BX GTI 16V, to musí být hroznej rachot na to lehký auto...Takže až bude na prodej, tak se mi prosím ozvěte :). Jinak to BXo znám z fotek ze srazů BXclubu - jezdíte na cz, nebo bxclub.com? S Martym se osobně znám. Díky za komentář a Citroenu zdar!
-
-
Chobot 31.10.2007 21:39
Paráda
Tak to je krása. O tomhle jsem snil v době když jsem dělal autoškolu. Ale já bych se o to postarat bohužel neuměl. A s těmi automechaniky u tohoto auta to bude asi vskutku problém. Hrozně málo k vidění. Live jsem viděl snad 3 za celý život. Ode mě 10+ ;-) Jo,úplně bych z toho zapoměl, recenze taky dobrá. Mnoho šťastných kilometrů a už žádnou boudu. -
SlunecniSvit 19.03.2010 19:23
Nadherny auto
Nadherny auto a uzasna recenze, zive si vzpominam,jak jsem z nej byl unesenej,kdyz jsem ho poprve uvidel asi v 8 letech na nemecky dalnici..