reklama


Recenze

8 Majitel

Ford Fiesta 1.1 C

9,27 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Fiesta, foto 1 Ford Fiesta, foto 2 Ford Fiesta, foto 3 Ford Fiesta, foto 3 Ford Fiesta, foto 3 Ford Fiesta, foto 4 Ford Fiesta, foto 4 Ford Fiesta, foto 5
Ford Fiesta, foto 5 Ford Fiesta, foto 6 Ford Fiesta, foto 7 Ford Fiesta, foto 8 Ford Fiesta, foto 9 Ford Fiesta, foto 9 Ford Fiesta, foto 12 Ford Fiesta, foto 13 Ford Fiesta, foto 16 Ford Fiesta, foto 17 Ford Fiesta, foto 18 Ford Fiesta, foto 19 Ford Fiesta, foto 21 Ford Fiesta, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Fiesta Rok výroby 1990 Koupeno ojeté najeto [km]:83 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1119 výkon [kW]: 37 kroutící moment [Nm]: 83 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5

Popis vozu

Jedná se o mé první auto.Jelikož mě je 20 let a byl můj velké sen své auto vlastnit a letos se mě sen splnil.Už jsem nechtěl pořád poslouchat od rodičů kam jedeš,kdy přijedeš.

Nejdříve jsem si přál uplně jiné auto i v jiné cenové relaci.Ale sehnal jsem si nové zaměstnání a auto budu potřebovat každý den.Proto jsem se musel rychle poohlédnout po starším,cenově dostupném voze.Také muselo být v dobrém stavu tedy spolehlivé.Jelikož můj otec dělá v autoservise Mazda/Ford tak o jednom takovém voze věděl.Dokonce v místě mého bydliště.Takže slovo dalo slovo, zavolalo se majiteli zda auto ještě má a je-li ochoten ten vůz ješttě prodat.Majitel souhlasil s prodejem navrhl cenu se kterou jsem souhlasil.Jednalo se o částku 12 000kč.
Tak k autu.Jedná se o Ford Fiesta rv 1990.najeto 83 000km.První majitel(důchodce)jelikož umřel tak mě auto prodal jeho syn.Auto si po světě moc nepojezdilo je garážované takže stav velmi dobrý.
V autě je usazen motor o obsahu 1 119 ccm OHV který byl už v 90 tých letech zastaralý.Ovšem šlape dodnes, výkon motoru je slaboučkých 37kw 50PS.Jedná se o nejslabší motor který se do fiest montoval.Vesměs jezdím sám takže mě to musí stačit.Nadruhou stranu potěší příjemnou spotřebou se kterou se dá běžně jezdit okolo 5 litrů.Dá se s ním jezdit opravdu ekonomicky.Při městské 50tce jede auto na 4 rychlostní stupeň aniž by se dusilo.Kolik má otáček vám neřeknu z důvodu absence otáčkoměru.Od 60 ti kilometrové rychlosti se dá jezdit na 5 stupeň ale když příjde kopec tak je podřazení nezbytné.Při 90 km/h se začíná ozývat aerodynamický hluk + "burácející" motor.Ale vše si myslím v rozumné míře na takto starý stroj.
Po dovezení auta jsem si auto zvedl až ke stropu, sundal všechny kola a hledal nedostatky a části do kterých budu muset investovat.
Ale k mému úžasu byly na autě nové brzdy včetně kotoučů(orig Ford),nový výfuk,nová baterie,zánovní zimní pneu.
Lemy a prahy ... bolest těchto vozů se na tomhle autě nepotvrdila.Lemy původní,bez koroze.Prahy taktéž.A malinká místa kde se koroze přecejen trošku objevila jsem zabrousil, zastříkal zinkem a poté nastříkal barvou vozu.Celkově jsem technickým stavem nadšen.V interiéru jsem také žádné nedostatky nenašel.Snad jen nefunkční rádio a mírně svěšený "tapecírunk" stropu.
Ovšem bezpečnostní systémy jako ABS,Airbag,ASR v tomhle autě budete marně hledat.Musím se spoléhat sám na sebe a na svůj instinkt.Hlavně v zimním období.Také mi chybí zásuvka na 12V (zapalovač).Je tam pouze záslepka.Sehnal jsem si nový takže jen zapojit.
Čím jsem byl poměrně mile překvapen byla palubovka.Jednoduchá,sice z tvrdých plastů ale fakt praktická.Při jízdě po nerovnostech nic neskřípe,neskáče všechno utlumeno i po tolika letech provozu.Dvě větší odkládací plochy s přehledem stačí na běžné věci jako je mobil, peněženka apod.
Při jízdě do zatáček se auto chová nedotáčivě.A musím řící že se karoserie poměrně dost naklání.Taky za to svým způsobem můžou 13 palcová kola s výškou pneumatiky 70mm.S autem nezávodím takže mi tato neduha až tak nevadí.
Jak se mi to auto moc nelíbilo tak musím říct že už ho beru takové jaké je a jsem s ním velice spokojen.Je nenáročné na provoz, a dnes po půl roce od koupi vozu jsem s ním ůspěšně "nalítal" 10 000km.A zatím mě nikde nenechalo viset.

Silné stránky

- dostupnost auta
- provozní náklady
- nenápadnost
- neskřípající palubní deska
- jednoduchost

Slabé stránky

Při prvním svezení jsem samozřejmě poznal že nesedím za nadupaným dvoulitrem.Začíná to nelibým zvukem a končí slabým zátahem.V zimním období drží hůř stopu a díky nízké hmotnosti v zatáčkách dost ujíždí, ale už jsem si na to zvykl a je to někdy i sranda.Taky mě v tomhle autě chybí otáčkoměr.Jsem na něj zvyklý a líbí se mi když mi na palubovce lítají ručičky nahoru a dolů.Ale jedná se o maličkost.Také rozdělení výdechů z topení mě příjde no řekněmě dostatečné.Pouze poloha šipka dolů,přední sklo, a střed.Kombinace chybí.Nebo spíš to kombinovaně fouká tak nějak všude :D

- slabší motor
- absence ABS
- absence airbagů
- ruční stahování oken
- menší kufr
- méně místa vzadu
- opotřebované klíče
- nelze otevřít kufr páčkou,jen klíčem
- rezerva u nápravy pod autem
- 3 dveřák

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zadní vzpěra 3tích dveří
Výměna těsnění pod víkem motoru + pod vanou + pod hlavou.
Seřízeny ventily,vyměněny pístní kroužky
Preventivně vyměněn karburátor + potenciometr karburátoru

Otec je naštěstí zaměstnancem automobilky Ford/Mazda takže jsem rád za každou jeho pomoc.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez problému.

 
reklama

Novinky v recenzi

7.11.2011 09:15

Pneu

Zimní přezutí už máme za sebou, ale pneu z lonského roku se daly použít jen dvě, původní majitel nekontroloval nahuštění pneu tzn, že kraje pneumatik byly jak "sliky" Proto jsem dokoupil dvě nové Dayton v rozměru 155 70 13 - žiletky.A Abych nezapoměl, před časem jsem také upravil audiosystém, takže v kufru bubnuje zesilovač a subwoofer Blaupunkt 700W, fotky dodám !!

8.4.2011 21:45

Letní sezona

Po přezutí zezimních pneu na letní mne čekala generálka motoru kterou mám úspěšně zasebou.výměna pístních kroužků, seřízení ventilů,výměna veškerých těsnění,výměna karburátoru.Motor šlape jako hodinky.A dnes jsem k autu namísto klaksonu upevnil 5 trubkovou fanfáru.Myslím že je to proti předpisům kvůli melodii ale myslím že na životě nikoho neohrozím.Je to spíš pro legraci : ) jako ve filmu slunce seno erotika viz. Dejdar a červené BMW

9.1.2011 12:13

Nové letní pneu

Mám objednané nové obutní na letní sezónu.
Firestone multihawk 155 70 R13

19.12.2010 14:11

FOTKY

Auto mám teprve pár dní, fotky interiéru,motorového prostoru atd brzy dodám!


Další vozy Ford Fiesta


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
7
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
7
spotřeba
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
7
brzdy
8
zavazadlový prostor
8

Více o modeluFord Fiesta GFJ (1989–1997)
Ford Fiesta ST: Hot hatch chce být praktikem, nově nabídne pět dveří Ford Fiesta ST: Hot hatch chce být praktikem, nově nabídne pět dveří

Pětidveřová Fiesta ST není ničím novým, v USA se prodává…

Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

 

reklama





Blesk.cz

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě zahynulo nejméně 12 lidí

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě…

Nejméně 12 mrtvých, včetně devíti dětí, a dalších dvacet zraněných si v neděli na východě Ruska vyžádala nehoda…

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu poslala pomoc bez vojáků

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu…

Ve východní části iráckého Mosulu v neděli vypukl chaos, když se stovky lidí vrhly na nákladní automobily s…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud tu bude, šanci má

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud…

Když trenér Jaroslav Šilhavý přebíral po pěti kolech ligové sezony fotbalisty Slavie, patřilo týmu z Edenu až…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama