Recenze

martin991 (muž 35 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Suzuki Baleno Suzuki Baleno 1,2 Dualjet Comfort

8,94 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Baleno, foto 1 Suzuki Baleno, foto 2 Suzuki Baleno, foto 3 Suzuki Baleno, foto 4 Suzuki Baleno, foto 5 Suzuki Baleno, foto 6 Suzuki Baleno, foto 7 Suzuki Baleno, foto 8
Suzuki Baleno, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Sbaleno Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:45000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 120 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,3 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 355 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4,7

Popis vozu

Ahoj všichni,
rozhodl jsem se přidat recenzi na současnou generaci Suzuji Baleno, která tady zatím chybí.
(dnes už auto nemáme)

VÝBĚR
Rok 2016 – měli jsme Roomstera 1.6 (benzín) 2006 který měl najeto 200tis km, zároveň ale manželka měla služební Octu 2 1.6mpi a já pak dostal služební Octu 3 1.2tsi. Potom šla manželka na mateřskou, služební auto vrátila a začala jezdit zase Roomsterem. Už to nebyl zrovna výstřelek techniky a jezdilo to tak za 7l, taxme si řekli že koupíme něco jiného. Vnitřní prostor a kufr už nebyl tak důležitý jako dřív, taxem se díval na nějaký hatchback. Nejdřív sem to viděl na starší Auris, ale když sme se s ním byli projet, tak mě to nějak nepřesvědčilo. Teda hlavně tím, že tam příšerně vrzal interiér. Jednou jsem navštívil Suzuki kvůli úplně něčemu jinému a tam mě zaujal Swift a Baleno. Jasně Swift je dost malý, ale moc se mi líbil. Nakonec sem musel uznat, že když se do kufru nevleze kočárek, že je to pro manželku špatná volba  Na Autožurnálu.sk byla pěkná recenze na Baleno, navíc se nám líbilo taxme si řekli, že vemem to.

KOUPĚ
V Canocar v Brně nám auto půjčili na víkend, taxme si jej dobře vyzkoušeli. Nakonec jsme ale auto koupili v Mostě, protože tam měli pěknou bílou předváděčku za dobrou cenu. Ono výběr barev byl dost slabý, všude měli jen nějaké šedé a to sme rozhodně nechtěli. Modrá byla taková nic moc, taxme se rozhodovali mezi červenou a bílou. A vyhrála bílá protože červená se nikde zrovna nevyskytovala.
Auto jsme koupil jako předváděcí v únoru 2017, když jsem odjížděl ze salónu, na tachometru bylo cca 150km. Střední výbava Comfort, motor 1,25 Dualjet.

DESIGN
Mi se líbilo, hlavně až „sportovní“ silueta. Je ovšem pravdou, že auto v nejvyšší výbavě vypadá mnohem lépe. Větší litá kola, LED světla, chromované lišty působí mnohem lépe. Uvnitř střední výbava vypadá trochu chuději, ale v zásadě se mi to líbilo.

INTERIER
Uvnitř bylo auto slušně velké. Vzadu se bez problému odvezou dva dospělí – dost místa na nohy i na hlavu. Sedačky možná trochu měkčí než by bylo vhodné a krátké čelní sklo zhoršuje výhled na semafory.
Kvalita interieru je taková lehce podprůměrná, ovladače topení takové dost retro, ale fungovalo to dobře.

VÝBAVA
Ve střední výbavě chybí el. okna vzadu a tempomat. Nejvyšší výbava má adaptivní, ale ten cenový odskok byl dost velký. Chtěl jsem koupit druhou sadu kol, nějaké pěkné liťáky na léto, ale je potřeba tam mít takové ty ventilky na kontrolu tlaku v pneu a jeden stál cca 1500Kč, což bylo o polovinu více, než na to stály pneu, taxem si řekl, že do toho nejdu. Světla s prehistorickou H4 svítily až nečekaně slušně. Jo a v kufru chyběla rezerva, byla tam jen lepící sada, taxem dokoupil disk a hodil tam jednu starší gumu.

MOTOR
Zase kvůli ceně jsem o 1.0 turbo 82kW neuvažoval, takže sme šli do atmo 1,25 66kW a byla to dobrá volba. Auto je totiž hodně lehké – 940kg, takže v jednom nebo dvou lidech to jelo slušně. Jasně bylo to třeba točit, ale to nevadilo, protože motor je celkem tichý a má hezký zvuk. Parametry 180km/h a 12,3s nejsou nic moc ,ale v realitě mi to tak zlé nepřišlo. Dostat to přes 170 už byl problém (ale to v česku v zásadě neva) a to zrychlení bylo v realitě celkem slušné. Převodovka byla jen pětistupňová ,ale kulisa naprosto precizní, opravdu radost řadit.
Největší plus byla ale spotřeba. Vlastně díky ní jsem začal jezdit po dálnici rychleji než dříve – řekněme 150-160. Protože dlouhodobá spotřeba se držela kolem 4,5-5l (jednou kontrolováno dotankováním). Jednou sme se s tím vydali do Ženevy na autosalon, 4 chlapi, v česku do 150, Německo buď kolik bylo dovoleno nebo tak 170 a Švýcarsko samozřejmě naprosto předpisově, tzn. do 120 a výsledek 5,7 … Rodinná dovolená v tradičním Chorvatsku za 5,3

Jo a z jednoho hodně prudkého německého kopce to jelo tachometrových 215. Tachometr ale celkem proměřuje takže 140=130 a těch 215=205.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Jaxem psal výše, jezdím ještě Octou 3 1.2tsi ,ale tímhle autem jsem jezdil mnohem radši. Rozhodně zábavnější jízda, jak motor, tak podvozek. Jasně na dálnici je Octa mnohem lepší ale v zatáčkách na okresce to auto asi díky váze jezdilo výborně. Teda žádná M3 ale opravdu víc než slušné. Jinak podvozek ani tvrdý ani měkký, nedotáčivost daleko. Jen jaxme jeli ti 4 chlapi tak na některých nerovnostech šly zadní tlumiče nadoraz.

KUFR
No co říct, měl 350l což bylo na tuhle kategorii hodně, ale byla to taková štola s vysokou nakládací hranou. Mělo to i dvojité dno ale to sem hned vyhodil, protože to jen zabíralo místo. No a dole ještě prostor na rezervu.

A CO BYLO ŠPATNĚ
Když pominu tradiční japonské (ne)možnosti konfigurovat výbavu, tak toho moc nebylo.
- v autě něco jakoby hučelo/rezonovalo. Projevovalo se to na dálnici někde mezi 120 a 150. Je fakt že nikdo jiný to neslyšel a měl jsem pocit že je to slyšet jen na místě řidiče, ale trvám si na tom  jsem na zvuky asi prostě moc citlivý a krom toho to nebylo očividně dálničí auto.
- Když se ochladilo pod 8 stupňů v autě něco povrzávalo/praskalo. Servis to nedokázal vyřešit. Nakonec jsem našel na foru člověka co měl totéž a časem jsme přišli na to čím to je. Byla to naprostá prkotina spojená s čelním sklem a když sme přišli na to co to je tak oprava trvala vteřiny … ale přijít na zdroj toho zvuku trvalo týdny
- Ve středové poloze měl volant jakoby vůli, člověk musel to auto na rovné cestě furt rovnat. Jasně zvykl jsem si a přestal to vnímat, ale že by to bylo nějaké plus …
- Servis co 15tis km je dost často, ale zase to stálo vždycky jen kolem 3tis. Kč



ZÁVĚR
Jaxem psal na začátku auto už nemáme. Po nehodě sme jej prodali a koupili Jazz – o tom možná jindy. Baleno jsme měli rok a půl, mělo najeto 45tis km a byli jsme s ním spokojeni.

Víc fotek dávat nebudu, je toho plný net a stejně jich moc nemám


Silné stránky

- spotřeba
- vnitřní prostor
- neokoukané auto

Slabé stránky

- slabší kvalita interieru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Autobond Ostrava - krom toho vrzání, které nedokázali vyřešit bez problému. Řekl bych až nadstandartní přístup

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autosalon Most i Canocar Brno dobrý přístup

 


Další vozy Suzuki Baleno



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
7
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
6
brzdy
8
zavazadlový prostor
8

Více o modeluSuzuki Baleno
Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě

Při přebírání i předávání vozu v Praze pršelo a o tom, co…

Suzuki GSX-R/4 - nažene vám strach Suzuki GSX-R/4 - nažene vám strach

Myslíte si, že se dá usednout do roadsteru, vybaveného…

 





Blesk.cz

Strašlivá tragédie! Pět sourozenců (†1,5 až †9) zemřelo po návštěvě restaurace: Otrávili se jídlem!

Strašlivá tragédie! Pět sourozenců (†1,5 až †9)…

V pákistánském městě Karáčí po návštěvě restaurace zemřelo pět sourozenců ve věku od jednoho roku do devíti let.…

Lucie Vondráčková a Tomáš Plekanec: O jejich dětech dnes rozhoduje soud

Lucie Vondráčková a Tomáš Plekanec: O jejich dětech…

Před nedávnem zažil Tomáš Plekanec (36) v táhlé rozvodové válce s Lucií Vondráčkovou (38) malé vítězství. Po…

 

iSport.cz

Dočkal: Sparta musí být v Česku opět jednička. Desítku mu v týmu schovali

Dočkal: Sparta musí být v Česku opět jednička.…

Vrací se jako kapitán reprezentace, obdržel místo tradiční devítky číslo 10 a Spartu chce vrátit v Česku zpátky…

Eratův blikanec! Vypnul exspoluhráče, má otřes mozku. Špatné, řekl kouč

Eratův blikanec! Vypnul exspoluhráče, má otřes…

Martin Erat se většinou neprosazuje surovou hrou, ale tentokrát to s tvrdostí přehnal. V souboji v rámci 47.…

 

Reflex.cz

Kaspická příšera: Smrtící sovětská zbraň, která nepřátelům naháněla obrovský strach

Kaspická příšera: Smrtící sovětská zbraň, která…

Ekranoplán je stroj, který připomíná křížence mezi lodí a letadlem. Pohybuje se těsně nad vodní hladinou díky…

Architektonická perla v centru Prahy půjde k zemi. Česká památková ochrana selhává

Architektonická perla v centru Prahy půjde k zemi.…

Navzdory snahám města (pozdě ale přece) i navzdory několika malým protestům pravděpodobně nic nezastaví…