Recenze

martin991 (muž 35 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Roomster Škoda Roomster 1.6 16V 77kW

9,60 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Roomster, foto 1 Škoda Roomster, foto 2 Škoda Roomster, foto 3 Škoda Roomster, foto 4 Škoda Roomster, foto 5 Škoda Roomster, foto 6 Škoda Roomster, foto 7 Škoda Roomster, foto 8
Škoda Roomster, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Roomster Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:215000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 155 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,9 maximální rychlost [km/h]: 184 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Zdravím všechny,
Rozhodl jsem se ještě přidat recenzi na Roomster 1.6 77kW, který sice dnes ještě vlastním, ale prakticky vůbec nepoužívám, takže jsem jej zapůjčil v rámci rodiny. Tahle recenze bude vlastně takové ohlédnutí za společnými kilometry.

Auto jsem kupoval v roce 2010 jako 4 roky staré u dealera Škoda v Ústí nad Orlicí. Ve chvíli, když jsem odjížděl, bylo na tachometru 45 tis km. Auto tenkrát stálo 199tis. Kč. Jaká to je výbava vlastně nevím, prostě to má všechna okna v elektrice, manuální klimu, palubní počítač s takovým větším displejem a to je tak vše. Na tehdejší dobu, to ale bylo celkem slušné.
V té době jsem se o auta nijak zvlášť nezajímal, ale i zpětně to beru jako dobrou koupi. Trošku mi sice ze začátku vrtalo hlavou, co to mělo za člověka přede mnou, když bylo ulomené zavírání loketní opěrky, taky plato v kufru už bylo na jedné straně přichyceno nějak po domácky, nebo lehce ťuklé zadní dveře. Nicméně dnes má auto najeto 215tis km a vzhledem k relativně bezproblémovému provozu usuzuju, že to asi nebylo nijak stočené, jen to prostě měl nějaký člověk, který se k tomu nechoval moc hezky.

Než nastal ten den koupě mého prvního auta, předcházel tomu celkem krátký výběr. Všichni kolem měli Škodovky, tak jsem ani moc o jiné značce neuvažoval. Vlastně jsem vybíral jen z Fábie combi a Octavie. Jenže Fabka je prostě Fabka, taková malá, dobrá, ale nezajímavá. Octavia zas byla hodně drahá, taxem si nakonec řekl, že zkusím tenhle designerský výstřelek. O motorizaci jsem jen věděl, že to musí být ta nejsilnější, protože htp nepřicházelo v úvahu a 1.4 63kW se mi zdála taky ještě slabá. 1.9tdi a 1.2tsi byly taky zase mimo moje možnosti, taxem šel do benzínu 1.6.

MOTOR
No jako v té době to nejelo špatně, ale nad 160 už se tomu moc nechtělo. Nejrychleji jsem s tím jel asi 205 na tachometru (cca 198 v reálu) ,ale na rovině to jelo max. 180. Při předjíždění na okresce by se člověk bez trojky skoro neobešel, ta je celkem krátká. Řekněme, že při 6000 ot., což je jen kousek od omezovače to jede 120, takže to předjetí je celkem svižné. Na čtyřku, když je dost místa to jde taky, ale na pětku se to z nějakých osmdesáti už skoro nerozjíždí. Motor má maximum kroutícího momentu už někde mezi 3500 až 4000 ot., což je třeba proti japonským atmosférám celkem nízko, ale zase to výkonové maximum nic extra.
Spotřeba dlouhodobě tak 6,5 – 7. Ale na dálnici klidně 8 a to nemusíte nijak pospíchat. To není málo a v době kdy jsem jej koupil vlastně vycházel každý km dost draho, ale většinou nás jelo více a když se to rozpočítalo …
Jako hlavní nevýhodu motoru bych ale viděl spotřebu oleje, která se s najetými km mírně zvyšuje. Začala někde u 0,2l na 1000km a teď je tak 0,4. Když jsem se zajímal o opravu, která by to vyřešila, taxe ukázalo, že cena opravy by byla mnohem dražší, než dokoupený olej do konce životnosti auta.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Tady není skoro co napsat. Jede to dopředu i dozadu ,ale to je tak vše. V zatáčkách se to naklání a celkem brzo se to hrne v zatáčce přes předek. V zimě na sněhu to jede naprosto mizerně, nevyjede to skoro nic.

UŽITNÉ VLASTNOSTI
To je konečně to, proč jsem auto kupoval. Pln optimizmu po škole v prvním zaměstnání, jsem chtěl auto na dovolené, převážení kol a aby s ním žádný výlet s kamarádama nebyl problém. Jasně že některé kombíky by byly asi lepší, ale za ty prachy. Auto se podívalo do Norska, kam vezlo 2 lidi, 3 kola, nafukovací člun a veškeré vybavení na horskou turistiku a kempování. V pobaltí mělo uvnitř dokonce 4 lidi a 2 kola. Několikrát vezlo hromadu horolezeckého vybavení k Jadranu atd. S tímhle naprostá spokojenost. I spát se v něm dalo. Teda musely se vyndat doma sedačky, ale to až takový problém nebyl. Auto si prostě projelo „kus světa“ a vždy to bylo v poho. Jen pro úplnost ještě napíšu, že auto bylo i v Holandsku, Itálii, v Dánsku, Švédsku, Slovinsku, Francii a Švýcarsku … když o tom tak přemýšlím, docela jsme si užili. Takže díky Rúmstře 

INTERIÉR
Popisovat tady všeobecné známou variabilitu a prostor nemá cenu. Jen napíšu že byl celkem kvalitní a nikdy z něj nic zásadního neupadlo  (teda mi). Co bych ale vytkl, bylo odhlučnění kabiny od motoru. Nad 140 už to na nějaký velký pokec není.

ZÁVADY
V automobilové technice se nijak zvlášť nevyznám, takže jen svými vlastními slovy. Největší závada byly dvě měněné cívky – jednou to prostě začalo cukat a chvílema jet na 3 válce, ale za 1500Kč opraveno v servise. Podruhé se totéž stalo, když jsem auto dal do autorizáku na výměnu čelního skla. Tam jsem dojel v poho a pak telefonát, že jak s tím zajížděli do garáže, tak odešla cívka. Jako zdálo se mi to divné, taková náhoda? Ale co jsem měl dělat, řekl jsem, ať to vymění. No podruhé už bych jel jinam, prostě je to nějaké divné, ale třeba ne, náhoda je blbec. Pak ještě nějaké silentbloky na přední nápravě za pár Kč. Jo a nakonec jsem musel vyměnit ty ťuklé dveře, protože to začalo dost rezivět. Jinak běžné věci jako ulomená anténa v myčce :-D
Rozpočítáno do najetých km ty opravy stály pakatel.


Takže když si to zesumarizuju, tak to bylo/je dobré auto. Na to na co jej navrhli a na to na co jsem si jej koupil, bylo skvělé a budu na něj rád vzpomínat. Přece jen jak píšu výše, 7 let jsem s ním byl na každém výletě za poznáním. Jestli jej někdy prodám někomu cizímu, tak asi uroním slzu …

Silné stránky

- vnitřní prostor
- variabilita interieru

Slabé stránky

- slabé jízdní vlastnosti
- vyšší spotřeba jak benzínu tak oleje

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Autorizáky Škoda mě moc nepřesvědčily, ale nechci nikomu křivdit, tak nebudu jmenovat

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Janák Uno, jako celkem dobrý

 


Další vozy Škoda Roomster



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
4
jízdní komfort
6
provozní náklady
7
náhradní díly
9
výkon motoru
7
spotřeba
5
hlučnost motoru
5
kvalita sedadel
7
brzdy
7
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

5 důvodů, proč jet na dovolenou do Bulharska

5 důvodů, proč jet na dovolenou do Bulharska

Představte si moře prohřáté poledním sluncem, pláže s jemným pískem, vzduch prosycený vůní růží a špetku…

Maláčová se Schillerovou bojovaly 5 hodin o 11 miliard navíc. Rozešly se bez výsledku

Maláčová se Schillerovou bojovaly 5 hodin o 11…

Jednání ministryň práce Jany Maláčové (ČSSD) a financí Aleny Schillerové (za ANO) o podobě rozpočtu resortu…

 

iSport.cz

Berdych podával na postup, ale nakonec prohrál ve druhém kole

Berdych podával na postup, ale nakonec prohrál ve…

Tomáš Berdych skončil na turnaji ve Winston-Salemu v druhém kole, se Srbem Filipem Krajinovičem prohrál 6:3,…

Jekkyl a Hyde Zavadil. Viking dře i pomáhá, ale doutná v něm frustrace

Jekkyl a Hyde Zavadil. Viking dře i pomáhá, ale…

Těžký případ Pavel Zavadil. Výborný hráč, nejstarší v lize – a největší cholerik. Chlap, který vám od plic…

 

Reflex.cz

Vzpomínky na minulý režim, které neblednou, večírek heterosexuálních vlastenců a vodou posvěcená frnda

Vzpomínky na minulý režim, které neblednou, večírek…

Zvyk připomínat si výročí, která poznamenala společnost, zvedá sebevědomí národa a v jeho kolektivní paměti…

Doba plastová: Mikroplasty jsou už obsaženy i v dešti. Podle Trumpa ale nejsou americké, takže nevidí problém

Doba plastová: Mikroplasty jsou už obsaženy i v…

Američtí vědci našli ve vzorcích z dešťové vody ve Skalistých horách mikroplasty. Svá zjištění publikovali ve…