Recenze

martin991 (muž 35 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Honda Jazz

9,47 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Jazz, foto 1 Honda Jazz, foto 2 Honda Jazz, foto 4 Honda Jazz, foto 5 Honda Jazz, foto 6 Honda Jazz, foto 7 Honda Jazz, foto 8 Honda Jazz, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Jazz Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:9000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1318 výkon [kW]: 75 kroutící moment [Nm]: 123 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,2 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 355 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,3

Popis vozu

Ahoj všichni,
Přidám tady recenzi na náš „nový“ Jazz. U recenze na Suzuki Baleno jsem psal, že místo něj máme Jazz. Vlastníme jej od podzimu a má najeto cca 9tis km, tak už se dá něco trochu zhodnotit.
Výběr auta nebyl moc dlouhý. Prostě jsme potřebovali co nejrychleji nové a Jazz byl jeden ze dvou favoritů při výběru před rokem a půl, tak jsme šli vlastně automaticky pro něj. Teda abych byl přesný, já jsem šel se s ním projet a manželka, která o zkušební jízdy nemá zájem, se šla jen podívat jaký to má kufr atd. Jízdní projev se mi zdál dobrý, hlavně pěkně točivý motor, řazení a podvozek. Manželce se v autě dobře sedělo a byla nadšená z magických zadních sedadel, tak nebylo co řešit. Druhé dítě bylo na cestě, takže větší auto se hodilo.
Nejdříve jsem chtěl vzít předváděčku, ale ta sleva byla tak bezvýznamná, že se to snad ani nevyplatilo. Tuším 10 – 15 tis. Krom toho manželka si trvala na červené a ta stejně nikde nebyla. Takže jsme vzali nové. Zavolal jsem do třech dealerů v okolí a domluvili jsme se s tím, co jej měl na skladě. Konkrétně Honda Olomouc. Výborný přístup. Nechal jsem si volant obšít kůží, bo to základní výbava neobsahuje, tím se předání o pár dní zdrželo, ale zhruba za 10 dní, jsem si jeli pro auto.
Ještě řeknu, že jsme vzali základ samozřejmě kvůli ceně – 340tis. Vyšší výbava měla navíc dotykovou obrazovku, parkovací senzory, liťáky a možná ještě něco, ale to se nezdálo tak důležité. Krom toho čím blíž bychom byli 400tis Kč, tím víc bych prosazoval Civic 1.0, který se mi moc líbí. Manželce zvenku taky, ale nízký posaz a interiér jí teda k srdci nepřirostl. Jak jsem psal u Balena, jde o auto na překlenutí mateřské, tak pak uvidíme, co bude dál. Snad se moc nepletu, když řeknu, že si auto bude dobře držet cenu, možná líp než ten Civic. Například na sauto není na prodej jetý Jazz téhle generace ani jeden. Lidé si to prostě kupují na delší dobu, tak snad to vydrží.

VÝBAVA
Jde o základní Trend. Základ ovšem znamená tempomat, protikolizní radar, všechny okna v elektrice, přední vyhřívané sedačky, hill holder atd. Trochu mi chybí výhřev zrcátek a ten kožený volant tam mohl být zrovna. Ale takhle jsme si mohli při potahování kůží vybrat červenou nit na obšití, takže to vybadá cool 

DESIGN
No mi se to líbí až asi na zadní světla, ale ty v té červené zaniknou, takže cajk. Hodně pomohla černá litá kola na léto, to je jiná liga než ty poklice na zimákách.

INTERIER
No co se týče prostornosti, tak asi nemá ve své třídě konkurenci, ale to nechci hodnotit. Magic Seats jsou opravdu dobré. Nejdříve jsem si myslel, že ikdyž to vypadá promakaně, tak to vlastně nebude k ničemu, ale je to fakt dobré. Už jsem několikrát použil to vyklápění sedáku. Samozřejmě to, že při sklopení opěradel, vznikne rovná plocha s dnem kufru bez mezipodlahy je paráda. Ale ještě nikdy jsem nezkusil za přední sedadla strčit to kolo, jak jsem měl v plánu. Co ale tahle sedadla neumožňují a podle mě je to trochu škoda, že nejdou posouvat. Protože jak se všude píše místa na sezení vzadu je na nohy opravdu hodně. Jenže když tam vezu děti tak nepotřebuju, aby měly hafo místa na nohy, ale hodil by se větší kufr. Ten má sice přes 350l, ale dáte tam kočárek a je skoro plný. Výhodou však je, že věci se dají dát i pod ta zadní sedadla. Prostě člověk nemůže mít vše.
Co se týče posedu vepředu, tak myslím celkem dobrý. Sedí se sice trochu výše, ale kupříkladu manželce to vyhovuje. Stejně tak já mám trochu problém, že nevidím dobře přes dvojité sloupky, ale manželka tím, že sedí více ve předu, takový problém nezaznamenala. Je to vlastně její auto, tak hlavně že jí vyhovuje  Ještě ale musím vytknout loketní opěrku. Ta je opravdu nepoužitelná a špatně tvarovaná, nevím na co mysleli, když to vynalézali.

MOTOR
Jak jsem psal výše, při zkušební jízdě mě motor celkem zaujal. Jel jsem s autem, které už mělo pár tisíc km najeté a zdál se mi dobrý. Krásně se vytáčel a měl celkem pěkný zvuk. Když jsem pak jel domů Roomsterm 1.6 benzín, tak jsem si sice rychle uvědomil, že ten Jazz v nízkých otáčkách byl mnohem slabší, ale jako nějaké mínus, hlavně ve spojení s nižší spotřebou jsem to neviděl. Když jsem pak auto u dealera převzal a jel domů, tak mě nejdříve překvapilo, jak to vůbec nejede. Najížděl jsem po pár stech metrech od vyjetí na dálnici, bylo to mírně do kopce a na trojku to spíše zpomalovalo. Ale po pár km motor začal postupně ožívat a po dvou tisících km, kdy jsem jej začal považovat za zajetý a neostýchal se jej vytáčet přes 4000 ot. bylo vše jako na předváděcí jízdě. Až na hluk. Ten postupně klesá možná až do dnes. Ale ze začátku to bylo opravdu dost uhučené. Maximální výkon 75kW při 6000 ot a maximální krouťák (cca) 120Nm, který je v pásmu zhruba 4000 – 6000 ot, auto předurčují buď jezdit pohodově, nebo naopak motor vytáčet a jezdit relativně svižně (čti zábavně). Samozřejmě s manželkou na to máme opět dva pohledy. Příště už ale asi něco silnějšího. Spotřeba se dlouhodobě drží okolo 5,3l/100km – jezdíme kombinaci město, dálnice, okresky. Samostatně nevím. A i ta uváděná maximálka 190 je reálná.
Řazení je opravdu precizní, tam není co vytýkat. Možná tam jde za studena trochu hůře jednička, ale to píšu spíš, abych nevypadal zaujatě.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Podvozkově opravdu na dobré úrovni. Podvozek tuhý ale neposkakuje, dobře odhlučněný. Na dálnic celkem stabilní. V zatáčkách se samozřejmě trochu naklání, ale celkově nadprůměr.

NĚCO NAVÍC
Auto má v hodnocení NCAP 5 hvězd a vyrovnané výsledky jak pro dospělé tak děti – 95 a 85%. Samozřejmě to není všespásné, ale rozhodně je to plus.

CHYBY
- No zase ty světla s H4 (ledky až ve nejvyšší výbavě). Nesvítí sice úplně tragicky, ale přesto se uchýlím k výměně za nějaké Nightbreakery nebo tak.
- Ikdyž to bude znít divně, tak až zbytečně moc místa vzadu
- Za mě ty dvojité sloupky
- A už mě nic nenapadá

ZÁVĚR
Základní cena 340 nezní vůbec vábně, ale dostanete za to poctivé auto s nadprůměrným prostorem, slušnou výbavou a předpokládám spolehlivou technikou na palubě. Popravdě pro rodinu s dvěma malýma dětma jsem nic lepšího ( a co by se mi víc líbilo) nenašel a beru to jako dobrou koupi. Chtěli jsme auto spíše nové a zároveň s co nejnižšími náklady na provoz a vysokou zbytkovou hodnotou a to se myslím podařilo.
Za tři roky se uvidí za co jej vyměníme.

Foto přidám

Silné stránky

- úsporný motor
- dobrý podvozek
- velikost interieru
- design (každý má na něj názor ať pozitivní či negativní)

Slabé stránky

- možná trochu hlučnější motor
- přední světla
- slabší zátah v nízkých otáčkách

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- oprava ťuklého nárazníku TrendCar Olomouc. Výsledek dobrý, přístup skvělý

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

- TrendCar Olomouc úplně vynikající

 


Další vozy Honda Jazz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
7
spotřeba
9
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Revoluce ve StarDance: Samá nová jména! Co bude s Ebenem a Kostkovou?!

Revoluce ve StarDance: Samá nová jména! Co bude s…

StarDance se otřásá v základech! S jubilejní desátou řadou došlo k výměně všech tanečníků i půlky poroty. Jen…

Tragický konec pátrání na Hostivařské přehradě: Muže vylovili už mrtvého!

Tragický konec pátrání na Hostivařské přehradě: Muže…

Velké pátrání probíhalo v sobotu v podvečer na hladině Hostivařské přehrady v Praze. Lidé se tam vyrazili…

 

iSport.cz

První šok na Copa América. Messiho a spol. vyškolila Kolumbie

První šok na Copa América. Messiho a spol. vyškolila…

Fotbalisté Kolumbie zaskočili na jihoamerickém šampionátu Argentinu a tým kolem hvězdného Lionela Messiho v…

T9Laky po další výhře: Jsem rád, že jsem pro Plzeň vyloupil Letnou

T9Laky po další výhře: Jsem rád, že jsem pro Plzeň…

Znovu to dokázal. Offline finále iSport LIGY zatím nepoznalo jiného vítěze, i v sobotu se jím stal Lukáš…

 

Reflex.cz

70. léta na americkém severozápadě: Nedostatek benzínu a přemíra kriminality

70. léta na americkém severozápadě: Nedostatek…

Projekt Documerica vymysleli v americké Agentuře pro ochranu životního prostředí (EPA) a jeho účelem bylo…

Facebook povýšil špehování uživatelů na další level: Nechají se sledovat dobrovolně a dostanou za to zaplaceno

Facebook povýšil špehování uživatelů na další level:…

O tom, jak Facebook sleduje své uživatele, kolují legendy. Ty se provozovatelé sociální sítě snažili často…