Recenze

liborauta (muž 28 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Fiat 126 650E

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 31× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat 126, foto 1 Fiat 126, foto 2 Fiat 126, foto 3 Fiat 126, foto 4 Fiat 126, foto 5 Fiat 126, foto 6 Fiat 126, foto 7 Fiat 126, foto 8
Fiat 126, foto 9 Fiat 126, foto 10 Fiat 126, foto 11 Fiat 126, foto 12 Fiat 126, foto 13 Fiat 126, foto 14 Fiat 126, foto 15 Fiat 126, foto 16 Fiat 126, foto 18 Fiat 126, foto 19 Fiat 126, foto 20 Fiat 126, foto 22 Fiat 126, foto 23 Fiat 126, foto 24 Fiat 126, foto 25 Fiat 126, foto 26 Fiat 126, foto 27 Fiat 126, foto 28 Fiat 126, foto 30 Fiat 126, foto 31 Fiat 126, foto 32 Fiat 126, foto 33 Fiat 126, foto 34 Fiat 126, foto 39 Fiat 126, foto 40 Fiat 126, foto 41 Fiat 126, foto 42 Fiat 126, foto 43 Fiat 126, foto 44 Fiat 126, foto 45 Fiat 126, foto 46 Fiat 126, foto 47 Fiat 126, foto 48 Fiat 126, foto 49
 

Technické info

Přezdívka auta Fiat 126 Rok výroby 1988 Koupeno nové najeto [km]:60000 palivo: benzin počet válců: 2 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 652 výkon [kW]: 17 kroutící moment [Nm]: 42 zrychlení 0-100 km/h [s]: 55 maximální rychlost [km/h]: 105 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 12 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5,5

Popis vozu

Historie
Je jistě zajímavé, že vůbec prvním fiatem byl v roce 1899 dvouválcový čtyřdobý FIAT o objemu 679 cm3 s výkonem 2,57 kW. Další malé fiaty se "narodily" v roce 1915 a 1919, a potom až v roce 1936 vznikl slavný FIAT 500 Topolino s objemem válců 570 cm3 a s výkonem již 9,5 kW. Po válce vznikaly další pětistovky. V roce 1972 na Autosalónu v Turínu se však představuje nový model, a to FIAT 126s úplně novou karosérií. Dostal vylepšený motor s výkonem 17 kW a momentem 40 Nm, novou převodovku, brzdy, bezpečnostní volant a řadu dalších prvků. Po úspěšném jednání mezi výrobcem FIAT Torino a polskou automobilkou Fabryka Samochodow Malolitražovych (FSM) v Bielsku-Białej se v roce 1973 objevily polské FIATy 126 nejdříve na polských a v krátké době i na zahraničních silnicích. V roce 1992 z výrobního programu nevypadl, ale naopak se dočkal nového face liftingu, byl vybaven katalyzátorem - norma EURO1 (od roku 1997), modernizovaným motorem a samozřejmě novým interiérem. Byl přejmenován na Fiat 126 Maluch. Od roku 1994 se objevil nový Fiat 126 el tentokrát již plně v režii a běžném standardu FIATu, ale bohužel už pouze v limitovaných sériích. Jednou z posledních byla série pod názvem Town (1999). Výroba malého FIATu 126 v Polsku byla ukončena v září roku 2000 limitovanou sérií v počtu 1000 kusů pod názvem Happy End.

Náš Fiat 126p 650E
Chtěl bych vám představit našeho malého Fiátka. Tento Fiátek sjel z výrobní linky roku 1988, aby oddaně sloužil mé babičce. Tehdy byla jeho cena 50 000Kčs a její známí jí přemlouvali, aby si koupila Škodu 105. Ta tehdy stála 60 000Kčs. Tak to nějak bylo, přesně vám to už nepovím.

Babička s ním jezdila každý den do práce a parkoval venku. Zanedlouho šla babička do důchodu a už toliká nenajezdil. Navíc jsme postavili babičce dřevěnou garáž, kde Fiátek přebýval. V zimě Maluch vůbec nejezdil a byl v depozitu. Díky tomu je dnes v tak pěkném stavu.

Taková kuriozita je, že mě s Fiátkem přivezli z porodnice a dnes ho mám tu čest řídit.

Koupili jsme ho od Babičky za 9 000Kč asi v roce 2007 a měl najeto 48 000km. Původně to bylo myšleno pro mě, jako budoucímu řidiči, abych měl čím dojíždět do školy. Já jsem si však koupil Citroena AX 1.0LPG. Fiátka se tedy chopila moje mamka, která měla stejně čerstvé papíry jako já.

Dopravní přestupek
Jednou jsem jel v Novém Městě nad Metují ze školy asi 80km/h. V jedné zatáčce si mě všimli Novoměštští strážníci, kteří mají Dodge a začali mě pronásledovat. Já měl zrovna na hlavě paruku a brýle. Dohnali mě na křižovatce a do mikrofonu mě říkali kde mám zastavit a při tom jsem schovával paruku pod sedačku. No vypadal jsem jako kriminálník. Vystoupil jsem a ptali se mě jestli se mi zasekl plyn a jestli někám pospíchám, tak jsem řekl že ne. Zkontrolovli mi lékárničku a doklady a mohl jsem po domluvě odjet. Sledovali mě skoro až domů, kde jsem měl sraz s kamarády, tam to otočili a dali pokoj. Bylo to nepříjemné a už jezdím bez paruky..

Motor
Obsah tohoto dvouválcového motoru je 652ccm. Výkon 17,6kW(24PS) při 4800ot/min a kroutící moment 42,5 při 3400 ot/min. Přesto že má auto celkovou hmotnost i s náplněmi 600kg, tak to s ním moc necvičí. Psané zrychlení z 0-100km/h je za 55s a čtyřstupňová převodovka mu dovolí jet rychlostí 105 km/h. Spotřeba se pohybuje mezi 5-6 litry na 100km. To známená že dojezd na 21 litrovou nádrž činí 400km. Sitič se dává mechanicky. Startuje se pootočením klíčku a zatažením za pravou páčku na tunelu mezi sedačkama, levá je sitič, viz foto. Výhodou je vzduchem chlazený motor, to znamená snadnější údržbu, ale vyžší hlučnost a horší chlazení, ale ještě se nám ho nepovedlo přehřát ani v nejhorších vedrech. Jízda na spotřebu dopadla odběrem 5 litrů, ale to jsem jezdil nejvíc 70km/h, prostě pomalu.

Podvozek
Podvozek je vzhledem k málo najetým kilometrům velmi zachovalý a tichý. Tím myslím že v něm nic netluče. V servisu nám byl vyvařen pravý tlumič, protože uhnil. Prý začínají hnít ramena, jedno stojí 1000Kč, ale zatím to ještě vydrží. Vpředu jsou listové pružiny. Toto auto je samozřejmě díky jeho velikosti nepohodlné a moc v zatáčkách nesedí. Je spíše přetáčivé. Rozměr pneumatik je 135/80 R12.

Ovladatelnost
Měřím asi 180cm a nestěžuji si, ale větší postavy mají problém. Mají problém nastoupit, musí mít volant mezi nohama a při řazení musí zvedat pravou nohu. Musí se také zvolit vhodná obuv, protože pedály jsou blízko u sebe. Volant mi příjde mírně vyosený, ale malý a dobře se s ním zatáčí. Brzdy nemají posilovač a jdou ztuha, stejně jako spojka. Sedačky jsou málé a bez bočního vedení. Světla nic moc nesvítí a za mokra je téměř všechno světlo pohlceno. uvnitř je hluk od motoru, a někdy i zaléhají uši. No prostě je to děs, tohle auto vám nemohu doporučit na normálni ježdění, ale na krátké vzdálenosti je to sranda a dobrá recese.

Výbava
Samonavíjecí pásy
Rozmražování zdního okna
ostříkovače čelního skla
rádio
nastavitelná prodleva ciklovače viz foto

Jízda v Maluchoj
Někdo mi tu napsal, abych popsal jak se s Maluchem jezdí. Napíšu vám tedy jak vipádá běžná jízda s tímto vozem.
Nejprve se do tohoto vozu nasoukám. Já s tím nemám problé, ale osoby většího vzrůstu maj v tomto autě problém se vším (řazení, šlapání na pedály, vomlacený lokty od okýnek když zatáčí). Po té co se usadím, vytáhnu levou páčku (sytič), otočím klíčkem, zatáhnu za pravou páčku (startovací) a současně prošlápnu plynový pedál, ale né moc abych ho neuchlastal. Když je studený, chytá většinou napodruhé. Když chytne tak ho musím nechat chviličkui ohřát, protože se kucká a nemá ještě pořádně nasátý benzin to trvá asi 30 sekund. Sitič se může po chvíli vypnout. Pak mohu konečně opatrně vyjet, ale opatrně protože spojka je vostrá a v bodě kdy má záběr má taky největší odpor, ale to je o zvyku. Řadit se musí pomalu. Jednička jde zařadit když auto úplně stojí, jináč počítáte zuby. Dvojka tam jde dobře. Trojku musíte pomalu, aby se řadíčka zařadila do dráhy neutrálu, jinak tam narvete protější jedničku a jsou slyšet zuby. čtyřka jde opět krásně. Zpátečka se musí zamačknout a rvát ji tam pod různými směry dokud tam nevleze(mě už to jde dobře), až z toho ruka bolí, proto mamka nerada couve. Chce to cvik a každý si zvykne. Na volnoběh má auto neklidný chod a celé auto se klepe, je to nejvíce vidět na celém budíku, který je pofidérně upevněn a před vámi se mrmlá. Volant má vůli, ale není to tak hrozné, teda zažil jsem i horší. Jednou mi kamarád držel volant a auto jelo ke kraji, on zatáčel pořád zatáčel a až po chvíli volant reagoval změnil směr našeho vozítka. Zadek u tohoto auta dosti plave, ale nikdy jsem to nepřetočil, jen v zimě na sněhu. auto uvnitř netopí takže škrábu zevnitř jinovatku z okna. Maluch velmi pěkně brzdí a dokáže zakousnout i kola, což 600kg těžké auto hned zastaví. Brzdný účinek překvapil snad každého a navíc jsou nově udělané brzdy. Výkon motoru je malý. Takřka všude při rozjíždění se musí dávat plný plyn a zrychlení z 0-100 je opravdu bídné. Ale v tomto autě nemůžete brát rychlost jako v jiných autech. Tady vám připadne 50km/h jako 100km/h, Motor burácí a asfaltka se před krátkým čumákem rychle míhá, aerodynamický hluk je na úrovni vozu s plátěnou střechou a k tomu musíte pořád kvedlovat s volantem aby jste vyrovnali tu vůli.
Když vypnete klíček a motor dobíhá, tak se auto vzmítá v křečích a často do toho ještě škitne. Na štěrku udělá i hodiny a do zatáček krásně hvízdá, takže s tímto autem o zábavu postaráno.
Já s ním však jezdím většinou pomalu, protože se mi líbí jak je zachovalý a nehodlám to měnit.

Konec sloužil dobře...
Už necítím tu vůni špatně zpáleného benzínu, už neslyším ten dvouválcový zvuk z objemu kterým by mohl konkurovat kde jaké motorce. Nemusím korigovat směr jízdy stářím unaveným volantem. Ne už je konec, na 66 453km se naposled jeho srdce zachvělo v silentblocích a jeho dech se rozplynul. Jeho zančky jsme odevzdali na městský úřad,ale ne! není všem dnům konec. On jen čeká na probuzení. Čeká na to až zase zaplatíme pojistku uděláme technickou a vyzvednem jeho značky z depozitu. Teď ale odpočívá v náší stodole.

Silné stránky

-Snadné parkování
-Malá spotřeba
-zachovalý a málo najeto
-levné díly

Slabé stránky

-Nepohodlné cestování
-Když prší a je tma, tak ty žarovky moc světla nedají
-Málo topí, což má v zimě za následek námrazu na zadýchaných okýnkách
-vůle v řízení

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Prasklé těsněni pod hlavou
Nejprve jsme si mysli že je to špatný výfuk, protože to strašně řvalo jako traktor, ale jeden pán co dělá Fiaty zjistil že je to těsnění pod hlavou. Těsnění stojí asi 800Kč.

Byli měněny čepy, dotaženo řízení, vyvařen tlumič, nové obložení brzd

Babička dávala celou novou originál spojku za 6000Kč než nám to prodala, protože to chtěla mít v pořádku.

Na parkovišti u Penny nám někdo naboural řidičovy dveře. S taťkou jsme to vyklepali, vykitovaly a nastříkali plničem. Necháme namíchat barvu a hodíme to do původního stavu, protože teď je to strašné jak je to flekaté.

Nová baterie po osmi letech.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Babička se rozhodla že své dvacet let staré auto prodá. My jsme ho koupili hlavně kvůli pěknému stavu. Nyní má babička punto, které má najeto 65 000km a je také v perfektním stavu. Někdy si říkám že z toho snad sedřou lak, protože před každou jízdou minimálně vyleští přední sklo.

Tuning

Babička někde nacovala na obrubák, tak máme placatej výfuk.
Já jsem couval do stodoly a o trámek prasklo mlhové světlo.
Strereo rádio
Poklice na kolech, ale jednu jsem v zimě cestou ze školy ztratil
Chcem to nechat v originále.

 

Novinky v recenzi

16.7.2010 13:42

Odchod na odpočinek

Včera Maluchoj skončila technická, tak jsem dnes sundal SPZ a půjde do depozita a asi na pěkně dlouho. Pěkně jsem ho umyl, přikryl dekou a zaparkoval do stodoly hned vedle našeho kupátka(ŠKODA 110R). jednou to bude pěknej veterán a navíc jsme první majtelé.

16.7.2010 13:38

Nový výfuk

Starý výfuk už dosloužil a tak jsme v polsku sehnali nový za 270Kč. Je tomu asi 14 dní zpátky, co tam byl ještě ten starý. Mělo to suprový zvuk jako čopr. Když jsem ubral plyn tak to navíc i střílelo. Výfuk byl celkově dost rezatý a když táta jednou startoval, tak mu maluch střelil a výfuk se otevřel z obou stran.

14.11.2009 23:32

Už to topí!! juchů

Tátoj to nedalo a začal zkoumat příčinu, proč že to vlastně netopí. Byly to dvě gumové trubky, které byli rozpraskané a teplo se jimi ztrácelo. Do Polska to daleko nemáme a tak to táta asi ve třetím servise sehnal, obě stáli asi 80Kč. Je to dost znát, už to topí i na okýnko a konečně už se nebude muset škrábat zevnitř.

19.8.2009 12:03

Nahradní díly

Jednou se mi ozval na icq jeden bývalí Maluchář, že prý má doma ještě nejaké náhradní díly doma, tak jestli je nechci. No asi týden na to tedy dnes jsem se k němu jel podívat a skoro vše jsem si odvezl. Jednalo se o spostu věcí mezi kterými jsou i takové, které nikdy nepoužiju, ale zas škoda vyhodit a na půdu se to vejde. Nechal mi převodku řízení, převodovku s diferenciálem, ventilátor(tak už to snad bude topit), disk, kolínka k výfuku, těsnění na výfuk, nádrž, karburátor, kryty předních světel, komplet tážné zařízení, benzínovou pumpu, startér, ... No doma má ještě špatný motor a dvě nové letní pneu, tak mi kdyžtak napište, je to z Jaroměře. Moc mu děkuju.

11.8.2009 20:17

Barva na opravy

Včera jsme odmontovali víko od kufru a odvezl jsem ho na namíchání barvy. Dnes jsem si namíchanou barvu přivezl a víko už je zase našroubováné zpátky. Brzy se pustíme do oprav

31.7.2009 13:58

Nové pneu

26. 7. 2009 jsme přezuli gumy. Ty stará už byly sjeté a téměř bez vzorku a navíc dvě měli prasklý kord, takže se nepravidelně sjížděli. Ted tam jsou úplně nové zimní pneu a stav tachometru je 59 000km

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Fiat 126



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
5

Má málo najeto a tak to celkem jde. Těsnění pod hlavou by mohlo vydržet víc než 52 000km a spojka to samé.

praktičnost
3

Dá se s ním dobře zaparkovat, ale nic se do něj nevejde a netopí.

prostornost
2

malé malé malé

jízdní vlastnosti
5

na suchu si nemohu ztěžovat, ale na mokru je to tragédie

jízdní komfort
3

na dlouhé cesty to není

provozní náklady
8
náhradní díly
10

mám to do Polska kousek. levné díly. vše se dá sehnat

výkon motoru
5

není to žádnej zázrak, ale na zabití to stačí

spotřeba
8

malá, do 6litrů

hlučnost motoru
3

nadprůměrná

kvalita sedadel
3

hoděj se do toho auta,ale jsou tragické

brzdy
9

člověk se nadře, ale brzdí to pěkně

zavazadlový prostor
4

Do kufru se vejdou asi dva balíky vod a jedna igelitka. Nebo pět školních tašek.


Více o modeluFiat 126
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 





Blesk.cz

Ivana (†18), která zemřela po pádu z 20. patra: Na krku měla stopy po škrcení

Ivana (†18), která zemřela po pádu z 20. patra: Na…

Kariéra nizozemské modelky Ivany Smit (†18) v Malajsii raketově stoupala vzhůru. Módní mola si už ale nepodmaní.…

Lodě duchů: Na japonské pláže připlouvají vraky s mrtvolami ze Severní Koreje

Lodě duchů: Na japonské pláže připlouvají vraky s…

Na severokorejském pobřeží byl vyplaven další vrak lodi, na jehož palubě se nacházelo jedno mrtvé tělo. Není to…

 

iSport.cz

Velký návrat na Letnou! Ščasný by měl být sportovním ředitelem Sparty

Velký návrat na Letnou! Ščasný by měl být sportovním…

Velký comeback je na spadnutí. Zkušený trenér Zdeněk Ščasný by se měl už brzy vrátit na Spartu. Podle informací…

Česko - Finsko 3:2 pp. Neuvěřitelný Růžička! Obrat vystřelil hattrickem

Česko - Finsko 3:2 pp. Neuvěřitelný Růžička! Obrat…

Skvělý obrat! Hokejisté české reprezentace porazili Finy 3:2 po prodloužení. Svěřencům Josefa Jandače se…

 

Reflex.cz

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily dějiny Afriky, myslí i na cestovatele Emila Holuba

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily…

Přestože se slavný český cestovatel, kartograf a etnograf Emil Holub (1847 – 1902) pohyboval při své první…

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o nejkrásnější českou poslankyni

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o…

Ruská státní propaganda a její dezinformační weby pravidelně šíří nejrůznější falešné zprávy a komentáře, nad…