Recenze

levap.kesip (muž 45 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Renault Koleos 2,0 dCi 16V 110kW AT, Exception

9,63 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Koleos, foto 1 Renault Koleos, foto 2 Renault Koleos, foto 3 Renault Koleos, foto 4 Renault Koleos, foto 5 Renault Koleos, foto 6 Renault Koleos, foto 7 Renault Koleos, foto 8
Renault Koleos, foto 9 Renault Koleos, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Kolda Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:7400 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1980 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 178 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7,8

Popis vozu

Pro tento vůz jsem se rozhodl po delším sledování trhu a zejména nabídky kategorie SUV vozů. S růstem prodeje těchto vozů také roste počet dotazů proč právě SUV ? U mne byl důvod jednoduchý .. prostě jsem jej chtěl a také jsem hledal vůz s vyšším posazem, tedy v mém případě s jednodušším nastupováním. Pohon 4x4 jsem zatím nevyužil, ale předpokládám, že mi usnadní život zejména v zimě při denním návratu z práce, bydlím v mírně odlehlejší části obce a příjezd je do značného svahu. Jezdím na hory i do Alp, tedy jsem si jist, že bude spíše přínosem. Proč právě KOLEOS? No i pro mne je ta volba překvapením, protože když jsem se s nim setkal při jeho prodejní premiéře a měl jsem možnost jej projet, nebyl jsem úplně nadšený. Prakticky jsem si postavil jako technik vozy do tabulky a měl jsem poměrně jasná kritéria, která jsem doplňoval o individuální pocity z vozů během jízdy či statické prohlídky. Nebyl jsem vyhraněn velikostí, tedy jsem pokukoval po velkých SUV, kompatních , ale i menších zástupců, kteří by nabídly solidní přepravu čtyřčlenné rodiny na dovolenou či výlet se vším všudy. Kritéria min "pět hvězdiček" EURO NCAP, naftový motor alespoň 100 kW EURO 5, kola min 17", 4x4, xenonové světlomety, rezervní kolo neubírající zavazadlový prostor (YETI, TIGUAN) dojezd min. 700 km a pro zadní pasažéry nezávislé a regulovatelné průduchy ventilace (nepochopitelně chybějící třeba i u CX7), zabudovaná solidní navigace. Samozřejmě byla zohledněna taktéž subjektivní kritéria jako pohodlí, uživatelský a cestovní komfort zdůrazňuji pro všechny pasažéry. Je fakt, že KOLEOS prodělal od svého uvedení na trh postupné vylepšení a zdokonalení v tichosti bez povšimnutí novinářské veřejnosti. Např, Zadní část byla před dvěma lety dodávány s malým křídelkem - okapničkou, avšak modelový rok 2010 je už s designově zdařilejším křídlem, lepe padnoucími koly 18" či efektním zatmavením zadních oken. Samozřejmě v testech vždy najdete fotografie prapůvodních modelů v "hnusné" zelenkavé metalíze stojíci proti "švihákům" ze Žiliny či Nošovic.

Silné stránky

KOLEOS je velmi prostorný, je zde velmi solidní výhled z vozu i při "vypumpované" sedačce až do horní polohy (mám 185 cm), také si v této poloze pohodlně a účelně opřu loket o praktickou a příjemně čalouněnou loketní opěrku tak i opěrku ve dveřích. Je to zvláštní, ale to mi neumožnily ani často skloňované "prémiové" vozy. Také to byl jediný vůz, kde jsem si nemusel nastavit volant až do horní polohy, abych měl pocit, že jej nemám v rozkroku! To mi rozhodně vadilo u Outlanderu a jeho francouzkých derivátech, kde zvednutí sedačky do střední výšky mi neumožnilo výše popsané, tedy ergonomie pracoviště prohrálo. Samozřejmě mi prodejce poradil, ať to nezvedám a je to vyřešeno ...
Dále považuji za silnou stránku odladění podvozku pro naše silnice resp. terén, žádné rázy od podvozku (jako mělo mnou preferované SORENTO), žádné hučení kol do interiéru žádné pazvuky z karosérie. Stabilizace vozu je solidní (odpovídá SUV) a rozhodně nemám problém s jakýmkoliv náklony v zatáčkách na okreskách i při ostřejší jízdě, jak bývá zvykem kritizovat u francouzkých vozů zejména novináři motoristických časopisů apod. Nemohu ani pominout celkový komfort, který jsem si doobjednal v rámci provedení Exception s dalšími prvky jako je šestistupňový automat, kvalitní dvoubarevné kožené čalounění, panoramatická střecha či vynikající navigace ovládaná velmi solidním a intuitivním joystikem, hudební systém BOSE atd. Bezklíčový vstup je vynikající výbava, kterou má Renault velmi dobře ošetřenou. Od začátku užívání jsem měl zasunutou kartu na synchronizaci ve slotu jen jednou! Jinak ji mám v peněžence aniž by ubírala prostoru. Jen mne mrzí, že nemou v hospůdce pohodit na stůl klíče s logem VW, AUDI , FORD atd a pochlubit se jako správný chlapák :-). Překvapivě zadní dělené dveře se ukázaly jako velmi praktické a to potvrdila i dovolená s celou rodinou či několik pracovních cest do zahraničí. Je to skutečně pohodlné pro nakládání a oproti celé výklopné zádi to umožňuje bez vypadnutí zavazadel zcela využít deklarovaný nákladový prostor a dobrý přístup pro zavazadla i bez úplného otevření.

Slabé stránky

Slabou stránkou je z mého pohledu, že ovládání topení sedaček je umístěno přímo na nich a spouštěno třípolohovým kolébkovým spínačem, který se hůře "nahmatává" a zejména nelze spustit u spolujezdce z místa řidiče. To může vadit, pokud převážíte staršího spolujezdce, který je "technickým antitalentem". Také považuji za nezdařile vyřešenou roletku v zavazadlovém prostoru. Také je pro mne docela nepochopitelná možnost malé individualizace vozu při objednání, vše vždy jen s úrovní výbavy plus některé drobnosti.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím zkušenosti nemám a věřím, že budou jen u preventivních prohlídek. Diskusní fóra u zákazníků v zahraničí, kde je prodej vyšší, vypadají ve věci závad a poruch velmi slibně ve prospěch kvality.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupoval jsem v autosalonu v Jižních Čechách a mám dva poznatky, který jsem už zaznamenal u jiných zákazníků automobilky Renault. Dealerství pracuje dobře, kvalifikovanost prodejců je vysoká a rádi vše vysvětlí. Na druhou stranu zastoupení značky v ČR se chová nepochopitelně, zde cítím malou podporu pro jejich prodejce. V mém případě nebylo možné zjistit barvu resp. vzorek jak konkrétně vypadá. Odvolávka vždy jen na vytištěný propagační materiál. Jsem přesvědčen, že u vozu této cenové kategorie by to mělo vypadat jinak.

 

Novinky v recenzi

29.8.2012 21:34

Garanční prohlídka

Koncem června jsem absolvoval roční garanční prohlídku, na tachometru bylo 19 tis. km. Prakticky žádné mechanické problémy a ani diagnostika nezaznamenala v historii žádné kolizní situace. Byla provedena výměna oleje a filtrů, cena celkem cca. 4500 Kč vč. DPH.
Avšak jeden problém byl. Jsem velmi citlivý na klid v interiéru a případné pazvuky mne vytáčí. V autě absolutní klid i na dlažbě, jen v každé zatáčce jsem slyšel jak se kutálí nějaká matička či kovová součástka v zadní části vozu. Skutečně uvolnila se matice třmenu ve spojleru nad zadními dveřmi. Samozřejmě vše bylo opraveno během garanční prohlídky.
S autem jsem stále velmi spokojen po všech stránkách, první rok mne zatím přesvědčil i o kvalitě.

7.2.2012 21:51

Zimní zkušenosti

Na tachometru je po cca 7 měsících 12500 km. Již mohu být odvážnější v hodnocení: Motor se jeví usazenější a chod klidnější, spotřeba do 8,5 l v kombinovaném cyklu, avšak při nynějších mrazech (-10 až -20°C) až 10,5 litru čistě městký provoz!!! Je fakt, že nastartuji nechám "vyklepat" a jedu cca 7 km a večer zpět... Automatická převodovka řadí pěkně a komfortně, skutečně přidává na luxusu. Od 3. stupně nelze celkem poznat kdy řadí, je to velmi hladké přeřazení. Interíér bez jakýchkoliv výhrad, vše funguje jak má, ticho v interiéru nic nevrzne ani v promrzlém autě! Komfort ovládání stále vysoký bez závady na elektronice apod. Jedině mne vytáčí ovládání teploty sedaček, které není třeba na centrálním panelu, ale na každé z nich... stále vysvětluji neznalému spolujezdci jak na to.
Zimní provoz: start při -22°C bez problémů, automatická klima se rychle postará o odrmažení skel, topení se projeví při zatížení po cca 10 min, ale komfortní teplo za dvojnásobný čas, Je to zkrátka velký skleník.
Přiloženo i foto mé zkoušky dobývání svahu, nokiany a pevně zamknutá zadní náprava fungují skvěle. Zastavilo mne až "nalehnutí" na FAP. Musím i vypichnut malý volant s přeposilovaným řízením je dobrá kombinace pro manévrování v terénu a zase přináší kus komfortu.
Jinak jízda na kluzké vozovce je celkem nuda ... :-(( vůz okamžitě srovnává sebemenší náznak smyku či prokluzy při rozjezdu....mé očekávání od čtyřkolky plní na jedničku.


Přidat názorDiskuse: Renault Koleos 2,0 dCi 16V 110kW AT, Exception

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy značky Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nic neselhává ..

praktičnost
10

Jsem spokojen, jako MPV.

prostornost
10

Dostatečná a potvrdila správnost mého rozhodnutí směrem k ostatním pasažérům.

jízdní vlastnosti
10

AT převodovka vozu dává ten správný komfort, je velmi dobře odladěna.

jízdní komfort
10

Kdo má rád pohodlnou jízdu (nemyslím hopavou), tak ocení.

provozní náklady
0

Myslím, že zatím nemohu seriozně posoudit.

náhradní díly
0

Nebudu hodnotit, nepořizoval jsem zatím.

výkon motoru
9

Dobrý zátah, ale po průdkém sešlápnutí pedálu malá prodleva.

spotřeba
9

7,8 l /100 km , ve městě 8,6 L / 100 km při hmotnosti téměř dvě tuny je přijatelná.

hlučnost motoru
10

Velmi dobře odhlučněný s kultivovaným chodem

kvalita sedadel
10

Jsem velmi spokojen, bál jsem se kůže, ale jejich zpracování a perforace neubraly na komfortu ani v rozpáleném autě. Boční vedení je průměrné mně vyhovující, nejsem závodník, tedy nepotřebuji skořepinový efekt. Bederní opěrka je dobřa a účelně stavitelná.

brzdy
9

Ostré brzdy se záběrem od vrchu se hůře dávkuji, ale s AT převodovkou zase umožňují rychlou reakci.

zavazadlový prostor
9

Velikost 450 l a pravidelný tvar je dostatečný, dálkové sklápění zadních sedaček je vynikající a praktické řešení. Velmi dobře jsou řešené zadní dveře, které jsem podezíral s nepraktičnosti, ale děti a dlouhé cesty potvrdily opak


Více o modeluRenault Koleos
Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor

Renault Scénic byl představen v říjnu minulého roku a…

Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné…

 






Blesk.cz

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám komáři, žloutenka i průjem

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám…

Češi se letos chystají na dovolenou hlavně do Chorvatska, ale mezi tradiční destinace už patří Itálie, Řecko,…

 

iSport.cz

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé padli, nestačili na Španěly

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé…

Čeští volejbalisté po dvou hladkých výhrách poprvé na domácím kvalifikačním turnaji o postup na mistrovství…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…