Recenze

9 Majitel

Jeep Grand Cherokee Limited 4.0

9,10 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Jeep Grand Cherokee, foto 1 Jeep Grand Cherokee, foto 2 Jeep Grand Cherokee, foto 3 Jeep Grand Cherokee, foto 4 Jeep Grand Cherokee, foto 5 Jeep Grand Cherokee, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Jeep Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:220000 palivo: LPG počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 4000 výkon [kW]: 145 kroutící moment [Nm]: 310 převodovka: automatická pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 15

Popis vozu

Úvodem recenze bych se rád omluvil všem , komu to přijde neumělé - jde o moje první auto tady......

Po XJ byl v roce 2003 čas přesednout do něčeho pěknějšího, jasná volba byla WJ. V8 už doma jeden byl, takže proč nezkusit R6 4.0 , když nafta domů nesmí :-)

Kritéria : výbava Limited byla pro mě plně vyhovující, pohon 4x4 je pomocí SelecTrac což je ta horší z obou variant, jinak taky standardní výbava čtyřkolek u GCH.

Hledání auta byla hotová odysea, po bližším zkoumání českého trhu a několika cestách po zemích českých jsem zjistil že je v podstatě nemožné sehnat :
- auto nenapadené domácím kutilem
- auto některým ze zásadních systémů těsně před smrtí
- bastl z US verze na EU = trvalý kolaps elektroinstalace
- auto sice s LPG ale buď načerno nebo ne úplně odladěným

po zvážení všech pro a proti jsem začal pást po dojezdově snesitelném zahraničí a našel vhodný kompromis v Itálii. Auto bylo zachovalé, relativně málo najeto a co především - bylo bez LPG, mělo jasnou servisní historii. Nejsem milionář abych mohl kupovat 3-leté auta bez chybičky takže háček v tom byl - motor KO......někdo ho učil jezdit bez oleje
Nejsem příznivec domácích oprav ještě před první jízdou, ale po zvážení všech pro a proti jsem se vydal pro mazlíka do Bolzana. Motor kouslý na klice, najeté KM a prodejní cena mě udolaly :-P.

Předběžná kalkulace oprav a všech nutných investic pořád vycházela zajímavě v porovnání s tím, co by mě podle všech nasbíraných informací stálo podobné auto v ČR.

Jednalo se o EU origo verzi, aspoň jedna z pastí odpadla.

Provedené zásahy nutné k restartu :
- nová klika + šálky, srovnané ojnice
- srovnaná hlava, přebroušené ventily
- vše přetěsněné , vše v MOPARu
- pro sichr výměna všech náplní a filtrů
- montáž sekvenčního vstřikování LPG BRC + Flashlube přimazávání ventilových sedel.

Od provedených zásahů a restartu auto jezdí jak má, většinu km jsem s ním ujel já nebo rodinní příslušníci. Mimo několika drobností a typicky WJ vychytávek se jezdí od výměny oleje k té další výměně.

Provedené úpravy v průběhu let ( hlavně ze začátku ) :
- snížení podvozku o 40mm - komponenty BDS a FOX ( tenhle jeep nebyl určen pro offroad, ale pro silnici a zimu na Valašsku)
- rozšíření podložkami HR 30mm tedy + 60mm na nápravě
- brzdy SSBC , tedy kotouče Big bite cross drilled + slotted a destičky Big bite.
- letní 17" kola, na zimu standardní

Poruchy v průběhu let :
- nepochopitelně vyhořelá lišta zapalování , podle všeho typická závada u některých WJ 4.0
- výpadky vyhřívání sedaček, klasicky u řidiče. Vyřešeno po několika opravách potrhaných kabelů uvnitř polštářů výměnou sedačky i s ohledem na prosezení té původní.
- občasné výpadky otopné soustavy a "slavných" klapek vyřešeny pomocí opravné sady
- časem slepé přední světla vyměněny po 5ti letech provozu

Jízdní dojmy :
určitě není jízdní a zvukový projev takový jako u V8 ale pro daily drivera to plně dostačuje. LPG omezuje vjezd do podzemních garáží, dá se na to zvyknout. Auto ze své podstaty nemá rádo zatáčky a nekvalitní silnici, i když po zásazích do podvozku se to hodně zlepšilo.
Oceňuju možnost tahat těžký vozík a jistou mohutnost v provozu.
Auto svou setrvačností přímo vybízí ke "cruisingu" tedy žádná divočina, hezky dohoupat ke křižovatce.

Provozní náklady:
Standardně se dá jezdit kolem 15ti litrů LPG po silnici , s vozíkem nebo v zimě to logicky leze nahoru. Do terénu nejezdím, několik krátkých výletů znamenalo skok přes 20litrů, tedy nic šokujícího a nečekaného. Ceny ND nebo servisu nejsou nijak závratné, odhaduju to na úroveň novějších škodovek.
Za nevýhodu lze považovat delší dodací termíny některých dílů z US, ani po převzetí Jeep/Chrysleru Fiatem se to moc nezlepšilo. Asi jako všichni vlastníci US aut na standardní české e-shopy rádoby odborníků zabrousím jen ojediněle. Důvod je jasný=cena.

Prodej nechystám - ekonomicky to smysl nemá. Auto je doma, pečuju stále stejně a občas si udělám radost jen tak na výlet :-).

Silné stránky

- spolehlivý motor R6 4.0
- pohon 4x4 byť ne v optimální verzi
- zátěž na kouli
- prostorný interiér
- výklopné okno v pátých dveřích
- výbava obsahuje vše nutné a potřebné
- cenově snesitelný servis
- spolehlivost zásadních komponent

Slabé stránky

- opětovný prodej nemá ekonomický smysl
- svéhlavost US elektroinstalace pokud není vychytána
- US klíček do zapalování a životnost spínací skříňky = spotřební materiál
- materiál použitý na čalounění nemá moc velkou životnost, po 150ti tis. km to už u řidiče nevypadalo vábně

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Celou dobu používám jeden servis a jsem plně spokojen.
Řeší se jen provozní věci, žádné kolapsy.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dopředu dohodnuté věci platily takže palec nahoru.

 


Další vozy Jeep Grand Cherokee



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

pravidelný servis znamená vysokou spolehlivost, žádné no name díly.

praktičnost
10

plně vyhovuje

prostornost
10

plně vyhovuje - nádrž na LPG je místo rezervy.

jízdní vlastnosti
9

spokojenost v rámci třídy a velikosti.

jízdní komfort
9

očekávatelný

provozní náklady
9

v normě

náhradní díly
9

slušné ceny za MOPAR

výkon motoru
9

dostačuje

spotřeba
9

v rámci očekávatelného

hlučnost motoru
10

dostatečná

kvalita sedadel
6

americká :-)

brzdy
10

po zásahu super

zavazadlový prostor
10

dostatečný


Více o modeluJeep Grand Cherokee WJ (1999-2005)
Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 S – Sportovec to není, ale jinak je skvělý Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 S – Sportovec to není, ale jinak je skvělý

Nabídku Jeepu Grand Cherokee obohatila verze S. Slibuje…

Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee

Nový Jeep Grand Cherokee - model 1999 byl oficiálně…

 





Blesk.cz

VIDEO: Trapas zloděje na Pankráci: Při lupu se mu rozpadl nůž v ruce

VIDEO: Trapas zloděje na Pankráci: Při lupu se mu…

Zloděj na Pankráci vytáhl na prodavače nůž, který se mu posléze rozpadl v ruce. Domů si i tak ze svého lupu z 9.…

Tereza jde v Pákistánu na dračku: Další žádost o ruku!

Tereza jde v Pákistánu na dračku: Další žádost o ruku!

Soudní jednání v pákistánském Láhauru spěje do finále a Tereza (22) se usmívá. Stalo se snad něco, co jí dělá…

 

iSport.cz

Jak na Čechy do Wembley? Nároďák věří v největší výjezd fanoušků

Jak na Čechy do Wembley? Nároďák věří v největší…

Nedávný los kvalifikace mistrovství Evropy 2020 naservíroval české fotbalové reprezentaci výjimečného soupeře.…

Ščasný na hraně, Čupr připustil změny ve Spartě. Rozhodne Příbram?

Ščasný na hraně, Čupr připustil změny ve Spartě.…

To, co se ještě před několika dny jevilo jako daná věc, dostává trhliny. Nedělní domácí výbuch s Teplicemi a…

 

Reflex.cz

Jak se do češtiny dostal perník a marcipán? Jejich původ vás překvapí, hledat musíme ve starém Egyptě i Asii

Jak se do češtiny dostal perník a marcipán? Jejich…

K Vánocům, ale i k řadě jiných svátků v průběhu roku, patří odedávna perníčky. Jejich historie však sahá mnohem…

Na psychoterapii ke Karlu Rodenovi: V lednu přijde závěrečná řada intimního seriálu

Na psychoterapii ke Karlu Rodenovi: V lednu přijde…

Když jsem viděla první díl seriálu Terapie, říkala jsem si: Co to má být, kde je legrace a proč se mám půl…