Recenze

kolecko.P11 (muž 41 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Škoda Fabia 1,2 HTP

9,68 Uživatelé

Hodnoceno: 39× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta ogurka Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:26000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1200 výkon [kW]: 51 zrychlení 0-100 km/h [s]: 25 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední

Popis vozu

Moj zamestnavatel usudil, ze stare priblizovadlo potrebuje upgrade.
Tak som si mal vybrat nove. Ja som chcel sestvalec, automat a klimu.
Zamestnavatel rozhodol trochu inac, dostal som trojvalec, manual a klimu. Na behanie po meste mi to vraj staci.

Predtym som mal Fabiu 1,4 mpi 50kW vo vybave motor + styri kolesa, nemal som ani vyskovo nastavovaci volant, ani sedadlo. Motor ale tahal jak besny a gumy Dunlop SP2020 MFS 195/50R15 drzali jak prilepene.

Takze Skoda Fabia II Combi Ambiente 1,2 HTP 51kw N1

Popis:

V poradi druhy model s tymto menom, vyrabany MladoBoleslavskou automobilkou za pouzitia koncernovych suciastok a vlastneho designu. Spociatku som si myslel, ze je to tretie najhnusnejsie auto po Fiate Multipla a SSangyong Actyon. Skodovka vsak nesklamala, vytvorila designersky "skvost" menom Superb II a tak odsunula Fabiu II na stvrte miesto. Octavia II po facelifte atakuje medailove umiestnenia, ale skvele proporcie a vyvazene zadne porcie jej to nedovolia.
Aby som sa iba nevysmieval, bocny profil je celkom vydareny (Skodovka vyraba jedny z najelegantnejsich kombikov), a z interieru som (teraz bez ironie) celkom nadseny. Jasne, je trochu uzky a plasty vo dverach a na spodnej polovici palubovky su nechutne tvrde, ale je dobre premysleny a kvalitne postaveny.
Vzhladom na to, ze na aute 75% casu beham po meste, tak mi celkom vyhovuje uzka karoseria a dobry vyhlad pri parkovani. Tym sa dostavame k veci, ktora vydava zvuk a obcas aj nejake zrychlenie. Je to motor. 12 ventilovy trojvalec s celkom zaujimavym zvukom ma okolo 2,5-3 tisic otacok naznak nejakej vykonovej krivky, po styroch tisickach otacok vsak umrie rychlou smrtou jak nejaky dizel. Ked clovek za volantom usilovne radi a pridava plyn, tak na ceste nezavadzia a na dialnici sa da udrzat tachometrovych 140. Nesmie vsak fukat protivietor a/alebo mat nalozene auto. V tom pripade ide dynamika jazdy do frasa a clovek sa stava vitanou koristou vodicov dodavok. Ked vsak pridu okresky a pomalsie technicke pasaze, prejavi sa podvozok, ktory spolu s sirokymi gumami podrzi auto aj za podstatne silnejsimi autami.
Na predbiehanie uz aj s mierne zatazenym autom na okreskach zabudnite, pokial nemate vyhlad aspon na niekolko sto metrov. Nad 90km/h zrychluje velmi vlazne.
A ak chcete dosahovat vyrobcom deklarovanu spotrebu, neporusujte dopravne predpisy, na dialnici chodte max 120 a na okreskach nepredbiehajte vobec (traktory a stavebne stroje predbiehat dovolene).

Vybava:

ABS + ostatne blbosti k tomu
4x airbag
elektrika vpredu
Radio Skoda s CD a mp3
klimatizacia Climatronic - vraj poloautomaticka
central - bez dialkoveho, skandalozne
strieborny paket - zopar striebornych plastov v kabine
sunset paket - od B stlpika tmavsie tonovane okna
N1 - teda 4miestne + hnusna mriezka ktora vydava pazvuky
15" kolesa plechove + moje oblubene Bridgestone ER300 195/55 R15

EDIT: na pristrojovom paneli chyba ukazovatel teploty, ako budem vediet ci mam teply motor ?
Radio prekvapilo, slusne hra a dobre sa ovlada.
Na celom stredovom paneli vidno, ze sa niekto hlboko zamyslel a pouzil mozog.
Gumy by stacili aj sirky 185, na tak lahke auto s malym vykonom su 195/55 R15 predimenzovane.
Mriezka nevibruje, kolega (diky, Frankie) strcil medzi mrezu a zadne sedadla kus penovej gumy.

EDIT 2012:
N1 mriezka sa dala konečne legálne odstrániť, takže už nehrkoce a sedadlá sa dajú normálne sklopiť.

Silné stránky

Priestor - mam dva metre a mam dost miesta - Skoda Respect - dokonca za mna sa vojde zivy clovek
Uzitna hodnota - za malo penazi vela muziky
Spatne zrkadla - velke s dobrym vyhladom
Interier - sikovne drobnosti, ocividne tvorcovia pouzivali rozum a stvorili velmi dobry interier.
Podvozok - taky akuratny na nase cesty, v zakrutach podrzi, na nerovnostiach nevytrasie dusu.
Klimatizacia - v danej triede malo vidany prvok - poloautomaticka klimatizacia, velky komfort, cely rok nastavenych 21 stupnov, netreba miesat jak s manualnou.

Slabé stránky

Motor - to vobec nema motor. Iba nejaku vec, ktora vpredu huci a vydava vibracie.
Spotreba - priemerna spotreba, co mi svieti na palubnom pocitaci, je 8,7 l/100km
Riadenie - elektricke servo, riadi sa to jak playstation, uplne umely odpor. Oproti tomu bola stara 1,4MPI s klasickym servom citatelna jak motokara.
Pristroje - nema teplotometer, chyba mi analogovy budik.
Vyzor - parkujem radsej chladicom od seba, ten predok je fakt hnusny, designeri v SkodaAuto hulia neco velmi silne a ocividne zhulili aj spravnu radu, kedze sa toto cudo seriovo vyraba

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Hmm, zatial nic.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Predajca Vierka je prijemna, bola so mnou na predvadzacej jazde. A milo sa usmievala.

 

Novinky v recenzi

10.6.2014 10:06

TSI kvalitka

Nie je to celkom o mojej Fabii, tentokrát o kolegovej 63kW TSI. Má 93000km.
K rozvodom, ktore su znova hlučné, podotýkam, že boli menené pri 60tisíc sa pridala prevodovka. Presakuje olej, na boku je prasklina. Po rozobratí sa našiel voľne poletujúci pružný kolík, ktorý vypadol z obežného kola diferenciálu a vydral drážku do boku prevodovky.
Škoda servis robí mŕtveho chrobáka, auto je po záruke, má dvaapol roka.

7.4.2014 11:30

50 000 km

Fabia vie ist za 5,2 . Vyskusane na okreskach povolenou rychlostou s jedinym predbiehanim, smrad z Avie sa nedal dychat.
Nove letne gumy, Firestone SZ90 na moj vkus extremne hlucne. Pri 50-ke po meste to huci jak Niva na terennych gumach.
Znova blbne elektricke ovladanie okna vodicovych dveri. Zvysok auta OK.

26.4.2013 09:51

40000 km

Vozidlo sa dožilo šťastných 40000km, bez závad. Spotreba medzi 8 - 8,5 l/100km, už niekoľko mesiacov auto nevystrčilo kapotu z mesta. A skoro všetky jazdy sú do 5km so studeným motorom.

Máme však aj iné Fabie, takže pridám skúsenosť:

Kolegova služobná 63kw tsi. Jazdená dlhé trasy, pravidelné záručné prehliadky a výmeny. 2 mesiace po záruke sme šli na prehliadku po 60 tisic do bosch servisu. Mechanik nás po naštartovaní okamžite poslal do škodovky na výmenu rozvodov. Tam najskôr nechceli, ale po chvíli skúmania pozreli do pc a schválili pozáručnú výmenu. Zadarmo boli aj rozvody aj robota.

Management uz kompletne prešiel na Subaru. Zvyšok vozového parku sa bude tiež meniť. Náhrada za berlingo nebude caddy, ale nv200.

6.8.2012 11:11

4 roky s Fabiou

Odstránená N1 mreža, oddeľujúca batožinový priestor od posádky, tým pádom je auto praktickejšie a zmizol jeden zo zdrojov hluku.
Spotreba podla pal. pc 8,6
Blbne dojazd vodicoveho okna a prestalo fungovat rele denneho svietenia 5j0941589. Vymena v servise.
Pribudli divne zvuky z pravych dveri.
Zvysok auta funguje. O chvilu nas caka prva STK

20.7.2010 18:11

2 roky s Fabiou.

Po dvoch rokoch musim uznat, ze Fabia II sice nevyzera uplne ako modelka, ale vymyslena je dobre a v roli mestskeho auta sa mi velmi osvedcila. Ku kladom by som dal uzku a vysoku karoseriu a velke zrkadla, taktiez vyssie polozene sedadla, na ktore sa aj mne dobre nastupuje (oproti predoslej FaI a o Primere so sportovymi sedackami ani nehovoriac ). Ma aj podla mojho nazoru vyborne svetla. Podvozok je naladeny tak akurat. Medzi zapory radim slaby motor (co v meste nevadi, ak nezapnem klimu, potom to uz vadi aj v meste), elektricke servo (v meste +, mimo mesta -). Chystam sa k predajcovi povozit a vyskusat slabsiu variantu 1,2TSI, ta by mohla fungovaj po stranke vykonu lepsie. A medzi zapormi musim spomenut interier, ktory sa uz zacina ozyvat. Necakal som to tak skoro. 12 rocny Nissan je ticho.


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

nove

praktičnost
10

celkom fajn

prostornost
10

mnoho priestoru

jízdní vlastnosti
9

zatial iba po meste, ale asi to bude fajn

jízdní komfort
9

slusne

provozní náklady
9

este netusim

náhradní díly
10

nove auto

výkon motoru
3

ziadny vykon, uvidime po zabehu

spotřeba
8

netusim, vraj ma byt nizka

hlučnost motoru
6

neprijemny zvuk, ako keby islo na tri valce ...

kvalita sedadel
8

slusne

brzdy
8

zatial slabe, ale musia trochu sadnut

zavazadlový prostor
10

Na male auto vyborny


Více o modeluŠkoda Fabia 5J (2007-2014)
Škoda Fabia Combi Tour – To nejlepší nakonec? Škoda Fabia Combi Tour – To nejlepší nakonec?

Druhé generaci Škody Fabia již pomalu zvoní umíráček,…

Škoda vyrobila 1,5 milionu Fabií II, ta jubilejní má motor 1.2 TDI Škoda vyrobila 1,5 milionu Fabií II, ta jubilejní má motor 1.2 TDI

Škoda Fabia druhé generace je jedním z klíčových modelů…

 






Blesk.cz

Hi-tech cyklojízda

Hi-tech cyklojízda

Milujete technické vychytávky a od svého počítače, smartphone se prakticky neodloučíte, ale pohyb by vám udělal…

Zadávání PINu je zastaralé: Motorola přišla s odemykáním mobilu pomocí e-tetování!

Zadávání PINu je zastaralé: Motorola přišla s…

Otravné zadávání PIN kódu nebo směrových gest k odemknutí zamčeného chytrého telefonu již může být brzy…

 

iSport.cz

Ton si v Kometě zvyká na modrou a bílou: Snad mi všichni budou tykat

Ton si v Kometě zvyká na modrou a bílou: Snad mi…

Muž s nálepkou „největší letní přestup hokejové extraligy“ si už zvyká na nové barvy. Matador Petr Ton se hned…

Neprodají Torrese, půjde Čech? Chelsea se musí zbavit cizince

Neprodají Torrese, půjde Čech? Chelsea se musí…

Po příchodu útočníka Didiera Drogby má trenér José Mourinho problém. Sestava Chelsea totiž nevyhovuje pravidlu o…

 

Reflex.cz

Na plážích se nejraději ukazují nazí Němci a Rakušané, nahoře bez Rakušanky a Španělky

Na plážích se nejraději ukazují nazí Němci a…

Víte, kdo se v létě na plážích nejraději svléká? Jsou to obyvatelé Rakouska, Německa a Španělska. Oznámil to…

Kouření v restauracích by mohlo být zakázáno od ledna 2016

Kouření v restauracích by mohlo být zakázáno od ledna 2016

Kouření v restauracích by mohlo být v Česku zakázáno od ledna 2016, stejně jako prodej tabáku a alkoholu v…