Recenze

kobzik (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Puma 1,7

9,11 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Puma, foto 1 Ford Puma, foto 2 Ford Puma, foto 3 Ford Puma, foto 5 Ford Puma, foto 6 Ford Puma, foto 7 Ford Puma, foto 8 Ford Puma, foto 9
Ford Puma, foto 10 Ford Puma, foto 11 Ford Puma, foto 12 Ford Puma, foto 13 Ford Puma, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Pumička Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:28500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1679 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 157 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 240 pohon kol: přední

Popis vozu

Už od cca deseti let jsem vybíral, co bude moje první auto. Pokukoval jsem po všem možném od Roveru 200 přes Peugeot 306, samozřejmě S16 :-), nádherném kupátku Peugeot 406coupe, Fiat coupe, atd, atd. No a nakonec jsem skončil u pumy. Paradoxní je, že ještě před nějakou dobou se mi moc nelíbila a pokukoval jsem po Cougaru. Pak jsem změnil názor a když jsem se svezl, bylo jasno. Navíc když jsem jednu za super cenu objevil v servisu naproti od práce. Vypadala slušně, jen měla stržený závit na motoru po přetěsnění ještě v Německu. No nic, řikám si, já si na ni počkám. Po třech měsících výmluv servisáka, proč to ještě není spravený jsem usoudil, že mu o prodej asi moc nejde a hledal jsem dál. Dopadlo to tak, že už jsem obhlížel fiaty bravo a fiesty... a pak cca 30 km ode mě modrá puma hned k prodeji od majitele. Vzal jsem kamaráda mechanika, 1. sobotu jsme to projeli a 2. sobotu jsem si ji odvážel domů. Puma měla platnou STK takže pak jen 220,- za evidenci a 800,- na úřadě a už jezdím :-)

První den doma nadšení jak na Vánoce, nejradši bych v autě i spal :-) a už zjišťuju, co je potřeba doladit. Po opravě předku popraskaný kyt na kapotě, hůř napasované světlo, pupínky koroze na zadních lemech a od parkování na sídlišti odřený přední blatník.
Při jízdě ale na všechno zapomenete. Zátah od spoda, super zvuk a stabilita v zatáčkách přímo láká jet z práce oklikou po nový asfaltce. A usmívám se jak blbec celou cestu.
Jsem příznivec do tuningu. Proč ne. Bohužel u Pumičky si to nedovedu moc představit. Vidim na ní nový kola, lak a pár drobností ale nový nárazníky? Velký křídlo vzadu? Ne, akorát bych si ji zkazil. Ukažte mi jiný 15 let starý auto, na které se i dneska tak krásně kouká. Navíc auto, které jako nové stálo skoro 600 000 a ted se dá pořídit za 50000...

Tolik první dojmy, přidám i pár parametrů:

Puma se vyráběla v letech 1997-2002 v německé továrně Fordu v Kolíně. Celkem jich z továrny údajně vyjelo necelých 18000 ks.Pobavil mě člověk, který tvrdil že ford ani jiný americký auto by nechtěl :-D.
První auto Fordu s designem New Edge byla asi StreetKa nebo Focus, ale když vidím zadní mlhovky na Pumě, silně ho připomínají. Nejvíc se mně osobně auto líbí zepředu. Boční silueta je jakoby nakrčená a stoupá až k zádi. Uvnitř je nejvíc patrná podoba s výchozí Fiestou. Sedačky ale dobře drží, malý volant s tlustým věncem se drží dobře a všechny ovládací prvky jsou v dosahu.

Schválně mám uvedeno NAJETO 28500 páč až do faceliftu má Puma 5místný tachometr, který se po 100000 vynuluje. A na dveřích jsem našel samolepku ze servisu z roku 2001 se stavem 90 000km a tak nějak nevěřím, že by za 10 let najela 28000:-) Výpis z Cebie, který jsem si před koupí pořídil tomu taky napovídá.

Pod kapotou může být jeden ze tří benzínových motorů 1,4/66kW, 1,6/76kW nebo, jako u mě, 1,7/92kW řady zetec. Na tomhle motoru spolupracoval Ford s Yamahou a základ má stejný s 1,4. Při jízdě pomáhají technické vychytávky jako proměnlivé časování ventilů(zátah cca od 1600 ot./min.), údajně odspoda je důraz na kroutící moment a od 4000ot./min. na max.výkon; a systém omezení prokluzu kol. Puma stojí na upraveném podvozku z Fiesty, což ale není na závadu, protože Ford podvozky umí. Dobrým jízdním vlastnostem napomáhají nízká hmotnost, komunikativní řízení a kola v rozích karoserie. Obehraným nedostatkem jsou původní(tedy z Fiesty)zadní !bubnové! brzdy, které lákají k upgradu na kotouče.

Jelikož nejsem odborník, přijde mi zbytečné vše tady do podrobností rozepisovat. Pokud chcete bližší či přesnější parametry, doporučuji navštívit www.ford-puma.cz, kde se sdružují majitelé a majitelky těchto úžasných autíček.

PS: Pokud bude někdo tvrdit, že je to auto pro holky, ať se nejdřív sveze. Jeremy Clarkson je trošičku blázen ale auto roku 1997 v Top Gearu není Puma pro nic za nic. Na wikipedii v tématu Top Gear jsou pro srovnání novější vítězové této ankety.
Pokud někoho zajímá spolehlivost, Puma obsadila 18. místo v žebříčku 100 aut, se kterými jsou majitelé v Británii nejspokojenější.

Brzy doplním další zkušenosti a objevy...

Silné stránky

zátah motoru, řízení, výbava, poměr cena/zábava/spotřeba, na svou třídu solidní zavazadlový prostor a možnost jednoduchého sklopení opěradla zadních sedaček.

Slabé stránky

jízdní vlastnosti na našich silnicích - občas trochu odskakuje, výhled z vozu, některé části interiéru nejsou moc dobře upevněny ( ovl. zrcátek a okýnek na dveřích), nedostupné některé neorig. díly(světla,...)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

pár věcí se musí doladit, běžnému ježdění do práce to nepřekáží. Zatím žádná složitá závada.
celkem dobře dostupné ND

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Pumičku jsem koupil od soukromého majitele,byla spokojenost s ochotou a rychlostí prodeje, zdá se že nic nezatajoval a staral se o ni. Informace o autě jsem získal na internetu a od majitelů.

Edit: až chvíli po koupi jsem zjistil, že je hnutá přední náprava, takže se mi mírně sjíždí pneu a auto při brždění trošku kope do volantu.. příště budu opatrnější. Oprava tohoto je dost složitá a tudíž drahá.
Dost těhle aut dostalo pěkně zabrat takže se vyplatí si počkat a pečlivě vybírat

 

Novinky v recenzi

30.8.2012 19:53

zkušenosti po roce a půl

Autíčko pořád jezdí, nedávno proběhla údržba - nová spojka. Spotřeba podle mého měření z tankování cca 7l/100km, nejezdím jako drak, i když občas si užívám skvělou dynamiku auta.
Do zimy chci stihnout dát opravit zadní lemy, mírně kvetou jak je u těchto aut bohužel zvykem.

1.7.2012 07:32

roční zkušenost

Pumička stále jezdí:-)
provedené opravy od koupi:
brzdové destičky, výměna oleje v motoru a převodovce, oprava těsnění motoru+svíčky
nové letní pneu a vyrovnání disků

průměrná spotřeba: 7l/100km

19.3.2012 12:39

novinky

Nic se tunit nebude, Puma byla bouraná trochu víc, než sem původně myslel, takže bude jen provozní údržba odpovídající věku a stavu auta a šetření na něco většího. Bohužel s jídlem roste chuť, auto je jízdně a po stránce agility skvělé.
Ted na jaře ještě jezdím se zimními 14" koly a jízda je trochu příjemnější na delší cesty.

Adepty na nového mazlíka jsou Focus,Nissan Primera nebo Mazda 323

19.5.2011 22:39

první úpravy

Začal jsem z předních mřížek odstraňovat lepicí pásku, imitující chrom či co. Moc to tedy nejde, dost se trhá. Ale zblízka to vypadalo dost blbě, radši tam budu mít origo černý plast.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Ford Puma 1,7

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Ford Puma



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

uvidíme po pár měsících, při koupi puma měla malý mouchy

praktičnost
8

tažný zařízení nemam... Místa vepředu dost, vzadu nouzovka, kufr srovnatelný třeba s Fabií, jen horší přístup. Snadno lze sklopit zadní sedačky.

prostornost
6

vezl jsem vzadu babičku a moc si to vychvalovala:-) taky je o 2 hlavy menší než já, vpředu dobrý ve všech směrech.

jízdní vlastnosti
9

sportovní podvozek je znát, je tvrdší takže větší kola v nejbližší době dávat nebudu. Originální vrtulky tomu autu moc sluší. Odezva skvělá a reakce volantu přesné.

jízdní komfort
7

Na dobrým asfaltu a v zatáčkách drží super, na horších silnicích trochu neklidné auto.

provozní náklady
10

na ten výkon to žere skoro jako naše felicie, ale ujede jí po pár metrech

náhradní díly
9

www.ford-puma.cz = díly, rady názory, srazy

výkon motoru
10

ten zátah a zvuk se dá užívat každý den, dobré na předjíždění. jako asi většina majitelů bych ocenil 6. rychlostní stupeň

spotřeba
8

ujeto cca 300 km tak se uvidí, moc na to nešlapu takže se vejdu do 7,5 litrů.

hlučnost motoru
10

oproti bývalé felicii luxusní, a když je slyšet tak to zní úžasně. Od rychlosti 110-120 km/h vyšší, ale to už točí přes 3500 ot./min.

kvalita sedadel
8

skvěle podrží, ale na dlouhé cestování to není. u řidiče el. výškově stavitelná

brzdy
7

menší slabina těchto aut, na okruhy to neni. Vepředu kotouče, vzadu bubny

zavazadlový prostor
8

na nákup akorát a sedačky se jednoduše dají sklopit. vešly se mi tam 3 zimní kola a 4. za přední sedačky


Více o modeluFord Puma
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 






Blesk.cz

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou mzdu se soudila dva roky

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou…

Zaměstnavatelé při ukončení pracovního poměru ve zkušební době často nevyplácejí odpracovaný čas. Takovou…

Matka (†39) a dcera (†8) zemřely během pár chvil při dvou odlišných nehodách na stejné silnici

Matka (†39) a dcera (†8) zemřely během pár chvil při…

Byl to nezvratný osud. Během pár okamžiků vyhasly na stejné silnici v Alabamě životy Julie Yates Patterson (†39)…

 

iSport.cz

Sivok: San Marino? Jako když hrajete s týmem české ligy proti divizi

Sivok: San Marino? Jako když hrajete s týmem české…

Přestože české fotbalisty čeká v neděli v kvalifikaci mistrovství světa žebříčkově nejslabší evropský celek,…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Cenu Thálie za celoživotní mistrovství v činohře získala herečka Alena Vránová

Cenu Thálie za celoživotní mistrovství v činohře…

Herečka Alena Vránová převzala dnes večer v Praze za dlouhotrvajícího potlesku zaplněného hlediště české první…

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…