Recenze

jean la cuisse (muž 43 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Toyota Camry GLi

9.79 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Camry, foto 1 Toyota Camry, foto 2 Toyota Camry, foto 3 Toyota Camry, foto 4 Toyota Camry, foto 5 Toyota Camry, foto 6 Toyota Camry, foto 7 Toyota Camry, foto 8
Toyota Camry, foto 9 Toyota Camry, foto 10 Toyota Camry, foto 11 Toyota Camry, foto 12 Toyota Camry, foto 13 Toyota Camry, foto 14 Toyota Camry, foto 15 Toyota Camry, foto 16 Toyota Camry, foto 17 Toyota Camry, foto 18 Toyota Camry, foto 19 Toyota Camry, foto 20 Toyota Camry, foto 21 Toyota Camry, foto 22 Toyota Camry, foto 23 Toyota Camry, foto 24 Toyota Camry, foto 25 Toyota Camry, foto 26 Toyota Camry, foto 27 Toyota Camry, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta Karel Rok výroby 1984 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 161 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Tohle je moje první recenze, takže uvidíme jak to dopadne. Postupem času budu přidávat další auta, který jsem měl tu čest kočírovat.
Takže jedná se o auto mého kamaráda,(ale protože jsem měl též možnost Karla řídit), napíšu o něm pár řádek a navíc se jedná o vozítko, kterých po ČR moc nejezdí nebo teda aspoň já jsem jich tady moc neviděl.
Toyta Camry GLi alias Karel je vyrobenej jako liftback a vybavenej benzinovým dvoulitrem s vícebodovým elektronickým vstřikováním paliva a to se psal rok 1984! a jak už zde bylo snad tisíckrát napsaný, u nás by tohle auto musela bejt v záplavě škodovek a žigulíků skutečná bomba a to se hned dostanu k výbavě, která obsahuje např. okna v elektrice včetně střešního, centralní zamykání na klíč, posilovač řízení, otáčkoměr, petistupňová převodovka, výškově nastavitelný sedadla s bederní opěrkou, akorát teda nějak nechápu proč nejsou v el. i zrcátka..?? Takovou zvláštností jsou dva indikátory umístěné v poli otáčkoměru, zelený ECONO a oranžový POWER značící styl jízdy. Je vidět, že tohle auto dělali japonci. Vše je jednoduché a promyšlené do detailu jako např. pracoviště řidiče, který má kolem sebe optimálně rozvržené ovladače a nikam se nemusí zbytečně natahovat. Sedí se vzpřímeně, sedačky tak trochu připomínají křesla, kolem sebe máte spoustu místa, hlavně vzadu, ale to není vzhledem k rozměrům auta asi nic neobvyklého. Zpracování muselo být na svoji dobu příkladné, i když z fotek je vidět, že zub času hlodal, vše je stále funkční.

Teď něco k motoru a převodovce.
Jak již bylo řečeno, jde o benzinový čtyřválec označený 2S-E
objem - 1995cm
vrtání x zdvih - 84 x 89.9mm
výkon/otáčky - 74kw/5400min
kroutící moment/otáčky - 161Nm/4000min
EFI - electronic fuel injection
5ti stupňová převodovka se zpátečkou doprava a dozadu
Motor má dlouhozdvihovou(nadčtvercovou) charakteristikou, takže nejvíce síly má v malých a středních otáčkách ve kterých se cítí nejlepé, další vytáčení je zbytečné, pak už se toho stejně moc neděje a motor je hlučný a hodí se tedy k charakteru vozidla, které je určeno na zdolávání dlouhých vzdáleností. A musím řici, že to se tvůrcům povedlo na jedničku. S Karlem se několikrát jelo přes půl republiky v plném obsazení a bez problému, nikde nás totiž nenechal a dojel tam kam měl. Toyota no. Řazení i po tolika letech celkem bez problému akorát jednička občas zazlobila a musela se řadit nadvakrát. Spotřeba závislá na stylu jízdy a obsazení.

Jízdní vlastnosti asi nemá moc smysl komentovat, ale nato že jde o 25 let starý auto, tak docela vklidexu. Odpružení spíš měkčí a i ve vyšších rychlostech kolem 140-150km/h stabilní.
Ve předu nejspíš McPhersony a dutý kotouče, vzadu něco ve stylu předchůdce víceprvkové nápravy s příčnýma, podelnýma ramenama a bubny. Na ABS ještě bylo trochu brzo, ale třeba Ford Scorpio první generace vyráběné od roku 1985, už mělo ABS ve všech verzích standartně a proto se stalo autem roku 86.

Něco z historie.
Toyota Camry(Vista) první generace se vyráběla v letech 1982-86 buď jako sedan označený V10 nebo jako liftback SV11 s motory o objemu 1.8(1S) karburátor, 2.0(2S-E) EFI, a turbodiesel 1.8(1C-T). Převodovka byla na výběr 5ti stupňová manuální nebo 4 stupňová automatická. Více informací se dá sehnat na Wikipedii.

Silné stránky

- silný motor
- prostornost a pohodlí
- na svou dobu výbava
- promyšlená konstrukce

Slabé stránky

Karel je v současné době nepojízdnej(asi zadřenej motor), takže kdyby jste věděli o někom kdo by měl o auto zájem třeba na náhradní díly tak dejte vědět na gimli.gimli@centrum.cz, protože zbytečně hnije na parkovišti a přitom by se dal ještě využít.

 


Další vozy značky Toyota



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Karla nejvíc řídil jeho majitel, já a pár dalších lidí a nikde nikoho nenechal..zvladl v pohodě cestu z Brna do Říma a zpět..je to prostě Toyota..

praktičnost
10
prostornost
10

..spousta místa pro pasažéry a spousta místa pro jejich věci..

jízdní vlastnosti
9

..i ve vyšších rychlostech stabilní, hlavně na dálnici až jsem někdy koukal jak to auto jede..

jízdní komfort
9

..super!

provozní náklady
9

..malé..do auta se až na pár oprav lil jen benzín..

výkon motoru
9

..na velikost auto celkem v pohodě..

spotřeba
8

..podle stylu jízdy a obsazenosti auta..

hlučnost motoru
8

..hlavně ve vyšších otáčkách..

kvalita sedadel
9

..spíš křesla než sedadla..řidičovo už trochu prosezené..

brzdy
9

..brzdy brzdily:)

zavazadlový prostor
10

..velký!..po sklopení sedaček se v Karlovi dalo i spát:D






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…