Ford S-Max (2011)
11.11.2011Výběr vozu: Nad koupi nového auta jsem začal uvažovat koncem minulého roku, přestože dosavadní Fiat Stilo 1,9 JTD 103 kW Multiwagon mi věrně,…
Ford S-MAX (japa22)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
Bud 15.11.11 12:42
« Re: super
Aha, právě jsem se ptal proto, že když jsem jel z Vyškova na Brno po těch panelech u Brna v pravém pruhu, tak jsem musel zpomalit - pod 120, protože jsem měl nějaký subjektivní pocit, že ten "zadek", jakoby se tlačil do prava, podobný pocit jsem měl pouze na uježděném sněhu. Jeli jsme taky jenom dva, dalo by se říct ve stejných místech, ale opačně, tak jsem na to reagoval :-) . Jinak kolega Ronault, který tam jezdí často, píše, že je třeba jet v levém pruhu, ten je zřejmě lepší. -
japa22 13.11.11 08:45
« Re: Re: Re: Re: super
Ještě k té zadní nápravě, pozoroval jsem to jen na nekvalitním povrchu v rychlosti nad 120 km/h. Zadní část auta má příčný výkyv (do stran), naprosto zřetelně pozorovatelný, přičemž auto jede rovně, takže náprava přesně drží stopu, ale "hýbe" se karoserie v uložení.
Ale podotýkam, auto nebylo vůbec zatížené, jel jsem v něm jen já a spolujezdec, který rovněž cítil "gumové chování" zadní části. -
Bud 12.11.11 23:40
« Re: Re: Re: super
Mně na Focusu ty pruhy topení vůbec nevadí, je pravda, že je někdy vidím, ale jen pokud to chci vidět, jinak ne. A dokázal bys (japa22) trochu polopatičtěji popsat, jak se to auto chová? Píšeš, že se ti zdá jakoby zadní náprava měnila jízdní stopu. Máš na mysli na obě strany? Nebo se tak spíš jenom tlačí na jednu stranu? Dík, za případnou odpověď. -
Bully_ 12.11.11 22:21
« Re: Re: super
Turboefektu muze byt nekolik, ted jste jmenovali jenom jeden z nich co se nazyva turbo lag (prodleva odezvy motoru po seslapnuti plynu).
Jinak se mi to zda jako objektivne napsana recenze, i kdyz s S-Maxem zkusenost nemam. Ty zilky vyhrivani celniho skla me iritovaly i u Fiesty co jsem ji mel jednou z pujcovny, a to nejvic pri uplne obycejne jizde potme. Trosku traktorovy projev turbodieselu od Forda znam jak z te Fiesty, tak i z nekolika generaci (i te nejnovejsi) Fordu Mondeo. Rozdil mezi ocekavanim a skutecnou dynamikou auta s motorem o sile 163k je normalni, je to dan za vysokou hmotnost, DPF a u S-Maxe i za aerodynamiku.
Poznatek o rozvlneni zadi auta uz pri rychlosti 150 km/h me (vseobecne u Fordu) docela prekvapuje.
Edit- jeste k tomu auto r. 2004 a 2007 >:D Mne se zase koukam podarilo mit zaroven 2 auta r.v. 2007 (navic stejne znacky)- jedno s motorem roku 2004 a druhe hodnocene jako Hot-Hatch r.2007- hodnoceni magazinu Top Gear. Taky proc by ne, vzdycky nekomu nejakou tu cenu dat musi :-) -
dislike 12.11.11 18:30
« sterace
ahoj, gratuluju k peknymu autu..
ad sterace - do 'servisni polohy' se davaji tak, ze vypnes motor a das packu steracu jednou dolu :-) a mely by zustat na 'puli cesty', tj tak, ze se pod ne dostanes a muzes i vymenit ramena.
co se spotreby tyce - myslim, ze pod sedm litru se nedostanes, mam ted najeto 28000km za deset mesicu, a jsem porad pres 7l.. pokud se budu courat mezimesto, predpisove, tak pojedu za 4.4, ale jinak to je bida.
co se skla tyce - pockej, az bude zima, to budes jeste rad, ja jsem si zvyknul hodne rychle, a nakonec i v noci se na to zvykne, zas takova hruza to neni - kazdopadne skrabani skla neznam, a hodne mi to vyhovuje :-)
pokud se nepletu, cidlo nasavanyho vzduchu byla priplatkova vybava, ale zase se to tlouklo s necim jinym (tusim chlazena prihradka u spolujezdce)..
jinak konecne nekdo, kdo ma stejny motor jako ja - mohu-li, zkus prosim jet 2500ot aspon pres 80km/h (trojka, ctyrka), v zatahu.. docela by me zajimalo, zda ti to taky duni, jako me :-( ... dekuju -
japa22 12.11.11 09:04
« Re: Pěkná recenze
Díky za slova chvály. :-)
Z filtru pevných částic také nejsem nadšený, ale můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom polemizovat, ale to je tak všechno, co stím můžeme dělat. :-) Holt EURO 5.
Displej Convers+ se mi také vzhledově líbí, ale proč se proboha po nastartování musím pořád dívat na přiblblou anténu a duplicitní zobrazování funkcí rádia - a když chci nějakou užitečnější informaci - třeba teplotu motoru, tak musím 12 x cvaknout. -
-
japa22 12.11.11 08:31
« Re: super
Díky za první komentář. :-)
Mě se zase ty chromované doplňky líbí, před faceliftem to byla taková tuctová šedá myška. :-)
Jinak s tím turboefektem mi křivdíš, vím co to je, jen jsem se ne zcela jasně technicky vyjádřil. Turboefekt je prodleva mezi okamžikem, kdy sešlápneme plynový pedál a okamžikem, kdy pocítíme zátah turbodmychadla.
Ale u toho S-maxe mi ten strmější výkonový nárust kolem 2 tis. otáček zkrátka chybí. :-) -
Pincek 12.11.11 00:45
« Pěkná recenze
Ahoj, musím Ti vážně pochválit recenzi! Na to, že máš auto poměrně krátkou dobu, tak jsi o něm dokázal napsat možná víc, než ostaní za celej rok! Fordy mám rád a první auto byl escort, proto i s toho pohledu ti výběr auta chválím. Motor si myslím se ještě zvedne a spotřeba taky klesne, ikdyž... nemám rád ty filtry pevných částic, může to znít jako kravina,ale myslím, že jsou k ničemu! sice to něco pochytá,ale je to zátka. Auto žere zase víc než dby tam nebyl a mín jede,ale nejsem odborník. I to mě trošku odradilo při výběru auta ( strašně jsem chtěl focusa 2,ale nevyšlo to) Prostě jakože ekologie, proto nové motory nikdy nebudou tak úsporné, jako by třeba být mohly. Moc se mě líbí display mezi otáčkoměrem a rychloměrem, ty na něho ale spíše nadáváš? Celkově je auto vážně povedené a krásné. Na delší cestování určitě moc fajn společník. Ten víceprvek vzadu je krásná věc,ale na krásné, nebo alespon normální cesty. Já myslím, žes to vystihl naprosto přesně, ono to umí filtrovat nárazy tak na 100 metrech zasebou,ale ta cesta co popisuješ má tak 2 kilomnetry a víc, to ta náprava prostě nedá a rozhýbe se. Mají to tak všechny auta z výjimkou těch, co mají vzduchovej podvozek,ale ten je jiná liga, jak finančně, tak technicky. Přeju Ti at ti slouží a at nám recenzi ještě postupně doplníš. Díky za ni! -
wikinko 11.11.11 21:15
« super
super auto, akurat mne sa zda po facelifte trochu precackane a prechromovane, a paci sa mi ze si aj pekne ponenoval slabe stranky, bodaj by to tu takto robil kazdy, recenzie by stali za viac. akurat nevies co je turboefekt, ak by si vedel tak by ti asi nechybal :-) ale aj 99 percent motonovinarov si mysli ze turboefekt je to zname zatlacenie do sedadla, tak nevadi :-)