Recenze

10 Majitel

Renault Clio Grandtour Advantage 0,9 TCe

9,19 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8 Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Clio Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:14000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 898 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 140 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 443 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,7

Popis vozu

Auto jsme kupovali z důvodu nedostatečné velikosti staré Fabie II. Jedná se o Clio Grandtour Advantage 0.9 TCe modelový rok 2017. Výběr motoru byl po předváděcí jízdě se základní 1.2 16V jasný. DCi vycházelo zbytečně draho a do města nemá moc smysl. 1.2 TCe už musí být ve výbavě LIMITED a příplatek dalších 30 000 Kč za motor. To už by asi bylo lepší koupit Megane Grandtour v základu. Ale na auto jsem měl rozpočet okolo 300 000 Kč a tak padla volba na 0,9 TCe, které mě docela překvapilo už při testovací jízdě.

Srovnání s Fabií III
Mohu Clio srovnat se služební Fabií Combi III 1.2 TSI 66 kw. Designově se mi Clio líbí daleko více. Motory jsou výkonově celkem podobné. TSI je kultivovanější, hlavně po studeném startu. Ale to lze předpokládat, když je to čtyřválec vs tříválec.
Co se týče spotřeby, tak TSI má okolo 6.5 l/100 km, TCe zatím jezdím za 5,7 l/100 km .

Jízdní vlastnosti
Clio má opravdu výborný podvozek. I při vysokých rychlostech na dálnici auto drží stabilně stopu a boční vítr mu také nedělá problém. Ve městě je podvozek trošku tužší, takže to není úplně nejkomfortnější, ale nic tragického to není. Posilovač s variabilním účinkem je také velice příjemný, krásně tuhý při vyšších rychlostech a zároveň velice příjemný při parkování.
Clio sice nemá vypínatelné ASR/ESP, ale myslím si, že je velice dobře nastaveno.
Výjezd do kopce k chatě zvládá bez problému jak v hlubokém sněhu, tak i když je tam led. Práce systému je skoro neznatelná.

Motor
Jedná se o tříválcový přeplňovaný motor o objemu 898 cm3. Výkon 66 kw, točivý moment 140 Nm. Při funkci overboost povyskočí výkon na 70 kw a točivý moment na 150 Nm. Je celkem pružný a ani dálniční stoupání mu při plném zatížení nedělá problém. Spotřeba na dálnici je okolo 7 l při rychlosti 130-140 km/h.
Město když se snažím jezdím za 5,5l, když ne tak do 6,5l. Mimo město se dá jezdit okolo 4,5l. Cesta do Chorvatska při 2 dospělých a jednom dítěti + plný kufr 5,8l/100km. Motor je dobře odhlučněný, takže posádku neotravuje, přehluší ho hluk od pneumatik a zrcátek. Rozjezd vyžaduje o něco vyšší otáčky než TSI, ale není to nic hrozného.

Vnitřní prostor
Clio je o cca 10 cm širší než Fabia II. Takže na zadních sedačkách je to docela znát. I při osazení dětské sedačky se tam vejdou dva dospělí, není to na dlouhé cesty, ale ve Fabii to bylo nemožné. Vepředu je místa dost. Jen trošku překáží středový panel kolenu řidiče. Zavazadlový prostor má sice jen 443l, ale je celkem široký a o cca 10 cm kratší než ve Fabii Combi III. Ve výšce roletky už ale jsou oba kufry stejně dlouhé. Hloubka kufru je také velice podobná. Clio má mezipodlahu, která vyrovnává shod po sklopení sedadel. Pokud jí nepotřebujete, složíte jí a dáte za zadní sedačky, takže nikde nepřekáží. Velice dobrá věc.

Silné stránky

-Velký kufr - litrově menší než Fabia Combi III, ale litry nejsou všechno, fabia má úzký kufr a hlavně do toho počítají i prostor pro rezervu
-Slušná základní výbava
-Motor - živý a celkem dobře táhne i do kopců
-Pohodlné sedačky
-Jízdní vlastnosti - perfektní podovozek, s Fabií se nedá srovnat

Slabé stránky

-Špatný výhled dozadu
-Malý vstupní otvor do zavazadlového prostoru
-Studený motor škube při jízdě, než se trošku zahřeje
-Rezerva na spodku auta - podle mě do 2 let bude totálně zrezlý disk a stejně musíte vyndat celý kufr, protože páčka na odjištění je uprostřed kufru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchy žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce Pyramida Průhonice. Dostal jsem u nich slevu 70 000 kč.

Úpravy na voze

-zadní lampičky pro cestující
-LED osvětlení prostoru pro nohy vpředu a vzadu
-chromové prahy
-zadní lapače nečistot
-parkovací kamera
-zadní parkovací senzory

 

Novinky v recenzi

12.1.2019 20:08

12.1.2019 20:08

Dva roky provozu

Tak už máme doma Clio dva roky.
Auto má najeto 28 000 km. Zatím bez jediné závady.
Dlouhodobá spotřeba se ustálila na hodnotě 5,6l/100km (50%město, 30%okresky, 20%dálnice).
Motor se po zajetí podstatně ztišil, má hladší chod a nemá skoro žádné vibrace ani na volnoběh. Výkon je dostatečný i na svižnější jízdu.

8.1.2018 08:42

První roční prohlídka

Najeto 14 205 km a první servisní prohlídka. Vyměněn pylový filtr + kontrola celého vozu. Cena 1 500 Kč. Zatím bez závad.
Olej sem si měnil sám po půl roce při 7 000 Km.


Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
8

Více o modeluRenault Clio X98 (od 2012)
Renault Clio R.S.18 – Inspirováno ve Formuli 1 Renault Clio R.S.18 – Inspirováno ve Formuli 1

Renault Clio 4. generace stárne. A platí to také…

Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné…

 





Blesk.cz

Lenovo má novou řadu rodinných tabletů s Androidem. Výhodou je hlavně cena

Lenovo má novou řadu rodinných tabletů s Androidem.…

Lenovo na konci loňského roku obnovilo tabletové portfolio. Do nabídky na našem trhu se dostala trojice cenově…

Chcete miminko? Jak má podle vědců vypadat sex, se kterým se to podaří?

Chcete miminko? Jak má podle vědců vypadat sex, se…

Podle aktuálních statistik se dnes s problémy s početím potýká zhruba šestina párů. Příčin je mnoho, od různých…

 

iSport.cz

Kolouch: Na Dolíka bych věděl, co udělám. Výsledek přebíjí nadšení

Kolouch: Na Dolíka bych věděl, co udělám. Výsledek…

Poprvé přijel do vítkovické Ostravar Areny v dresu soupeře. Proti rodnému klubu se chtěl ukázat, což se mu…

Výluka v NHL? V Hradci se připravují. Plácli jsme si s Hertlem, říká Bednář

Výluka v NHL? V Hradci se připravují. Plácli jsme si…

V NHL mezi hráči jde o hodně diskutované téma, byť sezona je v plném běhu. Ovšem už ta příští (2019/20) může být…

 

Reflex.cz

Francouzské žluté vesty mají zvláštního nepřítele: Poškodily 60 % kamer na měření rychlosti

Francouzské žluté vesty mají zvláštního nepřítele:…

Když byla v minulém roce na mnoha silnicích ve Francii snížena povolená rychlost z 90 na 80 kilometrů v hodině,…

Špionážní seriál Bez vědomí na pozadí československých socialistických osmdesátých let

Špionážní seriál Bez vědomí na pozadí…

Ve špionážním seriálu Bez vědomí, které se odehrává v 80. letech v Praze, si zahrají Hattie Morahanová (Kráska a…