Přezdívka auta Felina Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:152000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,5
Jelikož tohle auto je všem známé tak budu popisovat svoje dojmy z "mého" prvního auta. Ono je vlastně táty, ale po půl roce ježdění pod dohledem jsem ho začal používat převážně já na dopravu do školy a výlety s přítelkyní. Felina je přestavěná na LPG takže provoz je vcelku levný. No vcelku protože průměrnou spotřebu mám 10l. To je zapříčiněné tím, že při cestě do školy v Chrudimi i v Pardubicích popojíždím v koloně. Jináč není problém jet 7-8l na LPG. Díky dotažení z Německa má 2 airbagy, ABS a dlouho byla servisovaná v autorizovaném servise.
Výbava:
2x airbag
ABS
Posilovač řízení
Elektrické zrcátka
Palubní počítač (přidán dodatečně po koupi)
Dojem:
Výkon motoru není nijak oslňující, oproti oktávce 1,6 55kW, která je podstatně těžší auto líp rozhodně nejede. Docela mi vadí hlavně airodynamická hlučnost od 95km/h a trochu odhlučnění motoru. Jako hodně velkej problém bych viděl měkký podvozek, díky tomu se auto hodně naklání.
Úpravy:
Hned po koupi, táta nechal namontovat LPG a za nedlouho potom vyvařit zadní lemy. V autě jsem vyměnil repráky v předu a přidal do zadního plata v kufru. Dále jsem k nim vyměnil kompletní kabeláž a rádio. K radiu je připojené bluetooth handfree, aby mohl volat poslouchat muziku přez rádio. Do budoucna je v plánu vyměnit mechanický stahovačky za elektrický. Zadní díl výfuku jsem vyměnil za originální tuningový, takže krásně bublá.
Poruchy:
Při návratu z jednoho výletu na mě zničeho nic začla svítit kontrolka dobíjení, ABS a airbagu. To mě docela vylekalo, zastavil jsem na benzince a zavolal tátovi. Ten mě potvrdil v tom, že nejspíš odešlo dobíjení, ale mám s tím normálně dojet. Tak jsem koupil relé, bylo to OK, ale při cestě z Pce se opět rozsvítili kontrolky. Takže jsme museli vyměnit celej altík. To byla za mého ježdění jediná závada. Když s ní jezdil ještě táta, tak odešlo čerpadlo, řídící jednotka a těsnění pod hlavou. Krom těchto věcí jezdí bez závad.
Pokusím se ještě dopsat nějaké info a budu postupně doplňovat fotky a pokusím se o video s brumlajícím výfukem
Dopsal jsem nějaké další věci (spíše doplnění info, proto jsem dopsal do původního textu) a foto se odkládá nejspíš na zítřek z důvodu počasí.
Spotřeba
Spolehlivost
Koroze (lemy jsou už vyvařené)
Výkon motoru
Měkký podvozek
Vadná řídící jednotka (používáním cyklovače)
Palivové čerpadlo
Alternátor
Špatné těsnění pod hlavou
Foto, hodnocení a plány
Tak jsem konečně nahrál další fotky :) Bohužel mi zase reznou prahy a lemy, ikdyž se nechávaly vyvařit, ale už to nějaká doba bude... Auto je od listopadu přezuté, ale obě sady gum mám na stejných discích :) , jen jsem změnil pokličky, protože jsme jednu ztratil :(
Taky jsem upravil hodnocení, protože bylo ještě z doby, kdy jsem byl nadšený a nebral vše realisticky. Trochu jsem ho zhoršil, teď by mělo být objektivnější, ale felínku mám pořád moc rád :) Je to spolehlivý auto, co je pořád pěkný, akorát mě na delších trasách bolí záda ze sedaček :-/ (tlačí mě bederka)
Elektrické okna pořád nemám (respektive mám jen jedno) a asi ani nebudou (aspoň pro zatím)... Nechci ty klasický co se lámou a přez zimu stejně větrat nebudu :D S tím souvisí, že si nemůžu vynachválit jak felina krásně a rychle topí :) U známýho jsem viděl sedačky s integrovanou opěrkou a údajně by měli bejt metalexácký, tak je zkouknu a případně namontuju :) Snad budou mít lepší boční vedení a budou pohodlnější (hlavně lepší, nejlíp nastavitelná bederka)
A poslední věc v mojí aktualizaci je přidána fotky mojí nový druhý lásky, co jsem si v létě pořídíl, abych se napařil v autě :) S motorkou to byla zajímavá story, ale ta bude časem na motorkářích.cz ;)
Nový motor a spotřeba
V letě konečně dopadla výměna motoru za stejnou 1.3 MPi 50kW, ale s nájezdem okolo 60 tis. km. Původní motor byl utahaný a nový táhne znatelně líp (frajer s golfem TDI docela koukal :D ). Díky tomu mám větší radost z ježdění. Nyní jezdím do školy z Chrudimi do Vysokého Mýta a spotřeba citelně spadla na cca 8 L/100km na LPG. Do Pardubic jsem díky popojíždění jezdil 10-11 L/100km. Na autě jsem musel nechat vyměnit vstřiky, které byly přicpané kvůli využívaní pouze na starty motoru. Zároveň byla vyměněná i ŘJ. Studený motor škubal a nechtěl do otáček. Nyní mně čeká oprava lemů, které začínají reznout a do budoucna výměna předních blatníků, které jsou už celkem sežrané. Chtěl bych felinu vytáhnout na výlet do přírody, kde bych ji nafotil, abych konečně dodal fotky. Ve městě u domu to není ono...
Spotřeba, motor a cesta do Brna
Začnu nejdříve cestou do Brna. Konečně jsem osobně odřídil cestu z Chrudimi do Brna na motosalon, jeli jsme ve dvou po okreskách. Snažil jsem se držet rychlost kolem 100km/h a výsledná spotřeba cca 10l/100km. Měl jsem strach z pohodlí na delší vzdálenost, nebyla to Audi A6, ale nečekal jsem zázraky.
Po cestě motor ožil, jezdil jsem s ním jen couračky okolo Chrudimi do 30km a delší trasa "rychlejším" tempem mu určitě prospěla :) Před týdnem jsem měnil olej, který motor ztišil :) Pokud to dopadne, tak v blízké době vyměním motor s menším nájezdem asi kolem 50 000 km. V recenzi jsem měl uveden výkon 40kW, který jsem změnil na 50kW z důvodu, že auto je postavený na papírech slabší verze a vyšší výkon jsem netušil.
Venku začíná být hezký počasí tak se pokusím v blízké době doplnit foto
Škoda Felicia (1999)
Majitel: Aspire
Přidáno: 3.1.2010
392
10 Majitel 9,90 Uživatelé
Škoda Felicia (1997)
Majitel: tomasino
Přidáno: 22.11.2009
15
9 Majitel 9,90 Uživatelé
Škoda Felicia (1998)
Majitel: georgerob
Přidáno: 26.5.2009
43
9 Majitel 9,89 Uživatelé
Škoda Felicia (1996)
Majitel: ThomasHK
Přidáno: 31.1.2010
35
9 Majitel 9,88 Uživatelé
Škoda Felicia (1996)
Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.10.2009
31
8 Majitel 9,87 Uživatelé
Pár poruch se našlo, ale nic strašnýho
praktičnostOdkládacích míst spousta, teda díky loketní opěrce, kastlíků pod palubkou a dveřním kastlíkům
prostornostJsem malého vzrůstu takže pro mě místa vepředu dostatek a vzadu je to ideál pro dva, tři se mačkají. Pokud nesedí vepředu vyloženě velkej, vzadu je na nohy dostatečný prostor
jízdní vlastnostiI při klidnější jízdě dost měkký podvozek a při svižnějším průjezdu zatáčkou nemám 100% jistotu
jízdní komfortNa krátké vzdálenosti bez problému, ale na delších trasách mě bolí záda díky nenastavitelné bederce
provozní nákladySkoro nulové
náhradní dílyVětšina bez problémů k sehnání ať originál nebo repliky a nebo i použité za málo peněz
výkon motoruTen je pro dva lidi ještě dostačující, ale mohl by být větší. Pro 4 už je to utrpení
spotřebaSpotřeba na LPG je vyšší zejména po městě, ale kompenzuje to cena LPG
hlučnost motoruVe vyšších otáčkách je to až nepříjemné
kvalita sedadelNejsou měkká ani tvrdá a boční vedení tam spíš není než je...
brzdyNejsou žádný zázrak, několikrát jsem měl co dělat, abych zastavil...
zavazadlový prostorJe to hatch, takže kufr menší (zvykl jsem si na oktávku :D ), ale pro potřeby dvou - tří lidí stačí.
Před nedávnem zažil Tomáš Plekanec (36) v táhlé rozvodové válce s Lucií Vondráčkovou (38) malé vítězství. Po…
Apple dnes oznámil první krok, kterým chce zbořit bariéry mezi lékaři a pacienty.
Fotbalisté Slovanu Liberec navázali ve 22. kole FORTUNA:LIGY na první jarní utkání a přidali druhou domácí výhru…
V pondělí končí v NHL přestupní období. Favorité posilují a týmy na dně tabulky cílí na budoucnost. Které kluby…
Ekranoplán je stroj, který připomíná křížence mezi lodí a letadlem. Pohybuje se těsně nad vodní hladinou díky…
Navzdory snahám města (pozdě ale přece) i navzdory několika malým protestům pravděpodobně nic nezastaví…