Recenze

hobitt (muž ) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Renault Master L3H2 2.3 dCi 125 Furgon

7,33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Master, foto 1 Renault Master, foto 2 Renault Master, foto 3 Renault Master, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Frnda Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:72000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2299 výkon [kW]: 92 maximální rychlost [km/h]: 143 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 11

Popis vozu

Mou první recenzí tady bude recenze auta služebního, neboť v něm trávím nejvíce času.
Jak je vidět výše, je to užitkový Renault Master zatím poslední generace z roku 2015, který jsem v práci nafasoval už jako použitý. Zatím máme spolu odkrouceno necelých 30 tisíc kilometrů. V textu se neubráním srovnání s dalšími dodávkami, se kterými mám zkušenost (dost jsem toho najezdil se soudobým Peugeotem Boxer, Fordem Transit z roku 2013, něco i s Mercedesem Sprinter z roku 2008, který je pro mě prostě etalon.
Nyní ale k mé frndě – je to klasický furgon mající pod kapotou motor 2.3 dCi naladěný na 92 kW. Motor je veskrze příjemný, tak akorát silný, kultivovaný, bohužel ale taky dost hlučný – na odhlučnění se v této kategorii bohužel moc nehraje, v tomhle bylo zlaté plynové Ducato. Je zde krásně cítit nástup turba a auto dobře táhne, i když je naložené. Nicméně logicky při větším zápřahu je nutné si víc hrát s převodovkou, aby se zbytečně netrápil motor a tím pádem i řidič. Spotřebově se vyrovná konkurenci, ve městě, kdy se neustále popojíždí a startuje, jde spotřeba téměř k 12 litrům nafty, na delších trasách se člověk pohybuje kolem 9 – 10 litrů. Příjemným bonusem týkajícím se motoru je renaultí zvyk po nastartování ukazovat stav oleje, i když není dobré se na něj úplně spoléhat. Výhodou je určitě skvělá dostupnost všech doplňovacích otvorů pod kapotou, jakožto i poměrně snadná výměna žárovek (tady by se mohli konstruktéři od Peugeotu učit). Nevýhodou je, že zmíněné žárovky H7 v hlavních světlech na můj vkus nadměrně rády praskají.
Převodovka je klasický šestistupňový manuál. Řazení je na francouzské poměry přesné a dobré, kvalit Fordu a Mercedesu ale úplně nedosahuje. Líbí se mi příjemný tvar řadící páky, která zbytečně netlačí do ruky. Nicméně velmi otravným „moderním morem“ je ukazatel přeřazení, který se neustále objevuje v budících.

JÍZDA
Jízda s Masterem je na dodávku veskrze příjemná až na největší nevýhodu tohoto auta – k té se dostanu malinko později. Podvozek je naladěný poměrně měkce, takže to logicky není auto na vymetání zatáček, ale poměrně dobře filtruje nerovnosti a pokud si řidič neplete Mastera s Cliem Williams, bude spokojen.
Co je ale opravdovou kaňkou na jinak povedeném autě, je naprosto mizerný rejd. Když jsem s Masterem začínal jezdit, musel jsem si hodně zvykat, zvlášť po spoustě kilometrů v Boxeru, který je v tomto o notný kus dál. Snad se v Renaultu poučí a toto vylepší, protože jde o věc důležitou a dokáže šoféra otrávit každičký den.

NAKLÁDKA
Protože jde o pracovní auto, je důležité pohodlí nakládky. Tady je pár věcí, které mě osobně štvou, ale nejsou chybou Masteru jako takového, ale nešťastné konfigurace mého kusu. Výhodou jsou příkladně velké boční dveře, se kterými se dá lehce manipulovat, jen je velká škoda, že mají vespod gumový „zobák“, na který při nakládce zapomenete a zablokujete ho, dveře prostě neotevřete. Je to velká škoda, takhle se zbytečně ubírají cenné centimetry, zvlášť, když je Master docela malý.
No, není, ale když jsem nějakou dobu jezdil se Sprinterem a rozmazlil se interiérem a velkým prostorem na korbě, bylo těžké si zase na Mastera zvyknout. 
Další nevýhodou je chybějící podlážka, takže nemáte rovnou podlahu, což kolikrát komplikuje třeba posun materiálu po korbě nebo nakládku palet. Výhodou je sada několika ok na uchycení kurtů. A ještě jedna věc, co mi vadí, jsou zadní dveře otevíratelné jen do 180 stupňů, navíc s prostorově náročnou výklopnou pojistkou – opět zbytečně ubrané centimetry a člověk musí být při couvání s otevřenými dveřmi o hodně opatrnější.

INTERIÉR A VÝBAVA
Po usednutí do relativně měkké sedačky s vpravdě mizerným bočním vedením (zlatý Peugeot a hlavně Mercedes) se rozhlédneme po interiéru. První dojem je dobrý, všude je spousta odkládacích míst různých tvarů a velikostí. V tomto získává Renault jednoznačně plusové body. Potěší i přítomnost loketní opěrky, která je v ideální poloze, takže nevadí ani při řazení, osobně ji mám stále sklopenou.
Všemu vévodí velký tříramenný volant z ne úplně kvalitního plastu s ovládáním tempomatu a zbytečně velkým středem. Byl jsem poměrně nepříjemně překvapený, když už po 70 tisících kilometrech byl docela ošoupaný. Naopak ovládání tempomatu na volantu i rádia pod ním je velmi příjemné.
Přístrojovému štítu vévodí obří rychloměr, který je dobře přehledný a obsahuje v sobě většinu kontrolek, stejně tak displej palubního počítače. Ten se ovládá páčkou stěračů a umí vždy zobrazit pouze jednu informaci, ale jeho nabídka je poměrně slušná. Chybí mi ale třeba funkce Trip A a Trip B, v tomto zase vítězí Peugeot, Renault prostě už dnes v tomto působí zastarale. Příjemné je, že odchylka palubního počítače u spotřeby je minimální.
Sedačka řidiče je široce nastavitelná, volant pouze v jedné ose, ale i tak se dá poměrně jednoduše najít ideální poloha za volantem.
Multimediální systém umí vše potřebné, potěší přítomnost dvou USB vstupů, AUX vstup, stejně tak možnost propojení s telefonem pomocí Bluetooth. V tomto naprostá spokojenost.
Je tady ale pár maličkostí, které mi úplně nesedí. Maličkost, která s interiérem nesouvisí, ale působí nepatřičně, a sice nesklopný klíč. Je to opravdu otravné a v roce 2015 už je to opravdu mimo. Přímo v interiéru jsou dvě věci, které dokážou naštvat. Předně zapínání tempomatu a omezovače rychlosti u řadící páky, tedy mimo od zbytku ovládání, navíc tempomat funguje zřejmě podle okolního vzduchu, omezovač vždy. Tempomat musí člověk někdy pouštět klidně i na desátý pokus.
A poslední věc je naprosto nesmyslné umístění tlačítka varovných světel na stropě. To se Francouzům opravdu moc nepovedlo.
Nicméně když si člověk na tyto maličkosti zvykne, je mu v Masteru příjemně. Dobrý dojem umocňuje i výkonná klimatizace a topení. Byl jsem až překvapený, jak rychle dokáže Master topit.

ŽIVOT S MASTEREM
V autě stráví denně minimálně 9 hodin, je to můj druhý domov, proto už některé věci možná ani nevnímám. Hodně příjemné je to, že z Masteru máte ve srovnání s Boxerem pocit festovnosti –nic moc nevrže, karoserie taky nevydává pazvuky (to Peugeot už od novoty zněl jako že se v příští zatáčce rozpadne, zato takový pocit poctivosti jako Sprinter nenabídne ani Renault. I když, za ten cenový rozdíl mu to člověk odpustí). Nicméně nemile mě překvapilo, jak tenké plechy jsou na karoserii použity.
Hodně chytré a příjemné je umístění povinné výbavy pod sedačkou spolujezdce – vše je dobře přístupné, samozřejmě s výjimkou rezervního kola. To už raději vozím naložené na korbě.
Asi by to nebylo francouzské auto, kdyby občas nezlobilo – měnily se poddimenzované tlumiče (v rámci záruky), momentálně se ozývají pazvuky od řízení, odešel spínač brzdových světel. Nicméně nikde mě frnda nenechala, musím zaklepat na dřevo.
SHRNUTÍ
Renault Master je příjemný pracant pro každý den. Má několik chyb, ale v zásadě jde o dobré auto, dá se s ním rychle a příjemně sžít. Navíc nestojí ani velkou spoustu peněz a to co má dělat, delá docela dobře. Osobně s ním jezdím delší trasy raději, než se soukromou Fabií právě díky relativnímu pohodlí a tempomatu. Mastera můžu s klidným svědomím doporučit.

Fotky časem přibudou.

Silné stránky

Příjemný motor a převodovka
Odkládací plochy v interiéru
Výbava

Slabé stránky

Málo otevíratelné křídlovky s nesmyslnou pojistkou
Ergonomické nedodělky v interiéru
Mizerný rejd

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis zajišťuje mechanik "garážník." Nadstandardní služby a rychlost, není co vytknout.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v Renault Opportunity Brno-Líšeň. Víc ale nevím, dostal jsem ho až po čase...

 


Další vozy značky Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Není úplně ideální, naštěstí ale zatím odcházejí jen maličkosti.

praktičnost
9

Je to užitkové auto, takže praktické je. Jen opět pár menších chybiček, které zamrzí.

prostornost
8

V kabině není problém, nákladový prostor je ale bohužel malý.

jízdní vlastnosti
8

Na dodávku naprosto v pohodě.

jízdní komfort
7

Až na hluk motoru bez problému.

provozní náklady
8

Žádná hrůza, žádná výhra...

náhradní díly
4

Občas dlouhé dodací lhůty u Renaultu a nesmyslné ceny, občas překvapivý nedostatek dílů v druhovýrobě.

výkon motoru
7

Stačí i na stálou jízdu na dálnici, slabší bych nechtěl.

spotřeba
10

Zcela v pořádku v rámci konkurence.

hlučnost motoru
5

Nafta, no...ta tichá nebude nikdy.

kvalita sedadel
6

Mizerné boční vedení, ale jinak docela pohodlné.

brzdy
4

Při větším naložení krutě nestíhají.

zavazadlový prostor
8

V rámci verze OK.


Více o modeluRenault Master
Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor

Renault Scénic byl představen v říjnu minulého roku a…

Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné…

 





Blesk.cz

Hrůzná realita syrské války: Podvyživené nemluvně umíralo v bolestech, jídlo nemají statisíce lidí

Hrůzná realita syrské války: Podvyživené nemluvně…

Srdcervoucí fotografie vznikly na východním předměstí Damašku Ghúta. Snímky zachycují malou holčičku Seher…

Irská herečka (39) žaluje pražskou kliniku kvůli zpackané plastice: Chce 200 tisíc korun!

Irská herečka (39) žaluje pražskou kliniku kvůli…

Toužila po dokonalé tváři, skončila zohyzděná! Irská herečka Barbara Naughton (39) podala žalobu na jednu…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Kane před rekordním kotlem popravil Liverpool, Čech chyboval

SESTŘIHY: Kane před rekordním kotlem popravil…

Fotbalisté Manchesteru United poprvé v sezoně prohráli. V devátém kole anglické ligy podlehli 1:2 na hřišti…

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a tři hattricky

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a…

Jedenáct kol, jedenáct vítězství a 11 bodů náskok. Fotbalisté Plzně si připsali v HET lize další triumf, když…

 

Reflex.cz

Chovanec, Zaorálek, Valachová ani Dienstbier ČSSD nezachrání. Lovit by měla v odborářském revíru

Chovanec, Zaorálek, Valachová ani Dienstbier ČSSD…

Jde o zvláštní podobnost – jako by někdejší dvě hlavní, dominantní politické síly byly skutečně dvojčaty,…

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…