Diskuse

Škoda Octavia (2010)

30.1.2013

Počátkem roku 2010 jsem začal uvažovat o obměně mé letité Škodě Fabia 1,4MPi za novější model. Nenutily mě k tomu problémy se stávajícím vozem, Fabie…

 

Škoda Octavia (henstridge)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto zetr007

    zetr007 30.01.2013  17:03

    Octavia I Tour

    Ahoj,
    hezky věcně napsaná recenze :yes: . Plně s tebou souhlasim s cenovou politikou Škoda auto. Bohužel pokud je velká poptávka neni se ani co divit že jsou ceny dosti vysoké. Myslim že, ale dnes už je přeci jenom větší tlak na Škodovku aby si hodně rozmyslela cenu svojich aut, viz Rapid a jeho rychlé přecenění po úvodních přestřelených cenách. Je třeba ještě větší konkurence na Škodovku >:D .
    No dneska by sis za 300000 až 350000kč pořídil i VI golfa Variant s tim 1.6 TDI CR 77kw s nájezdem do 5000km (předváděčka) ve výbavě Higline nebo Comfort.
    Každopádně at ti auto dobře slouží!!!
    • 00 Reagovat !

      foto henstridge

      henstridge 30.01.2013  21:43

      « Re: Octavia I Tour

      Ahoj,
      tak Rapida už jsem si také prohlédl a nejenom z ceny (ta je podle mě úplně mimo) jsem byl hodně zklamán, zvenku (design) je to poměrně podvedené auto, ale uvnitř je to už podstatně horší, řekl bych taková větší Fabia, navíc použité materiály a výbava působí hodně lacině, ani se nedivím, že se téměř vůbec neprodává.
      Pokud bych si nové auto kupoval dnes, trochu bych si připlatil a zvolil nejspíš Peugeot 508, klidně i s benzínovým motorem 1,6THP, který se dnes už dají sehnat nové i pod 400 tisíc. „Pětsetosmička“ je nádherný auto, vůbec nechápu proč si jich prodává tak málo, má snad jedinou malou chybu, takovou praktickou „vychytávku“, není si totiž kam odložit kelímek (popř. flašku) s nápojem, ale jinak je úplně někde jinde než třeba dvojková Oktávka, tu trojkovou jsem zatím v reálu neviděl, ale jsem na ní dost zvědavej :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 12.02.2014  20:58

    pár detailů

    S tím autem jsi měl celkem terno, podle mě nejpovedenější škodovka všech dob. škoda že v Mladé Boleslavi při tvorbě nového Rapida nevyšli z tohoto základu. ( ale máš dobrý postřeh s tou loketní opěrou ta je opravdu úplně stejná ) Stačilo by doplnit o lepší sedačky, 6-ti kvalt, trošku líp odhlučnit motor, cena 300 000Kč a prodávaly by se jak housky na krámě.
    • 00 Reagovat !

      foto henstridge

      henstridge 06.04.2014  14:40

      « Re: pár detailů

      Tak dneska už bych si za 300 tisíc asi vybral jiné auto, přece jen šly ceny za ty čtyři roky všeobecně dolů. Ale třeba kolega má v práci služební faceliftovanou dvojkovou Oktávku se stejným motorem (taky TDi PD naladěný na 77 kW) a ten je odhlučněn trochu lépe, bohužel ale také pouze s pětikvaltem. Přes horší odhlučnění je motor nejsilnější stránkou tohoto auta, naopak podvozek má strop kolem 150 km/h, pak už je znát trochu nestabilita a jsou nutné korekce volantem. Možná je to ale tím, že jezdím pouze na 15 palcových pneumatikách, širší jsem zatím nezkoušel. Co se týká spolehlivosti, tak za 3,5 roku zatím nic, pouze jsem po první garančce po 11 tisících opět doléval olej (cca 250 ml).
      • 00 Reagovat !

        foto Clier

        Clier 06.04.2014  17:11

        « Re: Re: pár detailů

        Nad 150 je nestabilita taková, že musíš dělat korekce volantem? :-O Tak to buď máš nějaké vůle v podvozku a nebo jezdíš po nějakém hodně křívém povrchu, moje Clio je vlastně o třídu menší auto a drží zvolenou stopu bez jakýkoliv korekcí i kolem 170 km/h.... mám pneu o šířce 185 a průměru 15" :-)
        • 00 Reagovat !

          foto henstridge

          henstridge 15.04.2014  14:05

          « Re: Re: Re: pár detailů

          Tak samozřejmě 1,9TDi PD se dá roztáhnout i na 200 km/h, pokud si to chce někdo na souvilé rovince zkusit, ale jezdit takhle v bězném provozu s tímhle autem je hloupost a hazard. Jenom tvrdím, že pro ustálenou bezpečnou jízdu např. na dálnici je 150 km/h tak akorát maximum, podobně jako u jedničkové Fabie 1,4MPi nejezdím trvale víc něž 120-130 km/h, tak pak navíc rapidně rostě spotřeba.
          • 00 Reagovat !

            foto Clier

            Clier 16.04.2014  19:18

            « Re: Re: Re: Re: pár detailů

            Já tedy málokdy jedu po dálnici aby bylo prázdno a dalo se to rozjet.... většinou mám tak nějak štěstí na nekonečný chumel aut, který jede do 130 km/h >:D ale jen mě právě překvapilo to jak si říkal, že auto nedrží ve vyšších rychlostech stabilitu.... tedy spíš, že jsou prostě třeba drobné korekce....ale zase si přiznejme, že se jedná o podvozek z roku 1996 a i tak je to výtečné jak Octávka relativně držela i podvozkově krok s dobou, do roku 2005 určitě ;-) :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 16.04.2014  23:29

      « Re: pár detailů

      Řekl bych, že jsi trochu moc pozitivní...

      Ale k autorovi. Jsi si jistý, že auto je rok výroby 2010? tec v té době taky zvažoval Octavii I Tour, nakonec do ní nešel, z Laguny II by to byl komfortem, bezpečností, jízdou atd. krok min. o třídu, ne-li dvě dolů... hlavně ta bezpečnost u auta konstrukčně se základy z počátků 90. let... Ale k roku výroby? Pokud se nepletu, tak diesel 1,9 TDI PD se vyráběl jen do konce roku 2009, pak už musely mít motory FAP a ten se do Octavie I a PD motorů nedával...

      Ad olej... teda mě to příjde hodně, že třeba dolívat, stejně jako u té Fabie. Ale to je klasika, kterou u koncernu každý omlouvá. Já jsem u Laguny olej dolíval tak po 300t km a to tak 2 dc na 15t km, jinak nikdy., totéž v současnosti u dízlů... ale známý má Primeru 1,8 a ten olej nemění, jen dolívá, na 10t km si to těch 5 litrů veme, takže říká, že jej netřeba měnit >:D
      • 00 Reagovat !

        foto smoula-nesika

        šmoula nešika 17.04.2014  00:09

        « Re: Re: pár detailů

        Nemám tu teď přesné info, ale taky bych si tipl, že od Euro 4 bylo pouze TDI-PD a od Euro 5 jen benziny - tedy do příchodu Rapida.
      • 00 Reagovat !

        foto henstridge

        henstridge 16.07.2014  14:59

        « Re: Re: pár detailů

        Reaguji sice s odstupem, ale auto jsem objednával v červnu 2010 a dodané bylo v srpnu. Jedničková Octavia Tour se vyráběla tuším do listopadu 2010, potom právě z důvodů, že motory 1,9TDi PD plní jen normu Euro4 došlo k ukončení výroby. Motor je bez filtru pevných částic, což naopak považuji za výhodu. S tím olejem je to po dalších zhruba 15ti tisících km stejné, nedávno (32tis. km na tachometru) jsem doléval cca 2,5dcl, v srpnu mě čeká servisní prohlídka a první technická, auto zatím bez problémů. S tím komfortem víceméně souhlasím, podvozek je slabší část vozu, naopak motor má dost výkonu pro běžnou jízdu a bezpečné předjíždění a o vybavení se asi netřeba zmiňovat, to je dlouhodobá bolest asi všech Škodovek, snad s výjimkou Superbu a nové trojkové Oktávky.
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 08.02.2016  17:19

    330 Nm

    Tak těch 330 Nm mi přijde obzvlášť na origo spojku a dvouhmoťák až moc. Ale nechci být zlým prorokem třeba to bude při rozumném využívání potenciálu v pohodě. Jestli se můžu zeptat u koho jsi to nechal udělat?
    • 00 Reagovat !

      foto henstridge

      henstridge 10.02.2016  06:56

      « Re: 330 Nm

      Ahoj, po přečtení recenzí (zkušeností majitelů) na internetu a předchozí e-mailové komunikaci (informace, co vše nové nastavení ovlivňuje) jsem se rozhodl pro Cimbu. Jak už jsem to napsal v novinkách, nejde ani tak o výkon, ale spíš o pružnost a o to, že motor při 3000 otáčkách nevadne a má stále snahu poměrně svižně zrychlovat + samozřejmě hlučnost, která se právě ve vyšších otáčkách (tam je ten rozdíl poznat nejvíc) o dost snížila. V podstatě jsem se rozhodoval mezi tím, nechat si dodělat šestku (cena úpravy za 27 tisíc) a nebo to nechat čipnout, což vyjde o 20 tisíc levněji a navíc je tam ten výkonový bonus.
    • 00 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 10.02.2016  19:02

      « Re: 330 Nm

      Jedničkovou Oktu už asi 7 let nemám, takže ztrácím přehled, ale nemá 74kW verze stejnou spojku jako 96kW? Ta má 310Nm už v sérii.
      • 00 Reagovat !

        foto henstridge

        henstridge 11.02.2016  07:11

        « Re: Re: 330 Nm

        Těžko říct na kolik je dimenzována spojka, vím jen, že poslední Tourky, včetně této s motorem 1,9TDi PD (kód motoru AXR), mají z výroby pouze jednohmotový setrvačník.
  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 11.02.2016  15:50

    ohledne cipovani

    Zbezne jsem proletel aktualni autotip a Tok planuje zamereni na cipnuta auta na STK. Vsechno co nebude v technicaku neprojde. Jak to bude v praxi nevim. Planuje si posvitit i na firmy co to nabizi a taky co odstranuji filtry.
    • 00 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 11.02.2016  20:44

      « Re: ohledne cipovani

      Upřímně by mne zajímalo, jak STK pozná změny v konkrétní řídící jednotce, když tam jezdí několik tisíc typů a motorizací. Dnes některé SW úpravy nepozná ani originální diagnostika výrobce. A spousta úprav je takových, že si tam před STK nebo servisem mohu během pár minut nahrát původní zazálohovaný SW. A třeba na emisích jsem se už několikrát cíleně ptal, zda jsou data nějak mimo požadovaná. A vše v pohodě, u aut po SW stránce vcelku výrazně upravených ...
      • 00 Reagovat !

        foto Bully-

        Bully_ 13.02.2016  13:34

        « Re: Re: ohledne cipovani

        Pri mereni emisi.
        • 00 Reagovat !

          foto tesnav

          tesnav 13.02.2016  15:14

          « Re: Re: Re: ohledne cipovani

          A jak, když emise budou u obou měřených režimů OK? Mě takto opakovaně prošly 3 auta bez toho, aniž bych s nimi před emisemi cokoliv dělal.
          • 00 Reagovat !

            foto Nicco

            Nicco 13.02.2016  19:58

            « Re: Re: Re: Re: ohledne cipovani

            No co se kourivosti tyce, az ted od noveho roku se to meri spravne, doted proslo vsechno, cipy i kuchance. NOx se nemeri vubec, prave proto jsou nektera auta priskrcena, nektera ne, jak zjistili v US ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Bully-

            Bully_ 13.02.2016  21:54

            « Re: Re: Re: Re: ohledne cipovani

            Jak uz pise i kolega nade mnou. Pri spravnem mereni emisi se pozna jak treba absence DPF, tak i Chip&Dale, pokud se pred merenim samozrejme neprehraje zpatky puvodni soft. To, co prochazelo do lonska, nemusi prochazet od letoska.
            Chiptuning je jako kazda jina zmena na aute bez oficialni homologace na konkretnim voze a zanesenim do TP samozrejme nelegalni zasah. Malokdo si to uvedomuje a upravci na tuhle skutecnost tak nejak "zapominaji" upozornit. Je to na kazdem, jestli to riskne.
            • 00 Reagovat !

              foto henstridge

              henstridge 13.02.2016  22:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: ohledne cipovani

              Ne každý čip ovšem zvyšuje kouřivost a pokud auto vyhoví při měření emisí, není důvod k nějaké důkladnější diagnostice ŘJ, kterou navíc, jak píše kolega, ne každý servis provádí a ne každý je tak schopný rozpoznat upravenou ŘJ. Vykuchané filtry pevných částic jsou samozřejmě něco jiného, ale to není případ vozů s motorem 1,9 TDI, které DPF v naprosté většině případů namají.
              • 00 Reagovat !

                foto Bully-

                Bully_ 13.02.2016  23:40

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ohledne cipovani

                Vyssi vykon = vyssi spotreba (pri stejnych otackach) = vyssi emise (pri jejich spravnem mereni).
                Samozrejme je to jako u kazde jine nelegalni upravy- nekde to projit muze, jinde ne. Netvrdim opak.
                • 00 Reagovat !

                  foto tesnav

                  tesnav 14.02.2016  02:26

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ohledne cipovani

                  Jenže emise se neměří pod zátěží, ale pouze při zvýšených otáčkách, ovšem se zátěží nula. Tudíž není co rozdílného naměřit. Jedno z mých aut mělo třeba kompletně překopaný výfuk včetně sportovního katu, takže technici se na ty "roury" potutelně usmívali, ale když to proměřili, tak to mělo hodnoty v normě, na úrovni sériového auta.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Bully-

                    Bully_ 14.02.2016  09:50

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ohledne cipovani

                    Zatez neni nulova, metodika mereni emisi se snazi co nejverneji nasimulovat chovani motoru pri plne zatezi na dynamometru. Takze potreti, jednoduseji a snad uz naposledy- pokud se emise meri jak maji, nachipovani se zjistit da. Ne vsude je ale jeste porad meri jak maji, takze je na kazdem, jestli to riskne nebo ne.
                    Tady v L je treba STK kazdy rok a v soucasne dobe je snad nejprisnejsi v cele Evrope, mereni emisi ale probiha hodne liknave. Stejne tak cteni RJ tu neprobiha vubec, na rozdil od CR, kde je od noveho roku povinne (od urciteho r.v.).
                    • 00 Reagovat !

                      foto tesnav

                      tesnav 14.02.2016  19:08

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ohledne cipovani

                      Piš a počítej si kolikrát chceš, ale nevím, na emisích jsem byl osobně naposledy asi 6 let zpět a žádný dynamometr tam jaksi nebyl. Metodika naprosto jednoduchá - sonda do výfuku a proměření na volnoběh. Pak mne požádali držet otáčky na 3.000 a nové proměření. Toť vše, zátěž nula.

                      A kontrola ŘJ? Asi těžko budu mít strach z "univerzální" SME, když upravený SW není schopen diagnostikovat a odhalit ani autorizovaný servis, který jej tam sám nainstaloval?
                    • 00 Reagovat !

                      foto henstridge

                      henstridge 22.09.2016  09:23

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ohledne cipovani

                      Pokud by někoho zajímalo, jak projde na STK (podle nové metodiky) auto s upravenou ŘJ (tzv. čipované), mohu doložit čerstvou zkušenost. Zhruba před měsícem jsem byl na pravidelné dvouroční garanční prohlídce, kterou vždy spojím s STK - vše pak nechávám na autorizovaném servisu (až na olej, ten požívám jiné značky než servis a tudíž si přivezu vlastní). Takže - na technické auto prošlo bez problémů, při měření kouřivosti hodnoty daleko pod limitem - celkově tedy, kromě mírně vyšší ceny za STK, žádná zásadní změna. Jediné co se oproti poslednímu měření změnilo, jsou otáčky - na maximu, samozřejmě podle měřícího protokolu, protože v reálném provozu asi nikdo nebude vytáčet tento starý (konstrukčně) diesel k 5 tisícům, jsou dosažitelné otáčky poněkud vyšší (motor se dá po úpravě nejen snadněji, ale i více vytáčet).
                      • 00 Reagovat !

                        foto Nicco

                        Nicco 22.09.2016  09:42

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ohledne cipovani

                        Zrovna dneska jsem cetl, ze se objevuji hlasy, aby SME merila skutecne emise z vyfuku, ne nejake prapodivne skoumani RJ tisicu ruznych aut. Samozrejme to se melo resit hned na zacatku, ne nejdriv nakoupit drahe BOSCHe a ted jit nakupovat emisni analyzatory.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný střed nové trilogie fenoménu sci-fi

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný…

Tak jsme se my, fanoušci Hvězdných válek, dočkali. Do kin slavnostně vstoupil osmý díl ságy, která modelovala…

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec války o její dům!

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec…

Po 15 letech od smrti Slávky Budínové (†78) se stavební práce daly konečně do pohybu. Chátrající dům na Kampě se…

 

iSport.cz

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač. Co Růžička a ZOH?

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač.…

Dvě třetiny trnul, pak se mohl radovat. Trenér národního týmu Josef Jandač měl k výkonu české reprezentace proti…

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal i Liverpool ztratily

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal…

Fotbalisté Manchesteru City v 17. kole anglické ligy deklasovali poslední Swansea na jejím hřišti 4:0 a vedou…

 

Reflex.cz

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A Čechy to bude bolet

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A…

Trh s byty je ve varu, zdražuje i bydlení v panelácích, developeři nestíhají stavět. Obchodníci s realitami…

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit člověka v zombie

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit…

Nejkratší cesta na Haiti vede ze sousední Dominikánské republiky. Zvláštní - zatímco v jedné zemi pulzuje…