Recenze

9 Majitel

Honda Civic 1.8 I-VTEC 5D Elegance

9.77 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Civic, foto 1 Honda Civic, foto 2 Honda Civic, foto 3 Honda Civic, foto 4 Honda Civic, foto 5 Honda Civic, foto 6 Honda Civic, foto 7 Honda Civic, foto 8
Honda Civic, foto 9 Honda Civic, foto 10 Honda Civic, foto 11 Honda Civic, foto 12 Honda Civic, foto 13 Honda Civic, foto 14 Honda Civic, foto 15 Honda Civic, foto 16 Honda Civic, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Hamster Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:2500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 104 kroutící moment [Nm]: 174 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.4 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 477 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
P R O D Á N O
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Koupeno nové. Při převzetí najeto jen 16 km, nyní něco kolem 2500 km. Zatím spokojenost, jen dotyková obrazovka chybí, ale u skladovek za dobrou cenu si člověk nevybere. Zatím jen jezdím a leštím. Černá perleť je hodně háklivá barva a přitahuje špínu.

----------------------------------------------------
----------------------------------------------------
----------------------------------------------------

Trošku se rozepíšu jak jsem se k autu vlastně dostal, Jelikož mám auto necelé 2 měsíce, nemám moc představu, jak víc vyšperkovat tuto recenzi, než tím jak jsem vlastně auto vybíral.. Tedy posaďme se a v klidu pojďme rozjímat..

--------------------------------------------------
--------------------------------------------------
--------------------------------------------------

Vše začalo v listopadu 2016. Byl jsem zrovna přezout octavii na zimní pneu a již cestou z pneuservisu, se mi nezdál zvuk motoru úplně ok, říkám si, že ty zimní pneu jsou teda fakt bída na autě.. No ráno sednu do auta, něco zaskřípalo z pod vozu, něco tam začalo klepat. Ještě jsem s tím dojel do Brna od nás z maloměsta.. Rovnou k servisákovi.. Tady to trošku zkrátím, není to o Octě. Zlomená ojnice, vymlácené ojniční ložiska. Oprava motoru za 22 tisíc. Začal jsem tedy vybírat nástupce a že tedy Octavia půjde z domu.

Naše první cesta byla do autosalonu Kia podívat se na Ceed s 1.6 GDI a kombík. Auto vcelku ok, ale motor a interiér mě moc nenadchly. Následně jsem měl možnost projet Focus 1.0 EB a 1.5EB. Pokud by Focus nabídl více místa za řidičem, nejspíš je to ve variantě 1.5 EB Titanium náš současný vůz, manželce se líbil design a mě nadchl motor 1.5EB. Další na projížďku jsem měl s Hondou Civic u jednoho ze dvou Brněnských prodejců. Auto mě velmi chytlo za srdce, nicméně cena byla kolem 455 Kkč a já měl stanoven limit na 400 kkč, projel jsem to, líbilo se, dokonce jsme s manželkou chtěli jet složit zálohu, leč google info ohledně otevírací doby nás zklamal a již bylo o víkendu po zavíračce.. Tím tak nějak auta padly, a vcelku v zoufalé snaze stále neúspěšně prodat Octavii a do toho narození druhého potomka se vše ohledně auta odložilo na neurčito, abych měl klid jsem do Octavie nasypal dalších 26 kkč a nechal udělat rozvody, spojku, dvouhmotu, brzdové desky, žhaviče a olej..

V únoru mi to ovšem nedalo, prvotní starosti kolem novorozence už opadly a já hledal opět auto. Už jsem Octávku prostě nechtěl, domluvil si, že se případně posune v rodině a nic již nebránilo v nákupu nového vozu. Následně jsem projel ještě Fiat Tipo 1.4 Tjet, Peugeot 308 1.2, Opel Astra 1.4T, Renault Megane 1.2T a Škodu Octavia 1.4 TSI 110kW.

Fiat mě zaujal hodně, má ovšem dost plastový interiér. Tehda jsem si říkal, že v nějaké vyšší výbavě za takových 380 tisíc bych ho nejspíš vzal. U peugotu jsem pohořel na 5 stupňovém manuálu, a neochotě prodejce v Brně zaslat mi cenovou nabídku. Škoda Octavia mi hodně sedla, ale byla by tam už dost vysoká cena, navíc už v případě objednávky bych měl novou čtyřočku, a když člověk nevěděl jak to bude na živo a fotky nic moc jsem Octavii zavrhnul. Hodně se mi líbil interiér Megane, ale moc mě nenadchlo řazení a projev motoru 1.2T. Jinak to byl vcelku horký favorit a vůbec nejvážnější konkurent už v podstatě na koupení byl Opel Astra 1.4T. Narazil jsem však na fórum, kde lidé řeší cukání motoru 1.4T, kde nyní je tam cca 20 lidí s tímto problémem a já se nechtěl přidat k těmto zoufalým klukům co dali své těžce vydělané peníze do takového křápu jako je nepovedený motor 1.4T, byť auto jako celek působilo a fungovalo velmi velmi dobře.

Mimochodem jelikož máme v práci služební hyundaie i30, už z principu jsem tuto značku a model z výběru vyřadil.

Jediné auta, které jsem nebyl projet byl VW Golf, Seat Leon a Toyota Auris. Stále se jinak bavím o karoserii Kombi.

Už už jsem hledal a skládal Astru s naftovým motorem, až jsem nakoukl na Auto Jarov a měli tam 3 černé Hondy Civic 5D ve výbavě elegance bez nějakých příkras za 435 kkč. Tak nějak jsem si řekl, že ten kočár nebude věčně, na Octávce jsem měl udělané vesměs vše, zaplacenou pojistku, DZ pro čr i sk, tak jsme to doma ještě jednou zhodnotili. Řekli si, že se nám Astra kvůli té jejich ošklivé lince stejně nelíbí a že tu Hondu prostě koupíme. Pak už viz prodejce, nákup po mailu, platba a následující den pro auto.

Mimochodem na konkurenčním webu na fóru, o mém výběru vozu vzniklo 500 stránkové téma.

Nakonec jsem s výběrem maximálně spokojen. Vybírat teď k Hondě protikandidáty, tak určitě nějaké sportovní verze jako Seat Leon FR, VW Golf R-Line, Alfa Romeo Giullieta a samozřejmě Civic 10g 1.5T.

Toť vše, na další zkušenosti si musíme počkat, teď je auto teprve v záběhu.

Silné stránky

Vezmu to v bodech pro přehlednost:

- Vzhled - dle mého v německé šedi fleetových volkswagenů, škodovek a i30 je civic příjemným zpestřením na silnici.

- Řazení - nejel jsem zatím s manuálem, který by měl přesnější chod převodovky, krátké sportovní dráhy, páka je po ruce, nemusí se člověk natahovat.

- Výbava za danou cenu - vyhřívané sedadla, tempomat, antikolizní systém, sklopné zrcátka, led světla, parkovací kamera. 17" kola a perleťová barva, všude jinde za velké příplatky.

Prostor v kufru - při sundané podlážce v kufru bezmála 480 litrů. Běžně v něm nic nevozím, ale pojme i 2 velké cestovky, Kočár s korbou pro novorozence a další hlouposti do dalších např. Ikea tašek..

Prostor v interiéru - pro naší rodinu, 2 dospělí (197 cm + 173 cm) a 2 děti 2,5 r a necelý 0,5 r je to ok. Za mě se dokáže poskládat pasažér do vyšky 175 cm aniž bych musel já nebo on nějak trpět.

Jízdní vlastnosti - na širokých gumách auto dobře drží stopu, jistě projíždí zatáčky a je s ním zábava jezdit. Vyzdvihl bych i komfort na std 17" kolech, ty naše tankodromové cesty na jižní moravě žehlí spolehlivě.

Spotřeba na okreskách - mám otestováno, že dokáže jet pod 6.5/100 pokud se člověk vyhne městu a dálnici což považuju za slušný výsledek zatím nezajetého motoru.

Motor - co si budeme vykládat, nad 5000 ot/min má krásný zvuk.

Slabé stránky

Opět v bodech:

- Horší spotřeba město - holt atmosféra

- Horší spotřeba při rychlé jízdě - ehm nj, když člověk překročí určité otáčky, tak motor něco zpapá... :-)

- Motor - joo nějaké ty Nm navíc by to chtělo ne že ne... Při naložení už je znát, že tomu krouťák chybí, spotřeba pak jde nahoru a musí se motor víc točit.

- Ploché sedadla - ke sportovnímu looku by snesly lepší sedadla s výraznějším bočním vedením. Na okreskách jsou limitem ostré jízdy spíše sedadla, pak pneumatiky a až nakonec podvozek..

- Palubní počítač - je to k vzteku přepínat mezi spotřebou a dojezdem.. Uvital bych větší user friendly v tomto případě..

- Výhled vzad a hlavně absence parkovacích senzorů, kamera je fajn, ale senzory jsou senzory.

- absence dojezdového kola.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno po mailu v Auto Jarov Praha. Vyměnil jsem si s prodejcem 4 maily a poslal peníze na účet, ani jsem si ho nebyl prohlédnout. Pro auto jsem si jel následující den studentem z Brna do Prahy. Předání proběhlo rychle s základním zaškolením. Spokojenost a doporučuji.

 

Novinky v recenzi

10.12.2017 08:54

Prvni servis

Tak po 18 kkm a 3/4 roce od koupe se auto ozvalo, ze by rado novy olej, tak jsem mu ho dopral, a spolu s tim klasika olejovy, vzduchovy a kabinovy filtr. I s praci v autorizovanem servisu v Brne to vyslo na 6100,- a je v tom i vysati a umyti vozu, ktere nebylo v ramci servisu zdarma, ale placeno.. jinak auto zrychluje, zataci, brzdi, troubi a i sterace stiraji, proste uzivam si bezproblemovy provoz noveho auta. Snad to vydrzi co nejdele.

22.4.2017 21:33

Aktualizace silných a slabých stránek vozu

Trošku textu k silným a slabým stránkám auta..

22.4.2017 13:14

Aktualizován popis vozu #1

Přidal jsem nějaké povídání k nákupu vozu.


Další vozy Honda Civic



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Nové auto, zatím žádné negativy..

praktičnost
10

Jezdím s ním do práce sám. Občas s manželkou a 2 dětmi plus kočár, cestovní tašky a vlezeme se. V případě nutnosti ám ještě O2 Combi TDI. Trošku méně místa je pro vysokého řidiče, se svými 197 cm jsem na hraně, ještě se vlezu, ale jsem jak ve formuli 1.

prostornost
9

Uberu bod za prostor pro řidiče a bez výškového nastavení spolujezdcovy sedačky. Jinak je to prostorem král ve své třídě hlavně co se týče velikosti kufru a prostorem na zadních sedadlech.

jízdní vlastnosti
9

I na 17" kolech je kiwi naprosto pohodlný vůz. Opět srovnávám s O2 TDI. Perfektně drží stopu a tlumí nerovnosti. Proto jsem si ho taky kupoval. Ubírám bod za odskok na příčných nerovnostech daný použitou zadní nápravou.

jízdní komfort
9

Váže se k výše zmíněnému. Nemám ještě možnost zkusit jízdu na zimních 16" pneu. Na 17" je komfort dostatečný, bod uberu za to, že to není a nemůže být mercedes. Několik aut nižší střední jsem projel a kiwi je na tom podle mého výborně.

provozní náklady
8

Tak je to atmo benzín, nebude to jezdit za spotřeby TSI a TDI. Proto 8 bodů za 8 litrů, když se člověk nekrotí a sem tam to pošle k 6000 ot/min..

náhradní díly
10

Netuším? Moc brzy.

výkon motoru
8

Chtělo by to turbo, ale i tak slušných 8 bodů. Na atmo benzín žádná ostuda.. každý kW se hodí a tady tomu autu chybí spíše krouťák, než kW.. S turbem bych dal 10.

spotřeba
8

Viz provozní náklady.

hlučnost motoru
8

Opět tak nějak očekáván, je to hlučnější než turbobenzín, proto 2 body dolů.

kvalita sedadel
8

Dle mého skvělé polstrování, ovšem bez bočního vedení. Nedovolí moc blbnout na okresce, protože člověka jednoduše nepodrží.. Škoda sedadel na jinak povedením autě.

brzdy
8

Dle mého by mohly být ostřejší s rychlejším nástupem. Jsou takové hodně tupé. Nevím, jestli se ještě zajedou? Uvidíme po 10 kkm jak na tom budou.

zavazadlový prostor
10

Nemám co bych vytknul.. Pokud bych chtěl vytýkat, tak chybějící rezervu. Objem je ok.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…