Recenze

gokralik (muž 27 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Favorit 135L

9,77 Uživatelé

Hodnoceno: 40× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7 Škoda Favorit, foto 8
Škoda Favorit, foto 9 Škoda Favorit, foto 10 Škoda Favorit, foto 11 Škoda Favorit, foto 12 Škoda Favorit, foto 13 Škoda Favorit, foto 14 Škoda Favorit, foto 15 Škoda Favorit, foto 16 Škoda Favorit, foto 17 Škoda Favorit, foto 18 Škoda Favorit, foto 19 Škoda Favorit, foto 20 Škoda Favorit, foto 21 Škoda Favorit, foto 22 Škoda Favorit, foto 23 Škoda Favorit, foto 24 Škoda Favorit, foto 25 Škoda Favorit, foto 26 Škoda Favorit, foto 27 Škoda Favorit, foto 30 Škoda Favorit, foto 31 Škoda Favorit, foto 32 Škoda Favorit, foto 33 Škoda Favorit, foto 34 Škoda Favorit, foto 35 Škoda Favorit, foto 36 Škoda Favorit, foto 37 Škoda Favorit, foto 38
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Favorit - Fanouš Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:175000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 42 kroutící moment [Nm]: 94 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 250 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Myslím, že historii tohoto vozu není třeba zmiňovat. Většina z vás jej vlastnila, řídila, nebo se v něm aspoň vezla. Tento vůz patří neodmyslitelně k českým rozbitým silnicím jako ranní kocovina k českému pivu. Ovšem jeho dny jsou již sečteny, pomalu ze silnic mizí. Zůstávají jen poslední "spotřebáci do roztrhání" a na straně druhé dědové darují své ještě ani nezajeté miláčky vnukům, kteří končí buď opřeni o strom nebo pod tunami plastů a nálepek z benzínky. Jen velmi malé procento uživatelů se snaží zachovat důstojné stáří vozu a opečovávají jej lépe než jejich manželky své tváře. Bohužel ekologie je krutá a pod tíhou ekodaně putují i ty lepší kousky na šroťák, kde se z nich recyklují nové Fábie Háj Tórk Performenc a Octávie v TéDéÍčku. To snad ale nebude můj případ... Teď již k samotnému mému Fanoušovi.

Automobil opustil montážní linku někdy v říjnu roku 1992. Jednalo se o prostý model 135L v barvě Apollo Red (8302). Tehdy to byla jediná červená a tak i přes nutnost připlatit si ji volilo mnoho budoucích majitelů. Náš první majitel ovšem nepocházel z Československa, automobil putoval do Německa. Co se s ním dělo je nám záhadou, majitel auto lehce naboural na levé přední světlo a putovalo zpět do úplně nové České Republiky. Tady bylo (dá se říct poměrně šikovně) opraveno a možná i dovybaveno některými prvky zvláštní výbavy (neřízený katalyzátor, přední zástěrky, mlhovky Wessem s mřížkami, otěrové lišty, rozpěra tlumičů, středový panel - bohužel neoriginální, otáčkoměr, lízátko pod náranzík). Také po opravě dostalo masku z novějšího typu. Na české papíry bylo přepsáno dne 15.11.1995.

4.12.1995 byl vůz přepsán na mého dědu. Tehdy auto dostalo velké množství další výbavy. Stropní hodiny (ovšem přemístěny z ne úplně praktického místa do přihrádky pro peněženku), odhlučňovací sada, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, falešný alarm, tajný vypínač (spíš odpojovač baterie), zamykání řadící páky (ano, v té době se Favority kradly jak na běžícím pásu) a hlavně byl Fanouš dne 22.1.1996 přestavěn na LPG. Velikost nádrže byla ohromných 60l (tehdy byla čerpací stanice vzdálená 25 km od domu, proto tak velký objem - aby se tam nemuselo jezdit každý týden). Do kufru se toho opravdu moc nevlezlo a rezerva šla vytáhnout jen těsně. Děda pak jezdil a jezdil, co se pokazilo to opravil. Vím jen, že docela brzy odešlo těsnění pod hlavou. Bohužel péče o karoserii a dutiny byla zanedbávána. Ale auto pořád vypadalo dobře, často se umývalo a lak se rozlešťoval. Fanouš dědovi vydržel tři roky a pak si pořídil modernější Felicii. Ta také prošla velkým množstvím úprav a i LPG se dočkala.

24.2.1999 odkoupil Fanouše můj otec za symbolickou částku a našeho již velmi dosluhujícího Passata poslal do světa. Moc nadšený z tohoto vozu nebyl, celý život to je ohromný fanoušek VW a odkoupení Škodovky koncernem je bohužel věc, na které se nikdy neshodneme. Auto prošlo dá se říct větší údržbou. Vyměnily se brzdy, homokyneťáky i spodní čepy. Další maličkosti jako různá těsnění apod. snad nemusím zmiňovat. Kolem roku 2001 jsem před STK auto zespod natřel tlumexem, protože se již začínala projevovat koroze. Bohužel tento krok podle mě nebyl úplně šťastný a koroze pokračovala dále. Ač bylo auto celý život v garáži (až nedávno jsem zjistil, že stropem zatéká a tudíž auto garážováno bylo, ale v extrémě vlhké garáži), hnilo před očima. Takto auto sloužilo do roku 2006, kdy jsem jej za symbolickou cenu 1kč odkoupil já, otec se vrátil k Passatu a já byl rád za auto, na které jsem byl zvyklý. Tak se stalo, že od 4.9.2006 jsem majitelem já. Bohužel v té době už mělo auto dvě zimy odstáté na parkovišti pod hromadou sněhu a péče se jemu snad nedostávala už žádná.

Od té doby se snažím z auta vytvořit jakéhosi nezmara, se kterým budu brázdit silnice, dokud budou k sehnání náhradní díly.

Bohužel opravovaná část karoserie ukázala, že ani ten nejlepší autokarosář nenahradí tovární výrobu. Jako první jsem musel vyměnit levý blatník. Držák světlometu už byl taky dost uhnilý, ale tehdy jsem neměl prostředky jej opravit. S kamarádem jsme ještě zbrousili, zakytovali a přestříkali počínající korozi zadních lemů. Auto vypadalo opět moc pěkně, celý lak jsem rozleštil (ač byl oproti ostatním stále dost pěkný) a mnoho lidí mi auto chválilo. Bohužel bylo krásné jen zdálky. Při bližším ohledání bily do očí na prach zrezivělé prahy (bohužel se auto zvedalo jen za ně). STK v roce 2007 jsem prošel jen tak tak.

Potom jsem víceméně opravil vše co se dalo. Vyměnil chladící kapalinu, manžety a těsnění, sjeté pneu vyměnil za lité disky od kamaráda s ještě dobrým vzorkem a snažil se auto uvádět do dobrého stavu. Životnost nádrže LPG skončila a tak jsem ji musel vyměnit za další, tentokrát již rozumných 45l. Také se mi naskytla možnost předělat interiér za černý (novější typ). V roce 2009 přišlo na řadu velké vyvařování. Auto dostalo nové lemy podlahy, výztuhy prahů i vnější prahy, druhý blatník (dokonce jsem sehnal originální), zadní lemy a podběhy. Kdejaká dírka se zavařila, ale několik míst se kvůli špatné dostupnosti nechaly tak. Auto jsem doma nastříkal barvou (velmi amatérsky) a celá tato eskapáda mě přišla na cca 12000kč. Zato mi vůz na každé benzínce chválí a mě hřeje, že se nemusím bát STK. Dutiny jsem vystříkal voskem. Bohužel se po první zimě vyrojily nedostatky mé práce a prahy jsem musel zespod obrousit a zatřít zatím jen štětcem. Budu je muset později ještě nastříkat vrstvou stříkacího tmelu a znovu přelakovat. Fotogalerie z vyvařování auta zde:
http://gokralik.rajce.idnes.cz/Vyvarovna/#album

Nyní již od oprav k jízdě. Automobil je provozován téměř výhradně na LPG. Dá se říct, že celých 100tkm auto dostalo jen plyn. Benzín se používal jen velmi výjimečně, snad jen při měření emisí. Tím se uspořilo ~100 000 kč, což už není zanedbatelná částka a o výhodě LPG nemám tedy žádné pochybnosti. Upozorňuji, že za celou dobu nebyl s motorem žádný problém. Po výměně rozvodů je motor pěkně tichý a má stabilní chod. Taky se jednou vyměnily membrány v reduktoru (až když nechtělo studené startovat na plyn). Motor jezdí stále skvěle.

Tím jsem načal srdce celého vozu. Motor. Myslím, že ani jeho není třeba představovat. Ač se mi okolí zblbnuté západními vozy "vysmívalo", mohu s jistotou říct, že je velmi spolehlivý a zatím nebyl s motorem jako takovým žádný problém. Za těch cca 25 let, co se začal dávat do Škody 1000MB mu konstruktéři jistě vychytali nemalé množství much a je to znát. Bohužel motor nijak neoslní svými parametry, které činí 42kW výkonu a 94Nm točivého momentu. Ale mohu snad říct, že cílem konstruktérů nebyl dálniční speciál ani supersport a pro toto malé rodinné auto motor plně splňuje požadavky. Není problém z něj vytáhnout ani 160km/h, jak jsem se přesvědčil. Rychlost 120km/h zvládá se zachováním "jízdního komfortu".

Ve Favoritech se nabízela "celá řada jednoho motoru". Po 46kW u motoru 136 na řadu přišly 135 s výkonem 43kW kvůli možnosti tankovat levnější benzín Speciál 91. Ale podle mnoha názorů měla 135 mnohem kultivovanější chod a navíc se nemusela tolik točit. S postupým zpřísňováním emisních limitů ve Škodovce vymysleli řízený karburátor s katalyzátorem a lambda sondou 135Le, který se však prodával jen na západ od našich hranic. Neprávem je označován za nepovedený. Jen bohužel v ČR nejsou žádné dílenské příručky ani diagnostika a mechanici s ním nemají zkušenosti. Navíc když funguje tak jak má, využívá výhod jak karburátoru (okamžitý výkon) tak vstřikování (přesné dávkování paliva - spotřeba, startování...). Dokonce jeden známý na něj nedá dopustit. Jezdí jen po městě a spotřebu má prý 7,5l/100km. Motor měl ale bohužel jen 40kW. Neřízený katalyzátor pronikl i ke karburátorové verzi 135 a snížil její výkon na 42kW (můj případ). Bohužel tam byl katalyzátor spíše jen na okrasu. Poté se již motoru ujalo VW a vytvořilo nepřímé jednobodové vstřikování paliva BMM (Bosch Mono Motronic) se 40kW (135) a později i 50kW (136 s jinou vačkou). Z mého hlediska nepochopený motor 136X s karburátorem nabízel rovněž 50kW.

Výkon motoru je na kola přenášen samozřejmě převodovkou. Ta má pět dopředných rychlostí (při svém vzniku to ještě nebyl standart!) a zpátečku. Dopředné rychlosti jsou všechny synchronizované. Dá se říct, že převodovka se také povedla. Po 18 letech a jen jedné výměně oleje řadí se stejnou jistotou jako když byl vůz nový. Řadící páka je sice trochu delší a dráhy řazení jsou velmi dlouhé (pětka až nešťastně daleko), ale zato je páka pěkně vedena v kulise a žádnou rychlost si nemůžete splést. Žádné gumové hledání jedničky ve stylu VW nebo pozdějších Felicií se nekoná a myslím, že se ani konat nikdy nebude. Jednotlivé rychlosti při 2500 ot/min (pro motor optimum). Jsou na dvojku 30km/h, trojku 50km/h, čtyřku 70km/h a pětku 90km/h.

Převodovka nabízí dva stálé převody. První Favority dostaly těžší převod, který by se spíš hodil pro dieslové motory. Holt soudruzi postavili po dlouhé době auto s motorem vpředu a báli se, že v zahraničí bude zkrz hluk motoru neprodejné, tak se snažili snížit hladinu hluku nižšími otáčkami. Posléze se jejich představy ukázaly jako liché a auto dostalo lehčí převodovku, která přidala na akceleraci a ubrala na spotřebě.

Brzdy. Tak k těm opravdu nemám co říct. Pro auto naprosto dostačují, ještě se mi nestalo, že bych něco nedobrzdil. Snad jen při plném naložení (4 dospělí + batožina na měsíční brigádu pod stanem) bylo cítit, že jejich účinnost není největší a už jsem musel na pedál vyvíjet vyšší tlak.

Podvozek. Bohužel komfort není téměř žádný. Cítíte téměř každou nerovnost, každý kamínek. Auto se v zatáčkách dost naklání, ale ještě se mi nepovedlo dostat smyk (krom ledu samozřejmě). Jak praví jedno moudro na youtube "Dříve vypadneš ze sedačky, než se auto utrhne." Podvozek je naprosto jasně čitelný, řízení není vybaveno posilovačem, tudíž parkování je trochu obtížnější, ale když je vše v pořádku, není to žádná katastrofa ani pro ženy. Moudro mojí matky zní "proč si lidé dneska vše ulehčují? V autech samé posilovače, u televize dálkové ovládání, sekačky s pojezdem atd. a pak se jdou ti blbci na tři hodiny strhat do posilovny, aby nebyli špekatí...". Řízení je v mém případě bez vůlí, strmost je řekl bych tak akorát, jen by se občas hodil menší poloměr zatáčení. Ale to by zas musel vůz mít jiné proporce.

Karoserie. Od návrháře Bertoneho je to opravdu skvost. Bohužel ne vše šlo převést do reálu a tak vůz má bohužel dost velké přední a zadní světla. Ovšem mě se to kupříkladu líbí. Přední světlomety jsou opravdu skvělé, při dálkových světlech vídíte i co nechcete. Oproti Felicii je to denní světlo. Zadní světla jsou bohužel velká, ale zato dobře dimezovaná a např. blinkry jsou opravdu nepřehlédnutelné. Taky nemám problém couvat v noci. U nových aut, kde je zpětné světlo snad jenom pro parádu je to trest.
Velké plastové nárazníky vydrží i leckteré to drcnutí (mě se to naštěstí netýká) a pohlcují bez poškození menší nárazy (ideální auto pro ženy). Co bych však na Favoritu uvítal je větší úhel otevírání zadních dveří. Při vystupování se snadno stane, že noha se vám zaklíní mezi sedačku a popelník a musíte se dostat z této pasti. Taky větší úhel otevírání pátých dveří by byl skvělý, takhle už ani nepočítám, kolikrát jsem dostal zámkem do hlavy. Ovšem kufr je skvěle přístupný, zadní plato se zvedne velmi vysoko, takže věci se dají zvedat a pokládat skoro kolmo. Největší nevýhodou je bohužel koroze. Na druhou stranu se dá říct, že karoserie těch 10-15 let vydrží i bez starostí, což představuje plánovanou životnost vozu a tedy pokud aspoň po zimě auto důkladně opláchneme od soli, leccos vydrží. Zinkování karoserie bylo ve své době velmi drahé a pro levné rodinné auto bylo zbytečné. Což je ovšem škoda pro nás, co máme tyto auta rádi. Ale pokud někdo proléval co dva roky dutiny rezistinem, může z toho být i po dvaceti letech pěkný kousek. Tady velmi záleží na přístupu majitele.

Interiér. Dalo by se říct spartánský. Po faceliftu v roce 1993 již na úrovni aut své doby. Navíc sedačky LS (GLX) se k hranaté karoserii velmi hodí a jsou i pohodlnější. Palubní deska tvarově taky splývá s tvarem vozu a rozmístění tlačítek ovládání je skvělé (snad jen ten klakson). Navíc tlačítka jsou při spuštění zamáčknutá, takže i při nefunkci kontrolek na přístrojovém štítu lze snadno rozpoznat, co běží a co ne.

Užitnost. Tady je velké plus Favoritu. Soudruhům se podařilo z malého vozu vydobýt obrovský prostor. Opravdu není problém do auta nacpat 5 dospělých osob. A to jim ještě zbyde i místo na nohy. Snad jen ten nižší strop na zadních sedačkách to kazí. Kufr má průměrný objem. Tady nemohu soudit, mám v něm plynovou bombu. Ale abych pravdu řekl, ještě nebylo problém cokoliv převézt. Dokonce najednou nábytek do obýváku v rozloženém stavu (já, pomocník, velká knihovna, užší prosklená knihovna, stolek pod televizi, velká komoda a malá skříňka) sama prodavačka na mě hleděla jak puk. Navíc týdenní nákup se vleze i k mé bombě bezpečně. Zadní sedačky se velmi snadno sklápí i vytahují. Při cestách na dovolenou jsme místo zabrané bombou vynahradili sportovní taškou položenou mezi zadní sedačky a na podlahu za ruční brzdu. Vznikla tak jakási přepážka a opěrka v jednom. Lyže i jízdní kolo jsme vždy v autě převezli.

Ovládání vozidla. Tak tady je třeba zmínit excentricky umístěný dvouramenný volant s tenčím věncem. Já jsem s ním naprosto spokojen. Mám problém s moderními čtyřramennými tlustými volanty. Nevím, jak je pohodlně chytit. Řadící páka má bohužel dost dlouhé dráhy a při řazení pětky dostane spolujezdec koňara do kolena. Ovšem po několika přeřazení si zvykne a synchronizuje pohyb nohy s vaší potřebou řadit. Ovládání všech tlačítek je pěkně po ruce, na přístrojovém panelu je vše přehledné a velké, kontrolky mají všechny elektrické přístroje. Ne jako u moderních vozů, kde lidé jezdí jen na obrysovky, mlhovky nebo potmě, protože se jim po nastartování automaticky podsvětlily budíky. Já nemám rád, když elektřina myslí za mě a tudíž mi vyhovuje, že vše vidím a ovládám sám. Páčky pod volantem jsou ovšem tak trochu zklamání. Jsou poměrně daleko od věnce volantu. Pravá páčka se ovládá ještě dobře. Směrem dolů je cyklovač stěračů (i s pamětí), nahoru pak dva stupně rychlosti stěračů. K sobě nejprve zadní stěrač a pak ostřikovač zadního skla. Přitlačením ke středu volantu ostřikovač čelního skla. Levá páčka je na tom trochu hůře. Nahoru a dolů jsou samozřejmě blinkry. Jenže bohužel mechanizmus je takový zvláštní, v páčce to praská a křupe, při pootočeném volantu nejde vůbec blinkr spustit. Jinak od sebe jsou světla dálková, k sobě světelná houkačka a ke středu volantu zvuková houkačka. Což je ale taky špatně dostupné, v kritické situaci problikáte třikrát všechna světla a zatroubíte až když to není třeba. Co se mi líbí jsou velká zpětná zrcátka. Jen je škoda, že u levého chybí zakřivení a tudíž má mrtvý úhel, ale holt nezakrnělý řidič otočí hlavu. Výhled z vozu je na velmi dobré úrovni. Sloupky čelního okna jsou pod velkým úhlem (což zase kazí aerodynamiku) a jsou tenké, takže nemusíte kývat hlavou jako holub, aby šlo něco vidět. Couvání a odhadování vzdáleností je velmi snadné.
Pedály jsou od sebe dost daleko a po hmatu snadno rozeznatelné. Kladou přirozený odpor, takže nemusíte nohu křečovitě držet na plynu.
Přední sedačky se dají pohodlně sklápět otáčením věnečku po jejich boku. Výškové nastavení i nastavení bederní opěrky zde chybí, volant taktéž není možno nijak nastavovat. Ve voze jde jednoduchým sklopením sedaček provést lůžkovou úpravu. Dá se v něm pohodlně vyspat, ale tady musím konstatovat, že sedačky L byly pohodlnější než tvarované sedačky GLX. Bezpečnostní pásy jsou vepředu naprosto bez problémů vzadu je hůře promyšleno jejich navíjení (často se přivírají do dveří a jsou pak špinavé) Zadní dveře obsahují dětskou pojistku snadno ovladatelnou malou páčkou z boku dveří. Ovládání oken je samozřejmě manuální, kličkami. Schránka před spolujezdcem je bohužel bez světla, avšak dostatečně hluboká a vleze se do ní bez problémů lékárnička a ještě vám zbyde dost místa na mapu a ostatní věci. Navíc jedna její část je "plytká". Tam můžete vozit třeba drobné mince a ostatní věci, které byste nechtěli lovit ze dna schránky. Favorit je velmi nadčasový vůz, již v roce 1987 měl připravenu přihrádku pro mobil :-). Ve starších modelech není jiné odkládací místo (ale zas čím více odkládacích míst, tím více bordelu, žejo) u verze Ls a pozdější Lx i Glx se nabízí dost velké kapsy ve dveřích (bohužel 1,5l petka se tam nevleze). Sedačky LS a GLX mají navíc vzadu kapsu, kam si cestující na zadních sedadlech mohou odložit. Verze GLX ještě nad to všechno střední panel sahající až za ruční brzdu, ve kterém jsou také dvě odkládací přihrádky. Větrání a topení je dostatečně dimenzováno, v zimě není problém udělat z auta saunu. Páčkami snadno nastavíte proud vzduchu na požadované místo, nemusíte točit kolečkem a hledat kudy to fouká. Bohužel vnitřní cirkulace vzduchu chybí (na druhou stranu v žádném autě mě nějak neuchvátila...za chvíli to v autě smrdělo. A jestli čuchat např. naftu z tatrovky před vámi nebo zpocené ponožky spolujezdce už je celkem jedno). Popelník se nachází uprostřed palubovky a je vybaven i štítem, který zakryje ovládání topení. Vzadu jsou popelníky přímo v zadních dveří. Já jako nekuřák je nepotřebuji. Vzorníky interiéru vždy nabízely velké množství barev a tvarů, umocněné ještě akčními modely (všichni známe Black line, Sport line, Silver line, Special line,...).

Toť asi tak vše. Takové dojmy ve mě automobil zanechal a takto se mi jeví. Časem ještě budu dopisovat věci, na které jsem si aktuálně nevzpomněl.

Silné stránky

- Jednoduchost
- Snadná údržba, výměna dílů, Někdy sice hůře přístupných, ale nebudete muset s žárovkou do servisu
- Spolehlivost - za 18 let své existence mě ani rodinu nikde nenechalo, ze Slovinských Alp přijelo s prasklou expanzní nádobou.
- Prostornost
- Účelnost

Slabé stránky

- Ovládání blinkrů, klaksonu
- Koroze karoserie
- Nefunkčnost regulátoru sklonu světel

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Od roku 1995 v servise nikdy nebylo, veškeré opravy prováděny doma. Teď je to můj koníček, takže se dá říct, že se v tom hrabu každý týden.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Netuším, automobil putuje v rodině.

Úpravy

Tak v prvé řadě světlo zavazadlového prostoru reagující na otevření pátých dveří, oblbovák palivoměru (při LPG ukazuje smyšlenou hodnotu cca 3/4 nádrže, při BA ukazuje skutečné množství - předcházím tím dotazům, jestli dojedeme, když pořád bliká hladové oko), na zimu nahazuju masku s přídavnými světlomety (paráda. Denní světlo a skvělý lék pro debily s mlhovkama), originální mlhovky - poláci šli do koše, servomotorek odskoku kufru Porsche, originální centrální zamykání (motorky Brevert nahrazeny Branem, jednotka zůstává Jablotron).

 

Novinky v recenzi

11.10.2013 23:44

Nový lak

Tak během roku 2013 jsem se do Favorita zakousl a krom nového laku dostal konečně i hromadu dalších větších oprav. Konečně jsem provedl repasi řízení a spodních kulových čepů, takže na nerovnostech už nic nemlátí, zadní náprava šla staronová, zgenerálkovaná. Více si můžete projít na mém profilu na spritmonitor (klikněte si na reálnou spotřebu v technických informacích o vozidle). Na STK jsem byl pochválen nejen za emise, ale za celkový stav vozu. Technik pronesl, že je to trochu jiný Favorit, než k ním běžně jezdí. Pomalu se mu ani nechtělo vysedat z auta. Ale stejně mě tam ještě hromada věcí štve.

9.1.2013 15:58

Rok 2012

Za rok 2012 najeto 13 797 km. Na počítadle kilometrů je hodnota 168 948. Celkem jsem do vozu vrazil 28 310,20 kč. Z toho 7 412 kč padlo za opravy a údržbu. Zajímavostí je, že jsem loni ani jednou netankoval benzín.

15.11.2012 19:30

Spojka

Po necelých 170 tkm jsem vyměnil spojku a silentbloky motoru. Na lamele ještě trochu materiálu bylo, ale přítlačák už měl zuby pozohýbané a probroušené od ložiska až hamba. Spojka super, pedál jde úplně lehce, až se po přesednutí z jiného auta leknu. Silentbloky taky potěšily. Na volnoběh se do kastle nepřenášejí žádné vibrace a motor není skoro slyšet. Kdejaký moderní nafťák by mohl závidět. Při jízdě už tedy motor slyšet je, ale vibrace stále nikde. Super.

11.1.2012 19:59

Roční přehled.

Loni najeto 16 860 km. Počítadlo kilometrů se přehouplo přes 155 000 km. Auto spolykalo 51 613 kč. Z toho 25 717 kč padlo za palivo, zbytek do oprav, údržby a příslušenství (nutno dodat, že cca 10 000 kč padlo za nové letní a zimní pneumatiky). Kdyby někoho zajímaly investice podrobněji, může se podívat na můj profil na spritmonitor.de.

12.11.2011 22:29

Nová ložiska.

Delší dobu jsem tu nic nenapsal. Tak o Fanouše je řádně staráno, krom běžné údržby jsem dnes vyměil ložiska předních kol a musím říct, jsou to nebe a dudy. Stará už opravdu hučela (holt postupnou změnu člověk těžko pozoruje, vyléčila mě až jízda v jiném fáčku, které tolik nehučelo). 150tkm jim asi stačilo. No ale teď to hlavní, auto se zklidnilo, i jemné vibrace ve volantu jsou pryč, ve voze je relativně ticho. Je slyšet jen motor a nad 90km/h svist větru. Při padesátce na čtyřku by se hluk ve voze dal srovnat s mnohem mladšími a "západnějšími" vozy. Jsem mile překvapen. Takže znovu zvyšuji hodnocení "jízdního komfortu".

26.8.2011 11:44

STK

Tak na tachometru jsme překročili 150tkm, dneska jsme absolvovali STK a emise. Všechno proběhlo hladce a s ničím problém nebyl.

Předevčírem se mi zas nějaký zloděj dostal do auta, takže mám pokřivené řidičovy dveře. Takže do Karviné budu jezdit už jen na kole, auto budu nechávat doma.

3.2.2011 22:22

Rozvody

Motoru jsem vyměnil rozvodový řetěz, který byl po 140tkm vytahaný jako prsa postarší dámy (na fotce můžete vidět jak, správně má být řetěz napnutý). Motor přestal chrastit na volnoběh a bez nějakých doprovodných zvukových efektů jde pěkně do otáček. Ani jsem nečekal takovou změnu. Teď by jetě bodlo, kdyby spotřeba klesla tak o litr a půl a už budu s autem plně spokojen. :)

20.9.2010 09:42

Tónovaná okna

Tak další upgrade automobilu hotov. Ode dneška mě od sluníčka dělí zeleně tónovaná okna z Formana Excellent. Navíc jsem koupil i nové těsnění jak čelního, tak zadního skla a konečně už ani páté dveře nepropouští vodu. ještě mě zajímá, na kolik bude fungovat výhřev zadního skla, ale vzhledem k tomu, že na starém okně fungovaly jen dva pruhy bude cokoliv pokrok.

26.7.2010 18:17

Bolístky

O víkendu jsem začal s menšími opravami, které mě už dlouho štvaly. V první řadě jsem vyměnil olej a filtry, čep LP kola a výfuk. Konečně se nemusím stydět za to burčení a rachocení. Ještě se chystám přetěsnit benzínové čerpadlo, ale už se mi to dvakrát nepovedlo, tak z toho nemám dobrý pocit.

19.7.2010 19:10

Stěrače + odskok kufru

Dnes jsem vyměnil dva roky staré Tesco stěrače za Boschky. A zadělal servo na otevírání kufru z místa řidiče.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Favorit 135L

Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím se nestalo, že bych nedojel.

praktičnost
7

Na malé auto se dá použít na cokoliv.

prostornost
10

Vzhledem k vnějším rozměrům musím dát plný počet bodů.

jízdní vlastnosti
6

Neoslní, neurazí.

jízdní komfort
7

Po výměně všech silentbloků přední nápravy, čepů, ložisek, a uložení tlumičů a rozvodů motoru je ve voze relativně ticho. Sedačky mi připadají pohodlné, i když opěráky by mohly být vyšší, ergonomie ovládání mi také vyhovuje. Nevadí mi ani delší cesty.

provozní náklady
10

Vzhledem k LPG výborné.

náhradní díly
10

Levné, dostupné. Jen některé už se hůř shánějí a levná druhovýroba stojí za velké točené (hovno).

výkon motoru
7

Dálniční limit bezpečně překročí. Bohužel kopce jsou problém a předjíždění je nutné si dobře rozmyslet. Když člověk dobře zná motor, dá se potrápit nejen HTP, ale i cosi silnějšího.

spotřeba
8

V létě i 7l v zimě i 12l LPG. Na benzín jsem zatím zkoušel jen v zimě dvě nádrže a vyšlo mi 7,7l.

hlučnost motoru
7

Do tří tisíc otáček je slyšet jen zvuk šicího stroje (díky odhlučňovací sadě).

kvalita sedadel
7

Nemám problém cestovat delší vzdálenosti. Spíš mi zdřevění zadek kvůli peněžence v zadní kapse.

brzdy
8

Dostačující, jen při vyšším zatížení musí člověk vyvinout vyšší sílu na pedál.

zavazadlový prostor
5

Polovinu prostoru zaujímá nádrž LPG. Na druhou stranu nikdy nebyl problém převézt cokoliv. Samozřejmě to nesmělo být moc objemné. Ale kupříkladu gauč se nám tam taky vlezl.


Více o modeluŠkoda Favorit
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 






Blesk.cz

Kůň se zaklínil ve čtyřmetrové studni: Hasiči ho tahali několik hodin

Kůň se zaklínil ve čtyřmetrové studni: Hasiči ho…

Dvě hodiny záchranáři bojovali o život koně v osadě u Karlových Varů. Prorazil plot, prokopl kryt čtyřmetrové…

Co nás stresuje? Skoro všechno! Rady, jak se s tím vypořádat!

Co nás stresuje? Skoro všechno! Rady, jak se s tím…

Uspěchaný a vystresovaný člověk přitom netrpí jen psychicky, ale zabrat dostává i zdraví. Přinášíme vám přehled…

 

iSport.cz

Génius, nebo diktátor? Rusové Tichonova (†84) milovali i nenáviděli

Génius, nebo diktátor? Rusové Tichonova (†84)…

Viktor Tichonov, který dnes zemřel ve věku 84 let, patřil k nejuznávanějším a také nejrozporuplnějším hokejovým…

ANKETA: Chytrost, nebo ostuda... Jak vnímáte Pilařův pád?

ANKETA: Chytrost, nebo ostuda... Jak vnímáte Pilařův pád?

Nejdiskutovanější moment 15. kola Synot ligy? Ten nastal, když záložník Plzně Václav Pilař v nedělním utkání s…

 

Reflex.cz

Česká obchodní inspekce našla v luxusních pražských obchodech padělané oblečení

Česká obchodní inspekce našla v luxusních pražských…

Pracovníci České obchodní inspekce (ČOI) našli ve dvou luxusních obchodech v centru Prahy padělané oblečení…

Evropská unie bojuje s Googlem. Bude tato obrovská firma rozdělena?

Evropská unie bojuje s Googlem. Bude tato obrovská…

Evropská komise už dlouho nutí Google ke změnám ve vyhledávání internetového obsahu. Nyní chce dokonce skupina…