Diskuse

Peugeot 301 (2013)

3.6.2013

Nové auto jsem začal vybírat téměř před rokem, neboť moje předešlé vozidlo Hyundai Atos Prime, které jsem "vyrozváděl" (někdy člověk něco vyžení, někdy…

 

Peugeot 301 (gogo2)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 10 Reagovat !

    foto gogo2

    gogo2 05.06.13  17:36

    « Re: 301

    Logana první generace jsem měl šest let. A taky jsem ho kupoval jako novinku :-) - na trhu byl od 11/2004 a já ho kupoval 4/2005. Já si myslím, že u těchhle jednoduchejch aut, který jsou navíc povětšinou smontovaný z dávno vyzkoušených a prověřených komponentů, se nemá co pokazit (pokud se to nekazilo už při předešlých použitích těch samých dílů v jiných modelech). Výhodou může být, pokud se auto montuje v nějaké zaběhlé výrobně a dodávky obstarávají prověření dodavatelé (první Logany - zvláště v červené základní barvě - měly poměrně zásadní problém s nekvalitním lakem, který bledl doslova před očima - technologická chyba v nové lakovně). A taky snad alespoň něco vyřeší záruka :-)
    Čistě uživatelsky si myslím, že je úplně jedno, jestli si člověk koupí 301 / C-El nebo Logana. Čtyřválec má samozřejmě lepší zvukový projev než tříválec, kterej má zase ale "tabulkově" o chlup lepší spotřebu a nabídne o malinko vyšší maximálku. Při rychlejší, především dálniční jízdě (myslím tím limitních 130 - o moc víc ani jedno auto nejede) se mi zdá P301 přeci jen o kousek stabilnější. Určitě se chová líp při jízdě zatáčkovitou okreskou (u Logana jsem měl pořád pocit, že musím vyletět do škarpy). Jsou to všechno ale spíš teoretické rozdíly. Též kufr mají papírově téměř shodný, mně však ten v P301 připadne opticky větší. Na Logana dávají základní záruku 3 roky / 100.000 km, na Peugeot 5 let / 60.000 km (tady spíš jde o to, co ta rozšířená záruka pokrývá). Trochu větší rozdíl je v záruce na prorezavění - 6 let u Logana vs. 12 let v P301. To asi o něčem trochu svědčí. Mně trochu rzi zase až tak nevadí, ale asi se bude pak líp prodávat méně rezavý auto. Po mé zkušenosti mohu ale říct, že Logan byl celej takovej jakejsi vetchej - brzy odešly kotouče, velmi brzy čepy řízení (častá bolest, zvláště pokud člověk neustále vymetá po městě kanály a výkopy nebo přejíždí přes koleje), katalyzátor, tekl z toho olej, baterka umřela po třech letech. Po pěti letech byl takovej celej chudáček rozhrkanej. Nic fatálního, ale když to srovnám s následujícím Hyundai Atos Prime (montován v Indii), tak to bylo horší - ten Atos byl za pět let a při stejným nájezdu naprosto bezproblémovej. Renault u Dacie podle mého názoru zvolil (pro ně) dokonalý přístup a koncept levného auta dovedl k dokonalosti - levné pořízení fabrik, v nich levná pracovní síla, každej centimetr auta konstruovanej s přihlédnutím k co nejnižším výrobním nákladům (palubka z jednoho kusu, výfuk taky, shodný levý a pravý boční sklo a mám dojem, pokud se dobře pamatuju, i zpětný zrcátko), komponenty na hranici použitelnosti... a přitom to zabalil do dnes už velmi příjemného kabátku. V PSA to odkoukali nedokonale - použili ty samé fabriky s ne tak úplně levnou pracovní silou a ty samé díly, co dávají do jiných modelů, jen tu levnou řadu na několika místech (polstrování kufru, tlumení motoru, opěrky atd.) oholili (koneckonců něco podobného, byť ve vyšším levelu, vlastně předvedla i Škodovka s Rapidem - pořád hlásala, že dělá levný auto, ale nakonec z toho vyšlo jakýsi polodrahý auto, který je též místama podivně oholený). Výsledkem je to, že místy a v některých detailech vypadá Logan líp, byť je levnější. V neposlední řadě může hrát u někoho roli i pocit lepšího statusu - nejezdím Dacií, mám navíc :-)
  • « 10 Reagovat !

    foto gogo2

    gogo2 04.06.13  17:41

    « Re: Re: Rapid 301

    Předně je třeba říct, že moje předešlá auta na tom byla výkonově velmi podobně - Dacia Logan 1.4 měla 55 kW a Hyundai Atos Prime měl 46 kW, takže jsem věděl, do čeho jdu a co mě čeká. S Loganem jsem byl v Maďarsku, v Itálii a v Rakousku na lyžích, s Atosem jsem absolvoval Itálii, několikrát Rakousko v létě a Vysoké Tatry s rakví na střeše v zimě. (A s otcovou Fábii 44 kW jsme byli ve čtyřech na horách v Alpách). A vždy se to v pohodě dalo zvládnout... Takže ta 301 takovýhle záležitosti zcela jistě zvládne taky... Když si to tak vezmu, tak co já vím 4.000 km ročně vyjdou na dovolený a na nějaký ty výlety (v Rakousku stejně jedeš věčně 80), zbylých 8 - 9 tisíc najezdím po městě...
    Pokud jde o P301, tak zatím následující dojmy (bude třeba dobudoucna dopsat do recenze - zatím však autí šetřím, bo se zajíždí... a koneckonců syrovej motor taky nepodává ty nejlepší výkony):
    1) Po okresce jsem zatím jel cca 100 km (50 dopoledne tam a 50 odpoledne zpět) ve třech lidech bez nákladu. Auto úplně normálně jelo v rámci rychlostních limitů - samozřejmě že se před prudkým kopcem nebo v kopci musí podřadit z pětky na čtverku, ale od toho tam ta šajtrpáka je :-). Kvůli tomu si nebudu kupovat auto dražší o třicet tisíc.
    2) Dálnici jsem zkusil pár kilometrů, protože mě zajímalo, jestli to vytáhnu na 130 :-) Čověče vono to nejenže jelo, ale ještě to mělo i jakousi odezvu na plyn >:D ... To chce fakt pořádně vyzkoušet až se zajetým autem. Já jsem ze všemožných testů vyčetl asi toto: Pokud člověk nejezdí po dálnici denně, ale třeba jen jednou dvakrát do roka na dovolenou (přesně můj případ), tak se to s tímhle motorem dá zvládnout. Nesmí se holt divočit při předjíždění. Doporučená cestovní rychlost je 120 km / hod., kdy motor točí 3.500 otáček a kdy auto ještě moc nežere. Ale vono to ňák půjde - s Atosem jsem to valil 140 km/hod. tacho, motor točil přes 4.000 otáček a lidi v pravym pruhu nevěřili, co je to za exota předjíždí :-) A jinak připomínám (pro pořádek) - ten motor je parametricky zhruba to samý, co je v Thalii, Loganu či ve Fabii kombi 1.2. A jaký mraky lidí s tím objezdili celou Evropu...
    3) U Citroenu jsem nepochodil, když jsem tam byl. Půosbili na mě dojmem, že je to se*e, že vůbec takový auto musej prodávat. A co jsem se tak díval na web Citroenu, kde jsou skladovky z celýho Česka, tak i kdybych si pro C-El. jel na druhej konec republiky, tak se na zajímavou cenu nedostanu....
  • 00 Reagovat !

    foto Bobanus

    Bobanus 03.09.15  15:49

    « Díky za pěknou recenzi ! Jak auto jede s klimatizací ?

    Chtěl jsem poděkovat za pěknou recenzi! ... a zároveň se zeptat - jak se malý motor popere, když je zaplá klimatizace? Mám Fabii II 1.2 HTP 51kw a tam je problém auto rozjet na křižovatce, když nevypnu klimu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto peetan

    peetan 21.07.15  00:55

    « Re: Moja skúsenosť.

    Zdravím všechny,

    Moc pěkná recenze, díky. Možná se rozepíšu trochu z větší šíře, tak snad nebude vadit ... Jsem velký fanda Citroenů, měl jsem poměrně dost modelů, nyní máme v rodine 2 Xantie a já mám C5 /všechny pořízené jako ojetiny/. Ty Xantie v roce 2001 vybavené s HDi motorem stály kolem 700 tis, C5 exclusive v roce 2005 více než milion. Poslední Xantii jsme koupili nedávno, s HDi, pravidelně servisovaná, jen trochu potlučená po kroupech za 15 tis >:-[] Na jediného Citroena nemohu říci špatné slovo, možná taky, že jsem nevzal první ojetinu, co jsem viděl v ČR, ale raději si pro auto zajel vedle do SRN. S C5 jezdím poměrně zřídka, jen delší trasy, takže za 10 let moc najeto nemá. Další malé auto nejmenované značky používám do města a 50km denně do práce. To bych chtěl nyní vyměnit, neboť s tím jsem opravdu jaksi šlápl vedle. A to už za nové vzhledem k blížícímu se předdůchodovému věku :-( . Jsem zvyklý na diesly již 25 let, i když dnes už je to velké dilema, přesto bych chtěl opět diesla. Prostě jedu v 1,6 benzínu a 1,6 naftě se stejným výkonem a s tím benzínem si pocitově nesjedu, nemám rád nějaké vytáčení nad 5tis a stále se divím, kdeže ty kW ten benzín má :-) Jako nový majitel z této recenze jsem toho hodně přečetl, porovnal parametry, zkušenosti a byl se na leccos podívat. Samozřejmě i cena má svoji váhu. Pokud naftu, jednoznačně mi vychází jako motor number one nový 1,6 BlueHdi 100 od PSA, s použitím SCR katalyzátoru nedušený emisemi a jedničkovou spotřebou. Nevím, zda volba P301 nebo C-Elysee je velkostí pro jednoho člověka na příměstké dojíždění to pravé, nicméně s tímto motorem v nejvyšší výbavě Allure/Exclusive (přeci jen jsem na nějakou výbavu za ty leta zvyklý) mi cena stále vychází rozumně a auto má vše, co člověk potřebuje nebo užije. Jízdní vlastnosti až tak neřeším, spíše dám přednost komfortu. Samozřejmě vím, jak auto vypadá, levné materiály, možná by mne nejvíce vadilo minimum odhlučnění, nicméně auto se prezetuje jako jednoduché, stavěné na výdrž. Spotřeby se dost blíží papírovým hodnotám, díly a servis také nejsou závratné s porovnáním třeba korejské produkce. Bohužel prodejce Citroena se choval obecně nevstřícně na rozdíl od prodejce Peugeotu - nakonec je to jedno, obě auta jsou poměrně identická. Další varianta s tímto motorem je P208 za trochu větší obnos, velikostí určitě vyhovuje, materiály a zpracování je na lepší úrovni. Tak jsem fakt na vážkách, pro co se rozhodnout, zda opustit zavedené klišé, přesedlat do levnější ho benzínu ... Máte nějaký názor, radu ??
  • « 00 Reagovat !

    foto Snooob

    Snooob 07.06.13  23:47

    « Re: Re: Re: Rapid 301

    Gratulujem!
    Nie je nad racionálne uvažovanie pri kúpe auta! Traba si veľmi dobre zvážiť na čo auto bude využívané, koľko a kde bude jazdiť a zbytočne neprehaňať (pri motoroch/výbave pod.).
    :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto murcix

    murcix 06.06.13  19:02

    « Moja skúsenosť.

    Ahoj, toto auto mám možnosť šoférovať pomerne často a môj názor je, že je to dokonalé auto pre dôchodcov.

    Avšak s motorom 1,6 hdi , myslím 68 kW. A je to také ako vrátiť sa nejaké to 10-ročie dozadu. Ak človek jazdí predpisovo a má rád húpavú jazdu, nízku spotrebu tak je to super. Oceňujem automatické vyklápanie kufru ovládačom, nad tým by moji starí rodičia jasali radosťou. Avšak kufor sa dá otvoriť len tlačítkom z auta alebo tlačítkom na kľúčoch, čo je zas mínus. Ak človek vystúpi z auta a chce niečo hodiť do kufra tak sa musí vracať do auta. Ale to je asi vec zvyku.

    Čo sa týka podvozku , zadok pláva a odskakuje, ale s tým človek ráta, skôr mám problém s riadením. Pri vysokých rýchlostiach (150+) akoby mal volant v nulovej polohe vôľu , niekedy malá korekcia volantom s autom nič nespraví , inokedy ano. A každý predbehnutý kamión s autom pozamáva. Nieje to nič hrozné, ale treba byť pozornejší ako pri väčšine aut.

    Potom by som spomenul ešte supertvrdé plasty . A ešte vám odporúčam pobúchať po plechoch, duní to viac ako stará škodovka. A rádio, to je škoda reči.

    Motorovo je 1.6 hdi celkom delo na to aký to má výkon , hlavne vďaka krátkym prevodom. Ale v rýchlostiach do nejakých 110 km/h by som povedal, že sa s tým predbieha naozaj prekvapivo rýchlo. Myslím, že napr. Octávku 1,6 tdi to dá úplne bez problémov.

    Ale navzdory všetkým tým výčitkám to hodnotím ako výborné auto , pre cieľovú skupinu ľudí. Pretože je naozaj pohodlné , mäkké, húpavé, čo je v dnešnej dobe, keď všetky autá testujú na Nurburgringu určite pre mnohých pozitívne. A dá sa s tým jazdiť aj pod 5 litrov.

    Inak ešte mám skúsenosť s benzínom 1,6 , s automatom (4-stupňovým !) v "plnej palbe" , ale to už bolo skôr úsmevné. Myslím, že na to človek v ČR, SR nenarazí.
  • 00 Reagovat !

    foto umo

    umo 05.06.13  16:09

    « 301

    Ahoj. Rád by som v tvojej recenzii našiel porovnanie typovo podobných áut - 301 a dacie logan. Taktiež ma bude zaujímať sľubované porovnanie trojvalcov htp s tým, čo máš v peugeote. Zároveň obdivujem tvoju odvahu kúpiť novinku s ešte nevychytanými "detskými chorobami". Keby som neuprednostňoval karosériu hatchback, možno by som ho kúpil. Ale až tak po cca dvoch rokoch. Nepáčia sa mi tie hlavové "poloopierky" vzadu. Z bezpečnostného hľadiska to nie je bohviečo. Musím pochváliť voľbu motora. Na tvoje spomínané jazdenie stačí. Ja by som ho tiež uprednostnil pred 1,6. Nech slúži bez problémov.
  • 00 Reagovat !

    foto Makovnik

    Makovnik 05.06.13  03:24

    « Proti hluku

    Si mozes dokupit tlmiaci panel pod prednu kapotu, aky maju naftaky alebo to spravit samostatne - 2mm bitumenovy plat na audio tlmenie v ploche cca 0.2m2 podlepit na kapotu a k tomu prilepit nejake samolepiace polyesterove tlmiace hmoty, tak aby zakrylo tu profilovanu plochu.
    Robi to pocutelny rozdiel. Pripadne este mozes olepit hrany okolo prednej kapoty 1.5cm penovou tesniacou paskou, to tiez pomaha a nevidiet to.
    Do kufra, kde vidiet plechy mozes hodit maliarsky interierovy koberec, je tenky asi 3mm, ma strukturu a farbu ako auto calunenie a mali to v lidli za nejakych 130Kc 1.5m2. Ja som to pouzil na ocalunenie miesta okolo rezervy a na subwoofer :-)
  • 00 Reagovat !

    foto roox

    roox 04.06.13  23:19

    « ať slouží

    nejsem úplnej fanoušek francouzek (jsem spíš na italky :-)), ale oceňuji upřímnej pohled / recenzi. Vždy si krapet víc vážím auta/recenze od člověka, co koupí za vlastní auto do rodiny jako dalšího člena něž recenze na super-truper nadupanou káru co papínek koupí naší zlaté mládeži ;-)

    tak ať slouží bez nehod a poruch aspoň 300tkm :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pinkybrain8

    pinkybrain8 04.06.13  22:19

    « Re: Re: Interiér

    Nezamknuté auto, to poznám... poslednú zimu sme garážovali v požičanej garáži a neraz sa stalo, že som si až ráno pri "odomkykaní" uvedomil, že auto ostalo nezamknuté. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto gogo2

    gogo2 04.06.13  21:59

    « Re: Interiér

    Fotky interiéru doplním, s tím se počítá - přítelkyně však odjela s foťákem na cesty. Dojmy z jízdy samozřejmě též vytvořím - zatím mám však najeto příliš málo na to, aby se z toho dalo něco vyvozovat. Zatím řeším takové vtipné věci, jako jak se pouští ostřikovač či "jé ono to má trojblik" :-) Několikrát jsem též odešel od nezamčenýho auta (jak nejsem zvyklej na ten dálkáč). To je tak, když si člověk konečně poprvé v životě pořídí alespoň trochu vybavený auto :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto gogo2

    gogo2 04.06.13  21:52

    « Re: Re: Re: Re: Rapid 301

    Mně osobně se dokonce C-Elysée líbí víc. A úplně nejvíc v té barvě, co mám já. (I když, čím dýl na tu 301 koukám, tím se mi líbí víc, možná by se mi Citroen rychleji okoukal, těžko říct.) Navíc má Citroen podle testů o chlup lepší přístup do kufru (dáno jiným tvarem víka, světel a zádě). Ale u Peugeotu nabídli výrazně lepší podmínky...
    Pokud jde o prodeje, tak za leden - duben 2013 jsou čísla následující: Peugeot 301 - 319 ks, Citroen C-Elysée - 206. Ale jestli to má nějakou vypovídací hodnotu, těžko říct. To taky může být o tom, kolik komu fabrika přidělí kusů...
    EDIT - květnová čísla:
    P301 - 84 ks
    C-El - 42 ks
  • « 00 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 04.06.13  21:25

    « Re: Re: Re: Rapid 301

    především blahopřeju - nový auto je prostě nový auto.
    ;-)
    A Peugeot určitě není špatnej... já osobně bych teda uvažoval z téhle dvojice o Citroenu, ale to na veci nic nemeni.
    Myslim, ze je o neco lepsi volbou, což dosvědčuje i to, že je málo skladovek na prodej, ale jestli je o tolik lepší, o co je dazžší odhadnout nedokážu...
    :-!
    Ať dobře slouží.
  • 00 Reagovat !

    foto pinkybrain8

    pinkybrain8 04.06.13  21:15

    « Interiér

    Aspoň pár fotiek interiéru by sa hodilo, aby som ohodnotil. Ináč prajem kopec šťastných km :-) .

    No a možno doplniť recenziu o pocity z jazdy a o to, čo už je v komentároch... nejako zosumarizovať.

    Auto pôsobí sympaticky, ja by som ho určite bral ako druhé do rodiny (hneď ako si raz poviem, že mením tú svoju milú za QV ;-) ).
  • « 00 Reagovat !

    foto gogo2

    gogo2 04.06.13  19:37

    « Re: Re: Rapid 301

    1) Ano, jsem první. :yes: Říkal jsem si, že třeba zážitky a poznatky čerstvého majitele někomu mohou pomoci při rozhodování koupit / nekoupit. Ono pokud si člověk nepůjčí tu předváděčku alespoň na víkend, tak nevím, jestli si dokáže všeho na autě všimnout.
    2) Souhlas, kdybych měl limit 300.000, tak bych asi taky šáhnul po té i30 kombi. Já jsem ovšem hledal něco max. do 250 tisíc. Ten limit je podle mě nutný si stanovit, protože jinak se pořád přihazuje a přihazuje a najednou je vybraný auto za půl mega, jen to hvízdne...
    3) Proč low cost? Vystihnul jsi to přesně: "...nejezdí příliš po dálnici, chce důstojné auto s nízkou spotřebou, nechce dát víc jak 250 tis, spokojí se s podprůměrnou dynamikou, tak může být spokojen" (jen tu cenu jsem upravil).
  • « 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 04.06.13  18:08

    « Re: Rapid 301

    Ahoj, především gratulace k novému autu. Je to pokud se nepletu první 301 tady na fóru. Pro mě jsou v posledních několika recenzích zajímavé 2 věci - srovnání nízkonákladových sedanů/hatchbacků nižší střední třídy které se tady objevili v poslední době - Fluence, Rapid a 301 a také zamyšlení nad důvody které vedou lidi ke koupi této kategorie aut. Kromě Rapida jsem v dalších autech nejel a asi ani nikdy nepojedu ale z recenzí včetně té tvé je zřejmé že se na těch autech šetřilo kde se dá. Někdy bohužel až moc zejména slabé byť úsporné motory a nedostatečná zvuková izolace je hendicap který se už nedá napravit. Na druhou stranu na low cost to jsou všechno kusy auta s vekým kufrem a které vypadají důstojně a vůbec nejsou ošklivé. To platí zejména pro 301 a Fluence. Vše je opravdu na osobních preferencích každého z nás. Já osobně kdybych měl limit max 300 tis tak bych asi šáhnul po Hyundai i30 kombi v základu. Po nějaké rozumné slevě bych se dostal se základní 1,4 včetně klimy do této sumy taky a měl bych auto u kterého nemusím řešit žádné kompromisy. Ale uznávám že pokud někdo nejezdí příliš po dálnici, chce důstojné auto s nízkou spotřebou, nechce dát víc jak 300 tis, spokojí se s podprůměrnou dynamikou tak může být spokojen i s low costem nižší střední třídy. takže hodně spokojenosti, šťastných km a budu se těšit na pokračování recenze a tvé další zkušenosti z provozu.
  • « 00 Reagovat !

    foto gogo2

    gogo2 04.06.13  17:46

    « Re: Re: Re: Rapid 301

    Od té doby, co jsem to auto převzal, tak skoro pořád prší. Nikdy jsem se o to moc nezajímal, ale možná to není autem, třeba jen jsou ty gumy hlučný na mokru, co já vím... No měnit je kvůli tomu nepůjdu. Motor je odhlučněnej blbě - o tom žádná, navíc roli fakt hraje i ten tříválcovej zvuk i to, že moje předešlý autí bylo (světe div se) absolutně nehlučný... Říkal jsem si, že se domluvím s otcem, že si na odpoledne půjčím jeho tříválcovou Fábku a půjdu se projet, abych měl srovnání, pokud jde o tu hlučnost, ale zatím nějak nebyl čas... Až to zrealizuju, dopíšu do recenze...
  • « 00 Reagovat !

    foto Mirasr

    Mirasr 04.06.13  17:23

    « Re: Re: Rapid 301

    Proc by nemel stacit motor? Vsechno neni jen o zavodech. Me se to auto zvenku libi ale to je asi tak vse. Skoda ze je hlucny. Za ty penize dobry vyber. Aspon ti ho nikdo neukradnou jako skodovku :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 04.06.13  15:16

    « Re: Rapid 301

    Myslím, že jsi vybral to správné auto, 301 je dobré auto v poměru cena/užitná hodnota/komfort a prostor. Akorát si nejsem jistý výběrem motoru, není 53 kW málo? Vím, že auto je relativně lehké, ale stačí tříválec na plně naložené auto na běžně kopcovitých okresních cestách? Na dálnici tento motor není vhodný, ale jak si vede na našich okreskách? Napiš své osobní zkušenosti a pocity s tímto motorem a také mě zajímá spotřeba.
    V jednom motoristickém časopise jsem totiž četl, že tebou zvolená motorizace se hodí akorát tak do města, mnohem lepší volba je prý 1,6 s výkonem 85 kW. Tříválec se prý musí dosti vytáčet, abys nebyl brzda provozu v kopcích, a to pak samozřejmě roste spotřeba.
    Ale na druhou stranu, příplatek 30 tisíc za silnější motor je docela dost a chápu tě, zkrátka jsi dostal výhodnou nabídku na skladový vůz s tříválcem, tak jsi ho vzal. Jo a co Citroen a jeho vůz C-Elysée, není náhodou levnější než Peugeot? Citroen má u nás totiž agresivnější cenovou politiku.
    Až budeš mít čas, tak to dopiš do recenze a přidej pár fotek, rád si přečtu o tomto zajímavém modelu. Ahoj, přeji mnoho šťastných km bez nehod a poruch.
  • 00 Reagovat !

    foto gogo2

    gogo2 04.06.13  13:53

    « Rapid 301

    Nechával jsem si dělat kalkulaci jak na Roomstera (asi před půl rokem), tak na Rapida (nedávno). Celej princip je v tom, že vstupní cenu, z níž ti udělají kalkulaci, poníží o 20.000. Ovšem pozor - toto snížení pak nezaplatíš zpátky ve splátkách (jak to má třeba Citroen a donedávna to tak dělal i Renault). Prostě pokud to financuješ přes Škofin, tak tě to auto vyjde o 20 tisíc levněji. To je dobrá nabídka. Navíc mají zjevně i dobře vyjednaný podmínky pro flotilový pojištění (tj. když si s úvěrem od nich necháš auto i POV + HAV. pojistit) - ty ceny taky byly good (nicméně to si člověk umí při troše trpělivosti vyjednat i jinde, pokud je čas a jsou nervy). Nicméně - Rapid by mě byl býval vyšel ve srovnatelné výbavě asi o 40.000 dráž (a to si myslím, že jsem obdržel opravdu jako soukromá nepodnikající osoba velmi přátelskou nabídku), což by znamenalo si o 40.000 víc taky půjčit. Ale dobře, pořád by to ještě stálo za úvahu. Bohužel zase nebylo možné dát starý auto protiúčtem.... MÁM TAKOVÝ SEN - přijdu do autosalonu, kde mi nabídnou auto, které vyhovuje mým potřebám, a za přiměřené (tedy nemusí to být krutý dumping, ale nesmí to být taky předražené) peníze mi ho nabídnou. Než si vypiju kávičku, tak technik nacení moje staré auto (kupované nové v ČR, servisované v autorizáku a staré pět let) a prodejce mi v systému vyhrabe nabídky na financování včetně pojištění, z nichž vidím, že si ze mě nedělají srandu. Všem poděkuji za vstřícné, milé a seriózní jednání, podepisuji objednávku s tím, že za tři dny si přijedu nové auto převzít a zároveň jim předám s klíčky a doklady na to staré... Tak bych si to nějak představoval, že to má fungovat - nemusí to být všechno zadarmo, ale nesmí to být fakt vojebávka jak blázen. Koneckonců něco trhnou na provizi za nový auto, něco za zprostředkování pojištění a něco vybouchaj na přeprodání starýho vykoupenýho auta. Ne tak úplně dokonale, jak to popisuju, ale přeci jen nejvíc se tomuto ideálu blížil právě Peugeot. Rapid je nadevší pochybnost lepší auto (jedinou výhradu mám k tvrdosti podvozku), ale prostě mi ty podmínky tolik nevyhovovaly. A varianta ještě chvíli počkat, sesbírat nějaké další peníze? Ty ceny na trhu tak turbulentně skáčou nahoru dolů, že to je dost sázka do loterie. Na zimu jsem nové auto pořizovat nechtěl, tak počkat prakticky rok. To staré auto by to vydrželo, jen by to znamenalo pro moje potřeby nové letní a zimní gumy, rakev a pro jistotu i baterku. Plus další garančka, plus na jaře technická... A potenciální prodejní cena přitom stále klesá...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…