Recenze

forestr (muž 40 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Octavia 1.9 TDI Collection

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 49× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:188000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 81 / 100 * kroutící moment [Nm]: 235 / 250 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.1 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.2 / 5.5 *

Popis vozu

Po pěti letech jezdění v celku bezproblémovém Renaultu Mégane jsem začal hledat nového nástupce. Kvůli docela dalekému dojíždění do práce ve více lidech jsem chtěl mít auto s naftovým motorem, vyšším výkonem a trošku větším vnitřním prostorem. Zkrátka změnu, i když Renault sloužil spolehlivě, téměř bez poruch, ale motor nebyl žádný silák, podvozek klasicky francouzsky měkký a kastle začala místy rezivět. Nakonec jsem vybral tři kandidáty: Škoda Octavia I, Volkswagen Golf IV, Ford Focus II. Ford byl sice zajímavý, ale poruchovost a spotřeba TDCi vs. TDI ho odsunula z výběru. Tak jsem hledal nabídky Octavie a Golfu v trošku lepší výbavě a s motorem 1.9 TDI 81kW. Zanedlouho jsem narazil na tohle auto. Koupil jsem ho na jaře roku 2008 u prodejce ojetých vozů v Litvínově. Jednalo se o dovoz z Německa. Auto bylo v perfektním stavu se všemi náležitostmi, jako jsou oba klíčky, servisní knížka a manuály. Jedinou pochybnost jsem měl o najetých kilometrech, proto jsem pro jistotu ihned nechal auto zkontrolovat mechanikem. Následovala výměna oleje, filtrů a nové rozvody. Auto je ve výbavě Collection, která vychází z výbavy Ambiente doplněné o další prvky viz. výbava. Auto bylo 11.04.2014 prodáno.

Výbava

ABS; ASR; 4x airbag; digitální klimatizace Climatronic; xenonové světlomety; centrální a dálkové zamykání se sklopným klíčem; imobilizér; Maxi-DOT; tempomat; elektricky ovládané stahování předních a zadních oken; elektricky ovládané nastavení vnějších zpětných zrcátek; vyhřívaná vnější zpětná zrcátka; výškově nastavitelný volant; výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce; vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce; 15" plechová kola a zimní pneumatiky; 16" kola z lehkých slitin Škoda Knife a letní pneumatiky; autorádio Škoda Symphony; posilovač řízení; otáčkoměr; senzor opotřebení brzdových destiček; tónovaná skla; ostřikovače světlometů; dělená zadní sedadla; loketní a bederní opěrka; vypínatelný airbag spolujezdce; kožený věnec volantu; kožená hlavice řadící páky a ruční brzdy; venkovní teploměr; stěrač zadního skla; síťový program

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti hodnotím jako dobré, ale velké sportovní nebo dokonale komfortní svezení nečekejte. Předchozí francouzské benzinové auto bylo slabé a dosti měkké, ale třeba v zimě s ním byla větší zábava na sněhu a ledu. Auto s dieselovým motorem je mnohem těžší, vůz je proto lehce nedotáčivý, po výměně tlumičů se auto chová stabilněji, dobře drží stopu a hlavně se nenaklání. Svůj podíl na komfortu jízdy mají také pneumatiky obuté na 16" ráfku, které se zdají být ideálním kompromisem na naše silnice. V zimě pak přezouvám na 15" ráfek. Co se týče brzd, jsou dostačující, ale vzhledem k váze motoru doporučuji volit kvalitnější kotouče i destičky stejně jako tlumiče. Odstupňování převodovky je optimální, stejně jako délka drah a samotné řazení rychlostních stupňů. Největším překvapením pro mě byl ale výkon motoru a s tím spojená spotřeba paliva, opět ve srovnání s autem předcházejícím. Jelikož je auto využíváno především na delší vzdálenosti, tak se spotřeba dlouhodobě pohybuje kolem 5,2 l/100km a to i při docela svižné jízdě. V zimě je častokrát ještě menší (užší pneumatiky, vypnutá klimatizace). Časem došlo na repasi turbodmychadla, novou váhu vzduchu a chip (100kw), takže auto jede mnohem lépe.

Interiér

Uvnitř vozidla se nachází jen kvalitní materiály a k tomu se přidává výborné dílenské zpracování a slícování. Typická koncernová palubní deska ničím nenadchne, ale také neurazí. Přístrojová část zobrazuje řidiči všechny potřebné informace a palubní počítač je umístěn v zorném poli řidiče mezi tachografy otáčkoměru a rychloměru - Maxi-DOT. Vně tachografu otáčkoměru se nachází displej s hodinami a vně rychloměru je pak umístěno počítadlo celkových a denních kilometrů. Umístění hodin někam na horní část středového tunelu by bylo určitě praktičtější. Věnec volantu obšitý kůží stejně jako hlavice řadicí páky a ruční brzdy padne dobře do ruky. Ovládací páčky u volantu mají dobrou aretaci a docela tichý chod. Ovládání tempomatu a palubního počítače je ideální, stejně tak ovládání stěračů, ostřikovačů a palubního počítače. Na spodu středového tunelu najdeme popelník, následuje ovládání digitální klimatizace, které by mohlo být o něco výš, protože občas při nastavování překáží řadicí páka. Následuje malý, ale hluboký úložný prostor vhodný pro mobil nebo peněženku. Nad ním je připraveno místo pro rádio. Na horní liště jsou zakomponovány ovládací prvky pro otevření víka nádrže, vyhřívání sedadel, zapínání a vypínání bezpečnostních prvků (ASR) a vše pak zakončuje spínač výstražných blikačů již klasicky usazený mezi výdechy vzduchu a doplněn chromovým nápisem Octavia. Poloha sedadel je nastavitelná v mnoha směrech, ale uvítal bych jemnější odstupňování posouvání dopředu a vzad. Sedadla jsou tvrdší a mají docela dobré boční vedení a také zajímavý vzor látky dodávaný s touto edicí. Před spolujezdcem se nachází objemná uzamykací schránka, která obsahuje i zámek na deaktivaci airbagu spolujezdce. Cestující na zadních sedadlech mají také slušný komfort, který ale dost ovlivňuje nastavení polohy předních sedadel, takže místa pro nohy opravdu není nazbyt. Zavazadlový prostor je opravdu luxusní, škoda že víc konstruktéři mysleli na litry než na lidi. Posunutí zadních sedadel o pár centimetrů na úkor kufru by jistě uvítal nejeden majitel. Pod víkem podlahy je pak taky dost prostoru pro rezervu, hever, různé příslušenství i kompletní povinnou výbavu. Audio soustava pak zahrnuje celkem 6 reproduktorů (přední dveře, zadní dveře, místo u plata kufru), ale její výkon je hodně podprůměrný, téměř bez basů. Skla v oknech jsou všude tónovaná stejně jako vnější zpětná zrcátka.

Exteriér

Facelift první generaci modelu určitě prospěl a auto vypadá i po letech docela dobře. Také se vychytala spousta much prvního modelu (palubní přístroje i deska, světla). Karoserie typu liftback má svoje kouzlo a je hlavně praktická (lepší přístup do kufru, přeprava větších nákladů). Pochválit musím zpětná zrcátka, obě jsou stejně velká. Trochu zbytečné jsou pak ostřikovače předních světlometů a stěrač zadního skla. Nabízí se také mnoho doplňků (nárazníky, spojlery, křídla), ale jsem spíš zastánce zachování originálu bez větších úprav, i když kola z lehkých slitin dělají auto mnohem hezčí.

Silné stránky

spolehlivý motor; výkon; spotřeba paliva; dostupnost náhradních dílů a doplňků; velikost zavazadlového prostoru;

Slabé stránky

málo místa pro nohy cestujících na zadních sedadlech; audiosoustava

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

185 000 km
výměna xenonových výbojek (GE), vyčištění reflektoru a čoček, nastříkání výfukového systému (Zinkon), zadřená volnoběžka alternátoru, velmi špatný stav alternátoru, koupen nový alternátor, kladka i šponovák řemenu, výměna tyče řízení, výměna zadních brzdových kotoučů a destiček (Brembo Max), výměna lanovodů, seřízení ruční brzdy
185 000 km | 23.12.2013
motorový olej (Total), olejový filtr, vzduchový filtr, pylový filtr, naftový filtr (UFI), chladící kapalina (Fridex)
182 000 km
opotřebené horní uložení tlumičů na přední nápravě, koupeno nové horní uložení a ložiska
174 000 km
opotřebená ložiska na přední nápravě, koupena nová ložiska (SKF)
169 000 km
měněna ramena na přední nápravě
špatný stav brzdových třmenů na zadní nápravě, výměna za nové třmeny, repase brzd na přední nápravě opravnou sadou
169 000 km | 02.11.2012
motorový olej (Total), olejový filtr, vzduchový filtr, naftový filtr (UFI)
152 000 km
defekt servomotoru ovládajícího klapky ventilace, koupen nový servomotor (Valeo)
repase turbodmychadla (TurboCar s.r.o.)
špatný stav výfukového potrubí (díry, rez, spojení, uchycení), obroušení, zavaření, nastříkání (Zinkon), nové spojení a uchycení
rozbitý plast pod motorem na levé straně, špatný stav šroubků a úchytek, koupen nový plast, šroubky a úchytky (Škoda)
špatný stav předních a zadních tlumičů, koupena nová sada předních a zadních tlumičů (Kayaba Excel-G)
opotřebovaný čep řízení na pravém předním kole, koupen nový čep řízení (TRW)
špatný brzdící účinek zadních brzd, koupena opravná sada, těsnění zadních brzdových válečků (VW) a nové brzdové hadice k zadním brzdám (VW)
špatný stav předních brzdových kotoučů a destiček, koupena nová sada předních brzdových kotoučů (Brembo Max) a předních brzdových destiček (Brembo)
propadající se brzdový pedál a slábnoucí brzdný účinek, výměna za použitý brzdový a podtlakový válec demontovaný z autovraku
špatná funkčnost váhy vzduchu, koupena nová váha vzduchu (Bosch)
chip (100kw)
špatný stav zimních pneumatik, koupeny nové zimní pneumatiky (Barum Polaris 3 195/65 R15 91T)
158 000 km
špatný stav zadních brzdových kotoučů a destiček, koupena nová sada brzdových kotoučů (Zimmermann) a destiček (Zimmermann)
špatný stav letních pneumatik, koupeny nové letní pneumatiky (GoodYear OptiGrip 205/55 R16 91V)
163 000 km
měněna rozvodová sada (Originál Škoda + vodní pumpa + napínák řemenu)
152 000 km | 19.10.2011
motorový olej (Total), olejový filtr, vzduchový filtr, pylový filtr (Mann Filter), chladicí kapalina (Fridex)
147 000 km
začala unikat chladicí kapalina kolem sloupku chladiče klimatizace, koupen nový chladič klimatizace (Valeo)
149 000 km
z drobného naštípnutí na čelním skle časem vznikla asi 5cm trhlina, přes pojišťovnu bezplatná výměna skla za nové (AC Autosklo s.r.o. - v rámci připojištění čelního skla)
143 000 km | 19.05.2011
motorový olej (Castrol), olejový filtr, vzduchový filtr, pylový filtr, naftový filtr (Mann Filter)
130 000 km
padání motoru do nouzového režimu, vyčištění regulace turbodmychadla
130 000 km | 13.11.2010
motorový olej (Castrol), olejový filtr, vzduchový filtr, pylový filtr (Mann Filter), chladicí kapalina (Fridex)
115 000 km
opotřebení ložiska na levém předním kole, koupena nová ložiska na přední nápravu (Febi)
115 000 km | 15.05.2010
motorový olej (Castrol), olejový filtr, vzduchový filtr, pylový filtr, naftový filtr (Mann Filter)
109 000 km
špatný stav zadních brzdových kotoučů a destiček, koupena nová sada brzdových kotoučů (Ferodo Premium) a destiček (Ferodo)
100 000 km | 17.11.2009
motorový olej (Castrol), olejový filtr, vzduchový filtr, pylový filtr (Mann Filter), chladicí kapalina (Fridex)
086 000 km
sesypaly se články v autobaterii, zřejmě to byla ještě originální nebo nějaká noname, koupena nová autobaterie (Varta Varta Blue Dynamic 72Ah)
špatný stav letních pneumatik, koupeny nové letní pneumatiky (Continental PremiumContact2 205/55 R16 91V)
086 000 km | 05.06.2009
motorový olej (Castrol), olejový filtr, vzduchový filtr, pylový filtr, naftový filtr (Mann Filter)
075 000 km
měněna rozvodová sada (Ruville RU5549170 + vodní pumpa)
055 000 km | 12.04.2008
motorový olej (Castrol), olejový filtr, vzduchový filtr, pylový filtr naftový filtr (Mann Filter), žhavící svíčky (Brisk)
072 000 km | 01.11.2008
motorový olej (Castrol), olejový filtr, vzduchový filtr, pylový filtr (Mann Filter), chladicí kapalina (Fridex)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

AUTOCENTRUM GROUP s.r.o.
Nádražní 212
435 33 Louka u Litvínova
Česká republika

 

Novinky v recenzi

27.4.2012 22:23

26.10.2011 17:42

16.10.2009 21:41

24.9.2009 17:07

24.8.2009 14:49

10.6.2009 23:20

9.6.2009 23:18

4.6.2009 18:49

3.4.2009 20:27

28.12.2008 00:00

7.12.2008 00:00

4.11.2008 00:00

2.11.2008 00:00

28.10.2008 00:00


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1.9 TDI Collection

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
7
prostornost
8
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
7
provozní náklady
9
náhradní díly
8
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
5
kvalita sedadel
6
brzdy
7
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…