Recenze

forestr (muž 33 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Renault Mégane 1.6e RT

9,65 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Renault Mégane Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 137 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,2 maximální rychlost [km/h]: 184 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Auto bylo koupeno v létě roku 2003 v autobazaru v Třebíči. Původem bylo dovezeno z Německa po prvním majiteli (dokonce i s originálním TP) a pravděpodobně sám dovozce u nás vůz přihlásil. Auto plně splňovalo moje požadavky a navíc bylo v perfektním stavu až tedy na dosluhující pneumatiky. K autu jsem dostal oba dva klíčky, servisní knížku a manuály. Na tachometru v tu dobu bylo slušných 83 000km, ale pro jistotu jsem v krátké době nechal vyměnit alespoň olej a filtry. S autem jsem pak jezdil prakticky denně do školy a později do zaměstnání a kilometry jen přibývaly. Auto bylo 14.06.2008 prodáno.

Výbava

ABS; 2x airbag; manuální klimatizace; centrální a dálkové zamykání; imobilizér; elektricky ovládané stahování předních oken; výškově nastavitelný volant; výškově nastavitelné sedadlo řidiče; 13" plechová kola a zimní pneumatiky; 14" kola z lehkých slitin Alessio San Remo a letní pneumatiky; autorádio Philips; posilovač řízení; otáčkoměr; tónovaná skla; dělená zadní sedadla; venkovní teploměr; stěrač zadního okna

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti a jízda samotná je spíše komfortní, jak je u francouzských vozů zvykem. Měkké naladění podvozku a slabší výkon motoru tak nedovolovali žádné velké sportovní zážitky, ale to se od tohoto vozu ani příliš nečeká. Docela mile mě překvapila spotřeba, která se při normální jízdě pohybovala mezi 6 a 7 litry.

Interiér

Interiér je docela prostorný, rozmístění ovládacích prvků a odkládacích prostor je intuitivní a dostatečné. Výtky bych měl snad jen k ovladači zamykání všech dveří a výstražných blikačů, které jsou hned u spolujezdcova levého kolena. Zpracování palubní desky, plastů ale i čalounění je na velmi dobré úrovni a nikde nic nevrže ani nelícuje. Sedačky jsou dosti měkké a na dlouhých cestách je to znát. Volant i rozmístění pedálů se mi zdá ideální, zato ale tvar řadící páky a samotné řazení až tak ideální není, nicméně se dá zvyknout. Přístrojová deska poskytuje řidiči všechny potřebné informace jako je aktuální rychlost, otáčky motoru, celkové a denní kilometry, teplota chladící kapaliny, stav paliva a pak různé kontrolky. Středový tunel tvoří přihrádka u řadící páky, popelník, ovládání klimatizace a topení, místo pro rádio, ovladač centrálního zamykání společně se spínačem výstražných blikačů a nakonec výdechy vzduchu. Nahoře pak ještě najdeme digitální hodiny, kontrolku zapnutých pásu řidiče, případně palubní počítač. Před spolujezdcem se nachází schránka, která ale velikostí opravdu neoplývá a papír formátu A4 bohužel nepojme. Nad ní je pak vsazen airbag spolujezdce, který se dá deaktivovat otočením klíčku ve spínači umístěném uvnitř schránky. Cestující na zadních sedadlech mají docela dost prostoru jak pro nohy, tak i pro hlavu. Výplně dveří tvoří plast s čalouněním a na místě řidiče a spolujezdce je navíc spodní kapsa, kde je zasazen ovladač elektrického stahování oken a nastavení zrcátek. Zavazadlový prostor se mi zdá nadprůměrný a pobere i věci pro čtyři lidi při cestě na dovolenou. Plnohodnotná rezerva je již umístěna na dně kufru společně s heverem. Místa pro další příslušenství a povinné vybavení není nazbyt, proto je většina umístěna na bocích kufru uchycena gumovou páskou.

Exteriér

Design se opravdu povedl a i dnes tohle auto vypadá zajímavě. Jde o klasický pětidveřový hatchback s oblými tvary jak karoserie, tak i interiérových prvků. Pětidveřový hatchback se mě osobně zdá z celé modelové řady nejvydařenější a navíc je i velmi praktický. Neustálým používáním za každého počasí se postupem času na autě objevila koroze. Nejvíce zasažen byl samozřejmě podvozek, ale koroze se nevyhnula ani třeba lemu nad zadním kolem. Laku jsem uštědřil taky pár šrámů zejména při neopatrném zajíždění do garáže.

Silné stránky

spotřeba paliva; design

Slabé stránky

měkký podvozek; výkon motoru; koroze

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

138 000 km | 17.09.2007 | Autoservis Eliška Míčová
motorový olej, olejový filtr, vzduchový filtr, pylový filtr, brzdové destičky, tlumiče na zadní nápravě, středový díl výfuku
123 000 km | 10.09.2006 | Autoservis Eliška Míčová
rozvodový řemen, vodní pumpa, kladky, motorový olej, brzdové kotouče
114 842 km | 05.12.2005 | Autosalon Kudrna CZ a.s.
motorový olej, olejový filtr, vzduchový filtr, pylový filtr, geometrie
101 100 km | 27.10.2004 | Autosalon Kudrna CZ a.s.
motorový olej, olejový filtr, vzduchový filtr, pylový filtr, výfuk
085 150 km | 17.09.2003 | Autosalon Kudrna CZ a.s.
motorový olej, olejový filtr, vzduchový filtr, pylový filtr
065 908 km | 18.03.2002 | Autohaus Walter GmbH
044 437 km | 14.12.2000 | Autohaus Walter GmbH
024 843 km | 24.03.1999 | Autohaus Walter GmbH
012 706 km | 23.02.1998 | Renault Burucker Autohaus GmbH
004 400 km | 26.06.1997 | Renault Burucker Autohaus GmbH

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autobazar Jahoda
Znojemská 1345/62
674 01 Třebíč
Česká republika

 


Přidat názorDiskuse: Renault Mégane 1.6e RT

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7
praktičnost
7
prostornost
8
jízdní vlastnosti
5
jízdní komfort
6
provozní náklady
7
náhradní díly
7
výkon motoru
4
spotřeba
7
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
6
brzdy
4
zavazadlový prostor
8

Více o modeluRenault Mégane X64/DA (1995-2002)
Dlouhodobý test Renault Mégane 1.2 TCe – Balíme a vyrážíme Dlouhodobý test Renault Mégane 1.2 TCe – Balíme a vyrážíme

Renault Mégane má ve službách Světa motorů najeto 20.000…

Renault Mégane: Třetí karosářskou variantou je sedan Renault Mégane: Třetí karosářskou variantou je sedan

Renault Fluence odejde do historie, tříprostorová…

 






Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…