reklama


Recenze

drapa (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Fabia Elegance 1.4 TDi PD

9,77 Uživatelé

Hodnoceno: 31× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 8 Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10
Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 28 Škoda Fabia, foto 29 Škoda Fabia, foto 30 Škoda Fabia, foto 31 Škoda Fabia, foto 32 Škoda Fabia, foto 33 Škoda Fabia, foto 34 Škoda Fabia, foto 35 Škoda Fabia, foto 36 Škoda Fabia, foto 37 Škoda Fabia, foto 38 Škoda Fabia, foto 39 Škoda Fabia, foto 40 Škoda Fabia, foto 41 Škoda Fabia, foto 42 Škoda Fabia, foto 43 Škoda Fabia, foto 44 Škoda Fabia, foto 45 Škoda Fabia, foto 46 Škoda Fabia, foto 47 Škoda Fabia, foto 48 Škoda Fabia, foto 49 Škoda Fabia, foto 50
 

Technické info

Přezdívka auta Běloch Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:172000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 3 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1422 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 195 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 426 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Mé první auto byla Škoda Felicia 1.3 vyrobena v roce 1995. Dostal jsem ji ke svým osmnáctinám abych se měl na čem vyjezdit. Byla to už s vým způsobem pěkná rachotina. Najeto měla 280 000km, korozi všude, kam se podíváte, interiér podředný, ošoupaný, ke každému zámku jiný klíč, no prostě auto které bylo spíš na odpis, než na ježdění. Dokonce i policisté ho přirovnali k "botanické zahradě", protože kvete na každém rohu. Ale co, bylo to zadarmo a nebylo na takovém autě co zkazit. Za půl roku, co jsem ji vlastnil jsem najezdil kolem 7 000km ať už po Ostravě, nebo na větší dálky. Vyjezdil jsem se co to šlo, neměl jedinný ťukanec. Pak se začalo ale všechno postupně kazit. Od osvětlení až po výfuk.

Tak začalo poohlížení se po něčem novém. Projížděl jsem autobazary, koukal po inzerátech a pořád se ne a ne rozhodnout. Vždy tam něco nesedělo, nebo se vyskytly jiné problémy. Hledal jsem spíše ve značkách Seat, Volkswagen a Škoda. Mou představou bylo malé i velké auto zároveň, s elektrickými okny, klimatizací, dálkovým centrálem, úsporným motorem a luxusním interiérem. Sestřenice měla kdysi služební Fabii Combi 1.4TDi 55kW Elegance a tak jsem si řekl že jsem asi zužil výběr na tento typ. Není ani malá ani velká, motor je hodně úsporný, výbava je dostačujicí.

Jednoho dne jsem narazil na inzerát černé Škody Fabia 1.4TDi 51kW v plné výbavě se zimními pneu. Když už jsem byl skoro rozhodnut tak byla prodaná. Hledalo se dál a našel jsem moji "současnou lásku" Fabii 1.4TDi silnější, tedy 55kW ve výbavě Elegance. Byla po operativním leasingu od společnosti LeasePlan, na první pohled krasavice, nikde žádný škrábanec, interiér jako nový, dokonce s Rádiem a Bluetooth HF sadou. Začal jsem ji tedy prohlížet více do detajlu. Udělal předběžnou kontrolu na STK, nechal ověřit servisní knížku. Od mechanika mi bylo sděleno že je to o hodně zachovalý, nebouraný vůz bez investic. Tak jsem neváhal a koupil ji, než mi ji zase někdo vyfoukne.

Jsem s ní maximálně spokojený a nenašel jsem nic vážnějšího co by mě štvalo že buď má, nebo nemá. Mezi její výbavu patří, ALU kola 14", dva vystřelovací klíče, přední el. okna, klimatizace, rádio na CD a MP3, Bluetooth HF, ABS, ASR, MSR, palubní počítač, zámek zpátečky, mlhovky, tempomat, kožený paket, denní svícení atd. Ani si na všechno nevzpomenu.

Designový Facelift oproti starším Fábiím má něco do sebe. Ať už jiné zpracování exteriéru, či interiéru. Světla vypadají moderněji, kožený volant, jiný vzhled budíků také udělá svůj dojem. Sice nesmyslně Škodovka umístila budíky až do 240 km/h, ale to jsou jen detajly, které v ničem nevadí. Sedadla, která mi příjdou sportovnějšího charakteru jsou propracovaná a sedí se v nich pohodlně, nikde nic netlačí. Vzadu jsem ještě neměl příležitost se svézt, ale místa tam je v celku dost. Já osobně měřím necelé 2 metry a když si dám sedadlo níže a více dopředu tak není problém, aby si za mě ještě někdo sedl. Rozhodně oproti Felicii je zde místa habaděj.

S kufrem jsem problémy zatím neměl, co jsem potřeboval, to se do něj vezlo, ve Felicii kolikrát končily věci pod nohama cestujících. To je asi tak všechno co bych chtěl napsat ke vzhledu a pohodlí.

Hodně lidí mě varovalo, že musím být tolerantní na zvuk motoru. Přeci jen je to tříválec, který není zrovna tichý. Ale je to přeci nafťák. Řve a duní jako parní válec, ale na všechno se dá zvyknout. Motor začíná být akceptovatelný od 2 000 ot/min. Tento tříválec se nedá rozhodně nazvat líným motorem. Když má turbo potřebné otáčky tak šlápnu a jedu. Dynamika patří rozhodně mezi silnější stránky. Jízdní vlastnosti bych zhodnotil kladně pokud nezohledním výše zmíněný hluk a vibrace.

Za hluk a vibrace mi zase umí Fábie nabídnout nízkou spotřebu. Nepatřím mezi pomalé jezdce. Jezdím podle toho jak potřebuju. Když šlápnu tak jedu. Pánům policistům už jsem nechal nemalou částku za pokuty, ale hold jsem člověk, který si raději prospí a pak trochu přidá. Ale všeho s mírou. Odmění se mi při mé jízdě průměrnou spotřebou kolem 4,5-4,9l/100km, ovšem není problém se se spotřebou dostat i pod 4 litry. Na plnou nádrž ujedu kolem 700-800km to si myslím, že není vůbec špatné. Jsem přeci jen student a každý litr nafty navíc se hodí. :-)

S tímto autem jsem zatím maximálně spokojen, mám ho 2 měsíce a za tu dobu jsem najel kolem 4000-5000km.

Silné stránky

- spotřeba (nejde se dostat nad 6,5l/100km)
- jízdní vlastnosti
- velký kroutící moment
- dostačující výbava
- pohodlnný interiér
- spolehlivost

Slabé stránky

- vysoký hluk
- vibrace interiéru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné - pouze pravidelný servis :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Všichni byli maximálně ochotní, na cokoli jsem se zeptal, tak ihned odpovídali, ochotně se mnou jeli na STK, nechali mě řídit, vyřídili mi kompletní pojištění, dali spoustu užitečných dárkových předmětů, zajistili skladištní list na zimní pneu. Nemůžu si prostě stěžovat.

 
reklama

Novinky v recenzi

24.6.2011 13:32

Je za náma úspěšně další servis ...

Fabka se vrátila po pár dnech ze servisu... Vyměnila se spojka, přední kotouče a desky, silentbloky ramen, STK + emise, seřízení zámku kufru. Ještě půjde před srpnovou dovolenou na olej a filtry. Doufejme, že teď pár tisíc bez údržby vydrží... :-)

25.3.2011 10:40

Servis + Nové ALU

Fabka už je poprvé na větších kolech. V sobotu ještě budeme kupovat a nazouvat nové pneumatiky 205/45 R16 Kleber Hydraxer. Minulý týden jsme pokořili hranici 190000 km a vyměnil se i olej, filtry a vycistila klimatizace. Příští servisní prohlídku se musí ještě vyměnit silentbloky, brzdové destičky a spojka. :-)Jinak jestli ji ta kola sluší posuďte vy sami.

16.12.2010 15:01

Výměna žárovek

Po více než roce mi odešla žárovka tak jsem se rozhodl, že koupím něco lepšího se říct asi nedá, ale jiného je výstižné slovo a nakonec jsem koupil Osram Cool Blue H7 55W protože jsem dostal dobrou nabídku. Jsem zvědavý jak dlouho vydrží a jestli půjde pozdat rozdíl k lepšímu nebo horšímu.

Jinak RS ALU 16" už jsou doma a nemůžou se dočkat léta.

2.12.2010 18:58

Novinky po delší odmlce

Ježíšek k nám přišel dřív :-) Fabka dostala na léto nové 16" elektrony z F1 RS na které teprv půjdou nové pneu 205/45. Staré 14" elektrony dostaly nové zimní pneu 185/60 a plecháče s poklicema šly dalšímu majiteli. Další dárek dostala držák nápojů do palubní desky vedle rádia, pravé velké zrcátko, novou dálniční známku. Jinak na zimu připravená je akorát musím ještě někde najít sněhové řetězy.

Pomalu se blíží na tachometru číslo 180 000 km a to znamená že nás čeká další výměna oleje a garanční prohlídka.

26.8.2010 21:05

Fabka a Servis

Fabka byla v servisu... Byla na garančce :-)

- nové zadní dorazy
- geometrie
- vodní pumpa
- výměna oleje
- rozvody
- napínací rozvodová kaldka
- zadní brzdové válečky
- čištění + doplnění klimatizace
- brzdová kapalina
- nové zadní dorazy
- pylový a olejový filtr

Tak snad bude na chvíli pokoj a bude poctivě sloužit :-)

11.8.2010 06:41

Mračítka

Tak včera večer jsem konečně nalepil mračítka. Výsledek můžete posoudit sami ve fotogaerii. Bohužel jsem neměl po ruce nic jiného než telefon. Do konce týdne přidám nové fotky. :-) Jinak chystáme se na servis: Doplnění + servis klimatizace, olej, filtry, geometrie, garanční prohlídka a blíží se čas výměny rozvodů...

29.7.2010 19:55

Brzdové třmeny a bubny nalakovány :-)

Výsledek můžete posoudit sami... Myslím, že to nedopadlo nejhůře, teď počkat než to pořádně zaschne a vzhůtu do ulic... Během příštího týdne budu lepit mračítka tak dodám fotky...

27.7.2010 22:57

Plány na srpen 2010

Objednal jsem si mračítka, sehnal lakýrníka tak během prvního srpnového víkendu je snad budu lepit. Pak mám v plánu natřít brzdové třmeny a bubny na zeleno. Jak to bude hotové tak přidám fotky :-))

2.7.2010 01:48

Další blbosti pro radost :-)

Sehnal jsem za "pár korun" originální rádio Škoda Symphony na CD a koupil prahové lišty s logem Fabia, model auta v měřítku 1:72- Uvidíme co se mi dostane pod ruku příště :-)

12.5.2010 22:22

Udělal jsem si radost...!

Po půl roce bylo načase dokoupit pár věcí. Koupil jsem vanu do kufru s protiskluzem, textilní koberečky, aero stěrače, loketní opěrku, novou lékarničku a letní směs do ostřikovačů :-) V plánu jsou ještě mračítka, kliky v barvě laku, místo antény "ploutev", nalakovat brzdové třmeny a bubny, dodělat zadní reproduktory, prahové lišty a rádio SONY CDX - GT444U, nebo něco podobného...

5.5.2010 20:42

První problémy... Sice malé, ale byly tam... :-)

Při couvání ať už s rychlostí, nebo bez a zaplým, nebo vyplým motorem se z motoru ozývalo chrastění... Při jízdě dopředu bylo hrobové ticho. Po zjištění to byl prasklý kroužek na poloose. :-) Vše už je opraveno :-)

26.4.2010 18:03

Přezuto a udělaná geometrie :-)

Tak nedávno jsem nechal přezout zpět na letní a zároveň udělat geometrii. Přezuto na Barum Brilantis 185 60R 14T. Jinak jsem nalepil přední znak RS, nasadil RS pedály a ještě mám v plánu koupit textilní koberečky a mračítka.

5.3.2010 16:22

Servis

Včera byla fabka na garančce... Výměna oleje (Castrol Magnatec 5W40), výměna brzdové kapaliny, filtrů a kontrola všeho potřebného :-) akorát se pokazil přístroj na geometrii, tak se bude dělat později až budu přezouvat.

1.12.2009 21:35

Fábka přezuta, dnes nasazeny poklice, trochu to trvalo, protože nějak tam nechtějí sedět. Jinak v galerii přidáno pár nových fotek :-)

19.11.2009 22:10

Vytvoření recenze. V nejbližší době dodám nové fotky. Tyhle jsou zhruba měsíc staré ještě s původními SPZ. Jinak pište nápady co se na auto může do budoucna hodit.


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Elegance 1.4 TDi PD

Další vozy Škoda Fabia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

bez jedinného problému, startování vždy na poprvé i v -25°C

praktičnost
9

Jak pro koho... Pro mě je praktické tak akorát. Není to auto do terénu, ale tam jezdit nepotřebuju...

prostornost
9

prostoru není ani málo ani hodně, je ho tak akorát, ale více by neuškodilo nikdy :-)

jízdní vlastnosti
9

sice to není to 100% co bych chtěl, ale nestěžuju si

jízdní komfort
8

až na ty občasné vibrace a hluk se to komfortem nazvat dá

provozní náklady
10

minimální

náhradní díly
10

zatím jsem žádné nepotřeboval, ale jsou dobře k dostání a za slušné peníze

výkon motoru
10

když uvážím spotřebu tak hodnotím výkon na 100% není problém nachipovat, ale mě to takhle vyhovuje

spotřeba
10

bez komentáře !

hlučnost motoru
7

bohužel, technici ve škodovce si na tom nedali moc záležet

kvalita sedadel
10

bez výhrad

brzdy
10

zatím jsem všechno ubrzdil, abs je hodně poznat, uvidíme v zimě

zavazadlový prostor
10

ještě se mi nestalo, že by byl malý


Více o modeluŠkoda Fabia 6V (1999-2008)
Škoda Fabia Kofola: Jen 99 aut pro milovníky „české coly“ Škoda Fabia Kofola: Jen 99 aut pro milovníky „české coly“

Hlavní specialitou „kofolácké“ fabie je chladnička,…

Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

 

reklama





Blesk.cz

Ochotská, která opustila Rosola: Zoufalé volání o pomoc!

Ochotská, která opustila Rosola: Zoufalé volání o pomoc!

Podepsala se na ní manželská krize? Michaela Ochotská (31), která odešla od Lukáše Rosola (31), se nejen ztrácí…

Obří tornádo štípalo domy: Ve Španělsku sčítají škody

Obří tornádo štípalo domy: Ve Španělsku sčítají škody

Masivní tornádo ve čtvrtek odpoledne ničilo španělské město Palos de la Frontera. Podle starosty města Carmela…

 

iSport.cz

Běsnění ve Francii! Fanoušci zranili světlicí hráče Lyonu, zápas ukončili

Běsnění ve Francii! Fanoušci zranili světlicí hráče…

Utkání francouzské fotbalové ligy mezi Metami a Lyonem bylo ve 32. minutě za stavu 1:0 předčasně ukončeno poté,…

Sudí odložil zápas v Ďolíčku. Trávník  vyhřívali pozdě, tvrdí Plzeň i expert

Sudí odložil zápas v Ďolíčku. Trávník vyhřívali…

Utkání 16. kola ePojisteni.cz ligy mezi Bohemians 1905 a vedoucí Plzní bylo odloženo kvůli nezpůsobilé hrací…

 

Reflex.cz

Spekulace roku: Irácký diktátor Saddám Husajn žije a ve skutečnosti řídí Islámský stát on

Spekulace roku: Irácký diktátor Saddám Husajn žije a…

Britský deník Daily Star přišel v pátek s největší konspirační teorií letošního roku – podle jeho zdrojů irácký…

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

 
 
reklama