Recenze

dr.biker (muž 29 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Renault Kangoo

9,85 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Kangoo, foto 1 Renault Kangoo, foto 2 Renault Kangoo, foto 3 Renault Kangoo, foto 4 Renault Kangoo, foto 5 Renault Kangoo, foto 6 Renault Kangoo, foto 7 Renault Kangoo, foto 8
Renault Kangoo, foto 9 Renault Kangoo, foto 10 Renault Kangoo, foto 11 Renault Kangoo, foto 12 Renault Kangoo, foto 13 Renault Kangoo, foto 14 Renault Kangoo, foto 15 Renault Kangoo, foto 16 Renault Kangoo, foto 17 Renault Kangoo, foto 18 Renault Kangoo, foto 19 Renault Kangoo, foto 20 Renault Kangoo, foto 21 Renault Kangoo, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta rybička Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:166000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1149 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 105 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14,2 maximální rychlost [km/h]: 154 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 650 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Opět zdravím čtenáře tohoto serveru, tentokráte jsem se rozhodl udělat staro-novou recenzi na Renault Kangoo. Ty bystřejší z Vás si určitě pamatují, že před necelými dvěma lety jsem se s Vámi podělil o dojmy ze soužití se služebním dvoumístným Kangoo bílé barvy zde umístěnou recenzí. Bohužel či bohudík už zmíněným Kangoo nejezdím, protože auto již není v dobrém stavu a není schopné denně absolvovat moji porci kilometrů dojížděním do práce a ještě k tomu nějaké služební cesty. Tak jsem dostal jiné služební auto, pro změnu opět Renault Kangoo. Asi jsme si s tímto typem vozidla nějak souzeni, je to již třetí Kangoo, se kterým jezdím dlouhodoběji (ještě jsem totiž nějaký čas jezdil pětimístným, které už toho také mělo dost za sebou a již nejezdí ve firemní flotile). Takže si myslím, že jsem získal již dost zkušeností s Kangoo I. generace po faceliftu s benzinovým motorem 1,2 16v, takže toho využiji a obnovím recenzi. Recenze na verzi první generace po faceliftu v této motorizaci tu totiž není, přestože se jedná o poměrně rozšířené auto u nás.

Jak šel čas, aneb moje soužití s vozy Kangoo

Psal se březen 2014, kdy jsem nastoupil do stavební firmy jako stavební technik. Dostal jsem po kolegovi 8 let staré dvoumístné bílé Kangoo s necelými 150 tisíci kilometrů na tachometru.
Po technické stránce na tom nebylo zrovna dobře, mělo i pár šrámů na karoserii od soubojů s ostatními auty včetně Tatry na stavbě, jinak bylo celkem udržované. Byl jsem upozorněn na potřebu dolévání motorového oleje, že prý je to normální čas od času dolít olej. Tak jsem auto vyčistil, udělal drobné opravy a úpravy a celkem spokojeně jezdil autem po stavbách, vozil stavební materiály v nákladovém prostoru i na střeše až do léta, kdy jsem vinou nepřiměřené rychlosti s ohledem na zavlhlou vozovku po dešti a tragické vlastnosti nových letních pneumatik Kumho nedobrzdil na semaforu a pošťouchl auta před sebou. Zkrátka jsem netušil, že mám na autě pneumatiky s tak tragickými jízdními vlastnostmi. Nikomu se nic nestalo, u mého Kangoo to odnesl přední nárazník, maska, kapota a ohnutý nosník chladiče. Nicméně auto v servise opravili a jezdil jsem do zimy opět bez větších problémů. Už před nehodou se občas stalo, že auto nechtělo startovat, nicméně jsem vždycky napodruhé nastartoval. Jenže na podzim se to začalo stávat častěji, tak jsem dal auto do servisu, kde vyčistili škrticí klapku zanesenou utíkajícím olejem a motor seřídili. Na chvíli to pomohlo, ale za chvíli jsem měl opět problémy s ranními studenými starty, nejhorší to bylo po víkendu, kdy auto stálo dva dny na parkovišti. Někdy auto chytlo napoprvé, někdy třeba až na popáté s vytočeným motorem na omezovači (sousedé mě asi neměli moc rádi za to brzké ranní probuzení s vytáčením motoru). Auto bylo několikrát v servise, ale nedokázali to opravit. Prý by to bylo na generálku motoru a to s ohledem na zůstatkovou cenu vozidla nějakých 35 tisíc to nemá smysl. Řešil jsem tento problém (auto vždy nastartovalo, ale okamžitě motor zhasl, nedokázal běžet po nastartování na volnoběžné otáčky) i s odborníkem na Renaulty a ten prohlásil, ať se toho auta zbavíme. Prý motor 1,2 16v je po ujetí 200 tisíc po smrti a pokud pohání tento motor pravidelně jezdící Kangoo s naloženým nákladovým prostorem a delší trasy po dálnici, tak je to ta nejhorší varianta a motor je po 200 tisících zralý do šrotu. Mezi tím jsem jezdil stejně starým Kangoo, ale v pětimístném uspořádání a s najetými 250 tisíci kilometrů. Auto jezdilo o mnoho lépe než moje dosavadní, ale s ohledem na stáří, celkové opotřebování vozu a nutnosti nechat přetěsnit motor se firma tohoto vozu na jaře tohoto roku zbavila. Já tak dostal zpět mé původní dvoumístné auto, které prý je uvedené do provozu schopného stavu. Auto ale opět nestartovalo tak, jak má, takže mi došla trpělivost a zažádal jsem o výměnu vozidla. Bylo mi vedením vyhověno a já dostal opět stejný model auta, tentokráte pětimístné, r.v. 2007, najeto něco málo přes 150 tisíc. Tolik k minulosti mého soužití s předchozími typy, nyní se přesuneme k současnému služebnímu vozidlu.

Současnost aneb nutné opravy

Jedná se tedy o osobní pětimístnou verzi Kangoo I. generace po faceliftu vyrobené na podzim 2007 v závodě Boulogne Billancourt nedaleko Paříže, kde spatřilo světlo světa i moje osobní Clio. Motor je opět starý známý benzin 1,2 16v. Auto je v základní výbavě v červené barvě, ve výbavě je posilovač řízení, dva čelní airbagy, přední boční okna v elektrice, ABS, centrální zamykání a příprava na autorádio se čtyřmi reproduktory, nijak nic víc. Po koupi byla zatmavena zadní boční okna včetně těch v zadních dveřích, namontováno neoriginální autorádio a střešní příčníky.
O auto nebylo v poslední době moc dobře pečováno, sloužilo jako náhradní vůz pro všechny, takže bylo potřeba kompletně vyčistit interiér a provést základní údržbu vozu. Jakmile jsem začal jezdit, objevovali se nedostatky a závady vozidla. Zjistil jsem, že větrací soustava je kompletně zanesena, je potřeba ji vyčistit. Při každém spuštění ventilační soustavy totiž do vozidla vlétlo listí a semena ze stromů, pod kterými auto asi často stávalo. Také jsem musel opravit upevnění sensoru otevřených dveří řidiče, abych mohl nechat stropní světlo v aktivní poloze, ve které se rozsvítí po odemčení auta a při otevření dveří (nemám rád tmu při nastupování do vozidla a hraní hry „najdi si svou zapalovací skříňku“, kterou jsem pravidelně hrával s Puntem rodičů). Auto jsem nechal také v rámci končící STK prohlédnout v servise, kde vyměnili 2 roky starý motorový olej, na kterém bylo najeto 25 tisíc. Také vyčistili škrticí klapku, která byla zanesená a způsobovala na volnoběh kolísání otáček. Bylo to docela nepříjemné poposkakování v ranní špičce po městě. Ventilační soustavu vyčistili a trochu rozchodili, takže teď v zimě funguje obstojně (nicméně nefunkční mechanismus uzavírací klapky středových výdechů neopravili, prý by bylo potřeba rozdělat celou palubní desku, takže tak neučinili). Klapka tedy zůstala teď na zimu ručně zavřená, aby na mě ráno nefoukal studený vzduch, než se motor zahřeje. Horší je to s vyhříváním zadního okna, které vinou odpadnutých konektorů ze skla nefunguje. Budu si muset na to zvyknout, oprava prý přijde skoro na 5000 Kč, což nemá cenu opravovat. Takže budu muset škrabat i zadní okno. Další závadou byl zkorodovaný držák koše rezervy, který nešel odmontovat, takž v případě defektu bych se k rezervě asi nedostal. V servise vyměnili zkorodovaný držák. Doporučuji tedy všem majitelů vozů s nekrytou rezervou pod autem, aby občas zkontrolovali stav koše rezervy, aby při defektu se vůbec k té rezervě pod autem dostali. Také jsem zrenovoval disk rezervy, koroze už byla docela v pokročilém stádiu za těch 8 let. Disk jsem očistil, opatřil barvou na podvozky aut a zabalil do igelitu. Takže je rezerva kryta před nečistotami a nebude nadále korodovat.
Dále bylo potřeba vyměnit žárovky v předních světlometech, světla velice špatně svítila, při potkávacích světlech toho moc řidič neviděl. Po výměně obyčejných žárovek je to lepší, i když pořád nedostačující. Je to dáno stavem světlometů, i jejich zastaralým konstrukčním řešením. Také jsem vyměnil žárovky v liště osvětlující zadní SPZ, které často nesvítí vlivem namáhání vlhkostí. Je to typická slabina Kangoo, osvětlovací lišta není moc dobře vymyšlena, dovnitř se dostává voda a kontakty tak oxidují.
Jinak se nic zásadního na autě neměnilo, podvozek i brzdy jsou v pořádku (i technickou auto zvládlo bez výhrad). Preventivně jsem nalil do nádrže čistič vstřikovacího systému motoru, abych předešel zanášení škrtící klapky, které mi v mém původním Kangoo způsobovala problémy. Zatím je to OK.

Ke zpříjemnění cestování v Kangoo jsem pořídil autopotahy, protože interiér i po vyčištění nebyl moc pěkný, sedadla byla stále flekatá. Autopotahy jsem koupil v supermarketu, barevně ladí s lakem auta a vytváří lepší atmosféru na palubě. Za tu cenu parádní koupě. Po provedení těchto oprav a úprav je auto připravené na každodenní dojíždění do práce a na občasné služební cesty (na soukromé cesty používám raději vlastní Clio i z důvodu hlídání jízd GPS modulem a následného placení).

Design vozu

Auto je na dodávku (či někdy udávanou karoserii minivan) vcelku pohledné, přední část se podobá běžným osobním vozům značky stejného stáří. Až pohled zboku prozradí, že se jedná o malý užitkový vůz. Auto je totiž docela vysoké, relativně malé podběhy kol to ještě umocňují. Auto z každé strany vypadá jinak, na zadní sedadla se nastupuje pouze ze strany spolujezdce pomocí posuvných dveří, zadní boční dveře vlevo za řidičem auto nemá, byly k dispozici za příplatek.
Zadní část tvoří dvojice asymetricky dělených prosklených dveří a dvojice vysokých a štíhlých koncových světel, které jsou dobře viditelné za každých podmínek.
Nárazníky jsou v barvě karoserie, proti drobným oděrkům je chrání černé lišty, které jsou v případě poškození rozleštit.
Uvnitř je to také typický Renault, nachází se zde podobné prvky z ostatních modelů značky, takže z ovládáním nemám problém. Také pohodlí v kabině se snaží být francouzské, sedadla jsou pohodlně měkká a bez bočního vedení. Palubní deska je ale příliš jednoduchá, má dvoubarevné provedení a celkový dojem nezapře rok vzniku Kangoo I. generace, tedy 1997. Můj kousek z roku 2007 vypadá uvnitř zkrátka trochu zastarale, přestože je palubní deska oproti původní verzi pozměněna. Plastové výplně v mém voze už mají hodně za sebou, na našich nerovných cestách se ze všech koutů vozidla ozývají pazvuky. Celkově vzhled interiéru na mě nepůsobí spíše užitkově, trochu jsem to ale vylepšil novými autopotahy ladící s barvou karoserie.

Výbava

Výbava je základní, myslím Autentique, která obsahuje jen to nejdůležitější. Kromě nutných věcí k ovládání vozu je tam navíc posilovač řízení, čelní airbag řidiče a spolujezdce, centrální zamykání, elektrické stahování oken vpředu a příprava na rádio obsahující dva reproduktory umístěné na palubní desce a dva vzadu v zavazadlovém prostoru. Jinak v autě nic není, klimatizace není, teplota v autě se ovládá pomocí větrací a otopné soustavy (v mém případě vlivem nefungující uzavírací klapky uprostřed palubní desky trochu hůře), v létě se stahují dvojice bočních oken, sice elektricky, ale dost pomalu a ovládání je umístěno docela nízko v kapse ve dveřích. Pasažéři na zadní lavici mohou větrat vyklopením okénka v posuvných dveří nebo pomocí posuvného okna vlevo za řidičem. Po vysunutí tohoto okna ale okno drnčí a vytváří v autě docela průvan, takže je vhodné k větrání pouze ve městě.
Mlhovky též chybí a dokonce auto nemá ani světlomety s dvojitou optikou, takže při dálkových světlech nesvítí potkávací světla. To mě docela překvapilo, že auto r.v. 2007 to nemá. Auto celkově mizerně svítí, je to umocněno poškrábanými kryty světel. Také bych ocenil v dnešní době povinného svícení automatické zapínání a vypínání světel řízené na základě zapínání a vypínání motoru, jako má Punto rodičů, je to praktická věc, když s vypnutím motoru se automaticky zhasnou světla. Zde mě alespoň auto upozorní na zapomenuté zhasnutí světel po vypnutí motoru pípáním. Auto také pípá, pokud se řidič po rozjetí nepřipoutá.

Prostornost

Prostornost auta je překvapivě dobrá, protože auto je půdorysně docela malé. Auto měří na délku 4035 mm, široké je 1672 mm (se zrcátky 2031 mm) a vysoké 1850 mm. K výšce mého auta je potřeba připočíst výšku střešních nosičů-příčníků, ale i tak v pohodě zajedete do běžné garáže nebo podzemních garáží, kde je malá světlá výška prostor. To s předchozím Kangoo, které mělo bytelnou originální zahrádku, jsem měl občas problém v garážích obchodních center a při pokusu zajet do naší garáže umístěné v mírném kopečku, jsem se zasekl zahrádkou o zárubně vrat.
Ale zpět k těm rozměrům. Když pominu výšku auta, tak rozměry jsou podobné jako u vozů kategorie Fabie a spol. Na rozdíl od nich je ale o mnoho prostornější. Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání 650 litrů, po složení zadních sedadel a vyklopení vpřed vznikne zcela rovná plocha o objemu 3 m3, šířka mezi podběhy je 1, 17 m, takže se tam vleze i europaleta. To je na půdorysné rozměry auta neuvěřitelné.
Náklad lze připevnit v autě pomocí čtveřice kotvících ok na podlaze. Prostor je v mém případě přístupný zadními dvoukřídlými dveřmi dělenými v poměru 1/3 a 2/3. Dveře jdou otevřít o 90 nebo 180°, do města je to praktický prvek. Posádka ocení i prostornost kabiny a mnoho odkládacích prostorů různých velikostí po celé kabině. Praktická je střešní polička nad předním oknem, která pojme povinnou výbavu i nějaké další drobnosti, které většina řidičů vozí a které zabírají místo v kufru. Díky dobrému tvarovému řešení poličky převážená výbava necestuje po voze a je stále na dosah řidiče. Ve vyšších výbavách vozu se dokonce objevovali další praktické podstropní poličky v zadní části vozu.

Motor

Auto pohání základní benzinový motor 1,2 16v o objemu 1149 cm3 a výkonu 55 kW, 75 k při 5500 OT min-1. Papírově se to může zdát jako nevhodná motorizace pro malou dodávku, ale Renault si to zřejmě nemyslí, když většinu Kangoo pohání zrovna tento motor.
Motor je překvapivě docela živý při malém zatížení v nižších rychlostech a zvládá odvést i docela dost nákladu. Auto má udávanou maximální rychlost 154 km/h, ověřeno na rovném úseku dálnice, ale trvalo to se dostat na tuto rychlost a problematické tuto rychlost udržet. Auto nezvládá v prudkých dálničních stoupáních dálnice D1 udržet tempo 130 km/h na pátý rychlostní stupeň. Zvláště pak, když je auto naložené. To má pak malé motorové srdce s autem docela problém. Ale na rozvoz lehkého zboží po městě bohatě stačí.
Průměrná spotřeba se pohybuje do 7 litrů, jezdím teď převážně sám a bez nákladu a pouze trasu do práce (45 km) a občasné služební cesty po městě a přilehlém okolí. Auto většinou příliš netrápím, po dálnici do práce jezdím okolo 110 km/hod, ale na druhou stranu někdy jedu na pracovní schůzku a opravdu spěchám, takže dostane čas od času auto pořádně za uši. To se pak průměrná spotřeba vyšplhá i přes 8 litrů.
Ještě zmíním, že motor je přístupný po otevření kapoty, která se otvírá naopak, tedy panty jsou umístěny vpředu nad maskou chladiče. Pro servisní zásahy to není zrovna šťastné řešení. Jinak se motor pod kapotou docela ztrácí, na všechny servisní úkony je dost místa a to i na výměnu žárovek.
Na výměnu oleje se má chodit dle výrobce po ujetí 30 tisíc km nebo po jednom roce. Tento interval je nesmyslný, předchozímu Kangoo evidentně nesvědčil, takže na současném voze budu měnit olej po ujetých 20 tisících a jednom roce, nějak mi to tak vyjde. Auto má na výměnu oleje počítadlo na palubním počítači, je nastaveno na 30 000 km, tento interval prý nelze vynulovat při dřívější výměně oleje. Takže se teď tímto počítadlem nemohu řídit a musím si to pamatovat, kdy navštívit servis.

Jízda

Přijdu k autu, odemknu jej pomocí dálkového ovládání, pokud tedy zmáčknu správné tlačítko na docela baculatém klíči. Jsem zvyklý z Clia na jedno tlačítko na klíči sloužící pro odemykání i zamykání, zde jsou dvě, horní tlačítko zamyká, spodní odemyká. Docela otravné a trvalo mi, než jsem si to zapamatoval. Po nastartování motor ihned chytne a po opravě si drží v pohodě svoje mírně zvýšené otáčky za účelem rychlého zahřátí. Motor nechám chvíli běžet na volnoběh, mezitím se uvelebím na vysoko položeném sedadle řidiče, které sice má výškově nastavitelnou polohu, ale v malém rozsahu (v mém případě bylo nastavování ještě ztížené, chyběla mi páčka sklonu opěradla, kterou někdo ulomil). Najdu si tedy polohu, rozsvítím světla, nastavím ventilační soustavu a jedem! Chod spojky je typicky renaultovský (tedy spojka je tvrdá) a kulisa řadicí páky stále připomíná vařečku v těstě, nicméně já jsem už zvyklý na ovládání Kangoo, takže v pohodě. Auto má docela svižnou akceleraci do 50 km/hod (tedy pokud jedu sám), nad zmíněnou rychlostí auto ztrácí dech. Není se čemu divit, pod kapotou je pouze 75 koní v malém motoru o objemu pouze 1149 cm3. To není mnoho na užitkový vůz, u kterého se předpokládá provozní zatížení. Pokud chci za vesnicí prudce akcelerovat, musím podřadit a točit motor k 5000 otáček, kdy je motor docela výkonný. Omezovač je v 5500, není problém se na něj dostat. Horší je to se spotřebou při takovémto stylu jízdy a hlavně s hlukem v kabině. Ten znepříjemňuji i cestování po dálnici, kdy při jízdě 130 km/hod motor točí na pětku něco málo přes 4000 otáček a to je na palubě fakt dost velký hluk, když už se i obtížně telefonuje pomocí headsetu nebo poslouchá rádio z obyčejných reproduktorů z výroby. Jako optimální cestovní rychlost na dálnici vidím 110 km/hod, kdy je hluk v kabině ještě na únosné hranici. Jinak v prudkých dálničních stoupáních přes Vysočinu na Prahu má problém vůz držet 130 km/hod na pátý převodový stupeň. Je tedy lepší se uklidnit a smířit se s absencí výkonu a ploužit se v pravém pruhu společně s kamiony.
Na okreskách je řízení o mnoho zábavnější, díky lehké a vyšší stavbě karoserie a docela úzkých pneumatikám se auto v zatáčkách naklání a často i smýká ven ze zatáčky. V mém případě je to umocněno i nekvalitními pneumatikami, které mají tragické jízdní vlastnosti. Jedná se aktuálně o zimní vyztužené pneumatiky určené pro lehké nákladní vozy, tedy i pro Kangoo, jsou to Kumho KC11 - 165/70 R14. Jejich vlastnosti jsou opravdu tragické, na suchu při běžné klidné jízdě řidič nic nepozná, ale jakmile trochu přeženete rychlost v zatáčce nebo potřebujete brzdit a zároveň odbočovat či provést úhybný manévr, tak pneumatiky okamžitě ztrácí kontakt s vozovkou. Když cesta navlhne (což je v zimě skoro pořád), tak se auto doslova smýká po cestě a skoro každé rozjetí auta v kopci znamená prokluz pneumatik. Na prázdné okresní silnici to může být i zábava do té doby, než začne pršet nebo nedej Bože napadne sníh nebo se vytvoří ledovka. To je pak auto neovladatelné a vyjetí prudšího zasněženého kopce se stává zbožným přáním. O jízdě z kopce raději nepíši…
Jezdil jsem i na nových letních pneumatikách Kumho Radial 857 - 165/70 R14 C, ale byla to stejná tragédie, která skončila již zmíněnou havárií s minulým vozem. Zkrátka všem řidičům malých dodávek vřele doporučuji se vyhnout vyztuženým pneumatikám pro dodávky od této firmy, mají totiž tragické vlastnosti a výdrž. Po najetí 20 tisíc kilometrů zbyl na pneumatikách vzorek 3,5 mm vpředu a 6,5 mm vzadu. Opravdu tragédie.
Současné Kangoo jsem převzal na letních pneumatikách Barum (přesný typ si nepamatuji), které jsou o mnoho, mnoho lepší a mohu si dovolit i docela svižné tempo na zakroucených okresních silnicích (tedy s přihlédnutím na typ vozu). Teď mám obuty zmíněné zimní, které už naštěstí mají před sebou poslední zimní sezonu. Přinejhorším na nich budu jezdit až do léta, než zmizí vzorek. Na příští zimu prosadím koupi běžných zimních pneumatik pro osobní vozy, které se také mohou dávat na Kangoo, nejlépe moje osvědčené značky, jako jsou Continental nebo Nokian.
Ale zpět k jízdním vlastnostem vozu, ty jsou opravdu velice ovlivněny použitými pneumatikami. Pokud se auto obuje kvalitními pneumatikami, tak je jízda s Kangoo podobná běžným osobním vozům, akorát díky vyšší stavbě se více naklání a náchylná na boční vítr, ale řidič má na druhou stranu lepší výhled díky výše umístěným sedadlům a také se nemusí bát projet polní cestu díky vyšší světlé výšce.

Závěr

Myslím si, že se Renaultu povedlo postavit dobrý vůz jako konkurenci proti krajánkům Berlingu a Partnerovi. Auto je vhodné pro drobné podnikatele a řemeslníky pohybující se především po městech. Uveze toho poměrně dost i přesto, že si zachovává rozměry malého vozu a tím usnadňuje pohyb v každodenní džungli velkoměsta. Bonusem je, že o víkendu může auto sloužit jako běžný vůz, který uveze celou rodinu včetně opravdu dosti zavazadel.
Můj konkrétní kousek už má za sebou osm let každodenního provozu po stavbách, a přestože o auto nebylo nijak moc dobře postaráno, tak stále je v docela dobrém stavu. Auto bylo lehce bourané na pravý předek, výsledkem je trochu pošramocený nárazník a pohnutý pravý blatník. Jinak stav karoserie je dobrý, až na pár drobných oděrků je karoserie v dobrém stavu, nikde nejsou známky koroze.
Interiér také odolává každodennímu hrubému zacházení, akorát se mi nepodařilo vyčistit hodně znečištěné potahy sedadel (ale neroztrhaných), tak jsem na sedadla natáhl potahy. S přihlédnutím na stáří vozu a skoro nulovou údržbu vozu je stav auta docela dobrý. Auto sice patří mezi nejvíce poruchové ojeté vozy, ale při dostatečné péči a pravidelném servisu to podle mě nebude tak hrozné. Stačí se pouze o vůz pravidelně starat.

Fotogalerie

Ve fotogalerii jsem zamaskoval loga firmy na autě, nechci tu dělat reklamu. Takže se omlouvám za vzhled auta na některých fotkách. Děkuji za pochopení.

Silné stránky

- prostorný vnitřní prostor pro posádku i jejich zavazadla. Na délku auta něco přes čtyři metry má Kangoo velký nákladový prostor. Jednoduchým úkonem lze zadní opěradla sklopit a celé i se sedáky překlopit vpřed za přední sedadla, čímž vznikne obří prostor pro náklad. Škoda jen, že sedadla nejdou jednoduše vydělat z vozu po vzoru MPV, tím by se jednoduše navýšila délka ložného prostoru.

- Dobrý výhled z vozu. Díky vysoko posazeným sedadlům má řidič dobrý přehled o tom, co se děje před autem. Výhled šikmo vzad a vzad je také dobrý, díky kolmé zadní stěně se dobře odhaduje vzdálenost od překážek vzadu při parkování. Horší je to za deště a po tmě, kdy přes zatmavená okna není příliš vidět
.
- rychlost a výkon topení. Motor má malý objem, takže se rychle zahřeje a auto tedy rychle topí. Topení je navíc dobře dimenzováno, zvládá vytopit i tak objemově velký prostor, v tomto voze Vám zkrátka zima nebude.

- náhradní díly. Kangoo je na našich silnicích docela rozšířené auto, takže nemám problém s hledáním náhradních dílů. Pasují do něj i díly z předfaceliftové verze a ostatních osobních Renaultů, takže dílů je dostatek. Na vrakovištích je dílů dostatek a za dobré ceny, některé nové díly ale nepřijdou zrovna levně.

Slabé stránky

- horší jízdní vlastnosti oproti běžným osobním vozům. Vysoká stavba karoserie je náchylná na boční vítr, díky nízké váze vozu a vysoko položenému těžišti má auto tendenci odskakovat v zatáčkách při nulovém provozním zatížení. Ideální je vést v kufru nějakých 100 kg na zadní nápravě, kdy auto pak lépe sedí v zatáčkách a přitom motor stále tento náklad v pohodě uveze. Na druhou stranu, pokud auto přeložíte, lehký předek se nadzvedne a přední kola ztrácí již tak špatnou přilnavost s vozovkou, rozjet se v prudkém navlhlém kopci je pak umění…

- slabší motor. Autu by se hodilo pár koníků navíc, při plném obsazení vozu nemá motor síly na rozdávání. Já naštěstí většinou jezdím sám a bez nákladu, takže výkon tolik neřeším. Ale myslím si, že autu by se hodilo pár koníků na víc, třeba motor 1,4 16v z mého Clia by vyloženě Kangoo slušel. Přece jenom je to užitkový vůz, u kterého se předpokládá, že bude vozit více lidí a nákladu. 98 koňový benzinový motor by se tak netrápil a cestování s Kangoo by bylo příjemnější.

- nepřesné řazení. Řadicí páka připomíná vařečku v těstě, řazení je nepřesné a gumové, z motoru se přenáší vibrace do převodovky. Dá se s tím žít, ale musí si člověk zvyknout. Pokud jste zvyklí na moderní převodovky s přesnou kulisou řazení, tak asi budete občas hledat rychlosti při řazení.

- komfort cestování. Na užitkový vůz sice dobrý, ale v porovnání s běžným osobním vozem to není žádná hitparáda. Soukromě jezdím Cliem (2002), kde je docela ticho a interiér na mě působí pozitivně. Po přesednutí do služebního Kangoo se nemůžu zbavit toho dodávkovitého dojmu, palubní deska je opravdu strohá, viditelné plechy ve dveřích a celkové moc plastový vzhled interiéru působí lacině. Při jízdě navíc plastové obložení skřípe a vrže, k tomu když se přidá špatně odhlučněná kabina, tak asi tušíte, že to není nejlepší společník na dlouhé cesty.

- málo svítící přední světlomety. Pouze jednoparabolové přední svítilny s archaickou, ale lacinou žárovkou H4 bych u auta z roku 2007 nečekal. Výkon světel je velice špatný.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto je po záruce servisováno v neautorizovaném servise, zkušenosti se servisem nemám příliš dobré.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem dostal ojeté, zkušenosti s koupí tohoto vozu tedy nemám.

 

Novinky v recenzi

26.6.2016 11:17

Nástupce Dokker

Tak Kangoo definitivně slouží jinému kolegovi, já využívám již zmíněného Dokkera. Na Dacii jsem si rychle zvykl, není také divu, vždyť auto je poskládané ze starších, ale osvědčených dílů od Renaultu, na které jsem zvyklý. Dlouhodobá spotřeba dle PC je 7,1 l/100 km, což není špatná hodnota s ohledem na velkou čelní plochu auta a konstrukční stáří motoru. Jezdím dálnice, okresky i město, často popojíždím v kolonách z důvodu oprav D1 mezi Brnem a Vyškov. Spotřebu navíc určitě ovlivňuje i používání klimatizace, která po zapnutí citelně snižuje výkon motoru. Navíc mě překvapil docela hlučný kompresor klimatizace, to u Clia o něm vůbec nevím. Ale chladí dobře, zvládá vychladit ten obří vnitřní prostor auta včetně bezedného kufru i v těchto letních dnech.
Jízdní vlastnosti jsou s přihlédnutím na typ auta dobré, brzdy mají dobrý účinek. Oproti první generaci Kangoo je Dokker daleko lepší auto, je to velký krok vpřed. Dacii resp. Renaultu patří palec nahoru.

17.5.2016 19:03

Kangoo stojí, Dokker jezdí

Tak jsem se nedávno využil možnosti výměny služebního auta, odstavil jsem tak Kangoo a nyní jezdím Dacii Dokker s benzinovým motorem 1,6 MPI. Na to, že se jedná o levnější variantu Kangoo, auto nejede vůbec špatně. Motor není bůhví jak výkonný (60 kW), ale brzda provozu nejsem ani na dálnici a oproti 1,2 v Kangoo je to velký pokrok. Auto působí robustně, při jízdě nikde nic nevrže a po 2,5 letech provozu po stavbách auto vypadá stále jako nové, a to i v interiéru. Interiér je v celku chytře vymyšlen, je zde spousta praktických odkládacích prostor a bezedný kufr. taktéž manipulace se zadními dělenými sedadly je jednoduchá. V autě mi nic nechybí, má rádio, klimatizaci, okýnka i zrcátka v elektrice a centrální zamykání. Jenom zamrzí slabší výkon reproduktorů a topení není tak výkonné, jak by se slušelo na auto s takovým vnitřním prostorem, při ranním mrazu trvá, než motor vytopí prostornou kabinu.
Dacia mě mile překvapila, za tak málo peněz je to slušné svezení.

25.4.2016 15:06

Přezuto na letní pneu

Tak jsem konečně dnes nechal přezout služební Kangoo na letní pneumatiky. Sice jsem si myslel, že minimálně do léta budu dojíždět zimní pneumatiky, ale byla docela suchá zima a těch pár teplých jarních dní, co bylo nedávno, pěkně vygumovalo vzorek, takže na okrajích pneumatik už skoro nezůstaly žádné drážky, takže pneumatiky už měli tragické jízdní vlastnosti, obzvláště pak na mokru. Takže jsem nechal auto přezout na letní Barum (165/70 R14 C) a zimní pneumatiky Kumho KC11 jsem poslal do věčných lovišť, konečně, už jsem se s nimi natrápil dost. Nedoporučuji tyto pneumatiky, mají dost tragické jízdní vlastnosti, obzvláště pak na mokru, nedej bože na sněhu a náledí…


Další vozy Renault Kangoo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

po provedených opravách je auto zatím spolehlivé

praktičnost
9

praktičnost vozidla je dobrá, z půdorysného rozměru je vytěženo skoro maximum, k dokonalosti chybí dělený zadní sedák (opěradlo je dělené), aby se v autě dali převážet delší předměty i při využitém zadním sedadle

prostornost
10

prostornost je velice dobrá, všude dostatek místa, nad hlavou i pro Marge Simpsonovou...

jízdní vlastnosti
6

jízdní vlastnosti jsou horší, auto se naklání a při použití méně kvalitních pneumatik je to na mokru katastrofa...

jízdní komfort
8

od malého užitkového vozu nelze čekat zázraky...

provozní náklady
9

provozní náklady dobré

náhradní díly
9

náhradní díly snadno dostupné, na vrakovišti za rozumnou cenu, hodně dílů pasuje i ze starší verze

výkon motoru
8

výkon odpovídá obsahu motoru

spotřeba
8

spotřeba s přihlédnutím na velkou čelní plochu je dobrá

hlučnost motoru
7

motor není moc dobře odhlučněn, při dálniční 130 si v autě moc nepopovídáte...

kvalita sedadel
9

nemám s nimi problém, na mou výšku 176 cm v pohodě

brzdy
8

brzdy dostačující, pneumatiky ale nezvládají prudké bržděni

zavazadlový prostor
10

český řidič musí být maximálně spokojen


Více o modeluRenault Kangoo KC (1998-2009)
Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor

Renault Scénic byl představen v říjnu minulého roku a…

Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné…

 





Blesk.cz

Sharp se vrátí se smartphony do Evropy. Chce se svézt na vlně bezrámečkového designu

Sharp se vrátí se smartphony do Evropy. Chce se…

Sharp plánuje návrat na evropský mobilní trh. V průběhu uplynulého veletrhu IFA v Berlíně to oznámil šéf…

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit pozici Česka v EU, radí Sobotka

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit…

Vyjednat lepší pozici v jádru Evropské unie, posilovat bezpečnost a zvyšovat výdaje na obranu. I to by měly být…

 

iSport.cz

Lavička povolal na Chorvaty tři nováčky. Zaujali ho Král, Piško a Wiesner

Lavička povolal na Chorvaty tři nováčky. Zaujali ho…

Trenér fotbalové reprezentace do 21 let Vítězslav Lavička nominoval na říjnové kvalifikační utkání mistrovství…

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu, chybí Schick

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu,…

Reprezentační trenér Karel Jarolím zveřejnil českou nominaci na závěrečné dva zápasy kvalifikace MS proti…

 

Reflex.cz

Německá pravice se hlásí o slovo. Co čekat od liberálů z FDP a radikální AfD?

Německá pravice se hlásí o slovo. Co čekat od…

Víkendové parlamentní volby v Německu nepřinesly na první pohled moc překvapení. Kancléřkou nadále zůstane…

Pohnutý osud slavné

Pohnutý osud slavné "ušaté" lokomotivy. Zahrála si s…

Sedmasedmdesát parních rychlíkových lokomotiv řady 464 vyrobili v letech 1933 - 1939 v ČKD a plzeňské Škodě.…