reklama


Recenze

dr.biker (muž 29 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Dacia Dokker

9,53 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dacia Dokker, foto 1 Dacia Dokker, foto 2 Dacia Dokker, foto 3 Dacia Dokker, foto 4 Dacia Dokker, foto 5 Dacia Dokker, foto 6 Dacia Dokker, foto 7 Dacia Dokker, foto 8
Dacia Dokker, foto 9 Dacia Dokker, foto 10 Dacia Dokker, foto 11 Dacia Dokker, foto 12 Dacia Dokker, foto 13 Dacia Dokker, foto 14 Dacia Dokker, foto 15 Dacia Dokker, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Dokker Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:72700 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 61 kroutící moment [Nm]: 134 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14,3 maximální rychlost [km/h]: 159 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 800 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,3

Popis vozu

Zdravím všechny čtenáře MACZ u mé další recenze, tentokrát na služební Dacii Dokker. Rozhodl jsem sepsat krátkou recenzi, abych doplnil informace sepsané kolegou Woody-Alianem na benzinový Dokker 1,2 Tce a uživatelem Tomo041 na dieselový Dokker 1,5 dCi. Chybí tu totiž informace ohledně původní základní benzinové motorizace 1,6 MPI.

Čím to tedy v práci jezdím?

Jedná se o malou osobní dodávku Dacia Dokker 1,6 MPI, výbavový stupeň Arctica, rok výroby 2013, vyroben v Africe, bílá základní barva. Jsem druhý uživatel auta, kolega najezdil 60 tisíc kilometrů, o auto se dobře staral, takže je jako nové. Nemusím tedy nic řešit a pouze jezdit. Občas akorát vyměním žárovku denního svícení, jinak vše OK.

Design

Musím uznat, že se mi Dokker docela líbí, je to docela pohledné užitkové vozidlo. Proporce auta jsou vyvážené, i přes snahu o co nejlepší využitelnost nákladového prostoru je i zadní část docela pohledná (to o sourozenci Lodgy říci nemohu). Přední část je totožná s Lodgy, navazuje na vzhled osobních vozů Dacia, takže také v pořádku. Celkově na mě auto působí dobře a moderně. Jediné, co narušuje jeho vzhled, jsou docela malá 15-ti palcová kola ztrácející se v blatnících.
Mě osobně přijde, že vnější design nezaostává za svými dražšími sourozenci Kangoo a Citan, se kterými sdílí jednotlivé díly. Auto zkrátka na první pohled nevypadá tak levně, jako ve skutečnosti je. Na druhý detailnější pohled ta snaha o co nejlevnější výrobní náklady je ale již vidět. Třeba nejsou zakrytované panty kapoty, okrasné kryt kol jsou z příliš měkkého plastu, působí jak plast z NDR. Celkově jsou to ale maličkosti, které majitel rád přehlédne s ohledem na cenu vozu a jeho zaměření.
Interiér je také milé překvapení, oproti prvním Loganům je to posun mílovým krokem vpřed. Moje verze má navíc dvoubarevnou palubní desku, takže interiér vpředu nepůsobí na řidiče tak užitkově. Vzadu je klasické užitkové auto, pár plastových výplní se najde, ale je zde hodně obnaženého plechu.
Slícování nepatří mezi nejpřesnější, ale palubní deska nevrže. Jenom vzadu se ozývá nářadí na výměnu rezervy, které je uchyceno u zadních dveří za podběhem a vrže sedadlo řidiče.

Výbava

Nejvyšší výbava Arctica (tehdy prodávaná myslím za 245 tisíc včetně DPH) obsahuje vše, co očekáváme v dnešních vozech tohoto zaměření. Jsou tu 4 airbagy, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, palubní počítač, přední mlhovky, denní svícení, elektricky nastavitelná zrcátka, centrální zamykání, elektrické stahování oken vpředu (v zadních posuvných dveří pouze výklopné), manuální klimatizace, rádio ovládané pod volantem s CD mechanikou, výstupy jack a USB a bluetooth konektivita. S praktických věcí zmíním například posuvné dveře na obou stranách, zadní dělené křídlové dveře, střešní ližiny nebo zadní dělená sedadla.
Jediné, co mi chybí, jsou zadní parkovací senzory. Nejsem v tom sám, auto má lehce prasklý zadní nárazník, takže kolega s tím už asi někde nacouval. Záď je sice kolmá, ale špatně se odhaduje vzdálenost. Přes zadní dělené dveře navíc moc vidět není.

Rádio

Rádio mě docela mile překvapilo, na sériové rádio z levné dodávky nehraje špatně. Designově mě vůbec neuráží, monochromatický displej mi nevadí, je dobře čitelný za všech podmínek a hodí se k palubnímu počítači (též monochromatickému). Vše je intuitivní a snadno ovladatelné skrz velké tlačítka, rádio lze ale ovládat i pomocí páčky pod volantem. Jediné, co mi vadí, že můj spárovaný telefon s rádiem nefunguje tak, jak by měl. Spárování nadvakrát jsem pochopil (při prvním pokusu to hlásí chybu, napodruhé OK), ale po spárování mě telefon nenaviguje hlasem, hovor nelze přijmout páčkou pod volantem a telefonujícího slyším někde ze záhrobí palubní desky (zesílit to víc nejde) nebo ho slyším dobře, ale přerušovaně. Takže jsem spárování zrušil a raději využívám staré dobré handsfree sluchátko, které funguje. V mém android telefonu asi chyba nebude, s mutimediálním systémem v mém novém Cliu si rozumí dobře. Neřeším to.

Klimatizace/topení

Auto je sice vybaveno manuální klimatizací, ale na velikost vnitřního prostoru je docela poddimenzovaná. Taktéž topení žádná sláva. Když ráno mrzne, tak je v autě slušné teplo až tak po 30 km jízdy (teplota na maximum, rychlost 2 ze 4, zapnutý kompresor klimatizace). Stejný problém v létě, auto se vychladí až za poměrně dlouhou dobu, v autě je Vám horko, přitom máte omrzlou pravou nohu od výdechu.

Interiér a jeho prostornost

Interiér je pětimístný s velkým nákladovým prostorem o objemu 800 litrů, který lze jednoduše přeměnit v obří nákladový prostor o objemu 3 000 litrů a to vyklopením zadních sedadel dopředu. Vznikne tak rovná ložná plocha, jejíž délka je ale omezena sklopenými sedadly, pro jejich úplné vyjmutí z vozu je potřeba nářadí. Výrobce udává užitečnou hmotnost 618 kg a myslím si, že by nebyl problém naložit i více. Podvozek se zdá být na to připravený.
Sedadlo řidiče umožnuje nastavování výšky, to probíhá ale značně komplikovaně, Musíte zatáhnout za páčku (spíš za očko ze silného drátu), vzepřít se v nohách, chytit se volantu a tím se poloha sedadla zvýší. Navíc moje sedadlo po 2 letech provozu 100 kg řidičem vrže, pokud je sedadlo v nejnižší poloze, tak je to docela intenzivní a nepříjemné. V nejvyšší poloze to není tak strašné.
Sedadlo je jinak v celku pohodlné, má měkkou konzistenci výplně, na delší cesty to ale není nejlepší, stehna nejsou nejlépe podepřena z důvodu krátkých sedáků a nulového bočního vedení, které Vás nepodrží v zatáčkách. Na kratší vzdálenosti jsou sedadla ale v pohodě.
Vzadu jsou 3 plnohodnotná místa, místa je všude dostatek. Na všech místech jsou kotvící body Isofix. Pohodlnost vzadu nemohu posoudit, necestoval jsem tu.

Výhled z vozu

Díky celkově vyšší stavbě vozu a vyššímu umístění sedadel je z vozidla celkem dobrý výhled, má to pár ale. Začneme výhledem do předoboku, A sloupky nijak zvlášť neomezují výhled, ale spolu s držákem zrcátka vytvářejí neprůhledný masiv, kam se klidně schová auto. Jinak velká zpětná zrcátka poskytují dobrý přehled o situaci okolo vozu. Horší je to s výhledem šikmo vzad a přímo dozadu, na křižovatkách ve tvaru „T“ se musím hodně vyklonit, přes široký B sloupek a zadní D je špatný výhled. Je to daň za boční posuvné dveře a designové boční okýnka v nákladovém prostoru. Taktéž výhled přímo vzad není nejlepší díky děleným křídlovým dveřím a celkově malým oknům.

Jízdní vlastnosti

Auto se ovládá jednoduše jako každé jiné osobní auto, řízení jde lehko, pedály jsou na můj vkus trochu gumové, jsem zvyklý na tvrdší chod spojky z Clia II. Při řízení je potřeba mít na mysli, jaké auto řídíte. Podvozek se mi jeví tvrdší, u nezatíženého auta má zadní náprava tendenci v zatáčkách na nerovnostech odskakovat, optimální bude naložit pár pytlů s maltou nad zadní nápravu, v přechozím Kangoo I to pomohlo zlepšit jízdní vlastnosti. To až tak nevadí s přihlédnutím na zaměření auta, toto auto si nekoupí řidič na výlety s rodinou, co rád jezdí svižně po okresních silnicích, kde se střídá jedna zatáčka s druhou. Auto je především pro živnostníky a aktivně žijící lidi, co potřebují nové levné auto, které nabídne velký vnitřní prostor na relativně malém půdoryse, snadno a levně se servisuje a udržuje. Zkrátka jedná se o nástroj pro přesun z bodu A do bodu B, žádné potěšení z řízení nečekejte.

Motor

Základ motoru pochází z devadesátých let, s malými úpravami se prodával ještě nedávno, dokud jej nenahradila nová 1,6 prodávaná od letošního roku 2016.
Motor v mém Dokkeru je velice jednoduchý a má předpoklad pro dlouhý život s minimem problémů. Dynamika motoru není vyloženě špatná, naštěstí prázdné auto je lehké (1200 kg). Ale pro získání výkonu je potřeba motor točit, držet jej v otáčkách, aby auto jelo. Motor s tím moc problém nemá, díky zpřevodování (motor točí při 130 necelé 4000 otáček) je ale motor hlučnější a hlavně mu chutná pít. Celkový projev motoru je dost hrubý, nejhorší je to ve středních otáčkách, nad 3000 otáček je motor poměrně tichý. Na výrobcem udávanou spotřebu 7,3 se dá dostat, ale nesmí být zima, nesmíte nikoho a nic vozit a na dálnici držet rychlost 110-120 km/hod. Motor má navíc (když pominu pružné zrychlení, rychlost dokáže udržet), ale v autě bude příliš hluku a motor si řekne o 8-10 l/100 km.
Já jsem v létě jezdil průměrně za 7,4 l/100 km, 80% cest tvoří dálnice, ale z toho polovinu jedu 80-100 km/hod kvůli omezením na D1, zbytek jízd je na hranici povolených limitů 50/90/130. Jezdím sám, bez nákladu, spotřeba tedy nic moc. Navíc teď v zimě si auto vezme v průměru o litr víc, jak v létě.
Kdo víc jezdí a nechce naftu, měl by přemýšlet o přestavbě tohoto motoru na LPG nebo o investici do motoru 1,2 TCe. Otázka je, jak motor bude jezdit na plyn, jestli přestavbou nepřijdete o tak již slabé dynamické schopnosti vozu a jak to bude spolehlivé.

Koroze

Myslím si, že dnešní vozy Dacia jsou na tom ohledně antikorozní ochrany již dobře, na karoserii nejsou žádné náznaky koroze, pouze začíná rezavět disk rezervy a koš rezervy, co drží kolo pod autem. Je to dáno tím, že na rezervu tři roky nikdo nechytal a ani ji neumyl od soli. Jinak nikde nic.

Pár technických údajů

Rozměry vozidla:
Délka: 4363 mm
Šířka: 1751 mm bez zrcátek
Výška: 1814 mm (1847 s ližinami)
Rozvor náprav: 2810 mm

Vnitřní rozměry kabiny pro posádku:
Šířka vpředu/vzadu v úrovni ramen: 1400/1455 mm
Výška nad sedadlem vpředu/vzadu: 1080/1130 mm

Vnitřní rozměry zavazadlového prostoru:
Šířka/délka prostoru: 1140/1110 mm (po vyklopení sedadel délka 1530 mm)
Výška prostoru po roletu 625 mm
Nakládací otvor šířka/výška: 1165/1080 mm
Nakládací hrana: 535 mm nad silnicí

Hmotnosti:
Pohotovostní hmotnost: 1205 kg
Užitečná hmotnost: 618 kg

Motor 1,6 8v
Objem: 1598 cm3
Výkon: 61 kW při 5000 otáčkách
Nejvyšší moment: 134 při 2800 otáčkách
Maximální rychlost: 159 km/hod
Zrychlení 0-100 km/hod: 14,3 s
Spotřeba kombinovaná: 7,3 l/100 km
Převodovka: 5 stupňů, manuální

Závěr

Myslím si, že se Dacii/Renaultu podařilo postavit dobré auto, za ty peníze nekoupíte lepší auto, které nabídne tak velký vnitřní prostor. Jako kupce vidím drobné živnostníky, kteří auto využijí pro práci a o víkendech klidně i pro rodinu. Je to alternativa pro ty, pro které je Kangoo příliš drahé nebo nechtějí do pracovního auta investovat víc, než je nutné. Je to zkrátka pracant, který poskytne hodně muziky za málo peněz.

A jak jsem já osobně spokojen se svým aktuálním služebním vozem?
Abych řekl pravdu, po přesednutí z Kangoo I. generace jsem byl chvíli docela nadšen, byl to velký posun vpřed. Ale postupně mé nadšení začalo opadávat, zvláště pak, když jsem začal porovnávat jízdní vlastnosti a komfort se svým soukromým Cliem II. generace. Problém je v tom, že nedokáži využít prostorový potenciál Dokkeru, který má vyvážit horší jízdní vlastnosti oproti běžným osobním vozům. Auto používám pouze ke služebním cestám a jízdám do práce, většinou jezdím sám nebo se spolujezdcem, bez nákladu. Pouze jednou za čas vezu jízdní kolo nebo něco většího domů. Takže je auto pro mě zbytečně velké, nevyužiji ho. Nejsem zastáncem názoru, že potřebuji jezdit velkým autem, protože dvakrát ročně jedu na dovolenou a po zbytek roku vozím pouze hromadu vzduchu v autě. Toto auto zkrátka pro mě není, hodí se spíš pro drobného živnostníka na práci i pro rodinu. Ale zanechalo auto na mě dobrý pozitivní dojem ohledně značky Dacia. Při výběru svého soukromého auta jsem uvažoval i o Dacii Sandero, ale design a jízdní vlastnosti nového Clia mě zlákali a donutili si připlatit za Renault. Koupil jsem tedy Renault Clio 0,9 TCe ve výbavě Limited, oproti Dokkeru je to úplně jiné svezení. Nyní využívám Dokkera pouze ke služebním jízdám, začal jsem do práce jezdit vlastním vozem. Ale o tom někdy příště, až opadne počáteční nadšení z nového vozu a najedu nějaké kilometry.

Silné stránky

-poměr cena/užitná hodnota. Za ty peníze bezkonkurenční nabídka.
-prostorný interiér. Interiér je pětimístný s velkým nákladovým prostorem.
-snadné nastupování. Pohodlné nastupování díky vyšší karoserii a vysoko umístěním sedadlům bez náznaků bočního vedení.
-plnohodnotné rezervní kolo pod autem, v případě defektu není potřeba vyložit náklad.
-asymetricky dělené zadní křídlové dveře, možnost otevření o 180 stupňů, velice praktické zejména do stísněných prostor velkoměst.
-motorový prostor. Je prostorný, motor se zde docela ztrácí, kontrola provozních kapalin nebo výměna žárovky je tím pádem snadná, plusem je i plynová vzpěra kapoty.
-ovládání vozidla. Vše je jednoduché a intuitivní, obzvláště pak, pokud jste zvyklí na Renaulty jako já. Takže palubní počítač se ovládá pravou páčkou, rádio pod volantem, stahování oken je ve dveřích. Jediná změna je umístění ovládání zrcátek na palubní desce u levého kolene řidiče a klakson je na konci levé páčky. Zkrátka žádné velké nezvyklosti tu nejsou, alespoň jsem je nezaregistroval.
-kvalita řazení. Je zde cítit velký posun oproti prvním Loganům a starším Renaultům, jako je Kangoo I, které jsem řídil předtím. Řazení je přesné, i když má gumové dorazy.
-vzhled vozu. Nesmím také zapomenout na design, auto je vcelku pohledné, za svými dražšími sourozenci Kangoo a Citanem vůbec nezaostává, i v té základní bílé nevypadá vůbec zle. A kdo se chce odlišit, je k dispozici oplastovaná verze Stepway.

Slabé stránky

-motor. Jak napsal kolega Woody-Alien ve své recenci, nejedná se o normálně jezdící auto, ale utrápenou krabici na boty. Motor je hlučný a slabý na daný typ auta spotřeba také neoslní. Pokud řidič nejezdí rozumně, řekne si auto o 8-10 l/100 km, ve městě počítejte s 10 litry.
-podvozek. I podvozek neumožňuje ostřejší jízdu. Auto se v zatáčkách naklání, nezatížený vůz špatně filtruje nerovnosti, auto odskakuje na nerovnostech a je citlivé na boční vítr.
-sklápění zadních sedadel. Sedadla nelze zcela vyjmout z vozu, snižuje se tím užitečná délka nákladového prostoru.
-nastavitelné sedadlo řidiče. Je to trochu zastaralý systém, pro zvýšení polohy sedadla musím zatáhnout za páčku a přitom nadlehčit váhu svého těla, aby se poloha zvýšila. Navíc sedadlo po 100 kg řidiči a 2 letech vrže, musí zůstat v horní poloze, ve spodní poloze to nepěkně vrže při každém brždění a akceleraci, cítím se jako v houpacím křesle.
-málo kotevních prvků v kufru. 4 kovová oka mi nestačí, běžný rodinný nákup lítá po celém kufru, nelze nijak zajistit v tak velkém prostoru. Neočekávám propracovaný systém jako v Superbu kombi, ale nějaké háčky za pár korun tam dát mohli.
-materiály v interiéru. Je vidět, že se zde šetřilo. Čalounění sedadel by mohlo být kvalitnější, zpracování vnitřních plastů také, slícování není nejlepší, ale na druhou stranu nikde nic nevrže.
-ESP. Informace pro závodníky, ESP zasahuje poměrně ostře, není to ale hothatch, ostřejší jízdu nechávám na svoje auto.
-odkládací prostory a jejich využití. Je jich sice v autě nadbytek, ale praktické moc nejsou. Boxy ve dveřích jsou zvláštně tvarované, pojmou maximálně užší litrovou láhev, oblíbenou zkouškou testérů s 1,5 litrovou lahví Dokker neprojde. Skříňka před spolujezdcem také není nejprostornější, na vrchu přístrojové desky je sice velký otevřený box dělený přepážkou, který pojme i deník formátu A4, ale menší předměty v něm cestují, chybí protiskluzová úprava a vše je strašně moc na očích, určitě to láká zloděje. Stejně tak v poličce nad předním oknem chybí protiskluzová úprava, je potřeba dobře rozvrhnout náklad, aby v zatáčkách necestoval ze strany na stranu. Ale je prostorná, pojme veškerou povinnou výbavu, kterou jinak musíte vozit v kufru. Stačí dobře naskládat.
Ještě zmíním decentní držáky nápojů před řadicí pákou a za ruční brzdou, které jsou dobré tak akorát na malý kelímek kávy a popelník, co je tam z výroby.
-zpracování a provedení některých věcí. Z některých komponentů je patrně vidět, že Renault snažil o co nejnižší výrobní náklady, pro příklad uvedu systém výškového nastavování sedadla řidiče, obnažené panty kapoty nebo chod ovladačů ventilační soustavy. S přihlédnutím na cenu auta a jeho zaměření to lze ale omluvit a přehlédnout.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Žádné zkušenosti, nebyl jsem zatím s vozidlem v servise. Vozidlo je po ukončení dvouleté záruky servisováno v neautorizovaném servise.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Žádné, auto jsem nepřebíral nové.

úpravy

Auto po koupi neprošlo žádnými velkými úpravami, kolega akorát položil gumu na podlahu do kufru, která ochrání podlahu před stavebními materiály.
Minulý rok byl nainstalován GPS lokátor, který neustále monitoruje polohu vozidla. Z této úpravy radost nemám a auto také ne, musím platit za soukromé jízdy a GPS vybíjí autobaterii. Auto stálo v létě dva týdny na parkovišti, 2,5 roku stará baterie nebyla schopna nastartovat auto!

 
reklama

Novinky v recenzi

17.2.2017 12:09

Auto už mi neslouží

Z důvodu pořízení nového vlastního vozu (Clio) jsem Dokkera přestal využívat k cestám do zaměstnání, využíval jsem jej pouze k občasným služebním cestám. Vzhledem k malé vytíženosti vozu mě auto bylo odebráno, už mi neříká pane. Tímto ukončuji aktualizace této recenze.

7.1.2017 17:51

Nová autobaterie

Dokker po Vánoční dovolené nenastartoval, protože jsem měl v létě po dovolené stejný problém, tak auto dostalo po 3 letech novou autobaterii. Původní baterie 50 Ah byla nahrazena novou 55 Ah od Akumy, která slibuje lepší startovací schopnosti.Je nepatrně rozměrově větší, ale v motoru je dostatek místa, v pohodě se vešla. Mechanik si pochvaloval snadný přístup k baterii. Nyní Dacia opět v pohodě startuje.


Přidat názorDiskuse: Dacia Dokker

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy značky Dacia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

staré osvědčené technologie

praktičnost
9

je to dobrý vůz na práci i pro větší rodinu

prostornost
10

uveze toho opravdu dost

jízdní vlastnosti
8

nejsou špatné s přihlédnutím na typ auta

jízdní komfort
8

jízdní komfort není špatný na daný typ a cenu auta, ale kazí to hlučný motor

provozní náklady
8

servis levný a nenáročný, spotřeba benzinu by ale mohla být lepší, je to asi daň za nízkou pořizovací cenu vozu

náhradní díly
10

náhradní díly nejsou problém, plno dílů sdílí s ostatními sourozenci Dacia a Renault

výkon motoru
7

na objem 1,6 litru je to tragédie, ty emisní limity ten motor zničily

spotřeba
7

spotřeba je pro mě vysoká, v průměru si auto řekne 8-10 litrů/100 km

hlučnost motoru
7

motor je hlučný a působí neurvale, zvolil bych jiný motor

kvalita sedadel
8

sedadla měkčí ale vcelku pohodlná, na kratší cesty dostačující

brzdy
9

brzdy nejsou renaultovsky ostré, ale brzdí dostatečně

zavazadlový prostor
10

obří zavazadlový prostor 800-3000 litrů


Více o modeluDacia Dokker
Také Dacia Dokker se dočkala modernizace. Co se změnilo? Také Dacia Dokker se dočkala modernizace. Co se změnilo?

Dacia pokračuje v modernizaci své modelové řady. Nyní…

Dacia Logan 1,4  - král mezi nejlevnějšími Dacia Logan 1,4 - král mezi nejlevnějšími

Rozvor větší než Octavia, zavazadlový prostor 510 litrů,…

 

reklama





Blesk.cz

Poslanec Holeček končí v ODS. Místo a plat poslance si ale ponechá

Poslanec Holeček končí v ODS. Místo a plat poslance…

Poslanec Radim Holeček v pondělí ukončil své členství v ODS. Jediný zástupce strany za Ústecký kraj se tak…

Baterie dostanou „hasicí přístroj“. Neovlivní výkon a zvýší bezpečnost

Baterie dostanou „hasicí přístroj“. Neovlivní výkon…

Časopis Science zveřejnil práci vědců ze Stanford University, která má zvýšit bezpečnost Li-Ion baterií. Jde o…

 

iSport.cz

Griezmann nechápal stažení parťáka. Nestřídej ho, je nejlepší, řval na kouče

Griezmann nechápal stažení parťáka. Nestřídej ho, je…

Mezi hráči má obrovský respekt. Trenér Diego Simeone je pro fotbalisty Atlétika Madrid někým, ke komu vzhlíží.…

Sparta jde na Rostov bez Dočkala i naděje. Neřešitelné, přiznal Koubek

Sparta jde na Rostov bez Dočkala i naděje.…

Bez reálné naděje na postup i bez klíčového záložníka Bořka Dočkala půjdou fotbalisté Sparty do čtvrteční odvety…

 

Reflex.cz

Fotograf z Chomutova pořídil před 140 lety ojedinělé fotografie v čínské Šanghaji

Fotograf z Chomutova pořídil před 140 lety ojedinělé…

Baron Raimund Stillfried von Rathenitz, který je označován za významného rakouského fotografa v dobách…

Sedm, nebo osm kontinentů? Vědci objevili nový světadíl, jmenuje se Zélandie

Sedm, nebo osm kontinentů? Vědci objevili nový…

Mysleli jste si, že má Země sedm kontinentů? Takhle se to učíme již desítky let ve školách, stejně jako naši…

 
 
reklama