Recenze
BMW řada 3 e92
Technické info
Přezdívka auta wolf Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:61000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2996 výkon [kW]: 200 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Zdravím! Na následujících řádcích se pokusím zachytit, jak ryze praktickou stránku mého nového kupátka, tak hledisko emocionální, které je zvláště teď nedlouho potom, co jsem ho zaparkoval v garáži ve výhodě.
Svoje auto snů vybírám s konkrétní podobou již déle než rok. Na počátku byl asi starý Type-R, který si mě získal svou dostupností a schopností ozvláštnit cestování z bodu A do bodu B. Jednalo se ale spíš o teoretickou rovinu, od které jsem zanedlouho upustil a usadil se u koncepce, kterou používá BMW. Nikdy jsem s Mnichovskými neměl dlouhodobější zkušenost a jednalo se většinou o 5er z přelomu tisíciletí.
Chtěl jsem v prvé řadě vědět, jak fungují současná BMW a tak jsem si u tuzemského dealera domluvil svezení se 123d. Auto mi na první pohled padlo do oka především po stránce podvozku a řízení. Motor jsem hodnotil na poměry dieselu velmi dobře, design šel stranou. Začal jsem uvažovat o tom, že bych si v budoucnu pořídil 1er ve verzi 120d – lákaly mě provozní náklady a psychologický efekt nízké spotřeby a slušných parametrů. Dodnes si ale pamatuji slova prodejce: „120tka je super, ale 130i to je úplně o něčem jiným“. Časem jsem dospěl k tomu, že kilometry, které se svým budoucím autem za rok najedu, se sotva dotknou desetitisícové mety a tak jsem začal uvažovat o benzinovém agregátu. A znáte to, pokud se pohybujete ve vodách BMW, nakonec Vás to stejně přivede k šestiválci. Následovala otázka, jaký to bude – nebránil jsem se 125i do okamžiku, než jsem se svezl se 130i, tam jsem poznal, že tohle bude ta správná cesta.
Dosti dlouhou dobu byl tento model mám favoritem, dokonce jsem měl na internetu vyhlídnutý i pěkný kousek, který se mi líbil natolik, že jsem plánoval jeho pořízení. Tento vůz se však prodal a mě čekala stereotypní cesta dalšího hledání. Pak jsem jednou po cestě do firmy viděl u BMW Bychl stát zaparkované trojkové kupátko bílé barvy v m-paketu, podle koncovky výfuku a zvuku při nastartování se však jednalo o 320d. Po stránce designu, ač to bylo vždycky při mém rozhodování sekundární, se jednalo přesně o to, co mě nadchlo. Samozřejmě mi toto neplánované setkání nasadilo brouka do hlavy a začal jsem hledat alternativu k původnímu favoritovi v podobě 130i.
Motor zůstal v podstatě stejný, zde však naladěný na 200kw, hlavní rozdíl je samozřejmě v karoserii. Když bych měl porovnat pocit z řízení 130i vs. 330i, pak se mi zdá jednička divočejší obratnější, naopak 3er na mne působí vyváženějším, vyzrálejším a pro mě osobně příjemnějším dojmem.
Specifikace:
BMW 330i coupe, barva: bílá alpinweiß, m-paket, natáčecí bi-xenony, potahy: alcantara+látka, Soundsystem professional, HiFi system, zaclonitelná zrcátka, automatická klimatizace.
Auto jsem kupoval v BMW Arnold, prodejce, jenž sídlí blízko Frankfurtu. Významnější slevu jsem si domluvil už předem, auto včetně kupní smlouvy bylo nachystáno podle dohody.
Testovací jízda (byl jsem překvapen tím, že se jí prodejce nechtěl zúčastnit) odhalila výborný technický stav vozu. Interiér je velmi zachovalý, objevil jsem pouze detaily (například nesvědomité pouštění pásů po odepnutí, které způsobí malé ťukance na obložení).
Touto dobou jsem s wolfem naprosto spokojen, spíše nadšen jeho projevem a návykovostí linearity motoru. Pochopitelně nemohu říct, že jsem neseděl v životě v pohodlnějším, prostornějším nebo snad úspornějším autě! Ale o tom tohle kupátko až zas tak není.
Hledáte-li dravé, krásně ovladatelné, relativně komfortní, auto, jehož motor bude v budoucnu zcela jistě raritou, pak jste na správné adrese! :) To vše se slušnými provozními náklady, a pokud tenhle R6 dostojí své pověsti, tak i s příkladnou spolehlivostí!
Silné stránky
- Na prvním místě rozhodně motor, zde naladěný na 200kw. Oceňuji především to, jak je lineární a příjemný i v naprosto běžném provozu. Pamatuji si, jak to kdysi jeden uživatel u své recenze na Audi A5 3.0TDI psal, že na zařazenou čtyřku můžete jezdi bez řazení, jako s automatem… Samozřejmě, každému vyhovuje něco jiného, ale teoreticky si dovedu představit spíše řadový benzinový šestiválec, jak jezdí „bez problému“ na jeden kvalt.
- Spotřeba: tady záleží především na úhlu pohledu. Já posuzuji spotřebu podle toho, za jakým účelem si člověk auto pořídí a na co ho používá.
Škoda Octavia 1.9TDI (2010) : s výkonem 77kw to pochopitelně není žádná střela, ale když beru v úvahu že při mých občasných cestách na Slovensko s ní jezdím bez problému za 4,1, pak mohu říct, že je ten poměr v pořádku.
To samé mohu říct i u zmíněného Superbu II 2.0TDI, který vloni zvládl cestu z Chorvatska při klidném tempu za 4,6l/100km.
330i je co do výkonu i kultivovanosti motoru na zcela jiném stupni. I proto si myslím, že běžná jízda po dálnici za 7,2l/100km je naprosto úměrná. Pochopitelně, když budete využívat plně výkon i zvuk, spotřeba vyskočí bez sebemenších problémů na dvojnásobek .
- Pozice za volantem: oceňuji možnosti nastavení sedačky, volantu a pro mě příjemný relativně nízký posaz.
- Absence navigace: za to jsem rád, protože na svých cestách zapínám navigaci výjimečně a upřímně mám strach z toho, jak bude vypadat prostředí iDrivu, kdy bude autu deset let.
- Potahy sedadel v kombinaci broušená kůže, látka.
- Malý, tlustý, měkký volant!
- Kvalita zpracování: každý říká něco jiného, ale mně nic nevrže, nic neskřípá… podepíšou se na autě české silnice? Uvidíme
- Výtečné řízení
- Přesné a krátké řazení
- Přítomnost ukazatele teploty oleje - u všech aut bez výjimky se snažím motor nejprve prohřát a až potom využívat jeho možnosti, ale při nejmenším jde o vkusný doplněk na přístrojové desce.
- Díky absenci přeplňování menší nároky na chlazení po divokých cestách
Slabé stránky
- Musíte být obezřetní při jízdě na nekvalitních silnicích i ve městě při parkovaní, protože podvozek je opravdu nízký.
- Nedokonalé nanesení laku na karoserii, kde lak není zcela rovný – problém asi všech současných BMW, ale i jiných automobilek
- Obtížnější nastupování dozadu
- Nutná je také obezřetnost na nekvalitních silnicích v souvislosti s rychlou jízdou. Třeba série zatáček na bývalém Masarykově okruhu v oblasti Kohoutovic z kopce Vás přivede k levé zatáčce, která není nijak zvlášť obtížná, avšak nájezd do ní vede nevyhnutelně přes množství menších hrbolů (vlnek) na asfaltu, které se u báwa projevují neklidem a horší brzdnou schopností.
- pokud si chcete dát nabíječku na navigaci do zásuvky pod loketní opěrkou, bude to problém, vejdou se tam leda nabíječky na mobil. Druhá zásuvka je až k kufru.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno u BMW Arnold (Aschaffenburg - Hösbach - Kahl)
Cenu jsem si k obrazu svému domluvil předem, na místě se už licitovat nedalo. Na druhou stranu jsem dostal převozky a množství reklamních předmětů zdarma. A taky měli výborné presso :-)
Celkově, typické německé BMW mimo jiné s otevřenou 6er za 118.000EUR v salonu.
plánované úpravy
- Pořád mám v hlavě nějaký lepší výfuk. Dneska mi sériový připadá výborný, ale je mi jasné, že přijde doba, kdy tomu tak nebude. Pak zbývá otázka, jestli jít do Performance nebo se ubýrat třeba i zcela jinou cestou.. Ocením Vaše názory
- Výhledově by se mi líbily stabilizátory H&R a vylepšení brzd. Nějaké návrhy ve slušném poměru cena/výkon?
- Dále je sympatickým detailem výměna krytů pedálů (můj myšák by si je zasloužil, protože minulý majitel jim dal celkem zabrat. Nebo to byly spíš podpatky jeho drahé?
- Lakované brzdové třmeny - hledám nějaké řešení, která vydrží tepelnou zátěž a bude vypadat pěkně
Novinky v recenzi
Michelin Pilot sport
Přenechám Michelin PS 2ks 255/35/18RFT vzorek cca 65% ve velmi slušné kondici za symbolickou cenu. Pokud máte zájem, ozvěte se!
pneu
asi půjdu do PS3, stojí stejně jako PZero a slyšel jsem na ně lepší ohlasy, souhlasíte?
gumy
Teď teprve přicházím skutečně na kloub výrazu "zahřáté gumy". I na zakroucených okreskách jetých ve vysokém tempu se směs zvláště na zadku zahřívá prvotřídním způsobem! Už abych začal přemýšlet co za gumy na jaro 2012 :-P
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 e92
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: ypsilon
Přidáno: 5.6.2009 24309 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2006) Majitel: Wiii
Přidáno: 4.10.2009 117159 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2007) Majitel: Vampix(Diesel Power)
Přidáno: 4.9.2009 2549 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: Loki
Přidáno: 9.5.2010 2810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2010) Majitel: Radkos
Přidáno: 17.5.2010 18410 Majitel 9.92 Uživatelé