Hyundai i30 (2017)
20.3.2017Po nejakom čase opäť zverejňujem moju recenziu na Hyundai i30 PDe a po najazdení 19000km aj s malými úpravami v nej. Zdravím Vás milí čitatelia…
Hyundai i30 (doktorbartollo)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
doktorbartollo 12.04.17 15:29
« Re: Re: Re: Rasto ;-)
Ja by som sa s nim ani stretnut nechcel. Nevidim v tom zmysel, najprv douraza vsetko co moze a potom pise o vecnej a neurazlivej diskusii.... Este by som si zabudol zapnut asistenta a pri prijazde na urcene miesto mu nedajboze zrazil dceru ;-) -
Stephen 12.04.17 15:15
« Re: Re: Rasto ;-)
Já to vezmu za Tebe doktore, tyhle zakomplexovaný chudáčky, jejichž obzor končí tam kde začínají hospodský kecy mám nejradši. Jen je škoda, že se vždycky schovávají za klávesnici a nejsou ochotní ty svoje názory obhájit při přímém srovnání dotčených vozů face to face. -
Rasto 12.04.17 00:36
« Re: Melonsvk
uznavam, ze niektore starsie generacie aut vyzarovali tym, ze sa menej setrilo na hmotnosti lepsi pocit z kvality. Toto sa podla mna ale hlavne tyka interierov a mozno pocitu zo zatvarania dobre utlmenych tazkych dveri.
Co sa tyka plechov to by som tak vazne nebral - bolo by zaujmave najst z akeho hrubeho plechu je vyrobeny Yeti a z akeho spominana Vitara - v kazdom pripade stare Ziguli bolo vyrobene z hrubsieho a hrdzavelo rychlejsie. Celkovo mi pride uplne zbytocne zamyslat sa dnes u vacsiny znaciek nad hrdzou ked ma skoro kazdy zaruku na prehrdzavenie 10-12 rokov. S bezpecnostou tie hrube plechy tiez moc nesuvisia - zalezi co je pod nimi.
No a tiez by si trochu mohol ubrat v pripade ze si niekto kupi ine auto ako sa paci tebe >:D - to je ako keby som ti zacal nadavat preco si si nekupil hybridneho Aurisa - mal by si spolahlive auto s automatom ktore zere 4-6l/100km - a ze co za blba si kupi nehybridne auto - lebo ked raz skusis uz nebudes chciet ine :D. Ale nerobim to lebo chapem, ze tebe moze viac vyhovovat Yeti so stvorkolkou. :-! -
melonsvk 11.04.17 17:10
« Re: Melonsvk
Ale ja to beriem a prajem ti, nech ti tvoj snezny muz sluzi a si spokojny aj nadalej. ;-) Ale ty zas pochop, ze kazdy mame ine preferencie. To, ze ty si nikdy nekupis korejca a ja si nikdy nekupim Yetiho je prirodzena vec. Nechcem a nepotrebujem SUV, odjakziva sa mi pacia male hatchbacky, takze je celkom normalne, ze by som investoval tych 22 tisic ci kolko radsej do hatchu ako do Yetiho.
Co som videl nejake prve novinarske testy novej i30, tak vsetci sa zhodli, ze jazdne vlastnosti sa medzigeneracne dost zlepsili. Ved koniec koncov, bolo by smutne, keby nie. Dnes dostanes za 400 tisic noveho Ceeda v plnke s 1.6 GDI (ano, lenivy motor, bla bla, ale staci sa nebat radit ;-) ), ktory mimochodom dostal v teste Autobildu na 100tis km znamku 2+, takze ziaden suvix to nebude. Navyse, aj ked sa nieco pos*rie, 7-rocna zaruka to isti. :-)
Aby to nevyznelo ze hajim i30, designovo sa mi moc nepaci a asi by som si ju tiez nekupil, ale jazdne vlastnosti a kvalitu si nedovolim sudit, lebo som v nej este nesedel. Mne je ovela sympatickejsia Kia, ved sam jednu mam a za necelych 60 tisic kilometrov sa mi nic nepokazilo, nic nebucha, nevrze a nedrnci. Takze automaticky odpisovat korejcov tiez nie je koser, hlavne sucasne modely za poslednych 5 rokov. :yes: -
melonsvk 11.04.17 12:58
« Re: Melonovemu Adamovi
A ja zas nechapem ako niekto moze byt mokry zo Schade >:D Take uniformne auta skrz cele portfolio nema snad nikto. A o problemovych TSIckach od 1.2 az po 1.8 radsej ani nebudem hovorit. :-! Zrovna korejci a Schade si fakt nemaju co vycitat, skusenost mam s obomi a pride mi to prast jak uhod. Akurat pri korejcoch sa to lahsie prehliada, lebo su lacnejsi >:-[] -
doktorbartollo 21.03.17 22:57
« Re: Spotřeba
Ahoj. Spotrebu nulujem po každom dotankovaní. Takže je to aktuálna spotreba auta. Cca 20% mesto, 40% okresky a 40% dialnica. Eco som využíval iba na dialnici. Inak normal a občas sport. Jazdim predpisovo, občas preženiem, to sa inak nedá s tým motorom
Ďakujem za koment, pekný večer. -
Rasto 13.04.17 13:48
« Re: Re: Re: Re: No kde su tie argumenty?
Nie ja nepracujem pre Hyundai ani Skodu robim v IT >:D auta su len zaluba.
No neviem najpodobnejsi ekvivalent k Yetimu mi pride Suzuki SX4 S-Cross 1.4 turbo. Podobne velkostne, cenovo a da sa vziat so 4x4 a 6AT prevodovkou s menicom za 21 000 eur. Neviem len ake svetla ponuka Suzuki.
Co sa tyka CVT prevodoviek - aj ja som si myslel ze to je hrozne, potom som sa previezol v Corolle 1.6 Valvematic CVT a bol som spokojny - vyborne na kazdodenne cukanie sa v zapchach - a ani mimo mesta som nemal problem - ano zvuk je iny ale stale lepsie ako dunenie naftaka.
Taktiez som siel v hybridnom Aurise - lepsie ako Corolla s CVTckom - da sa s tym hrat do mesta uzasne, pri jazde po Ziline + okresky + dediny (tacho 60 dedina + 100 mimo - so skuskami zrychlenia ale znazil som sa brzit iba elektormotorom inak som niako neriesil a spotreba 4.2 l podla PP). Ak chodis na garancky do Toyoty tak na baterky dostanes zaruku 10 rokov takze toho by som sa vobec nebal. Jedine ak je clovek zvyknuty na zatah turbodiesela tak nemusi byt spokojny s dynamikou - inak objektivne to asi bude nieco medzi 1.2 a 1.4 TSI. A cena s LED svetlami sa pohybuje okolo 22 000 eur navratnost oproti benzinovemu aurisu s CVT cca 130 000 - 150 000 km.
Posledna vec nemyslim si, ze hrubka plechu zalezi na tom ci auto hrdzavie alebo nie - zalezi ako je ten plech chraneny - a poviem ti mal som jeden tukanec s Yetim (ja na Lade Samara bohuzial moja nepozornost a vysledok bol, zeLade stacilo utriet predny naraznik >:D a Yeti mal tak preliaceny blatnik za prednym kolom, ze sa nedali otvorit predne dvere :D. -
doktorbartollo 13.04.17 11:31
« Re: Re: Re: Re: Re: No kde su tie argumenty?
Ja som na Hyundai dostal 17% + nejake blbosti k tomu s ja si z neho odpisem na daniach este 22%. A kedze auto neplanujem drzat dlhsie ako uplynie koniec zaruky, veci o ktorych si pisal a ktore teoreticky mozu nastat, mna nezaujimaju. Auto beriem ako spotrebnu vec (to aj napriek tomu, ze mam k nim osobny vztah) a nemyslim si, ze hadat sa tu, ktore auto je lepsie alebo horsie ma zmysel. Preto existuje tolko znaciek aut, aby si kazdy mohol vybrat to, co sa mu paci. A len pre zaujimavost, na predchadzajucu i30 som mal zlavu 25% + 20% DPH. -
Stephen 13.04.17 07:47
« Re: Re: Re: No kde su tie argumenty?
No vidíš, když se srovnáš a začneš se chovat slušně, tak je to na pohodu. Říkal jsem si, že je divné, že někdo, kdo umí psát by byl zároveň totálně vymaštěné ho..do.
Zrovna motory 1,4 s kombinací turbo+kompresor bych z pultů VAG moc netahal - konstrukce zajímavá, parametry zajímavé, ale životnost není zrovna na výši.
Takže proto je 1,4 T-GDi pouze s turbem a poněkud uškrcená, hnát se za výkonem není umění, větší umění je motor naladit uživatelsky vstřícně s patřičnou životností. Dá se to samozřejmě brát i tak, že si Korejci počkali až to ostatní vyzkouší a pak sáhli po tom řešení, které má nejmíň rizik. Tak to ale ve světě občas chodí.
Čtení iDNESu je dobrá zábava, jen doufám, že je nebereš moc vážně ;-) .
Pro HYUNDAI už dávno nepracuju, ale vytvořené kontakty samozřejmě udržuji, při nákupech se to hodí. Z recenzí je nových HYUNDAIů 5, zbytek jsou ojetiny, pokud se bavíme o tom, co slouží přímo mně. Firemních aut samozřejmě nakupuji více a vždy nové.
Další zábava tedy nebude, ubohou konverzaci v rovině urážek nemám rád, ale někdy je bohužel nutné jejím prostřednictvím "srovnat" prostředí. -
Stephen 12.04.17 16:54
« Re: No kde su tie argumenty?
To se můžu fiknout sám >:D . Jsem rád, že jsi se nechal vyprovokovat k obnažení úrovně Tvé inteligence a vychování. Cíl jsem si tedy spnil a mám krásné odpoledne. Vždy mě potěší když se ukáže, že jsem měl pravdu. Jen se dál utápěj ve svých komplexech a omezenosti svého "nerozhledu"!
Mimochodem, měl jsem pravdu, že jsi hrdina jen za klávesnicí nebo nebudu mít výjimečně pravdu a přesvědčíš mě o kvalitách Yetiho při osobním setkání? Tipuju to první - nevychovaný a ještě srab.... -
Stephen 12.04.17 15:12
« Re: Re: Urcite nie
Meloune musím Ti oponovat, FIAT Multipla byla nádherně ulítlé auto. Celek byl zvláštní, ale detaily úžasné - zadní lampy ve tvaru srdce ve kterých blinkr vytvářel vlastně šipku, příď z profilu hlava delfína. A tři místa vpředu - pěkná slečna hned vedle řidiče.... >:D .
Ale s "Rumunem" máš pravdu, ten byl na pohled fuj, ale zase byl praktický. Yeti byl před FL alespoň zajímavý a výrazný, když už je nesmyslně malý a praktičnost nezachrání ani dobře vyřešená zadní sedadla.
Těch zbývajících 10% obvykle tvoří silně zakomplexovaní jedinci, kteří zpětně sami před sebou těmito výlevy ospravedlňují nepříliš správné kupní rozhodnutí :-) . Pokud by totiž oním komplexem netrpěli, neměli by potřebu toto ospravedlňování "páchat" a už vůbec tímto způsobem. Jednat s nimi lze dvěma způsoby - ignorovat nebo se snížit na jejich úroveň. Pokud chceš "trefit" někoho na nižší úrovni, musíš za ním dolů, argumentace je úplně zbytečná, nemá kam dojít...