Pěkně obsáhlá rezence
Takové se tu už moc nevídají - super!
Výhodná koupě - krásný sedan s takovou slevou.
Nikdy jsem diesel neměl a asi ani provozovat nebudu, rozhodně ne 4 a méně válcový...
Akorát č.1 - standardní auto s výkonem 145 kW (v reálu třeba přes 150 kW) se na rovině k 250 km/h nepřiblíží, maximálka bude někde okolo 230 km/h. Taková jednoduchá pomůcka - aerodynamicky tvarované Ferrari 360 Modena potřebuje na necelou 300 (298 km/h) celých 400 koní (294 kW) výkonu. Při výpočtu: Pod třetí odmocninou (145/294) krát 298 = 235 km/h. Tzn. i kdyby byl vůz tvarovaný jako Ferrari, přes 235 km/h nepojede...
Akorát č.2 - přímé vstřikování v osobácích je ze dvou důvodů, první a nejdůležitější - nižší normovaná spotřeba díky chlazení nasávaného vzduchu vypařujícím se benzínem přímo ve válci = trochu vyšší účinnost, zejm. při nízkém až středním zatížení. Druhý důvod jsou emise, čímž nejsou pevné částice (kterých naopak přibylo), ale směs uhlovodíků, jelikož při nepřímém vstřikování a zejm. za nízkých otáček část paliva ulpívá v sání (chudá směs) a po přidání plynu se toto palivo nasaje do motoru a naopak se vyfoukne víc emisí z bohaté směsi... U motorek díky vysokým otáčkám (a zřejmě požadavkům na nižší emisní třídu) se zatím používá nepřímé vstřikování.