Konečně zase hezká recenze
Ahoj - za prvé chci pochválit po dlouhé době pořádnou recenzi na tomto skoro mrtvém webu.
I když mne tato generace Kugy extra neoslovuje, tak tebou zvolená verze je dle mne jedním ze nejlepších SUV do 1milionu co lze koupit. Srovnání s Rav4 je více, než na místě, protože jako jediné takové auto nabízí podobný pohon. Určitě platí, že Ford umí postavit auto i v této kategorii, které lépe jezdí, než konkurence. Podvozek, řízení a odezva od volantu je tradičně na vrcholu mainstreamu (Já tuto Kugu jezdil jen v PHEV verzi s FWD), negativum je jen ve váze (ale HEV bude lehčí), která je v zatáčkách znát, třeba oproti nehybridním motorizacím, zvláště proti lehkému Ecoboostu. Pro mne byl asi největší mínus u této generace Kugy kufr, respektive jeho tvar nad roletkou. V rodině máme již druhou Kugu druhé generace a ta je v tomto ohledu štědřejší díky hranaté karoserii.
Ravka je více zaměřena na komfort a pro mne je i hezčím autem s lépe využitelným kufrem, rozdíl je pak v PHEV verzi, která je znatelně silnější, ale těžší (jestli jsem si výše stěžoval na Kugu, Ravka má tendenci letět ze zatáčky rovně do pole :D)
Některé nešvary si koukám Ford nechává i v nových generací, mám uplně jiného Forda s uplně jiným pohonem a i přesto musím potvrdit, že si docela dlouho pamatuje, jak jedeš. Při velmi defenzivní jízdě trvá, než ho naučím na Drive mód zase trochu akcelerovat, nechce se mu, trochu pomáhá sport mód.
Přeskakování stanic - ano, toto taky pozoruji, ale to může být nastavním rádia, kdy nemá dobrý signál, přeskočí a nenechá hrát původní stanici v horší kvalitě (neřešil jsem to nikdy a obdobnou věc mi dělají i jiná auta)
Tempomat - klasika, všechny Fordy, co jsme měli to tak mají, musí se aktivovat po rozjezdu, nicméně tak to mají i Toyoty, když už porovnáváme s Ravkou
Automatické stěrače - míval jsem starší Mondeo MK4 a tam to fungovalo perfektně, u novějších Fordů, naopak mne to občas nezrychlí i při silném dešti, tak to je pokrok.
Tuším, že některé věci se dají přenastavit v PP, stěrače, rádio (to jsem nezkoušel), funkce LED světel a jejich citlivosti a další věci.
Hodně šťastných kilometrů :-)
p.s. Arkana už má hybrid, zkoušel sem jí, jako auto je to velmi dobré, dobrý i podvozek (ale auto je o třídu menší, je to Clio), ale ten hybrid je při plném plynu docela letargický a trvá, než se rozjede, eCVT varianty ve Fordu a Toyotě jsou na tohle lepší. Výhoda Arkany je, že opravdu odřazuje a nedrží tak monotonní otáčky.