iudex: Dobře sepsané dojmy. Stonica jsem nezkoušel, zato jsem v době "před SSS" projel zástupce kompaktních hatchbacků a mezi nimi Ceeda. Se stejným motorem, sepsal jsem si k tomu pár poznámek, takže je vidět, že se shodneme. ;-)
CEED 1.4 CVVT
OK, mrknem jak to dělaj kluci korejský. Tedy od Kie, Hyundai má u mě pořád pokažené renomé. Hodně se láteřilo, že Ceed přišel o svůj vlastní vzhled a je momentálně jen klonem i30. No, chybičky by se našly ale celkově nemám s exteriérem problém. Je to takový uni, to jo, Megoš je působivější, ale dá se. Uvnitř je vidět, jak se korejci snaží. Kšilt přístrojovky a celý vršek zabalen do jakoby kůže, měkčenej plast až pod rádio. Moc mi do toho nesedí nižší verze displeje výbavy Cool, je tam moc plastovýho rámečku a působí to lacině. Celkově mám jenom takovej pocit nesladěnosti jednotlivých prvků interiéru, snaha "aby to vypadalo" kombinovaná s lácí. Sedačky ne tak dobré jako v Meganu, ale žádnej problém.
První beru atmosféru a zpočátku se nechávám uchlácholit dojmem, že jako přece to není tak strašný. Jenže to jedu tak tři kilometry městem neustále mírně z kopce. První stoupání mě vyvádí z omylu. Ještě předtím ovšem zpětně reviduju hodnocení spojky v Meganu, protože ta v Ceedu, resp. její chod je podobný šlapání do kýblu s jogurtem. Popravdě věřím, že ten jogurt by kladl větší odpor a byl by uživatelsky příjemnější. Chod šaltpáky je naopak Meganu hodně podobnej, vlastně přiměřeně přesnej ale takovej volnej, rozviklanej. Řízení je naprosto mrtvý, tohle si pamatuju už od dávné jízdy s ix20 nebo méně dávné s Tucsonem, tohle uměj korejci zabít dokonale. Všechny tyhle dojmy ale vzápětí přebíjí trápení motoru. Na plyn reaguje zdánlivě dobře ale co je to platné, když do otáček, kde by se dal očekávat aspoň nějaký tah, se mu nechce ať kvedlám jak kvedlám. Projedu si pár kilometrů okresek, kde na nějaký zrychlení čekám jak Beduín na déšť a skoro mám strach zařazovat se z vedlejší na frekventovanou hlavní a vracím se zpátky. Provází mě neustálé vzdálené hučení, ne nepodobné CVT, které je mi dost nepříjemné. Ale nakonec mám trochu pochopení i pro takový motor. Cena je nižší a nároky kupců zřejmě malé. Pro mě ovšem nepřijatelné....a ještě to žere víc než 140 koňový turbo od rencka. Skončil jsem na nějakých 7.2 litru.