První tři tisíce km by se to nemělo moc pouštět do vyšších otáček (max cca 5 tis. ot./min), ale vzhledem ke dvěma turbínám je to i tak (mírně řečeno) nadprůměrně rychlé.
Je docela šok, jen samotné přesednutí z 911ky zpátky do GGTI, protože jsem si vážně myslel, že mi někdo zvedl sedačku na maximum a auto stojí na nějakých vysokých špalcích. Je to ještě větší rozdíl, než přesednout do allroadu z GTI.
Přitom se do 911 (na to, jak je nízká) nasedá poměrně snadno, není problém se zalamováním hlavy, jako u aut se dvěma páry kratších dveří, jedinou překážkou je tak vyšší práh v kombinaci s pozicí sedačky těsně nad asfaltem.
Jízda po klikatých okreskách je prosta náklonů v zatáčkách známých ze sériových hh a limity rychlosti jejich průjezdu jsou výrazně výš. Při předjíždění na užších okreskách je lehce omezující šířka vozu, protože u pravé krajnice už dnes nejezdí prakticky nikdo a mnozí naopak často středovou čáru přejíždějí, i když je za nimi auto, pokoušející je zrovna předjet, takže si pak člověk při předjíždění připadá jak v ruské ruletě, zvlášť pokud nepomáhá ani blikání ani klakson.
Volant má slabší tloušťku věnce, ale nevadí to. Pádla jsou výraznější, kovová, ale osobně bych dal přednost jejich pevnému umístění, než umístění na volantu a jejich otáčení spolu s ním. Volič PDK je naštěstí klasický, nikoli "invalidní" jako u 992, takže se s ním dá bez problémů volit/řadit i za jízdy, navíc má správně umístěné polohy +-. PDK funguje precizně, podobně jako v MGTS, jen je ještě o něco rychlejší, ale není to nijak podstatný rozdíl, zejména když je MGTS v režimu sport +.
Řízení nemá chybu (určitě i díky absenci awd) a skoro se nechce věřit, že jeho posilovač je "elektrický". Sportovní sedačky Plus (pro GTS sériově) jsou ideálním kompromisem mezi bezvadným držením těla a relativně běžnou použitelností. Kromě kratší fixní opěrky hlavy k nim nemám výhrady. Překvapivé je, že sedí jak mé široké postavě, tak i postavě mého (naopak) štíhlého syna, tohle u Porsche prostě umí.
Motor má opravdu minimální turbo díru a probouzí se snadno a rychle už od nižších otáček, co dělá naopak v těch nejvyšších, zatím úplně nevím.
IT je shodný s tím v MGTS (akorát má dva budíky navíc), takže na ten jsem si zvykat nemusel.
Když si člověk sedne za volant, má hned všechno tam kde to má být, podívá se na úzkou kapotu mezi dvěma "tubusy" světlometů, nastartuje levou rukou (od srdce), a místo z prostoru pro motor, uslyší mechanický orchestr z "kufru", rozjede se (nemusí jet rychle), má pocit jako by to už někdy zažíval a zároveň doufá, že to není naposledy.
Mísí se pocit samozřejmosti (v tom nejlepším smyslu slova) s pocitem motoristické nirvány, nevím jak to popsat "exaktně" a zároveň čtivě, evidentně nejsem woody...
;-)P.S. A jak je tohle auto vidět obvykle na cestě, resp. ze které strany:
[odkaz](foceno za jízdy z G5GTI)