závěr měl být zcela opačný
Moc děkuju za test, dobrá práce a celý článek až na ten závěr.
Bohužel si myslím, že závěr měl znít ve smyslu : letní gumy jsou ve většině situací (jízdou na suchu nebo mokru strávíme nejvíce času za volantem) lepší, ale rozdíl není zas tak velký. Naproti tomu na sněhu nebo mokru zastaví zimní gumy na výrazně kratší dráze.
Vzhledem k tomu, že zimní jsou výrazně lepší ve výjimečných situacích kdy může s větší pravděpodobností dojít ke krizové situaci, tak je použití zimních po celou zákonnou dobu daleko lepší volbou.
Normální řidič běžně nejezdí na hraně a nepotřebuje v zimně na suchu brzdnou dráhu o 2m kratší, ale určitě ocení, když vletí ze suché silnice např. do zasněžené zatáčky a zimní zabrzdí o mnoho metrů dříve. Tedy na to běžné ježdění není letní guma v zimě o tolik lepší ale v krizi může zimní výrazně zkrátit brzdnou dráhu.
Taky si myslím, že by se tímto článkem měli řídit jen lidi co pochopili co se tam píše (a ty už to asi stejně vědí). Naproti tomu "blondýna" která potřebuje dojet z bodu A do bodu B by se neměla řídit závěrem tohoto článku. Nerad bych jí potkal na namrzlé zatáčce v protisměru na letních s argumentem že to v SM psali. Tohoto typu řidičů bude asi většina. Tedy "blondýna" (běžný řidič) by neměla vymýšlet blbosti a v zimně jezdit jen zimní (nebo aspoň celoroční) gumy.
Jinak samozřejmě souhlasím, že pro to kdy přezout na zimní není důležitá teplota, ale jestli pojedu po sněhu nebo ledu. A vzhledem k tomu že se počasí může velmi rychle měnit, tak opět bezpečnější bude preference zimní gumy.
Můj názor.