Já bych to shrnul asi tak, že u každého auta a jeho výdrži záleží v první řadě na řidiči a majiteli, jak se k tomu autu chová. Auta jsou stroje, na kterých se vždy může něco podělat, ale je na majiteli, jak ke svému autu přistupuje.
Mám zákazníky s různými auty. Mám pána, který má na TSI nalítáno 300 tis km a je to 2010, rozvody se nikdy nepotkali a ve 190 tis je prostě vyměnil kvůli kilometrům, jinak by jezdili dál.
A pak mám pána, který má Toyotu Verso, kterému se v 94 tisích potkal motor a hned mi brečel, jak ho toyota zklamala kvalitou. Tak jsem mu natvrdo řekl, že to není toyotou, ale tím, jak se k autu chová. Jednou jsem se s ním je projet, protože mu tam něco klepalo, tak co jim v toyotě má říct. No, jeli jsme spolu 3 km a byl jsem rád, že mě vysadil zpátky, protože takhle se k motoru chovat, tak se divím, že se to nepotkalo už v 60.
Všechny současné motory, napříč všemi značkami jsou choulostivější na chování a styl jízdy kvalitu oleje, kvalitu benzínu, nafty i plynu, než motory dřív.
Pokud tohle někdo podcení, nemůže se divit, že mu motor nevydrží.