Waterloo
Neprémiová torzka za 0,9M ... No jako pánové a dámy, tomu říkám waterloo...
C5 AC byl pro mě jedním z největších zklamání. Na tom autě není správně snad nic.
Ano, vnější vzhled není špatný. Jenže tady jsme ve třídě, která je tím TOP, co Citroen chce nabízet. To co u C3 AC působí mile a funguje, tady prostě nesedí. V této třídě neočekávám hravost, ale především důstojnost, sebevědomí. A to tu zkrátka chybí.
Interiér je ale bída s nouzí. Materiály neodpovídají třídě, vše působí lacině. Žádný swarovski, ale plastové flitry. Přitom naoko se vše zdá být ok. Jenže po prvním dojmu přichází už je a jen zklamání. To co u C3 AC opět odpouštím, tady nejde minout bez povšimnutí.
A pak tu máme řekněme "filozofii" modelu. A ta je úplně mimo. Vůz nejen že nemá AWD, ale má navíc torzku. Tedy něco, co se stále ještě nenosí ani ve třídě kompaktů...
I když dokážu připustit, že určitá skupina zákazníků opravdu AWD nutně nepotřebuje, máme to kolizi se světlou výškou. 23 cm??? Opravdu? Proč? Víte kolik má světlou výšku Mercedes G? 205 mm... Ikona offroadů začíná na 205 mm. A tahle francouzská vyfouknutá kraslice má 230mm...
A můžeme pokračovat k hydraulickým dorazům, které evidentně fungují jen na křídovém papíru... Jestli konkurence má vcelku vychytané ACC, které se osvědčilo...
C5 AC je pro mě obrovským zklamáním. C5 AC nebojuje s konkurencí. Bojuje především samo se sebou :-! :-! :-!
Za tuhle cenu můžete mít cokoliv skvěle fungujícího od koncernu podle vlastního vkusu. Kodiaq, Karoq, Tiguan, Tiguan Allspace, Tarraco, Atecu... S ničím neuděláte chybu (když to vezmete v 2.0 TDI)... Nebo Nová RAV4 extrémně povedená...
Ale C5 AC? Kdyby byl alespoň průměrný, tak by lákadlem mohl být pro někoho vzhled. Jenže jen vzhled je v téhle třídě hodně málo.