Zřejmě to máte tak, že když už dost připlácet za spec. barvu, tak ať je to pořádně vidět, což má svou logiku.
Ten větší příplatek vytváří pro spec. barvy určitou exkluzivitu (samozřejmě jen do určité míry), a u křídové se k většímu příplatku přidává i určitá barevná nevýraznost/neatraktivnost, což dál snižuje pravděpodobnost, že za ni někdo tolik připlatí (viz i vaše reakce). Tím spíš v ČR/SR, na zahraničních webech má křídová (na 911ku) relativně velkou popularitu.
Třeba Macana GTS jsem v Karminrot zatím nepotkal ani v Rakousku, Německu, nebo Itálii. Naposledy jsme stáli u motorestu v Rakousku a vedle nás přijel MGTS dokonce i na stejných kolech, jen byl achátově šedý (tmavě šedý metalický lak), což byla barva, kterou jsme měli původně jako alternativu ke Karminrot a bylo dobře vidět, že jsme se nakonec rozhodli dobře. V té křídové už jsem viděl i novou Panameru ("kombi") a dokonce i Macana po faceliftu. Nevypadalo to špatně, ale zrovna na tyhle "nesportovní" modely bych si ji taky nevybral, ty naopak potřebují nějakou tu berličku (každý trochu jinou) v podobě barvy, proti nim sedí křídová 911ce jak prd.el na hrnec.
Pro mě má 911ka klasicky tak dokonalé tvary, že velmi výrazná barva může být spíš kontraproduktivní (myslím hlavně u no RS verzí), naopak křídová nechává vyniknout tvary 911, která pak vypadá víc jako "socha", křídová je vlastně obyčejná a přitom je zároveň retro i moderní, což se ke stylu 911 náramně hodí, tím spíš k designově minimalistickému pojetí GTS s černými koly a černými doplňky. Samozřejmě je to můj subjektivní názor, nic víc, nic méně.