C5 2,2Hdi BiT Exclusive
Měl jsem cca 2,5 roku C5 HDi 2,2 Bi Turbo Exclusive a kromě ne vždy uspokojivě fungujících asistentů řidiče a třeba i zmiňovaného ne-inteligentního cyklovače stěračů to bylo fenomenální auto. Tiché, úsporné, rychlé (teda na dálnici, na okresce to nechtělo zatáčet - gumy jsem rotoval podle stavu hran těch co byly vepředu). Pohodlné sedačky a fenomenální hydropneumatický podvozek, který jsem znal už z Xantie a věděl jsem že si jenom musím zvyknout. Samozřejmě pozdější přestup do třídy E (W211) my trochu narovnal pohled, ale na druhou stranu, provoz Citroenu byl z odstupem času citelně levnější. 2,0/2,2HDi nebo benzínová 3,0 V6 ideální motorizace. 1,6HDi raději až v nástupci v provedení 8V a velikým obloukem se vyhnout benzínu 1,6THP a je to bezproblémové auto. Interiér byl teda asi nejslabší částí, už u první generace to byla hrůza a facelift to jen lehce pošimral, ale zpracování a materiály perfektní. Neměl bych ani razantnější výhrady k ergonomii, pravda z mercedesu si člověk na pár věcí zvykal. Poměrně zničený byl audiosystém JBL, nebylo to tak staré auto, když jsem ho kupoval. Prodával jsem ho téměř 10 let staré s cca 330 000km. Původní turbodmychadla (byly tam dvě), vstřikovače, žhaviče, jenom "podvozek" už byl nový a to včetně ložisek kol. Příjemná byla i zvýšená jízdní pozice funkční do 40km/h, leckterá SUV by mohla závidět. A to tam ještě byly servisní pozice úplně nahoře a úplně dole. Po mercedesu W211 280CDI druhé nejlepší jeté auto jaké jsem kdy měl.