< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Clio IV - naprosté zklamání
Verny_2013 má pravdu. Motor 0,9 TCe se nechová jako klasický atmosférický motor, tento motor se nejlépe cítí ve středních otáčkách, tj. 2000-3500, kdy je motor relativně tichý a po přidání plynu ochotně zabere turbo a táhne až do nějakých 5000 otáček. Víc jej nemá smysl točit, žádná výkonová špička se nekoná.
To předchozí klasický atmosférický motor 1,4 16v v Cliu II byl pravý opak, do 3000 byl úplně mrtvý a probouzel se až nad 4000 otáček a ochotně táhl až k omezovači, který zasahoval v 6 500, pokud si dobře vzpomínám.
Na běžné každodenní cesty do práce mi víc vyhovuje moderní 0,9 TCe, ale přiznám se, že si pohrávám s myšlenkou, že si udělám radost a pořídím pro zábavu Clio sport II, abych si mohl o víkendech užívat vytáčení klasického atmosférického motoru 2,0 16v, který není udušený předpisy EU...